Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží do původního stavu

honza888
verified
rating uzivatele
9. 8. 2014 10:52:10
Ahoj,
pokud se rozhodnu zákazníkovi snížit částku za vrácení zboží ve 14 denní lhůtě za vrácení zboží do původního stavu, je nutné mu to oznámit písemně?
Případně jak postupujete, pokud se tak rozhodnete.
Děkuji. H.
9. 8. 2014 10:52:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-puvodniho-stavu/#reply1046860
Matulik333
verified
rating uzivatele
9. 8. 2014 23:05:48
Tak predpokladám, že vystavuješ dobropis a v ňom uvedieš aj cenu za navrátenie do povodného stavu. Dobropis pošleš zákazníkovi, takže vie presne čo a ako.
9. 8. 2014 23:05:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-puvodniho-stavu/#reply1046859
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
10. 8. 2014 06:44:03
Doplním ještě dotaz, jak řešíte možnou kolizi těchto dvou pohledů na vrácení zboží ve 14 denní lhůtě:
- spotřebitel může zboží vyzkoušet, aby si ověřil zda mu vyhovuje, což například znamená vyzkoušet si gril 1x
Gril je pak vrácen ve 14 denní lhůtě. Není možné ho vrátit do původního stavu a prodat za nový, je to nereálné, nelze poslat výrobci aby odstranil pach či každou malou mastnostu.
Takže spotřebitel uplatnil nárok, vyzkoušel a vrátil.
- prodejce má nárok požadovat po spotřebiteli náhradu za způsoben škodu na vráceném zboží
Spotřebitel zboží nikterak nepoškodil, ale vznikla škoda ze snížení hodnoty (už není možná prodat za nový, vznikla škoda).
Spotřebitel trvá na tom, že nezkoušel nikterak nad únosnou míru a postupoval dle zákona.
Prodejci vznikla škoda, sníží vrácenou částku, to se nelíbí spotřebiteli a celá věc směřuje k soudu.
Řešil jste toto někdo, řekněme až u soudu nebo při právnické "přesřelce", kdy jsou obě strany zaseknuté a nikdo nechce ustoupit na dohodu? Zajímali by mě odbornější názor, zkušenosti. Teoretické vymezení obou postojů je popsáno.
10. 8. 2014 06:44:03
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-puvodniho-stavu/#reply1046858
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit