Zadejte hledaný výraz...

Vraceni zbozi bez udani duvodu + reklamace

darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 2. 2015 15:29:34
Ahoj,
jaky je Vas nazor na tuto vec :
Zakaznik si koupi zbozi, ktere mu dorazi a zjisti, ze nefunguje. S prodejcem se proto dohodne, ze zasle k reklamaci na kontrolu a pripadne vymenu za bezvadny kus.
Zbozi dorazi prodejci k reklamaci a zahy se zakaznik rozmysli a emailem oznami, ze chce vratit penize podle ustanoveni NOZ - tzv. bez udani duvodu.
Musi prodejce vratit penize, nebo lze bez udani duvodu vratit pouze bezvadne zbozi a tim, ze zakaznik zbozi reklamoval, tak vlastne ztratil narok na vraceni bez udani duvodu a cela vec se resi jen jako reklamace?
P.
2. 2. 2015 15:29:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087822
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 2. 2015 15:45:44
Jelikož jde o vyzkoušené zboží, tak by to mělo stejnak projít stejným procesem. Měl by jste zjistit zda zboží je nebo není poškozené zákazníkem.
Pokud zboží zákazník nepoškodil, pak nevidím jediný důvod proč by zákazník neměl dostat zpět své peníze zpět v plné výši.
2. 2. 2015 15:45:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087821
Radek Orst
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 2. 2015 15:49:32
ma narok na vraceni penez
2. 2. 2015 15:49:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087820
Petr Homoky
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 2. 2015 16:23:03
Napsal Radek Orst;1164125
ma narok na vraceni penez
A to i přes to, že souhlasil s reklamací?
2. 2. 2015 16:23:03
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087819
Vubec nejde o reklamaci, ale o to, ze ve lhute 14 dnu ma pravo odstoupit od smlouvy a o to pravo nemuze prijit, zakon neumoznuje, aby o nej prisel. Takze i kdyz to posle na reklamaci a mezi tim posle odstoupeni, tak holt to odstoupeni plati.
2. 2. 2015 16:25:03
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087818
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 2. 2015 16:38:40
Hmm, to zni celkem rozumne. Nejaky jiny nazor, nebo vyklad? :-)
Jinak musi zakaznik vyslovne uvest, ze odstupuje od smlouvy podle paragrafu xx a bez udani duvodu? Nebo staci, ze napise, ze chce zbozi vratit? Nemam problem s tim, penize vratit, ale tady nekdo hraje na lhuty, vsechno si foti, posila scany, atd., takze jde o evidentniho hnidopicha, od kterych uz jsem tady parkrat COIku mel a on celou dobu v komunikaci uvadi, ze chce zbozi vratit, protoze v nej nema duveru a opira se o tu reklamaci (pritom zbozi je v poradku, takze by sla zamitnout) ale az po lhute 14 dnu uvedl vyslovne, ze odstupuje od smlouvy podle par. xx bez udani duvodu.
Tak mne zajima, az mi zase prijde COIka na kontrolu, zda plati odstoupeni, ktere zaslal pozde, nebo to, ktere psal jeste ve lhute, ale pritom se spravne nevyjadril?
2. 2. 2015 16:38:40
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087817
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 2. 2015 17:38:42
Napsal darksir;1164153
Hmm, to zni celkem rozumne. Nejaky jiny nazor, nebo vyklad? :-)
Jinak musi zakaznik vyslovne uvest, ze odstupuje od smlouvy podle paragrafu xx a bez udani duvodu? Nebo staci, ze napise, ze chce zbozi vratit? Nemam problem s tim, penize vratit, ale tady nekdo hraje na lhuty, vsechno si foti, posila scany, atd., takze jde o evidentniho hnidopicha, od kterych uz jsem tady parkrat COIku mel a on celou dobu v komunikaci uvadi, ze chce zbozi vratit, protoze v nej nema duveru a opira se o tu reklamaci (pritom zbozi je v poradku, takze by sla zamitnout) ale az po lhute 14 dnu uvedl vyslovne, ze odstupuje od smlouvy podle par. xx bez udani duvodu.
Tak mne zajima, az mi zase prijde COIka na kontrolu, zda plati odstoupeni, ktere zaslal pozde, nebo to, ktere psal jeste ve lhute, ale pritom se spravne nevyjadril?
Měl bys mu poskytnout vzor odstoupení. Je to na Tobě, aby to mělo všechny náležitosti.
2. 2. 2015 17:38:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087816
Dle rozhodnuti NS staci kdyz spotrebitel da jasne najevo ze chce odstoupit. A nemusi u toho citovat zadne paragrafy. Tazke pojmy jako odstupuji, rusim, chfi vratit penize apod. proste staci.
2. 2. 2015 20:22:01
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087815
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
3. 2. 2015 09:25:42
Peníze musíte vrátit pokud odstoupí od smlouy včas. Je-li zboží vadné, zašlete to do servisu, pokud bude shledána vada po vrácení pěněz z důvodu poškození zákazníkem, nebudete mít již možnost kompenzovat z peněz zákazníka a těžko je od zákazníka nějak vymoci (i když se to může podařiit). Ale takových případů je spíše méně, a proto náš zákazník náš pán, ctít zákony a těšit se na další objednávky, kde se ztráta vrátí.
3. 2. 2015 09:25:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087814
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 2. 2015 15:06:37
Ale takových případů je spíše méně, a proto náš zákazník náš pán, ctít zákony a těšit se na další objednávky, kde se ztráta vrátí.
Hezky receno :-) Jinak, neni mozne se toho prava zrici? Napriklad tim, ze kdyz jsem zbozi predal k reklamaci, vyjadril jsem tim, ze si zbozi chci ponechat a ze jsem si jej jiz dostatecne odzkousel? Nemam pred ocima doslovny vyklad toho zakona, ale neni tam nahodou zmineno, ze dana lhuta slouzi k odzkouseni zbozi? Ale asi ne, vzhledem k tomu, ze to slouzi i jako moznost vypovedet nepohodlnou smlouvu, atd.
Jedina vyhoda je asi v to, ze v tomto pripade nemusi prodejce vracet postovne, resp. muze si i narokovat nejake opotrebeni, atd. V pripade reklamace by musel vracet i postovne od zakaznika k reklamaci. Takze je to porad mensi, resp. zadna ztrata.
3. 2. 2015 15:06:37
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087813
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
3. 2. 2015 15:51:52
Nejsem právník, ale pokud je zboží na reklamaci, tak ho zákazník neužívá a neběží tedy ani 14 lhůta. Až se reklamace vyřídí, tak lhůta dále poběží. Takže podle mého by to mělo probíhat tak že se vyřídí reklamace, zboží se předá zákazníkovi a ten následně odstoupí.
Takže ty jako prodejce se odstoupení "nevyhneš" a ve výsledku je pro tebe jednodušší to odstoupení uznat i v průběhu vyřizování reklamace :-)
3. 2. 2015 15:51:52
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-reklamace#reply1087812
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit