Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží do eshopu po 16 dnech – nepoužité (jsem zákazník)

jogi
verified
rating uzivatele
2. 8. 2013 14:15:15
Ahoj,
lze nějakým způsobem vrátit zboží do eshopu po 16 dnech?
Eshop dva dny po 14 denní lhůtě neakceptuje.
Jde o to, že jsem si koupil náhradní díl na své auto, který měl podle jejich katalogu pasovat.
Automechanik se k tomu dostal až dnes a řekl, že nepasuje.
Díl jsem si vybral správný, ale z důvodu jiné výbavy automobilu díl nepasuje (informace o výbavě je na stránce uvedena).
Je nějakým způsobem možné náhradní díl vrátit? Vypovědět kupní smlouvu?
Jakožto nejsem autoservis, tak díl neprodám a je mi na nic...
Díky za případné informace!
2. 8. 2013 14:15:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929788
Martin
verified
rating uzivatele
2. 8. 2013 14:18:27
A co tam třeba zavolat a dohodnout se na nějaké nižší ceně za kterou to od tebe vezmou nazpátek? Zákonné právo ti zaniklo...
2. 8. 2013 14:18:27
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929787
Podle jejich podmínek a podle zákona to nejspíš možné nebude.
Zkusil bych se s nimi ale dohodnou na výměně dílu za správný, pokud jsou slušní výměna nebude problém (možná s nějakým příplatkem za ochotu).
2. 8. 2013 14:19:36
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929786
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 8. 2013 14:24:55
Já většině zákazníků v klidu vyhovím a je mi jedno, kdy zboží vrátí. Pokud je produkt v pořádku a mají rozumný důvod ... jsme lidé. Zavolej tam a uvidíš.
2. 8. 2013 14:24:55
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929785
Narok na to nemate, je to o domluve. Nicmene na tom webu byla u toho dilu uvedena vase vybava a presto to nepasuje? Byl jste nejakym zpusobem prodejcem ujisten, ze dany dil do vaseho vozu s vybavou bude pasovat? Protoze pokud ano a dil presto nepasuje, pak by se jednalo o rozpor s kupni smlouvou, tam nemate narok na vraceni, ale vymenu.
2. 8. 2013 14:40:33
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929784
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 8. 2013 14:51:58
Napsal jogi;981190
Ahoj,
lze nějakým způsobem vrátit zboží do eshopu po 16 dnech?
Eshop dva dny po 14 denní lhůtě neakceptuje.
Jde o to, že jsem si koupil náhradní díl na své auto, který měl podle jejich katalogu pasovat.
Automechanik se k tomu dostal až dnes a řekl, že nepasuje.
To je obecně nevýhoda toho, když díly nekupujete přímo u automechanika, kterému to vymění třeba po měsíci. To je totiž denní chleba každého servisu. Kotouče se berou 2 druhy, aby se na místě zkusilo, který to je apod..
Zkuste se domluvit.
2. 8. 2013 14:51:58
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929783
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
2. 8. 2013 15:16:34
Pokud bylo prodejcem deklarováno, že jde o součástku, která je určena pro určitý typ vozidla (z textu příspěvku jsem nebyl schopen pochopit, zda tomu tak bylo nebo ne) a díl nepasuje, pak jde o zcela jasný rozpor s kupní smlouvou podle § 616 OZ. Spotřebitel (předpokládám, že jde o spotřebitelskou smlouvu, když se tu mluví o odstupování do 14 dnů u distanční smlouvy) má v takovém případě právo na opravu čí výměnu a v případě, že takový postup není možný, právo na slevu kupní ceny nebo právo odstoupit od smlouvy. Volba je na spotřebiteli.
2. 8. 2013 15:16:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929782
Stovkomat.cz
verified
rating uzivatele
2. 8. 2013 15:53:05
Ahoj,
dle stále ještě platného zákona se nemusí zboží do 14 dnů vrátit, ale musí se do 14 dnů informovat o zájmu zboží vrátit.
14 dnů od doby doručení tobě. Tzn. pokud si je nějak informoval, že díl nepasuje a budeš jej vracet (právě do těch 14 dnů) a zboží jim přišlo o dva dny později, musí ho vzít.
Nicméně byť je to podle platných zákonů, je to proti zvyklostem, takže mne nepřekvapuje, že zboží vzít nechtějí.
Nicméně na toto bys to mohl uhrát. Ale přesné paragrafy a znění zákona ti nepovím, info mám z APEKu.
Ale pokud je to viz Feodaron, tak pak neni o čem diskutovat.
2. 8. 2013 15:53:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929781
PourFem
verified
rating uzivatele
5. 8. 2013 10:01:20
Napsal Feodaron;981219
Pokud bylo prodejcem deklarováno, že jde o součástku, která je určena pro určitý typ vozidla (z textu příspěvku jsem nebyl schopen pochopit, zda tomu tak bylo nebo ne) a díl nepasuje, pak jde o zcela jasný rozpor s kupní smlouvou podle § 616 OZ. Spotřebitel (předpokládám, že jde o spotřebitelskou smlouvu, když se tu mluví o odstupování do 14 dnů u distanční smlouvy) má v takovém případě právo na opravu čí výměnu a v případě, že takový postup není možný, právo na slevu kupní ceny nebo právo odstoupit od smlouvy. Volba je na spotřebiteli.
Jediná otázka je právě v té doplňkové výbavě vozidla - nicméně pokud ta "byla uvedena" jak píše tazatel, pak máte naprostou pravdu. Ještě bych doplnil, že v tom případě už se ale jedná o postup, jako u klasické reklamace i s termíny, pokud se nepletu.
5. 8. 2013 10:01:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-eshopu-po-16-dnech-nepouzite-jsem-zakaznik/#reply929780
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit