Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží bez udání důvodu – provozovatel e-shopu

Dobrý den,
potřeboval bych poradit jak naložit s požadavkem zákazníka, který chce uplatnit odstoupení od smlouvy dle § 53 odstavce 7 občanského zákoníku.
Provozuji šachový eshop a nedávno jsme obdrželi objednávku na šachy, které máme v běžné nabídce a jsou vystaveny na webu. Týž den o pár hodin později jsme obdrželi žádost o storno této objednávky s odůvodněním, že si zákazník popletl typ šachů. Budiž, může se stát, objednávku jsme stornovali.
Den poté nám týž zákazník zaslal další email s vyjádřením, že má zájem o tento typ šachů, ale s tím, že přímo specifikoval barevné a řemeslné provedení šachů a s fotografiemi v příloze!!! Navíc na konci emailu bylo výslovně uvedeno, že o jiné provedení než zmiňuje nemá zájem!!! Poté jsem jej telefonicky kontaktoval kvůli ověření objednávky a bylo mi řečeno ano, přesně tyto šachy chci zaslat. Chtěl bych pouze upřesnit, že barevné provedení šachů, které zákazník požadoval, nemáme nikde nabízeno (protože je hodně netradiční, tudíž neprodejné a ani fotografie, které zaslal s bližším popisem nepocházejí z našeho webu, stáhnul je od nějaké konkurenční firmy, která je v nabídce zřejmě má). Kontaktoval jsem tedy výrobce a požadovanou barevnou formu šachů objednal.
Asi po týdnu se zákazník opět rozmyslel a požaduje odstoupení od smlouvy dle výše zmiňovaného zákona. Určitě bych v tom neviděl problém, pokud by se jednalo o něco v naší standardní nabídce, ale podle mě se zde jedná o případ, kdy odstoupení od smlouvy nemusím akceptovat, dle § 53 odstavce 8 občanského zákoníku..Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv...na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání.
Prosím Vás tedy o radu, zdali odstoupení od smlouvy musím akceptovat nebo v tomto případě (dle mého názoru a logiky) nemusím. Velice Vám děkuji.
13. 6. 2010 19:34:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516113
Ještě jsem zapomněl dodat, že zákazník si zboží zaslané na dobírku převzal.
13. 6. 2010 19:43:09
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516112
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2010 19:57:33
Zásadní je otázka, jestli zboží bylo opravdu upraveno/vyrobeno na zakázku pro zákazníka. Pokud se jedná jen o jiný typ bežně vyráběného zboží, pouze který obvykle nevedete, domnívám se že na odstoupení od smlouvý má právo.
13. 6. 2010 19:57:33
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516111
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 6. 2010 20:15:25
Má právo, bez debat. Nemusel jsi mu ty šachy shánět. Prodejce jsi ty, bohužel.
13. 6. 2010 20:15:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516110
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 6. 2010 23:46:59
V kazdem pripade mu vyrobek nebyl upravovan na zakazku tudiz na odstoupeni od smlouvy ma dle zakona pravo. V kazdem pripade je to ale potvora a to jsem hodne slusnej. Zakon ovsem na druhe strane rika:
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
....a co kdyz dodavatel, ktery zbozi dodal tobe bude za vraceni pozadovat sankci nebo smluvni pokutu :))
mimochodem chci si uz strasne dlouho koupit sachy, ktere maji kovove (tezke) figurky vypadajici jako cinovi vojacci proste realne postavy.
21. 6. 2010 23:46:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516109
skranc: prodejce si muze nauctovat jenom realne vynalozene naklady, zadne sankce a pokuty, ktere nejdou vycislit nejde. tazke prodejce si muze naucotvat napr. naklady na postovne, naklady na balici material apod. jiz sporne a zrejme nepruchodne by bylo uctovani si napr. castecne spotreby vraceneho vyrobku (typicky vyzkousi si napr. parfem) apod. v zadnem pripade si nemuze uctovat zadny pausalni poplatek, nejaky storno apod. ktery by uctoval bez ohledu na realne naklady.
v teto otazce zakon moc veci nestanovi, ale ustalil se urcity vyklad a to jak v rovine spotrebitelske, tak soudni (u pripadu, ktere probehly). Takze i kdyz napr. zadny zakon nerika nic o 3 stejnych a 4 ruznych zavadach, dostat se to k soudu, tak soud pracuje s timto vykladem, byt ne vzdy, jsou tam urcite okolnosti.
Proste vraceni do 14 dnu je nutne zlo, se kterym je nutno pocitat, se kterym je nutno pracovat a byt na nej pripraven. To, ze to zakaznici zkousi a testuji je stara vec. Znam pripad, kdy si dotycna osoba asi 3x objednala fotovybavu za desitky tisic a po tydenni dovolene vse vratil prodejci. A mel tak vybavu na dovolenou zdarma.
Na druhou stranu znam pripad, kdy zakaznik po necem podobnem zbozi taky vratil a to v poradku. Prodejce ale udelal takovy "vydrb" s tim, ze mu poslal oznameni o tom, ze zbozi neprislo kompletni a at doposle zbytek, jinak ze mu nauctuje samozrejme naklady na uvedeni vyrobku do poradku, tzn. tu "ztratu" nebo mu zbozi posle zpet. Ta ztrata cinila asi 40% hodnoty vyrobku. No zakaznik samozrejme nemel jak poslat to, co nemel, takze si to nakonec nechal poslat zpet. Ono na nektere "vycurane" lidi byvaji jini stejne "vycurani". Takze i zde je mozno se branit stejne nekorektnim zpusobem, ktery je samozrejme za hranou nejen moralni, ale i zakonou, ale ten prostor je zde, byt ja osobne jej nepodporuji.
22. 6. 2010 10:02:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516108
Empire
verified
rating uzivatele
23. 6. 2010 09:04:30
Souhlas s předchozím příspěvkem, že jak na straně zákazníků tak na straně prodejců se nadjou vychytralí jedinci. Ta lhůta vrácení bez udání důvodu do 14-ti dnů má chránit zákazníky před podvodnými prodejci (objednám nebo zakoupím něco a zjistím, že výrobek nefunguje nebo je to nějaký podfuk - mohu zboží vrátit). Zákon už ale myslím nepamatoval na ochranu prodejců před podvodnými zákazníky :) Prostě stále platí "Náš zákazník, náš pán". Za ty šachy bych raději peníze vrátila.
23. 6. 2010 09:04:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-provozovatel-e-shopu#reply516107
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit