Zadejte hledaný výraz...

Vráceni zboží

kerazum
verified
rating uzivatele
15. 10. 2015 21:36:58
Potřebuji poradit
Máme několik akcí na
Při nákupu nad 2000 dárek v hodnotě 150 kč na faktuře veden za 150 následně poskytnuta sleva 150
Při nákupu nad 1000 poštovné zdarma sleva na faktuře v hodnotě poštovného
A 2+1 zdarma sleva na faktuře 3 kus zlevněn na 0
Střídáme to
Jak se zachovat když zákazník odstoupí od smlouvy
a jak se zachovat když vrátí zboží bez udání důvodu do 14 dnů .
Nejedná se o reklamace!
Musí vracet dárky ? Můžu mu naúčtovat poštovné ? Musí vrátit věc zdarma?
Pokud tyto podmínky uvedu v obchodních podmínkách .
Může požadovat poštovné za zaslání zboží zpět ?
15. 10. 2015 21:36:58
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146656
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 10. 2015 23:12:19
- dárek vrací, smlouva se rozvazuje i s ním
- poštovné mu nemůžete účtovat
- myslím a nejsem si jistý (jistota 99%), že nemůže požadovat vrácení platby za vrácené zboží
obchodní podmínky nesmí být v rozporu se zákonem - nevýhodné pro zákazníka
15. 10. 2015 23:12:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146655
Jiří Adámek
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 10. 2015 23:59:03
Vrátit musí vše
15. 10. 2015 23:59:03
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146654
S tim darkem zdarma to neni tak jednoduche. Darek zdarma neni automaticky soucasti kupni smlouvy, byt by tam byl uveden. Pokud je to darek, pak se jedna o formu darovaci smlouvy. Aby to nebyl dar, je dobre na fakturu dat darek a jeho hodnotu a vycislit tam "sleva na darek" a ta sleva je v hodnote ceny toho darku, tim bude darek soucasti kupni smlouvy a pak by to musel vracet i s tim automaticky.
Nicmene i pri tom darovani to lze osetrit v OP a to formou darovaci smlouvy s podminkou, kdy bude v OP osetreno, ze darovaci smlouva ma tu podminku, ze pokud se odstoupi od kupni smlouvy, rusi se i darovaci smlouva a dar musi vratit. Pak to bude ciste i pro pripadne dozorove organy.
16. 10. 2015 08:29:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146653
kerazum
verified
rating uzivatele
18. 10. 2015 22:39:18
Takže když to tak celé shrnu tak celý systém je nastaven pro včuránky kteří si objednají použijí a vrátí nic je to nestojí vše zaplatí prodejce.
18. 10. 2015 22:39:18
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146652
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 10. 2015 22:46:00
pokud je výrobek opotřeben, je prodávající oprávněn mu uvedení do původního stavu naúčtovat (nevztahuje se na obaly - tuším), ale většinou od toho prodejci ustupují, jelikož zákazníci to nechápou (proto jsou taky zákazníci a ne byznysmeni)
18. 10. 2015 22:46:00
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146651
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
18. 10. 2015 22:56:59
co je uvedení do původního stavu? jak prodávající v originálním obalu zajistí že výrobek je funkční když jej přeposílá? Já si nedávno objednal jednu věc (bohužel za 1600 mi nepřišlo že je to čínský šunt) a prostě nefungoval..tak jsem jej vrátil ve lhůtě a dostal peníze. Říct mi prodejce že je poškozený a uvádí ho do původního stavu tak se soudím dokud budu stíhat...
18. 10. 2015 22:56:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146650
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 10. 2015 22:58:50
Napsal Peter Lacek;1233995
co je uvedení do původního stavu? jak prodávající v originálním obalu zajistí že výrobek je funkční když jej přeposílá? Já si nedávno objednal jednu věc (bohužel za 1600 mi nepřišlo že je to čínský šunt) a prostě nefungoval..tak jsem jej vrátil ve lhůtě a dostal peníze. Říct mi prodejce že je poškozený a uvádí ho do původního stavu tak se soudím dokud budu stíhat...
pokud jste toto udělal, nechlubil bych se tím, ze spotřebitelského úhlu pohledu to chápu, ale uvedl jste prodejce v omyl ono tak či tak by Vám musel dát zboží nové (1/2 roční lhůta), ale nejsem právník, jen to mám myslím celkem dobře nastudované :)
18. 10. 2015 22:58:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146649
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
18. 10. 2015 23:07:15
Neuvedl....prostě jsem jen vrátil zboží....je přeci povinnosti prodejce odesílané zboží kontrolovat nebo se snad mýlím? On mě neuvedl v omyl tím že to funguje?
18. 10. 2015 23:07:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146648
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 10. 2015 23:24:55
Napsal Peter Lacek;1234002
Neuvedl....prostě jsem jen vrátil zboží....je přeci povinnosti prodejce odesílané zboží kontrolovat nebo se snad mýlím? On mě neuvedl v omyl tím že to funguje?
není, jak by mohl např. notebook vybalit? chtěli byste vybalený notebook? samozřejmě třeba u nás, pokud to jde, tak vše kontrolujeme, ale neprodáváme např. MacBooky, které jsou balené ve folii. Od toho je tu reklamace a možnost požadovat nový výrobek, nikoliv mu jej v rámci urychlení ze své strany vrátit na 14 denní lhůtu, s tím nic neuděláte.
Právo nefunguje tak, že si ho vykládám vždy ve svůj prospěch, pokud to tak děláte, není to právně v pořádku a to jsem již reklamoval miliardu věci a vždy to prošlo (dokážu totiž posoudit, kdy jsem v právu a kdy ne a nebudu se namáhat zbytečně)
Doporučuji koupit si příslušné zákony v tištěné podobě, jsou celkem snadno psané, možná lépe než různě vykládané vysvětlivky po internetu - často guerillově vykládané laiky.
18. 10. 2015 23:24:55
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146647
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
18. 10. 2015 23:26:54
Napsal obchodniuspech;1234006
není, jak by mohl např. notebook vybalit? chtěli byste vybalený notebook? samozřejmě třeba u nás, pokud to jde, tak vše kontrolujeme, ale neprodáváme např. MacBooky, které jsou balené ve folii. Od toho je tu reklamace a možnost požadovat nový výrobek, nikoliv mu jej v rámci urychlení ze své strany vrátit na 14 denní lhůtu, s tím nic neuděláte.
Právo nefunguje tak, že si ho vykládám vždy ve svůj prospěch, pokud to tak děláte, není to právně v pořádku a to jsem již reklamoval miliardu věci a vždy to prošlo (dokážu totiž posoudit, kdy jsem v právu a kdy ne a nebudu se namáhat zbytečně)
Doporučuji koupit si příslušné zákony v tištěné podobě, jsou celkem snadno psané, možná lépe než různě vykládané vysvětlivky po internetu - často guerillově vykládané laiky.
tohle byla obyčejná krabička kde zboží bylo zabalené v igelitovém pytlíku....To nebyl notebook který byl zabalený ve folii!!!
18. 10. 2015 23:26:54
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146646
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 10. 2015 23:29:38
Napsal Peter Lacek;1234008
tohle byla obyčejná krabička kde zboží bylo zabalené v igelitovém pytlíku....To nebyl notebook který byl zabalený ve folii!!!
způsobem zabalení se zákon nemění, kromě možnosti vrácení vybalených cd a dvd ve folii, spodního prádla a jiných hygienicky znehodnotitelných věcí, jsou konkrétně vyjmenované v zákoně
18. 10. 2015 23:29:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146645
Napsal obchodniuspech;1234006
není, jak by mohl např. notebook vybalit? chtěli byste vybalený notebook? samozřejmě třeba u nás, pokud to jde, tak vše kontrolujeme, ale neprodáváme např. MacBooky, které jsou balené ve folii. Od toho je tu reklamace a možnost požadovat nový výrobek, nikoliv mu jej v rámci urychlení ze své strany vrátit na 14 denní lhůtu, s tím nic neuděláte.
Právo nefunguje tak, že si ho vykládám vždy ve svůj prospěch, pokud to tak děláte, není to právně v pořádku a to jsem již reklamoval miliardu věci a vždy to prošlo (dokážu totiž posoudit, kdy jsem v právu a kdy ne a nebudu se namáhat zbytečně)
Doporučuji koupit si příslušné zákony v tištěné podobě, jsou celkem snadno psané, možná lépe než různě vykládané vysvětlivky po internetu - často guerillově vykládané laiky.
Pokud ma vec vadu tak to neznamena, ze pada me pravo na vraceni zbozi ve lhute 14 dnu. To odstoupeni od smlouvy neni dokonce ani vazano na to, kdyz bych to zbozi poskodil treba svou nedbalosti i tak jej mohu vyuzit. Pokud ma vadu a ja od smlouvy odstoupim a zminim tu vadu (nebo i zamlcel a prodejce na to prisel pri prevzeti), tak v podstate by melo na pozadi probehnout reklamacni rizeni a bude-li reklamace uznana, pak nasleduje odstoupeni a pokud nebude uznana, pak opet nasleduje odstoupeni, ale prokaze-li se treba, ze spotrebitel vec poskodil a proto nefunguje, tak zde by byl narok prodejce na nahradu nakladu.
Prodejce nema narok na nahradu nakladu za obaly ruzneho typu, at uz krabice, folie, sacky apod. to je proste obal a ten pro vyzkouseni veci proste je trba poskodit (mimo par typu zbozi, kde poskozenim obalu o pravo odstoupeni spotrebitel prijde).
18. 10. 2015 23:34:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146644
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 10. 2015 23:39:17
Napsal Radek O.;1234013
Pokud ma vec vadu tak to neznamena, ze pada me pravo na vraceni zbozi ve lhute 14 dnu. To odstoupeni od smlouvy neni dokonce ani vazano na to, kdyz bych to zbozi poskodil treba svou nedbalosti i tak jej mohu vyuzit. Pokud ma vadu a ja od smlouvy odstoupim a zminim tu vadu (nebo i zamlcel a prodejce na to prisel pri prevzeti), tak v podstate by melo na pozadi probehnout reklamacni rizeni a bude-li reklamace uznana, pak nasleduje odstoupeni a pokud nebude uznana, pak opet nasleduje odstoupeni, ale prokaze-li se treba, ze spotrebitel vec poskodil a proto nefunguje, tak zde by byl narok prodejce na nahradu nakladu.
Prodejce nema narok na nahradu nakladu za obaly ruzneho typu, at uz krabice, folie, sacky apod. to je proste obal a ten pro vyzkouseni veci proste je trba poskodit (mimo par typu zbozi, kde poskozenim obalu o pravo odstoupeni spotrebitel prijde).
napsali jsme oba v podstatě totéž, ale ani jeden z nás není právník :) nicméně v prvních 6-ti měsících, jak jsem napsal výše lidskou řečí, zkopíruji text z částečně nedůvěryhodného a podmáznutého dtestu:
"Při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, množství, nebo nevyhovuje právním předpisům na bezpečnost atd., uplatněné do 6 měsíců od převzetí zboží se spotřebitel nachází ve výhodném postavení, neboť ze zákona platí, že věc namítaným nedostatkem trpěla již v okamžiku převzetí. Prodejce by musel prokázat opak. K prokázání opaku ale nestačí pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem."
18. 10. 2015 23:39:17
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146643
To ano, ale ja spise resil moznost odstoupeni kdyz ma vec vadu. Proste ten vyrobek uz nechce tak ho vrati vadny.
18. 10. 2015 23:48:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-2#reply1146642
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit