Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě na kterém nejde poznat jestli nebylo znehodnoceno

tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 6. 2020 23:06:35
Jak to je u vrácení zboží ve 14 denní lhůtě u věcí které s prvním použití ztrácí cenu, ale jako prodejce nemám šanci to poznat?
Uvedu příklad: zákazník si objedná novou řídící jednotku do auta, ta jednotka se po montáži do auta musí s autem (s ostatními jednotkami) spárovat určitým kódem. V tu chvíli když se zadá kód již není možné jednotku použít v jiném autě (bez znalosti toho kódu) a je tudíž bezcenná. Zákazník se rozhodne v 14 denní lhůtě vrátit. Co mám jako prodejce dělat když nemám možnost zjistit jestli zákazník do jednotky zadal kód a tím jí udělal nepoužitelnou v jiném autě? Prošel jsem výjimky zboží které nejde vrátit, ale na toto samozřejmě není myšleno...
To samé platí například pro některá originální dálková ovládání centrálního zamykání aut, jakmile se jednou nakóduje již není možno použít v jiném autě. Ale když nemám k dispozici stejné auto na kterém bych to vyzkoušel?
3. 6. 2020 23:06:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453880
Chingischan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 6. 2020 23:14:57
To zní trochu jako průser... Pokud se jedná o originální nebo značkový díl, nepůjde to ověřit přímo přes výrobce? Jinak asi záleží na OP - pokud by poslal takto blokovaný díl, v podstatě by tím prodávajícímu způsobil škodu - takže by ji bylo možné vymáhat. Ale raději doporučuji kontaktovat právníka.
3. 6. 2020 23:14:57
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453879
KortyCZ
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 08:03:22
Napsal Chingischan;1586281
To zní trochu jako průser... Pokud se jedná o originální nebo značkový díl, nepůjde to ověřit přímo přes výrobce? Jinak asi záleží na OP - pokud by poslal takto blokovaný díl, v podstatě by tím prodávajícímu způsobil škodu - takže by ji bylo možné vymáhat. Ale raději doporučuji kontaktovat právníka.
otázka zní, zda jde takové zboží vůbec vrátit ze zákona, já si myslím, že nejde, protože nejde zboží vrátit, pokud bylo například smíšeno s jiným zbožím, například pokud si koupíte bílou barvu a smícháte jí s nějakým barvivem, které nebylo součástí původní smlouvy, tak už zboží nelze vrátit...
To samé si myslím, že je i u takového zboží. Pochopitelně na to zákazník musí být upozorněn a asi bych na zboží dal nějakou formu pečeti, která by se poškodila a pokud by byla poškozená, tak by zboží nešlo vrátit
4. 6. 2020 08:03:22
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453878
lada1979
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 08:13:34
Je to blbé, ale asi máš smůlu. Zboží co nelze vrátit je specifikováno zákonem a to co popisuješ asi bude označeno za podnikatelské riziko se kterým máš počítat. Zákazník má právo si zboží vyzkoušet a to asi nepůjde bez zadání kodu. Samozřejmě pokud tvoje zboží může zákazník vrátit do původního nastavení měl by tak učinit, pokud to neudělá stejně skončíte u soudu. Zvláštní že to nemůžeš udělat ty, takže asi změnit výrobce nebo sortiment.
4. 6. 2020 08:13:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453877
Petr_Fajkus
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 09:21:36
Napsal KortyCZ;1586293
otázka zní, zda jde takové zboží vůbec vrátit ze zákona, já si myslím, že nejde, protože nejde zboží vrátit, pokud bylo například smíšeno s jiným zbožím, například pokud si koupíte bílou barvu a smícháte jí s nějakým barvivem, které nebylo součástí původní smlouvy, tak už zboží nelze vrátit...
To samé si myslím, že je i u takového zboží. Pochopitelně na to zákazník musí být upozorněn a asi bych na zboží dal nějakou formu pečeti, která by se poškodila a pokud by byla poškozená, tak by zboží nešlo vrátit
Pouze u zákon určuje, jaké produkty nelze vrátit. Cokoli co tam není uvedeno, tak vrátit v této lhůtě lze a to bez ohledu na to, zda barvu smíchám nebo ne.
Je třeba ale odlišit možnost zboží vrátit a na straně druhé je vzájemně vyrovnání. Naprosto zničenou věc lze také vrátit a ten formální proces musí být splněn, ale na konci může být nulové finanční plnění ze strany prodejce.
To co zde navíc navrhujete je neformálně řečeno obcházení zákona. Nějaké pečetě apod. Opravdu se nelze zbavit své odpovědnosti instalaci nějaké pečeti nebo informací, že pokud to použije, tak to nepůjde vrátit, tím by bylo navíc popření smysl dané lhůty.
4. 6. 2020 09:21:36
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453876
xunil
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 09:50:41
Zákazník je vám povinný vrátit původní zboží a vy peníze (všechny). Tj. v pohledu zákona je to myšleno tak, jako by k žádnému obchodu nedošlo. Pokud zákazník změní, použije výrobek, není možné jej vrátit tak jak ho obdržel. Doporučuji kontaktovat právníka.
Pokud by se použitím zákazníka stalo zboží nepoužitelným, pak lze jen těžko uplatnit vrácení zboží, jelikož již to povaha zboží neumožňuje. To jestli to tak je, ale musíte vědět vy (zda je to opravdu dále již nepoužitelné). Zákon nemůže a ani nepamatuje na všechny možné a nemožné varianty. V případě sporu je to pak na soudu, aby posoudil zda vám vrací tu samou věc. Vyloženě pamatují na sw, časopisy atd a není možné a ani nechtějí uvádět striktně všechny možnosti.
4. 6. 2020 09:50:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453875
Chingischan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 6. 2020 16:54:38
No nevím, jestli musí prodávající přijmout zničenou nebo znehodnocenou věc. Teda přijmout jo, ale může vrátit částku poníženou o náklady potřebné k uvedení věci do původního, nebo funkčního stavu. Někdy také bývá, že se musí vrátit vše, a pak zpětně škodu nárokovat po zákazníkovi. Jenže fakt nevím, jak se bude tohle řešit, když ten komponent nemůžeš vyzkoušet. Fakt nemá výrobce nějakou evidenci, kde by tohle viděl? Není to zkus instalovat do jiného auta. Pokud to půjde, zase ji odblokuj (jestli to jde?) a můžeš prodat dále.
4. 6. 2020 16:54:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453874
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 6. 2020 17:07:50
ta 14 denní lhůta přeci nahrazuje samotné odzkoušení věci na prodejně, není běžné, aby na prodejně si zákazník před koupí vyměnil řídící jednotku v autě a pokud bude fungovat, koupil jí.
Stejný problém řešil klient s HSM moduly (podpisové klíče na flashce s předem generovaným kódem), moduly se posílají zalité v obalu s výrazným varováním, že otevřením obalu se ztrácí možnost daný výrobek uvést do původního stavu a tedy vrátit, nelze totiž zaručit, že kódy již někde použil. Dal bych odkaz, ale netuším přes jaké kanály to prodává, zkusím pohledat. Tohle vypadá na totožný problém, je to velká společnost a prošlo jim to přes právníky.
Podmínky je potřeba sepsat s právníkem, zákon počítá s variantou, že řadu výrobku není možné lehce vrátit do původního stavu. Velcí výrobci HW zase vrácené zboží posílají zpátky do továrny, kde probíhá jeho vyčištění a vrácení do oběhu, takže kontaktovat dodavatele/výrobce může být pro tebe také cesta, nejspíš nejsi jediný, kdo to řeší.
4. 6. 2020 17:07:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453873
lada1979
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 19:28:28
Napsal Chingischan;1586341
No nevím, jestli musí prodávající přijmout zničenou nebo znehodnocenou věc. Teda přijmout jo, ale může vrátit částku poníženou o náklady potřebné k uvedení věci do původního, nebo funkčního stavu. Někdy také bývá, že se musí vrátit vše, a pak zpětně škodu nárokovat po zákazníkovi. Jenže fakt nevím, jak se bude tohle řešit, když ten komponent nemůžeš vyzkoušet. Fakt nemá výrobce nějakou evidenci, kde by tohle viděl? Není to zkus instalovat do jiného auta. Pokud to půjde, zase ji odblokuj (jestli to jde?) a můžeš prodat dále.
žádné náklady s uvedením do původního stavu už dnes neexistují, je pouze škoda snížením hodnoty způsobené užívání nad míru vyzkoušení a ta může být i 100%, ale budeš to muset prokázat. Upřímně to , že si nemáš jak vrácené zboží ověřit nikoho zajímat nebude, ale v případě tazatele nedovedu si představit, že bych zkoušel řídící jednotku (pokud to není powerbox) a nebo dálkové ovládání a poté to vracel. Pokud nemáš na toto zařízení nebo dostupný servis, je lépe se takovému zboží vyhýbat, zvláště pokud se jedná o zboží z Ali a nebo mít takové marže aby se to nemuselo řešit.
---------- Příspěvek doplněn 04.06.2020 v 19:32 ----------
Napsal TomášX;1586342
ta 14 denní lhůta přeci nahrazuje samotné odzkoušení věci na prodejně, není běžné, aby na prodejně si zákazník před koupí vyměnil řídící jednotku v autě a pokud bude fungovat, koupil jí.
Stejný problém řešil klient s HSM moduly (podpisové klíče na flashce s předem generovaným kódem), moduly se posílají zalité v obalu s výrazným varováním, že otevřením obalu se ztrácí možnost daný výrobek uvést do původního stavu a tedy vrátit, nelze totiž zaručit, že kódy již někde použil. Dal bych odkaz, ale netuším přes jaké kanály to prodává, zkusím pohledat. Tohle vypadá na totožný problém, je to velká společnost a prošlo jim to přes právníky.
Podmínky je potřeba sepsat s právníkem, zákon počítá s variantou, že řadu výrobku není možné lehce vrátit do původního stavu. Velcí výrobci HW zase vrácené zboží posílají zpátky do továrny, kde probíhá jeho vyčištění a vrácení do oběhu, takže kontaktovat dodavatele/výrobce může být pro tebe také cesta, nejspíš nejsi jediný, kdo to řeší.
řekl bych, že ty podpisové klíče lze postavit na úroveň software a tudíž nelze vrátit, ale předpokládám, že to moc lidí v režimu spotřebitel kupovat nebude, takže v B2B to je v pořádku.
4. 6. 2020 19:28:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453872
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 6. 2020 03:12:28
Ten celý zákon je divný. Na prodejně např. Alza taky nemá vystavených 50 stejných notebooku, vysavaču, atd.. na vyzkoušení, mají tam max pár kusu, které pak prodají za nižší cenu jako výstavní kus a s redukovanou zárukou. U nakupiu přes eshop je s timhle zákonem, každý prodaný kus jako výstavní... Např. když ti vráti notebook ve 14 denní lhůtě, tak jseš v hajzlu a už ho nemůžeš prodávát jako nový(notebook je aktivovaný, cykly baterie atd..).
5. 6. 2020 03:12:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453871
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 6. 2020 07:17:13
Alza je známá tím, že prodává cokoliv jako "rozbaleno". Soused dělá v servisu HP, Lenovo a ani nespočítá množství notebooků, které Alza prodala jako rozbalené a ty byly v reálu nejméně 2x opravené nebo vrácené jako neopravitelné. Taky je běžné, že HP servis dostane do ruky notebook, který poskládali v Alze ze dvou vadných a taky byl prodán jako rozbaleno.
5. 6. 2020 07:17:13
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453870
Cobra99
verified
rating uzivatele
6. 6. 2020 17:40:34
Mohol by si to baliť do zablombovanej obálky/ balíka a pred kúpou žiadať VIN číslo s tým, že sa bude jednať o tovar upravený na mieru.
Tovar upravený na mieru nie je predajca povinný vziať späť, no ty by si mohol vychádza v ústrety tým ľuďom, ktorí to neodpečatia.
6. 6. 2020 17:40:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453869
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 6. 2020 18:49:44
:)
6. 6. 2020 18:49:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453868
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 6. 2020 10:36:37
Abych to upřesnil, jedná se o originální díly jedné automobilky a tam opravdu nikdo neřeší, že mě to někdo vrátil, obchod funguje tak že nakupovat můžeš jak chceš, ale nic od nás nechtěj. Nějaký že bych jim to poslal zpět aby mi vyzkoušeli že to neni zablokovaný = to je nemyslitelný, stím se nikdo zabývat nebude, tak to u takhle velkých firem nefunguje. A opravdu není možno vyzkoušet jinak než montáží do stejného auta a když si představíte, že na jeden model je takových jednotek třeba 10 druhů a vy byste museli hledat stejné auto kam pasuje přesně tato konkrétní jednotka... to je další sci-fi, další problém je, že ceny se často pohybují v desetitisících a to fakt nejde na tom mít tolik aby se to nemuselo řešit. Nezbude než takový sortiment nenabízet koncovému zákazníkovi ale jen B2B...
9. 6. 2020 10:36:37
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453867
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 6. 2020 11:17:59
Nebo si zavolejte na COI, pry tam maji nejakou infolinku a zeptejte se.
9. 6. 2020 11:17:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-na-kterem-nejde-poznat-jestli-nebylo-znehodnoceno/#reply1453866
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit