Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží do 14 dní, od nákupu, nebo obdržení?

xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
3. 12. 2014 22:13:15
U toho drátu je to poměrně problém, protože to prostě nikdy nenamotáte zpátky, nehledě na to že aby jste to vyzkoušeli musíte minimálně kus drátu ustříhnout. Už jsem přemýšlel, že budu dávat prostě lidem v balení třeba 10m drátu k vyzkoušení aby se klubo nenačínalo. Ale stejně by to dopadlo tak, že by to lidi ignorovali.
Mě spíš vadí ten přístup, že zákazník kupující v eshopu může všechno, a obchodník je prevít. Pokud by tu samou věc kupoval v obchodě, taky ho tam nenechají vymotat 30 m drátu. Zboží si odnese domů a má prostě smůlu když bude chtít zboží vrátit. Pokud tedy obchodník nebude mít dobrou vůli.
Chápu, že člověk prostě koupí něco blbě, a chce to vrátit. Ale fakt by se neměl chovat jako prase a ještě vyhrožovat, když mu řeknu, že za to co poslal zpět prostě chci kompenzaci.
Většinou to moc neřeším a vracím celou částku, ale u některých typů zařízení nejsou ty dráty vůbec levné. V nákupce klubo 150m vyjde na cca. 400kč a to není zrovna málo aby to člověk mohl jen tak odepisovat. A to co se prostě vrací je fakt v 90% neprodejné i s výraznou slevou.
Například nedávno jeden pán chtěl reklamovat ohradník - oprávněná reklamace, požadoval vrátit peníze. Před zasláním mi volal. Tak jsem mu řekl, že to není problém, ať pošle vše zpět, že mu peníze vrátím. On mi řekl, že drát nepošle zpět, že ho má zakopaný v trávníku. Já na to, že OK, ale že mu ten drát odečtu. Začal se rozčilovat, řvát na mě do telefonu, co jsem za hajzla a že tedadrát pošle, ale ať počítám stím, že mi ho pošle na kusy po 5 m. No a fakt to tak poslal.
Chtěl bych seještě zeptat, pokud někdo odstupuje od smlouvy v rámci reklamace (3x závada) musí vrátit kompletní zboží co obdržel? A co pokud je to zboží silně poničené ale toto poničení nemá vliv reklamovanou závadu, tedy nemůžeme kvůli němu reklamaci zamítnout. Příklad: totálně zničený přijímač, ale zákazník reklamuje generátor. Tedy jinou část zboží.
3. 12. 2014 22:13:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073517
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 12. 2014 23:02:38
Napsal xxxmitschxxx;1146762
No ptal jsem se na tohle právě na jednom školení co pořádal Dtest a nedokázali mi odpovědět :-)
Na dTest se vyprdni to jsou stejný šmejdi jako ČOIka. Pro zákazníka by se rozkrájeli hrajou si na samozvaný ochránce a přitom ví uplný prd. Jenže lidi jim to žerou a berou to jak nějaký úřad či co.
3. 12. 2014 23:02:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073516
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
5. 12. 2014 06:14:23
Napsal xxxmitschxxx;1146770
Většinou to moc neřeším a vracím celou částku, ale u některých typů zařízení nejsou ty dráty vůbec levné. V nákupce klubo 150m vyjde na cca. 400kč a to není zrovna málo aby to člověk mohl jen tak odepisovat. A to co se prostě vrací je fakt v 90% neprodejné i s výraznou slevou.
Tak to řešit začni a neprodejnou část zákazníkovi naúčtuj. Ostatní přece můžeš prodat, jenom v tom bude kratší kus drátu. Podobně se prodávají třeba vrácené parfémy, které mají méně obsahu.
5. 12. 2014 06:14:23
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073515
Možná se budu ptát blbě, ale není pak lepší takové problémové zboží neprodávat? Protože já to chápu tak, že to asi stěžejní tahák nebude, jinak by to samo poškozené vratky zaplatilo a nějaké kusy drátu by obchodník neřešil. Je to tak?
5. 12. 2014 10:16:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073514
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 12. 2014 11:08:44
Napsal Ondřej Veřtát;1147187
Možná se budu ptát blbě, ale není pak lepší takové problémové zboží neprodávat? Protože já to chápu tak, že to asi stěžejní tahák nebude, jinak by to samo poškozené vratky zaplatilo a nějaké kusy drátu by obchodník neřešil. Je to tak?
No nemáte právě pravdu. Vyplatí se mi to prodávat. Také jsem výše psal, že příliš ty dráty neřeším. Na druhou stranu, proč to řešit nezačít a nepřicházet tak zbytečně o docela podstatné peníze.
5. 12. 2014 11:08:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073513
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
6. 12. 2014 01:03:31
Nemohu mluvit za druhé, ale osobně chápu jak snahu minimalizovat ztráty, tak neustupovat každému nátlaku. Ono jde o princip - zákazník má svá práva, ale i povinnosti. A měl by chápat, že na světě není sám.
Pokud zboží vracím do 14 dnů, tak čisté, nepoškozené a vystupuji slušně. Vůbec nechápu, proč bych s tím měl mít nějaký problém, vždyt je to samozřejmost.
6. 12. 2014 01:03:31
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073512
noRank.cz
verified
rating uzivatele
7. 12. 2014 12:33:19
Doplnění k prvnímu dotazu: poničení obalu lze požadovat pokud šlo zboží vybalit bez jeho poničení - tedy otevřít krabici bez potrhání apod. ale i přesto je krabice zničená - takový produkt má sníženou hodnotu o to o kolik se levněji bude muset prodat (= úbytek na zboží). V závislosti na ceně zboží to asi budou stovky až tisíce u velmi drahého/luxusního zboží.
K dotazu s drátem: pokud drát chybí, lze zákazníkovi napočítat plnou prodejní cenu za onen drát (prostě jako kdyby si ho koupil, rozhodně bych neúčtval nákupku), pokud je drát vrácen a takový drát je skutečně dále neprodejný, je situace stejná jako kdyby ho nevrátil (dle mého názoru by ale musel být opravdu hodně zamotaný, jinak je to stále drát a svůj účel plní). V případě že je prodejný za sníženou cenu, je samozřejmě možné zákazníkovi strhnout rozdíl.
V případě reklamace je to ale jinak - bylo mu prodáno nekvalitní zboží a jestli mu v souvislosti s tím vznikla přímá škoda, nese ji prodejce. V případě výměny je nejjednodušší drát zákazníkovi nedat ať si nechá ten co původně měl a ten nový prodat jinému. V případě vracení peněz je možná drát požadovat zpět, ale pokud bude v rozumném stavu (nebylo s ním zacházeno nijak v rozporu s návody atd.), nelze po zákazníkovi dále již nic požadovat. Pokud zákazník není schopen dodat k reklamaci i drát, může se mu naúčtovat standardní cena onoho drátu (není to rohlík aby se to snědlo a více to neexistovalo).
Vyjadřuji se k tomu, jak si celou věc představuji, výrobek neznám a je potřeba vědět přesnější detaily ke konkrétnímu řešení. Pokud by např. šlo o drát, který se jednou odmotá z cívky a už nejde znovu napotat a používat, vše by se řešilo o něco jinak.
7. 12. 2014 12:33:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-do-14-dni-od-nakupu-nebo-obdrzeni/strana/2#reply1073511
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit