Zadejte hledaný výraz...

Vracení peněz přímo z eshopu – bezpečnost

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 3. 2021 06:57:39
Dobrý den,
vracení peněz za chybějící zboží nebo storna máme příliš komplikované - musíme se přepínat do bankovnictví, hledat transakce, většinou to dělám já.
Chtěl bych to udělat tak, že by to šlo na jedno kliknutí rovnou z administrace objednávky a mohl by to provést člověk, který objednávku vyřizuje a nemusel by to na mě nikdo přehazovat.
Samozřejmě s tím, že každá taková transakce by proběhla přes API a byla by to transakce k potvrzení. Já bych si to pak už jen odklikal ve FIO.
Je to bezpečené? Jak to udělat bezpečně?
Díky, Beraniste
31. 3. 2021 06:57:39
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481340
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 3. 2021 07:51:25
Já to dělám tak, že se vystavuje dobropis. Na všechny vratky. Nejdříve se vytvoří faktura treba i do mínusu co se skladu týče a k ní pak dobropis. Vrácení přímo z účtu bez dokladu vytváří neskutečný nepořádek. Nejde to pak automaticky párovat. Toto zvládne udělat kdokoliv.
Dobropisy pak platím já jednou za pár dní přímo z účetního programu přes API Fio.
31. 3. 2021 07:51:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481339
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 3. 2021 08:20:21
U nás se také vystavuje dobropis, ale jen u již odeslaných objednávek. Ale největší část problému tvoří objednávky nevyřízené - zaplacené dopředu, kdy nemáme nějaké položky, nebo lidé dělají změny. Takže tady ještě nebyla faktura vystavena a mohl bych jednoduše přes API nechat vrátit peníze na kliknutí i skladníka. Pokud bych měl nad tím plnou kontrolu a následně to musel sám potvrdit. Ale nevím, jak to je bezpečné. Já se těchto věcí bojím.
Každopádně mě tyto záležitosti zdržují. Nechci je řešit, chci aby to fungovalo beze mě.
31. 3. 2021 08:20:21
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481338
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 3. 2021 08:43:30
Já to API Fio banky používám pro stahování plateb do eshopu. Funguje to skvěle. A pak z účetního software posílám přes api platby. Stejně to pak musíš ještě v IB zautorizovat. Bezpečné to je. Nejslabší článek bude ten skladník. Ale když uděláš podmínku, že můžeš vracet jen do částky, která byla opravdu zaplacena a zneplatníš tlačítko pro vrácení pro odeslané objednávky a zároveň při vrácení peněz zakážeš objednávku odeslat, asi nemá ani skladník co zkazit.
31. 3. 2021 08:43:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481337
boogey
verified
rating uzivatele
31. 3. 2021 13:44:50
Napsal beraniste;1619502
musíme se přepínat do bankovnictví, hledat transakce
To ale budeš dělat i tak, aby sis ověřil, že potvrzuješ legitimní transakci, ne?
Napsal puhy.cz;1619509
Bezpečné to je. Nejslabší článek bude ten skladník.
Já bych řekl, že nejslabší článek bude vývojář, co to udělá bez dodatečný verifikace v bance, ideálně ještě s odesíláním ceny v GET/POST přes AJAX :)
31. 3. 2021 13:44:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481336
lada1979
verified
rating uzivatele
31. 3. 2021 20:56:01
Napsal beraniste;1619505
U nás se také vystavuje dobropis, ale jen u již odeslaných objednávek. Ale největší část problému tvoří objednávky nevyřízené - zaplacené dopředu, kdy nemáme nějaké položky, nebo lidé dělají změny. Takže tady ještě nebyla faktura vystavena a mohl bych jednoduše přes API nechat vrátit peníze na kliknutí i skladníka. Pokud bych měl nad tím plnou kontrolu a následně to musel sám potvrdit. Ale nevím, jak to je bezpečné. Já se těchto věcí bojím.
Každopádně mě tyto záležitosti zdržují. Nechci je řešit, chci aby to fungovalo beze mě.
no musíš svým skladníkům dost věřit a současně musí být na vysoké úrovni, byt to chceš mít na tlačítko. Osobně si myslím, že kontrola skladníků a hlavně řešení proč chybí zboží zabere více času. Navíc mi není zřejmé zda toto by dělal skladník až po komunikaci se zákazníkem a třeba nabídnutí náhradního zboží a nebo pozdějšího termínu dodání. Taky můžeme asi polemizovat o povinnosti vystavit daňový doklad k přijaté platbě, kde se praxe dost liší. Pokud vracím celou částku v ten den, tak si to označím jako mylná platba a vracím, ale částečnou vratku řeším taky dobropisem, jelikož to je jednodušší pro zaúčtování aspoň v našem softu. Samozřejmě bezpečné to je pokud to bude padat do příkazů k podpisu, ale z hlediska chodu skladu to jako bezpečné nepovažuji a zkontrolovat to musíš tak jako tak.
31. 3. 2021 20:56:01
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481335
Dietrich
verified
rating uzivatele
12. 5. 2021 05:21:16
Napsal láďa1979;1619565
no musíš svým skladníkům dost věřit a současně musí být na vysoké úrovni, byt to chceš mít na tlačítko. Osobně si myslím, že kontrola skladníků a hlavně řešení proč chybí zboží zabere více času. Navíc mi není zřejmé zda toto by dělal skladník až po komunikaci se zákazníkem a třeba nabídnutí náhradního zboží a nebo pozdějšího termínu dodání. Taky můžeme asi polemizovat o povinnosti vystavit daňový doklad k přijaté platbě, kde se praxe dost liší. Pokud vracím celou částku v ten den, tak si to označím jako mylná platba a vracím, ale částečnou vratku řeším taky dobropisem, jelikož to je jednodušší pro zaúčtování aspoň v našem softu. Samozřejmě bezpečné to je pokud to bude padat do příkazů k podpisu, ale z hlediska chodu skladu to jako bezpečné nepovažuji a zkontrolovat to musíš tak jako tak.
Thanks for the info i will try to figure it out for more 
my ford benefits 
12. 5. 2021 05:21:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-primo-z-eshopu-bezpecnost/#reply1481334
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit