Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží dle §53 během 14 dní – snížení hodnoty vraceného zboží

Napsal Verne;907419
quinux: Zrovna tebou uváděné flash disky nejsou dobrý příklad. Co na to tom chceš vracet? Pokud se ti nelíbí vzhledově, to vidíš i přes blistr, pokud to rozbalíš, ta flash je neprodejná. I v e-shopu i na prodejně.
Na některých flash discích jsou přímo nějaké šifrovací nástroje, co když tento nástroj nebude pro mne vhodný nebo jak uvádí hampl.david teřba přenosová rychlost a nebo způsob "zavírání" flash disku - např. když je krytka úplně oddělitelná, takže je lehké ji ztratit - takový flash disk bych nechtěl. U paměťových karet pak spousta lidí neví, že existují dva typy SD a SDHC a právě ten druhý typ stále řada zařízení nepodporuje a bohužel nalézt tuto informaci v manuálu daného zařízení je prakticky nemožné - výrobci neuvádějí ani podporovaný typ karty ani maximální kapacitu takové karty.
Samozřejmě jsem tyto produkty uvedl pouze jako příklad, ale existuje i řada jiných produktů, které nelze nedestruktivně rozbalit.
10. 2. 2013 22:06:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490167
mmm.edia
verified
rating uzivatele
11. 2. 2013 08:01:43
Napsal quinux;907412
Problém není jen v zákaznících, ale i ve výrobcích. Řada produktů je balena tak, že neexistuje způsob jak je rozbalit, aniž byste poškodili nebo zničili jejich obal, typicky flash disky či paměťové karty, jsou zataveny v plastovém obalu a jinak, než že ten obal rozstřihnete je nerozbalíte. Máte-li tedy problém s tím, že musíte při vráceném zboží řešit jak jej znovu zabalit, není to vina zákazníka, ale měli byste tlačit na výrobce, aby dělal obaly znovupoužitelné. Proto taky není v zákoně žádná "formulka" zákazník má právo produkt užít maximálně ve stejné míře, v jaké by mu to bylo umožněno prodejcem v kamenné prodejně, protože takové produkty není schopen zákazník vyzkoušet ani na prodejně.
Nu, ano, ale nenapadá mne jediný důvod, například u té flashky, proč bych měl po prodejci chtít, ať mi rozstříhá blistr. Abych si vyzkoušel, jaké má přístupové časy? Vidím, jak vypadá (proto je taky v průhledném blistru). Nejde vůbec o to rozbalení, obal vezmi čert.jde o to, že zboží, přijde-li zjevně používané a opotřebené (flashka například bude přeformátovaná a bude postrádat cokoli, co bylo v autorun), tak to opravdu normální není a v kamenném obchodě by zákazníka, který by zkoušel toto, poslali velmi rádi ke konkurenci.
---------- Příspěvek doplněn 11.02.2013 v 08:04 ----------
Napsal Lucyka;907544
Pokud zákazník zboží vrátí a to není poškozené, či nadměrné použivané nesmí prodejce odečíst vůbec nic. Náklady na vrácení zboží se rozumí jen a pouze to, že by prodejce na své náklady (poštovné, dopravné) nechal zboží dovézt k sobě.
Zákon nikde nestanoví, co je "nadměrně" používané, jde jen o míru opotřebení a v této diskusi předpokládáme, že je míra opotřebení znatelná a zboží prostě už nevypadá jako nové. O takovýchto případech hovoří přímo zástupci SOS a ČOI ve výše zmíněném článku na lupa.cz. je to mimochodem snad jediný článek na celém internetu, kde se někdo víceméně oficiálně vyjádřil v tom smyslu, že e-shopy si nemusí nechat kálet na hlavu za každou cenu.
11. 2. 2013 08:01:43
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490166
Martin
verified
rating uzivatele
11. 2. 2013 08:41:41
Pánové, nechápu co tu furt řešíte, solidní prodejce vezme zpět i rozbalené zboží v jednorázovém obalu. Příklad, koupil jsem si LED žárovku, kde byl uveden její svítící výkon v Lidlu, pak jsem jí donesl vrátit, protože svítila málo. Paní mi povídá, vždyť tady máte na obalu napsáno ve Watech, jak moc svítí, a já povídám "ale já si to nedokážu podle nápisu představit". Nakonec mi potom co zboží poslali na centrálu k posouzení vrátili všechny peníze.
Další věc, obchody si jako zákoš vybírám podle toho, jak složité se tam bude domáhat vrácení peněz, kort u elektroniky. Je to déle, ale koupil jsem si iPhone, a pak se tvářili jak kyselé citrony, když jsem jim ho vracel s tím, že s tím telefonem nejsem nespokojený, přičemž jsem ho dal úplně v původním obalu, software jsem vyresetoval do továrního nastavení i s fólií. Prodavač na mě, proč jsem si zboží nevyzkoušel na prodejně.
Jenomže naposled jsem byl něco kupovat v Datartu a chtěl jsem to předvést na prodejně, byl to DVB-T tuner s nahráváním na flash, ale prodavač řekl, že nemůže předvést, protože tam nemá anténní signál. Nakonec mě uchlácholil možností vrátit zboží do 10ti dnů, nicméně se zbožím jsem spokojen, a tak jsem ho nevracel.
Jsem člověk co vrací zboží poměrně často, protože to je prostě šmejd, jako sorry, ale spousta výrobků ani náhodou nefunguje jak má, kort elektronických. Já vím, že za to jako prodejci nemůžete, ale kdo pak?
Navíc asi byste to měli řešit jako Alza, prostě dávat nazpět menší peníze, a prodávat zboží se slevou, že je třeba rozbalené. Já bych se vůbec nebránil, kdyby mi prodejce řekl, zboží jste použil strhneme vám 200 Kč, ... Ale to říkám jen za sebe...
11. 2. 2013 08:41:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490165
Michal
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
11. 2. 2013 09:49:35
Ak má eshop obrat desiatky predaných produktov denne, nastavte poplatok za poštovné o euro drahšie. Postupne si na znovu zabalenie našetríte. Neviem, koľko môže stáť prebalenie u výrobcu a aké je percento vrátenia tovaru, ale touto fintou si veľa eshopov zarába minimálne na náklady nevyzdvihnutia tovaru na pošte (pri dobierke).
11. 2. 2013 09:49:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490164
Ja340
verified
rating uzivatele
12. 2. 2013 10:02:38
Napsal Verne;907419
quinux: Zrovna tebou uváděné flash disky nejsou dobrý příklad. Co na to tom chceš vracet? Pokud se ti nelíbí vzhledově, to vidíš i přes blistr, pokud to rozbalíš, ta flash je neprodejná. I v e-shopu i na prodejně.
Většina flash disků neudává přenosové rychlosti, přineseš to domů zjistíš že ti na to nenahrává televize protože je pomalý a jdeš ho vrátit. NA jednom školení nám obchoďák od emtec říkal že je neudávají proto že je nedokážou garantovat a že každý kus může mít jinou rychlost. tož tak
12. 2. 2013 10:02:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490163
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
18. 2. 2013 19:34:20
Ahoj,
chtěl bych si ujasnit jak to je přesně s uvedením zboží do původního stavu, při vrácení zboží do 14 dní.
Zde je můj klasický případ:
Zákazník si zakoupí elektronický ohradník pro psy, balení se skládá z generátoru, obojku pro psa a 300m anténího drátu, který se natahuje kolem pozemku.
Pokud zákazník tedy zboží použije, odmotá z kluba drátu většinou kolem 100m drátu. Prostě klubo je rozmotané a tudíž neprodejné dalšímu zákazníkovi. Cena tohoto drátu na mém eshopu je 499,- Kč.
Odečetli by jste zákazníkovi tuto cenu?Nebo mu musím odečíst pouze skutečnou cenu (tedy tu za kterou drát já sám nakupuji?, nebo jakou částku mám odečíst? Co potom s drátem který zákazník zaslal zpět (zbytek kluba, třeba 100m). Mám jej vrátit zákazníkovy? Pokud ho mám vrátit, musím zaplatit poštovné já? Nebo jak toto ošetřit?
Nebo jak by jste celou záležitost řešili vy?
Díky za odpovědi.
18. 2. 2013 19:34:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490162
Ja340
verified
rating uzivatele
18. 2. 2013 20:04:23
No nevím ale kdyby pes okousal ten drát nebo generátor tak mu ho samozřejmě odečtu, ale pokud jen rozmotá drát aby mohl zboží vyzkoušet tak není nijak poškozený a nemáš právo mu nijak platbu krátit. Ale to je pouze můj názor.
18. 2. 2013 20:04:23
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490161
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
18. 2. 2013 20:20:12
No právě že to je poškožený, protože z cívky 300m ti vrátí 150m a navíc celá cívka je rozmotaná. Ten drát připevňují na plot, takže ho nikdy nevrací, a když jo tak stejně ve zmuchlaném stavu, že to je nepoužitelný.
18. 2. 2013 20:20:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490160
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
18. 2. 2013 20:34:07
Napsal xxxmitschxxx;911526
No právě že to je poškožený, protože z cívky 300m ti vrátí 150m a navíc celá cívka je rozmotaná. Ten drát připevňují na plot, takže ho nikdy nevrací, a když jo tak stejně ve zmuchlaném stavu, že to je nepoužitelný.
tak to je samozřejmě jasné že to můžeš odečíst, stejně jako nelze vrátit vypranou košili :-D akorát bych zákazníka moc neprudil a naúčtoval bych mu mojí nákupní cenu - můžeš účtovat pouze uvedení do původního stavu.
18. 2. 2013 20:34:07
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490159
Ja340
verified
rating uzivatele
18. 2. 2013 20:45:04
Napsal xxxmitschxxx;911526
No právě že to je poškožený, protože z cívky 300m ti vrátí 150m a navíc celá cívka je rozmotaná. Ten drát připevňují na plot, takže ho nikdy nevrací, a když jo tak stejně ve zmuchlaném stavu, že to je nepoužitelný.
tak pokud je ustřižený a poškozený montáží tak je to jasné.
18. 2. 2013 20:45:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-dle-%c2%a753-behem-14-dni-snizeni-hodnoty-vraceneho-zbozi/strana/2#reply490158
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit