Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží – jak dál?

Julis
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
5. 1. 2012 06:37:31
Objednal jsem, běžným způsobem - našel na webu nabízené zboží a vložil do košíku, v jednom internetovém obchodě koupelnové skříňky. Koupelnové skříňky mi přišly, ale nevyhovuje mi barva.
Volám tedy do eshopu a tam tvrdí, že zboží je upravené na přání zákazníka - nelze vrátit v 14 denní lhůtě. V žádném emailu s potvrzením objednávky a ani na faktuře není uvedeno, že je zboží upraveno na přání zákazníka. Poslal jsem email s odstoupením od smlouvy a také doporučený dopis. Po té skříňky zpět do obchodu, ale v eshopu nechtějí balík převzít. Jak mám dále postupovat? Poradí někdo.
Díky.
5. 1. 2012 06:37:31
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713679
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
5. 1. 2012 08:10:11
Napiš jim dopis, kde jim vyjasníš to co tady. Hlavně to, že nikde není napsané, že je zboží upraveno na přání zákazníka. Připiš, že pokud ti nevrátí peníze, obrátíš se na ČOI.
Pokud to nezabere, opravdu se na ČOI obrať a také zvaž, jestli se Vám vyplatí vymáhat peníze soudní cestou, protože to za tebe ČOI neudělá. Ale věř, že takový e-shop se ČOIky bude bát jako čert kříže.
5. 1. 2012 08:10:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713678
Nevim zda je zrovna nejlepsi stavet a strasit COIkou, protoze ti v takovych pripadech nezmuzou vubec nic. COI neresi individualni sporty, ale dodrzovani zakona jako takoveho. Tudiz COI nebude resit spor, zda to bylo ci nebylo upraveno na miru, ale to, zda eshop dodrzuje zakon v oblasti odstoupeni od smlouvy. A oni nic neporusuji, jen argumentuji, ze bylo zbozi upraveno na miru, proto zde neni pravo odstoupit od smlouvy a takovy postup zakon umoznuje. Takze COI to zkontroluje a neshleda zadne pochybeni. Druha vec je souboj o to, zda to bylo ci nebylo upraveno na miru a to oni uz resit nebudou. Navic COI zadny strasak neni.
Takze pokud mate potvrzeni objednavky v emailu a je tam rekapitulace objednavky a nikde ani slovo o upravach, mate tedy cim podporit svou verzi. Tudiz poslat opakovanou vyzvu, ale jiz idealne s podpisem "JUDr." a pokud to nepomuze, pak to dat jedine k soudu. Oni hresi na to, ze to nikdo neudela.
5. 1. 2012 08:21:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713677
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
5. 1. 2012 08:30:00
To je otázka. Samozřejmě, že ČOI neřeší spory obchodník vs zákazník. Proto jsem psal, že to ČOI za Julis neudělá. Ale tady byl zákon porušen, protože výrobek nebyl nijak označen, že je na zakázku. To už ČOI řešit podle mě bude a zahájí správní řízení.
Neříkám, že to přímo zákazníkovi nějak pomůže, ale jako strašák to pro e-shop bude. Až potom bych vyrukoval s právníkem. Pořád je to levnější cesta než se přímo obrátit na JUDra, když můžete zkusit výhružku ČOIkou. Za to nic nedá.
5. 1. 2012 08:30:00
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713676
Zakon uklada povinnost oznacovat vyrobek upraveny na miru nejak extra? Ja si kupoval nyni par veci na miru do bytu a u zadne to nebylo. Jenom finalni podobna, napr. skrin 60*200*40 cm a material. Ale, ze by to bylo "na zakazku" ci "na miru" to nikde.
Jinak kazdy kdo ma obchod/eshop tak asi zazil u reklamaci vyhruzky medializaci, znamymi v televizich, coiky, ruzne dalsi organy. Ano je to reseni zdarma a muze mozna u nekoho fungovat a zapusobit, ale ve vetsine pripadu to jen odlozi reseni. Ono by mozna stacilo zaslat vyzvu at dolozi to, ze bylo zbozi upraveno na miru.
5. 1. 2012 08:36:47
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713675
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 1. 2012 09:04:12
Jo no. Na zkušený obchodníky už výhružky ČOIkou atd nezabírají protože se k nim uchyluje každý druhý nespokojenec a to mnohdy naprosto neoprávněně. Asi každý kdo to zažil je nejdříve vyjukaný ale pak se zjistí že ona slavná ČOIka prakticky nic neřeší a pak už tyhle výhružky platí jen na nováčky .)
5. 1. 2012 09:04:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713674
Tomáš Rous
verified
rating uzivatele
5. 1. 2012 09:44:21
oznaceni skrin 60*200*400 cm neni uprava na miru, uprava na miru by byla, kdybys rekl, dobre, beru tuhle skrin, ale potrebuju u ni uriznout nozicky, protoze je tam nechci (nebo napr. natrit na zeleno).
5. 1. 2012 09:44:21
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713673
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
5. 1. 2012 09:47:42
Napsal computer4u;740192
oznaceni skrin 60*200*400 cm neni uprava na miru
To ne. Ale pokud to byla "skříň 60x200x400", k tomu přimontujte tyhle dvířka a na to našroubujte tohle kování, tak to už úprava na míru rozhodně být mohla.
Ale pokud nevíme co je to za obchod a jaká byla konkrétní objednávka tak se dá jen těžko soudit jestli na to obchod má právo nebo se jen vykrucuje.
5. 1. 2012 09:47:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713672
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 1. 2012 09:57:54
proc tu resite neco co neni treba. julis jak mi prijde si zadnou upravu na miru neobjednal. takze je v pravu, COI by sice neresila jeho pripad konkretne, ale treba by eshopu udelila pokutu.
5. 1. 2012 09:57:54
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713671
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 1. 2012 10:14:50
Napsal classic;740202
proc tu resite neco co neni treba. julis jak mi prijde si zadnou upravu na miru neobjednal. takze je v pravu, COI by sice neresila jeho pripad konkretne, ale treba by eshopu udelila pokutu.
Pokutu za co? nejdříve bude muset soud rozhodnout kdo mluví pravdu a pak až ČOIka může dělat ramínka...jinak ne.
5. 1. 2012 10:14:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713670
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 1. 2012 10:45:38
?? klient si objednal neupravene zbozi. eshop odmitl neoduvodnene vratit kupni cenu (pod zaminkou upravy na miru). jestli je i na toto potreba soud, tak je COI uplne zbytecna instituce.
5. 1. 2012 10:45:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713669
Napsal classic;740231
?? klient si objednal neupravene zbozi. eshop odmitl neoduvodnene vratit kupni cenu (pod zaminkou upravy na miru). jestli je i na toto potreba soud, tak je COI uplne zbytecna instituce.
toto je ale reseni konkretni reklamace, ne principu. Shop tvrdi, ze to bylo upraveno na miru a s tim taky postupuje pri odstoupeni od kupni smlouvy. V takovem pripade tu pravo na odstoupeni neni. Eshop tedy princip zakona dodrzuje, spotrebiteli nekrati prava. Je to stejne, jako kdyz date neco reklamovat a nelibi se vam vysledek reklamace. COI taky nebude zkoumat, zda vec je vazne funkcni nebo ne. Ta bude zkoumat, zda obchodnik postupoval pri vyrizovani reklamace dle zakona. A to ten eshop postupuje. To, zda je jejich tvrzeni pravdive nebo ne zkoumat budou jen velmi tezko.
5. 1. 2012 11:01:52
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713668
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
3. 2. 2012 11:46:06
Vyjádření z ČOI k tomu, zda má e-shop povinnost označit zboží na zakázku.
Vážený pane,
k Vašemu dotazu na povinnost prodejce označit, v jakém režimu je zboží prodáváno,
sdělujeme, že tuto povinnost prodejce má. Nebylo-li zboží, které jste si objednal a zakoupil
označeno, že se jedná o zboží na zakázku, jednalo se o zboží, určené k běžnému prodeji, kdy
na tento prodej se vztahuje ust. §§ 52 a násl. OZ
3. 2. 2012 11:46:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713667
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2012 14:15:31
Napsal jkoci;754075
Vyjádření z ČOI k tomu, zda má e-shop povinnost označit zboží na zakázku.
Vážený pane,
k Vašemu dotazu na povinnost prodejce označit, v jakém režimu je zboží prodáváno,
sdělujeme, že tuto povinnost prodejce má. Nebylo-li zboží, které jste si objednal a zakoupil
označeno, že se jedná o zboží na zakázku, jednalo se o zboží, určené k běžnému prodeji, kdy
na tento prodej se vztahuje ust. §§ 52 a násl. OZ
Tak teď by mě ještě zajímalo, jestli si můžu označit jakékoliv zboží jako dělané na zakázku? Měla by pak ČOI právo zkoumat jestli to opravdu bylo dělané na zakázku nebo ne?
(Tím nechci říct, že bych měla něco takového v úmyslu, ale určitě by se našli lidé, kteří by se takhle chtěli vyhnout možnosti vrácení zboží ve 14denní lhůtě)
3. 2. 2012 14:15:31
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713666
takove oznaceni bude mit asi takovou platnost, jako kdyz na stul nalepite, ze se jedna o DVD a tedy neni narok na vraceni do 14 dnu... tezko muze byt neco zhotoveno/upraveno na zakazku, kdyz to mate jako standardni predmet ve vasi nabidce. Takze pokud budete mit skrin v nabidce co ma 100x200x50 cm tak na zakazku neni, kdyz se ale se zakaznikem domluvite, ze ji chce 100x200x45 a upravite to na zakazku, pak to je upraveno. A pokud se domluvite, ze pro nej udelate neco, co vubec v nabidcne nemate, pak to pujde o vyrobu na zakazku.
Takze je lepsi prijmout realitu, nez se snazit vse obejit ;)
3. 2. 2012 14:18:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-jak-dal#reply713665
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit