Zadejte hledaný výraz...

Vrácení NB 14. den

eshopman
verified
rating uzivatele
5. 10. 2008 23:22:24
Jak se postavit k zákazníkovi, který 14. den vrátí NB, který celou dobu používal? NB samozřejmě jeví známky používání a nelze jej tedy prodat jako nový (mírné oděrky, apod.). Nějaký nápad?
Díky.
5. 10. 2008 23:22:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136544
Dle zákona máte právo na peníze nutné k uvedení výrobku do původního stavu.
http://www.lupa.cz/clanky/vite-kdy-a-jak-vratit-zbozi-zakoupene-v-e-shopu/
5. 10. 2008 23:28:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136543
satoo
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 10. 2008 23:43:24
Jde o to, jaky je to zakaznik. Pokud je to standadni koncak, ktery koupil jednou a uz vickrat nekoupi, tak bych mu strhnul treba 4000,-
5. 10. 2008 23:43:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136542
eshopman
verified
rating uzivatele
6. 10. 2008 07:18:28
Napsal satoo;123952
Jde o to, jaky je to zakaznik. Pokud je to standadni koncak, ktery koupil jednou a uz vickrat nekoupi, tak bych mu strhnul treba 4000,-
4000 kc za co? Jak muzes tohle napsat, kdyz nekdo postne informaci viz vyse? Chci samozrejme postupovat podle zakona, jinak bych se na nic nemusel ptat a poslal bych zakaznika do ... tam kde slunce nesviti.
6. 10. 2008 07:18:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136541
eshopman
verified
rating uzivatele
6. 10. 2008 07:23:35
Napsal Curo;123945
Dle zákona máte právo na peníze nutné k uvedení výrobku do původního stavu.
http://www.lupa.cz/clanky/vite-kdy-a-jak-vratit-zbozi-zakoupene-v-e-shopu/
Díky za informaci, ale to samozřejmě vím. Zde asi narážíme na rčení šedá je teorie, zelený je strom života. Jak to v praxi funguje? Pokusit se v autorizovaném servisu domluvit výměnu šasi (krytu), to jediné mě napadá. Nechat si proplatit práci technika, který stráví čas nad uvedením HDD do původního stavu...
Co když to z nějakého důvodu nepůjde? Nebo příklad - zákazník vrátí mp3 přehrávač bez obalu (původně blistr). Některé přehrávače se prostě neopravují, autorizovaný servis není (mění se kus za kus). Já nejsem výrobce, tak asi těžko uvedu výrobek do původního stavu. Co potom?
6. 10. 2008 07:23:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136540
pulec7
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
6. 10. 2008 07:31:10
Satoo to ale napsal dobře, v případě, že vracíč věc, který nesplňuje danný paragraf o smlouvách na dálku, tedy tuším zabívá se tím 53, 53a,54 paragraf, tak muzes zakaznikovi vycislit amortizaci a zbozi si vzit zpet pokud nato pristoupi.
6. 10. 2008 07:31:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136539
Problém bude asi v tom "třeba 4000". Proč ne "třeba 400" nebo "třeba 10000"?
6. 10. 2008 09:38:21
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136538
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
6. 10. 2008 10:26:37
Napsal Retal;124019
Problém bude asi v tom "třeba 4000". Proč ne "třeba 400" nebo "třeba 10000"?
Tak urcite bude cena zaviset na tom, kolik stal novy a co to je za stroj. Kazdopadne by bylo nejvhodnejsi se minimalne podivat v obchodech s pouzitymi notebooky na podobny typ a jeho cenu. Zhodnotit to s cenou noveho notebooku a z toho si urcit, kolik zhruba procent je pokles na cene. Potom priblizne procento odecist i z ceny vraceneho notebooku.
Ale jak rikam, dulezita je i cena a typ toho konkretniho vraceneho kusu. Pokud to byl nejaky low-end za 10 tisic, tak i kdyz je pouzity cena klesne mene. Pokud to byl nejaky ten Asus ze serie Ferrari nebo Lamborgini nebo co to delaji, tak urcite 14 dni pouzivani muze mit zasadni dopad na cenu.
Asi nejlepsi by bylo proste klientovi rict, ze vzhledem k viditelnemu pouziti a poskozeni krytu nelze povazovat notebook za vraceni nepouziteho zbozi podle paragrafu $... a proto strhnes 25% za poskozeni vnejsich krytu a za reinstalaci/znovuuvedeni OS do puvodniho stavu. No a pak se uvidi, jestli to vazne chce vratit nebo je to jen nejaky zmrd, ktery si to jen rozmyslel.
Osobne bych byl k takovemu cloveku hodne kriticky a take bych rozhodne nechtel potom prodavat notebook levneji a jeste na tom prodelat.
6. 10. 2008 10:26:37
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136537
Gord
verified
rating uzivatele
9. 10. 2008 22:46:25
Je tomu asi měsíc zpátky kdy zákazník došel vrátit 17" Acer notebook. Byl to myslím 11 den používání. Zákazník dokonce uvedl důvod že notebook vrací notebook z důvodu toho že je moc velkej. Samozřejmě Windows už nastavený na uživatele, data na harddisku, ošahanej, roztrhlá krabice. Zákazník si samozřejmě hned u nás objednal nový, menší a šel rpostě najisto že si hned odnese nový notebook. Protože měl samozřejmě právo zboží vrátit tak jsme mu strhli 200Kč za tu roztrhlou krabici a prodali mu novej notebook.
A toto mě pěkně štve. Zákazníci spoléhají na 14ku a tím pádem jsou líní nastudovat si všechny potřebný detaily o produktu!
9. 10. 2008 22:46:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136536
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
11. 10. 2008 23:41:25
Ten zákon neznám, e-shop neprovozuji, ale nelze to třeba zařídit tak, že přímo v podmínkách, nejlépe i při potvrzení objednávky, upozorníš zákazníka, že při vracení zboží do 14 dní bude účtována částka (třeba) 3000 Kč, za poškození balení, změnu v instalaci Windows, apod. To by si pak každý dvakrát rozmyslel.
11. 10. 2008 23:41:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136535
Pierre.cz
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
14. 10. 2008 14:49:14
Vaclav: poskozeni baleni by neproslo (viz zakony).. muze ti to vratit klidne uplne v jine krabici nebo i sacku (pokud to samozrejme dojde cely)
14. 10. 2008 14:49:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136534
satoo
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 10. 2008 14:56:10
Napsal vaclav.hodek;126718
Ten zákon neznám, e-shop neprovozuji, ale nelze to třeba zařídit tak, že přímo v podmínkách, nejlépe i při potvrzení objednávky, upozorníš zákazníka, že při vracení zboží do 14 dní bude účtována částka (třeba) 3000 Kč, za poškození balení, změnu v instalaci Windows, apod. To by si pak každý dvakrát rozmyslel.
To prave nejde. Obchodni podminky jsou jen "informativni" a platne spise jen pro firemni zakazniky. Obchodni podminky, ktere si sepises, nejsou svou vahou nad zakonem. Tady je potreba skutecne jit smerem vypocteni nakladu. Napriklad kdyz se za tech 14 dnu hne cena dolu, a tak...
14. 10. 2008 14:56:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136533
viz zde
http://www.nenechtesenapalit.cz/uzitecne-rady/27/
např. alza.cz má speciální kategorii pro použité zboží, kde u každého popisuje, co je "použitého" (někdy jen rozbalené, jindy použité pro předváděčku nebo nějakou jinou akci). Je tam u toho i sleva od pův. ceny, atd.
ve výše zmíněném odkazu se sice píše, že vrácení zboží nelze vázat na další podmínky (což chápu jako: podmiňovat si to, jestli zákazník vůbec zboží vrátit může - evidentně do 14 dnů může vždy), ale .. na druhé straně ti (snad) nebrání určit si pro svůj obchod vlastní obchodní podmínky (dokud budou v souladu s §40/1964 Sb.), což může specificky zahrnovat i řešení právě těchto případů, např. při vrácení zboží se známkami opotřebení si naše společnost vyhrazuje právo srazit z pův. ceny přiměřenou sumu... atd.
15. 10. 2008 03:34:57
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136532
Lukáš Churý
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
15. 10. 2008 05:32:18
Dle zákona není zboží nutno vrátit v původním obalu, jak správně poznamenal Pierre.cz, ale v jakémkoliv jiném (zboží samotné však musí vykazovat status nového zboží případně pouze použití, nikoliv již používané či dokonce zachovalé).
Zákazník je pouze povinen doručit nepoškozené zboží provozovateli (a tedy zabalit dobře, pokud ho posílá).
Je-li produkt znehodnocen, může si provozovatel eshopu vzít "určitou" částku na uvedení výrobku do původního stavu (ne však krabice, stržení částky za krabici je protizákonné). Tato částka musí být odůvodnitelná a postavená na reálných podkladech, nikoliv "no ale to nikdo nekoupí, 4.000,- dolů...".
15. 10. 2008 05:32:18
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136531
Orion
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 10. 2008 07:38:52
No já teda nevím ale baterie se každým nabitím amortizuje také ne ... Takže amortizace po prvním nabití je na světě a jelikož už není baterie nová...atd zapojte fantazii.... Takže amortizace jasná dolů např 500,- Kč a na eshop přidat již zmíněnou kategorii např vrácené zboží nebo resp. rozbalené a sleva 500,- uvést poznáku bez obalu a basta, neřešil bych.
V případě po 14-ti dnech při zjevném opotřebení:
kontaktovat autorizovaný servis nechat si udělat předběžnou kalkulaci na uvedení do původního stavu, s tímto seznámit zákazníka (ve formě výše amortizace) a počkat jak se k tomu postaví A HLAVNĚ žádné telefonáty toto vše písemně (emailem, ne IM). V případě že odmítne nechat si zpracovat posudek a poslat mu nb zpět at dělá co umí když to dá k soudu a budeš mít dobrou dokumentaci nemá šanci a soud ani nezačně a ještě ti zaplatí advokáta.
Ad c) bylo by možná zajímavé vytvořit registr hajzlíků co tohle dělají, přístup by měli jen provozovatelé shopů a vkládali by se info: email, IP, jmeno atd. ve chvíli kdy to bude neveřejné je možno to spustit a nemělo by to být veřejně známé.
15. 10. 2008 07:38:52
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-nb-14-den#reply136530
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit