Zadejte hledaný výraz...

Vrácení mobilního telefonu bez udání důvodu do 14 dní, problémy s prodejcem

Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
27. 8. 2013 12:14:48
Před týdnem jsem na poště převzal Samsung i9001 Galaxy S Plus, který jsem nakoupil u http://www.max-shop.cz
Bohužel po týdnu používání jsme zjistili, že SIM karta uvnitř zřejmě špatně drží a čas od času ji telefon přestane registrovat a je nutné ho otevřít a simku znovu zasunout. V zatemnění smyslů a domnění, že se s podporou max-shopu půjde rozumně domluvit, jsem jim zavolal, popsal problém a zároveň vyjádřil přání odstoupit od kupní smlouvy. Co se reklamace týče, zavrhnul jsem to proto, že jde o problém, který se neděje okamžitě, ale nastal dvakrát za celý týden, tudíž nevím jestli jde o chybu, co se snadno dokazuje.
V tom bodě jsem se ale s podporou dostal do sporu, že když už jsem jim prý oznámil závadu na telefonu, tak vrácení bez udání důvodu do 14 dní prý nemohou přijmout. Že tedy ať chci co chci, pokud jim telefon pošlu, tak stejně projde servisem (to, že podpora zněla silně nepříjemně, a že bych doporučoval na to místo najmout někoho, kdo je vhodný pro komunikaci, nebudu rozmazávat).
Proto bych se chtěl zeptat, zda je v tomhle případě prodejce v právu, jelikož mi to přijde jako šikana. Měl jsem dojem, že do 14 dní mám právo zboží vrátit a podpoře může být ukradené co jsem jí řekl, pokud nechci uplatňovat reklamaci, což je úplně rozdílná věc. Pokud by mi někdo byl schopen poradit jak postupovat, jelikož vrátit zboží považuji za jednodušší, než čekat na pochybný výsledek reklamace,
Nepotěšilo mě ani následné zjištění, že max-shop si zřejmě i volně interpretuje podmínky zmíněného vrácení do 14 dní, viz: http://www.max-shop.cz/nejcastejsi-dotazy A nemyslím si, že si mohou libovolně interpretovat zákon, který zní jinak, takže mi to přijde prostě jako lež.
// Nikde jsem se nedozvěděl, že by nebylo možné vracet již rozbalené zboží. Maximálně by měl prodejce dokázat opotřebení a pak případně vystavit dobropis, kde mi strhne nějakou částku z původní ceny, kterou jsem zaplatil.
27. 8. 2013 12:14:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938204
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 8. 2013 12:23:56
No nevím, já bych to řešil spíš reklamací, máte při ni podstatně více práv a prodejce Vás nemůže nijak krátit. Při vrácení Vám strhne částku dle libovůle a ještě Vás bude šikanovat, že vracíte poškozený mobil.
---------- Příspěvek doplněn 27.08.2013 v 12:26 ----------
Už ta výše DPH v obchodních podmínkách je komická... ofotil bych a pak pohrozil ČOI, za tyhle OP by to bylo tak za 5 tis :-)
27. 8. 2013 12:23:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938203
radek.liberec
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 8. 2013 12:27:51
ja radim jen jedine obratit se na cojku
27. 8. 2013 12:27:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938202
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 8. 2013 12:29:59
COIka vyresi prd... bohuzel... prodejce dostane pokutu, ale kupujici ani floka, kdyz nebude prodejce chtit. Je to pak vec soudu, dostat z nej penize. COIka jen rozdava pokuty. Cili je to docela mocny "donucovaci prostredek".
---------- Příspěvek doplněn 27.08.2013 v 12:35 ----------
Jinak z tohohle důvodu bych si nikdy mobil v takovém podivném krámě nekoupil. Jestli je levnější o pět stovek, než u větších prodejců, nebo u operátora, příp. značkové prodejny, tak se nevyplatí ty tahanice s tím při každém problému. Navíc už z obchodních podmínek vyplývá, že prodávají šedivky (zejména - čili "občas" i z EU :-)).
27. 8. 2013 12:29:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938201
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
27. 8. 2013 12:36:04
Napsal darksir;990866
No nevím, já bych to řešil spíš reklamací, máte při ni podstatně více práv a prodejce Vás nemůže nijak krátit. Při vrácení Vám strhne částku dle libovůle a ještě Vás bude šikanovat, že vracíte poškozený mobil.
Bohužel pokud mají v obchodě stejný přístup jako podpora (kdo ví, možná jsem si volal s majitelem, třeba je to one-man show), tak se tím spíš obávám té reklamace. Jak jsem popsal, jde o problém, ke kterému došlo dvakrát (nebo možná třikrát, kupoval jsem ho rodině, ne pro sebe) za týden, takže nevím jak snadné je si ho ověřit. A příliš se mi nechce čekat 30 dní, které na to mají. Má na to někdo stejný názor, raději reklamaci?
V každém případě, ty obchodní podmínky tak jako tak na prověření pošlu. Už třeba jen za to, že jsem nespokojený zákazník a podpora neprojevila sebemenší ochotu při jednání, naopak to, že mi na rovinu řekla, že už to podle nich prostě vrátit nemůžu, považuji za sprosťárnu.
27. 8. 2013 12:36:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938200
uplatnit pravo na odstoupeni od smlouvy muzete i kdyz ma zbozi vadu, toto pravo vam uprit nemohou. To jim doructe tak jako tak, staci email a prokazatelnym zpusobem, idealen kdyz vam odpovi. Zbozi spolu s odstoupenim dodat nemusite, to muzete az posleze. Timto si zajistite to, ze v pripade potreby prokazete, ze jste od smlouvy odstoupil.
Jinak s tou reklamaci je to slozite, protoze nemate moc moznosti jak to protlacit silou. Ve finale byste to mohl poslat i na tu reklamaci a pote produkt vratit, jakmile vam ho vrati, odstoupeni bude platne. Jinak muzete a to bude lepsi, uplatnit rozpor s kupni smlouvou, tam mate vice prav a pak na prodejce.
27. 8. 2013 12:45:08
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938199
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 8. 2013 12:45:41
Vzhledem k jejich OP bych si je ofotil, vytiskl, vložil i s mobilem a svým číslem účtu do balíku a připsal, že v případě, že se budeš muset obrátit na ČOI, vidíš to nejméně na 3 paragrafy v nejnižší sazbě 2000 Kč / ks, čili to přesáhne cenu toho mobilu, kterou pak samozřejmě budeš navíc vymáhat právní cestou.
27. 8. 2013 12:45:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938198
lrs
verified
rating uzivatele
27. 8. 2013 13:08:02
Řešil bych to reklamací. Týden používání trochu popírá klasické vrácení nepoužitého zboží během 14 dní, či pouhé vyzkoušení. Prodejce si v tomto případě určitě strhne nějaký poplatek za třeba vyčištění telefonu atd... Reklamace je jistější. Co se týká sazby dph - to je uvedeno jen v článku FAQ, v obchodních podmínkách to asi není, tak si nejsem jistý, jestli ČOI pomůže. Důležité je, co je na faktuře a v popisu zboží. Jen jsem zběžně ten shop prolétl, tak pokud se pletu, omlouvám se.
27. 8. 2013 13:08:02
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938197
Napsal lrs;990901
Týden používání trochu popírá klasické vrácení nepoužitého zboží během 14 dní, či pouhé vyzkoušení.
Ta doba na vrácení je 14 dní přesně proto, aby sis zboží mohl po ty dva týdny vyzkoušet. Překvapivě.
27. 8. 2013 13:31:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938196
Osobně bych to řešil raději reklamací a žádostí o výměnu za nový kus. Nejsem si teď úplně jistý tou lhůtou(možná mě ostatní opraví), ale do tuším 6 měsíců máš v případě reklamace nárok na výměnu za nový kus a jestli je zboží opravitelné či ne tě víceméně zajímat nemusí.
27. 8. 2013 14:23:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938195
lrs
verified
rating uzivatele
27. 8. 2013 19:16:06
Napsal Ondřej Veřtát;990912
Ta doba na vrácení je 14 dní přesně proto, aby sis zboží mohl po ty dva týdny vyzkoušet. Překvapivě.
Je mi to v podstatě jedno, ale 14 dní není zkoušení, ale to je již používání. Myslím, že pokud někdo vrátí jakýkoliv předmět elektronické povahy po 14 dnech používání, musí se připravit na to, že o nějaké peníze přijde. Nebo tobě např. dovolí v prodejně mobilních telefonů si 14 dní hrát s přístrojem? Ale jsme v Čechách, čemu se divit. :-)
P.S.: nejsem prodejce žádné elektroniky.
27. 8. 2013 19:16:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938194
Napsal lrs;991086
Je mi to v podstatě jedno, ale 14 dní není zkoušení, ale to je již používání. Myslím, že pokud někdo vrátí jakýkoliv předmět elektronické povahy po 14 dnech používání, musí se připravit na to, že o nějaké peníze přijde. Nebo tobě např. dovolí v prodejně mobilních telefonů si 14 dní hrát s přístrojem? Ale jsme v Čechách, čemu se divit. :-)
P.S.: nejsem prodejce žádné elektroniky.
Bereš to za špatný konec. Není na nich jestli dovolí nebo nedovolí, ta možnost tu ze zákona je a tím to hasne. Ono je taky používání a používání. Je rozdíl když mě mobil po týdnu oťukávání zklame nebo jestli s ním pojedu na týden na dovolenou machrovat k moři a až pak ho vrátím. Zneužívání je jen o povaze lidí, za to délka lhůty na vrácení zboží nemůže.
28. 8. 2013 00:40:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938193
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
28. 8. 2013 08:59:51
Vrácení do 14 dnů je záruka toho, aby si člověk mohl zboží pořádně osahat v rozsahu jako by si ho zkoušel na prodejně. (toto byl původní záměr tohoto ustanpovení).
Mnoho lidí si to plete s tím, že to je lhůta na to, aby mohli telefon 14 dní testovat v ostrém provozu. On majitel má možná jen špatné zkušenosti s vracením do 14 dnů. Nemusí to být automaticky nějaký vykuk. (Lidi telefon rozmlátí / utopí a tak podobně a chtějí ho do 14cti dnů zadarmo vrátit)
28. 8. 2013 08:59:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938192
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 8. 2013 10:52:35
No oni naštěstí provozovatelé e-shopů mají v ruce poměrně silnou zbraň proti takovému zneužívání tohoto práva, takže pokud si někdo telefon na 14 dnů "půjčí" k moři, může se mu vrátit jen zlomek částky, za jakou by ho jetý střelil třeba na aukru. Ona výměna krytů, práce technika, apod. není žádná levná záležitost.
Čili z toho důvodu bych se právem vrátit něco do 14 dnů moc neoháněl, protože pokud se na telefonu najde škrábaneček, mohl by přijít o půlku kupní ceny. Takový je prostě zákon a fakt. Je na prodejci, jak přísný bude. V rámci reklamace má naopak veškerá práva zákazník a dostane proplacené i poštovné a telefonní poplatky, pokud bude chtít. Samozřejmě, pokud se prokáže vada (ale pokud vada opravdu je, soudní znalec, který není až tak drahý, ji dokáže prokázat).
Mimochodem, mám spíš zkušenosti s tím, že většina prodejců mi reklamaci vůbec nevyřídila v zákonné lhůtě. To je ta nejlepší varianta, protože pak už si jdete pro peníze automaticky.
28. 8. 2013 10:52:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938191
Tak nakonec to má dobrý konec, podpora po e-mailu už vše řešila bezproblémově, mobil vrácen a peníze jsou na cestě. Můžu dodat akorát jedinou věc a to je to, že by měli vyměnit člověka, co u nich bere telefony - kdyby se zachoval stejně jako podpora na e-mailu (nevěřím že jde o stejného člověka), vůbec bych tohle téma nezakládal.
6. 9. 2013 18:26:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-mobilniho-telefonu-bez-udani-duvodu-do-14-dni-problemy-s-prodejcem#reply938190
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit