Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží v eshopu do 14 dní – kdo co platí?

Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
15. 11. 2011 16:32:32
Zdravím,
zajímalo by mě, jak je to nyní s návratem zboží e-shopu do 14 dní? Platí e-shop poštovné za Vás? Někde jsem něco podobného četl a teď marně tápu, poradíte?
Díky!
15. 11. 2011 16:32:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697843
Filip Masura
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
15. 11. 2011 16:36:20
Ja som vracal tovar a preplatili mi aj poštovné. (objednával som z ČR do SR)
15. 11. 2011 16:36:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697842
Normálně ho pošleš zpátky v původním balení, eshop ti vrátí poštovné, které bylo vynaloženo na dopravení zásilky k tobě jako zákazníkovi.
Při vracení zásilky zpět eshopu se jedná o tvůj výdaj, který ti nikdo vracet nebude.
http://www.novinky.cz/ekonomika/246482-internetove-obchody-musi-nove-vracet-i-penize-za-postovne.html?ref=boxE
15. 11. 2011 16:38:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697841
no je jen treba dodat, ze dle vsech vykladu (tedy opravdu ne to, co se napise na novinkach.cz) se ma vracet nejnizsi postovne, co dany eshop nabizi. pokud napr. ma postu za 50 Kc a PPL za 100 Kc a nekdo si objedna s dorucenim PPL a vraci to, je eshop opravnen vracet jen to nejnizsi co nabizi. I kdyz s tim prisel i napr. APEK, tak dokud na to nebude nejake rozhodnuti, bude to vzdy rovina nazorova.
15. 11. 2011 17:15:18
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697840
dave67
verified
rating uzivatele
15. 11. 2011 17:29:49
A např. pokud zákazník vrací jen jednu z pěti položek, vracím taky jen 1/5 poštovnýho.
15. 11. 2011 17:29:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697839
boogey
verified
rating uzivatele
15. 11. 2011 17:35:16
Napsal Radek O.;723463
no je jen treba dodat, ze dle vsech vykladu (tedy opravdu ne to, co se napise na novinkach.cz) se ma vracet nejnizsi postovne, co dany eshop nabizi. pokud napr. ma postu za 50 Kc a PPL za 100 Kc a nekdo si objedna s dorucenim PPL a vraci to, je eshop opravnen vracet jen to nejnizsi co nabizi. I kdyz s tim prisel i napr. APEK, tak dokud na to nebude nejake rozhodnuti, bude to vzdy rovina nazorova.
Neříkám, že za to nejsem rád, jestli to fakt jde takhle vyložit, ale v tom případě tomu fakt nerozumím. Proč obchodník musí vracet poštovný a zároveň nemusí vracet to poštovný, co zákazník zaplatil? A když teda na drobný zboží mám v shopu poštovný doporučeným dopisem zadarmo, tak teda nemusím poštovný vracet? :)
Jinak, jak řešíte odstoupení od smlouvy, když zákazník nevrátí všechno zboží - dáváte mu záruku na to zbývající zboží nebo berete, že smlouva je "zrušená" a tudíž povinnost držet záruku se na zbytek zboží nevztahuje?
15. 11. 2011 17:35:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697838
Napsal boogey;723477
Neříkám, že za to nejsem rád, jestli to fakt jde takhle vyložit, ale v tom případě tomu fakt nerozumím. Proč obchodník musí vracet poštovný a zároveň nemusí vracet to poštovný, co zákazník zaplatil? A když teda na drobný zboží mám v shopu poštovný doporučeným dopisem zadarmo, tak teda nemusím poštovný vracet? :)
Jinak, jak řešíte odstoupení od smlouvy, když zákazník nevrátí všechno zboží - dáváte mu záruku na to zbývající zboží nebo berete, že smlouva je "zrušená" a tudíž povinnost držet záruku se na zbytek zboží nevztahuje?
ja v tom vidim podobnost jako s nahradou nakladu na doruceni reklamace. Letenku vam nikdo neuzna, ale nejlevnejsi zpusob, ci nejefektivnejsi zpusob doruceni vam proste proplatit musi. Vychazi to u toho odstoupeni z "nadstandardu" kdy pokud si zakaznik zvoli dopravu, ktera je nadstandardni, tak obchodnik mu ma vracet jen to, co je standard.
Co se tyka ruseni casti smlouvy a zaruky - ja nejsem pravnik a i vyse uvedene je jen citace toho, co pisi jine pravni kancelare. Proto tento dotaz smerujte spise na nekoho znaleho.
15. 11. 2011 18:56:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697837
kumisko
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 11. 2011 19:59:04
U nás išla informácia že poštovné ktoré obchod účtuje pri odoslaní zákazníkovi sa po novom musí vrátiť.
Ale nemusí sa preplatiť zákazníkovi poštovné ktoré vynaložil na vrátenie tovaru.
A záruku na tovar predsa dávate na každý jeden tovar, to že vráti časť zásielky neznamená že stráca záruku.
15. 11. 2011 19:59:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697836
boogey
verified
rating uzivatele
15. 11. 2011 20:10:56
Jenže on nevrací část zásilky, on odstupuje od smlouvy. Nikde v zákoně není, že by mohl částečně odstoupit od smlouvy, nebo se pletu?
15. 11. 2011 20:10:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697835
Napsal kumisko;723507
U nás išla informácia že poštovné ktoré obchod účtuje pri odoslaní zákazníkovi sa po novom musí vrátiť.
Ale nemusí sa preplatiť zákazníkovi poštovné ktoré vynaložil na vrátenie tovaru.
A záruku na tovar predsa dávate na každý jeden tovar, to že vráti časť zásielky neznamená že stráca záruku.
vy jste to meli v OZ tusim uz pomerne dlouho. Celkove to mate docela brutalni s reklamacemi, kdo to muze posuzovat v prvnich 12 mesicich, kdo v tech dalsich apod. Budme radi, ze tu nemame SK model.
15. 11. 2011 20:35:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697834
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
15. 11. 2011 21:21:15
Teraz je uz uprava dokonca trochu maksia. Donedavna platilo, ze reklamaciu v pripade neuznania musel posudzovat sudny znalec (osoba zapisana v zozname znalcov) a naklady na tento posudok bez ohladu na vysledok platil obchodnik. Po tom, co toto ludia zacali vyzadovat aj u velkych retazcov (nebudem menovat) tieto zatlacili na politikov a doslo k miernemu znormalneniu stavu.
15. 11. 2011 21:21:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697833
to hej, ale i tak zadna sranda...
15. 11. 2011 21:35:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697832
boogey
verified
rating uzivatele
15. 11. 2011 22:00:14
igor: Jak to teda teď u vás máte?
15. 11. 2011 22:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697831
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
16. 11. 2011 00:20:49
Zakon mierne nejednoznacny (ako vzdy), judikaty su vo vseobecnosti: do prvych 12 mesiacov je dokazne bremeno reklamacie plne na predajcovi (t.j. musite jednoznacne dokazat, ze sa nejedna o vyrobnu vadu), odborny posudok musi robit poverena osoba (t.j. nie priamo predajca). Ostatne veci podobne ako CZ, resp. len mierne tvrdsie. S tymi sudnymi znalcami to bol riadny fail, takze oproti tomu lepsie.
Na druhej strane (to sa tyka kamennych predajni, resp. pri praci s hotovostou) - od noveho roku povinne nove registracne pokladne (uz druha vymena za 3 roky - najprv vymena na euro, teraz komplet vymena na fiskalne moduly). Pre predstavu: registracna pokladna do roku 2008: cca 12000 Sk (jedna z najlacnejsich). v roku 2008 prerabka na euro (cca 3500 Sk), 2011 novy fiskalny modul + PC + SW tak +-50.000 Sk.
Predstavte si retazce s 50+ pokladnami...
Zda sa mi, ze CZ politici su v tejto oblasti podstatne rozumnejsi/normalnejsi...
16. 11. 2011 00:20:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697830
boogey
verified
rating uzivatele
16. 11. 2011 13:26:06
Tady byl myslím kdysi taky podobnej problém s pokladnama. Kameninu nemám, tak si nejsem jistej, ale myslím, že jedna vláda nařídila registrační pokladny, obchodníci je nakoupili a než to nařízení vstoupilo v platnost (nebo hodně krátce po něm?) přišla další vláda a zrušila to. Ale fakt nevim, jestli nekecám, to bylo ještě když jsem neměl ani eshop, tak jsem se o to tolik nezajímal a informace se ke mě dostávali jen po malejch kouskách.
16. 11. 2011 13:26:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-v-eshopu-do-14-dni-kdo-co-plati#reply697829
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit