Zadejte hledaný výraz...

Vrácení do 14 dnů – co lze odečíst z prodejní ceny?

David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
29. 6. 2009 10:55:56
Napsal Ja;312803
1) opakuji se, zalezi na vic okolnostech, jak se to dela nebudu zverejnovat aby se to nezneuzivalo.
To odstoupení do 6 měsíců by mne opravdu dost zajímalo, kdyžtak PM, kromě rozporu s kupní smlouvou neznám žádné ustanovení občanského zákoníku, které by na se na 6měsíční lhůtu odvolávalo. Jen odstoupení do 3 měsíců bez udání důvodu, pokud nebyl spotřebitel seznámem s možností odstoupení od 14 dnů. Ale nejsem právník, jsem jen praktik po nejméně stovce ČOI kontrol. Takže samozřejmě nevím všechno:-)
Jinak nejmenší žalobu, která kdy přišla, byla cca 1500 Kč, na menší opravdu ne, bylo to cca po 5 týdnech od doručení zboží na odstoupení, nejvtipnější na tom bylo, že to byla chyba zákazníka, protože jsme mu poslali mailem i poštou dobropis a žádost o číslo účtu, což následně i potvrdil a stáhnul žalobu. Nicméně to může být i tím, že dlouhodobá průměrná výše objednávky přesahuje 5000,- Kč, drobnější eshopy to mohou mít jinak.
Úrok není sankce v pravém slova smyslu, ale jsou to minimálně zbytecně vícenáklady, stejně jako náklady na soudní řízení atd. Ale jak se tady řešilo už mockrát... duch zákona je jasný a nevidím důvod proč s někým "vyjebávat", vždyť ty odstoupení jsou spíše takový démon, faktické ztráty tam tolik nevznikají (zboží většinou lze prodat třeba jako bazarové levněji nebo doplnit chybějící součásti a prodat jako nové - s tím, že už tomu prvnímu zákazníkovi nebyly vráceny plné prostředky atd.).
Celkem by mne zajímalo třeba vyčíslení ztrát na odstoupeních (těch 14denních, ne opakované vady atd.) vůči obratu daného eshopu. Lidsky to samozřejmě "naštve", ale ekonomicky jsou to, alespoň u nás, zanedbatelné náklady, třeba provoz standardního reklamačního oddělení je nesrovnatelné nákladnější (3 lidi + část času skladníků, hromady odeslaných balíků na servisy a zákazníkům, telefonáty, pošta atd.).
29. 6. 2009 10:55:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/5#reply319080
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 8. 2010 05:16:24
dobrá borci. a jak to je, když zákazník pošle za 7 dní zboží zpátky, chce klasicky do 14 dnů odstoupit od smlouvy a vy po vybalení z obálky nebo krabice z zjistíte, že to zboží je tak použité, že ho neprodáte ani se slevou? budete kontaktovat zákazníka jako co to znamená a on, že jako neví co máte na mysli a zboží odesílal naprosto neporušené a nepoužité.
15. 8. 2010 05:16:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/5#reply319079
to jsou situace, na které prostě nelze jednoznačně odpovědět. Zákazník má právo věc vyzkoušet, ale nesmí ji používat. zboží nesmí jevit známky opotřebení apod. pokud bude tvrzení proti tvrzení, pak bych mu to poslal zpět a nechal důkazní břemeno na něm. Vůbec bych s ním o tom nediskutoval. Pokud by si balík nepřevzal, pak bych mu zaslal doporučený dopis s dodejkou, kde bude informace o tom, že zboží si nepřevzal a že jej máte uskladněno u sebe s tím, že mu budete účtovat skladné. Pokud by to byl velký "vyčůránek" ani bych mu to neposílal zpět a prokazatelně bych mu sdělil, že je zboží takové a takové a je k vyzvednutí u vás na provozovně, případně mu jej pošlete za 80 Kč.
Zákazní je sice "náš pán" ale vše musí mít meze.
15. 8. 2010 16:10:07
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/5#reply319078
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit