Zadejte hledaný výraz...

Vrácení do 14 dnů – co lze odečíst z prodejní ceny?

Tomáš Adl
verified
rating uzivatele
11. 6. 2009 18:57:44
Ja jsem pred nedavnem v TV koukal tusim na cerne ovce a tam bylo taky neco s e-shopem. A pokud si zakaznik objedna zbozi pres internet a jde si ho vyzvednout do kamenne pobocky, tak mu 14 denni lhuta odpada.
11. 6. 2009 18:57:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319095
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 19:08:35
Platný občanský zákoník v § 53 odst. 7 hovoří o možnosti odstoupit od kupní smlouvy na předmět, na který byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku do 14 dnů bez udání důvodu. Kupní smlouva byla uzavřena v okamžiku, kdy prodávající potvrdil Vaši objednávku. Na způsobu převzetí a úhrady předmětu smlouvy tedy již nezáleží, zákon o něm nehovoří.
Toto je citace z brožurky, co vydala ČOI společně s SOS, už ani nevím odkud jí mám, ale pořád mi leží v kanceláři. Občas se hodí:-)
11. 6. 2009 19:08:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319094
anjuska
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2009 19:27:19
Ustanovení § 53 odst. 1 OZ výslovně uvádí, že pro uzavření smlouvy „mohou být použity“ prostředky komunikace na dálku.
Okamžik uzavření smlouvy je rozhodující.
Pokud dojde k objednávce zboží v internetovém obchodě, přičemž zákazník si zboží osobně vyzvedne v provozovně prodávajícího, je smlouva uzavřena distančním způsobem pouze tehdy, jestliže k jejímu uzavření došlo již doručením objednávky prodávajícímu. Pokud by ale objednávka měla jakousi nezávaznou povahu a k uzavření smlouvy by došlo v provozovně poskytovatele služby teprve převzetím zboží, šlo by o běžný prodej zboží v obchodě.
(zdroj:spotrebitel.cz)
Takže způsob odběru není důležitý,pouze způsob uzavření smlouvy.
11. 6. 2009 19:27:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319093
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 20:11:47
Zboží inzerované na webu + obchodní podnímky je tvoje nabídka (offerta). Pokud zákazník odešle objednávku offertu akceptuje a smlouva je uzavřena. Smlouva při nákupu přes internet, je dle mého názoru vždy uzavřena na dálku.
A aby to nebylo úplně jednoduché ještě jiný právní názor, se kterým jsme se setkali, smlouva je uzavřena až převzetím zboží a jeho zaplacením dopravci či na prodejně. Rozuměj zákazník si objedná, ale nevyzvedne a nezaplatí, žádná smlouva nebyla uzavřena.
11. 6. 2009 20:11:47
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319092
Napsal avensis;303355
A aby to nebylo úplně jednoduché ještě jiný právní názor, se kterým jsme se setkali, smlouva je uzavřena až převzetím zboží a jeho zaplacením dopravci či na prodejně. Rozuměj zákazník si objedná, ale nevyzvedne a nezaplatí, žádná smlouva nebyla uzavřena.
Tohle tady poslední dobou čtu často, ale mně z SOS přímo potvrdili, že při nepřevzetí dobírky dojde zákazníkem k porušení kupní smlouvy a já si můžu nárokovat nějakou smluvní pokutu, příp. jiné sankce. A je to celkem logické, nevím proč by se smlouva uzavřela až při převzetí plnění? Vzpomínáte na to, jak O2 podělal aktualizaci ceníku, jak všichni objednávali hromady levných Nokií a O2 jim to nakonec fakt radši dal, protože se dovolávali na to, že smlouva byla uzavřena odesláním košíku?
11. 6. 2009 21:38:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319091
Vespucci
verified
rating uzivatele
21. 6. 2009 12:54:22
Zajímalo by mne, jak jsou řešené DVD a CD tituly (Hudba, filmy, hry) Člověk si objedná 10 her, ty hry mu příjdou on to naláduje do vypalovačky, všechny si přepálí a napíše ještě ten den odstoupení od smlouvy, prodejce mu musí vrátit peníze a kupující má přecto to co potřeboval... Snadný způsob, jak mít jakýkoliv film chci a to ZDARMA ;) (Pokud tedy nepočítám 10 Kč za prázdné DVD)
21. 6. 2009 12:54:22
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319090
adminsao
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 6. 2009 13:27:25
Jaký je postup v případě vrácení zboží s homogenním obsahem když bude část obsahu chybět nebo bude riziko znehodnocení obsahu?
Typické příklady:
-Balení oleje s porušenou bezpečnostní zátkou, plné (bylo/nebylo dolito jiným typem oleje?)
-Výrobek typu zubní pasta, kovová tuba promáčklá část obsahu chybí
-Balení vitamínů s porušenou bezpečnostní zátkou (byl/nebyl znehodnocen obsah?)
21. 6. 2009 13:27:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319089
nightfish
verified
rating uzivatele
21. 6. 2009 14:47:43
Napsal Vespucci;308487
Zajímalo by mne, jak jsou řešené DVD a CD tituly (Hudba, filmy, hry) Člověk si objedná 10 her, ty hry mu příjdou on to naláduje do vypalovačky, všechny si přepálí a napíše ještě ten den odstoupení od smlouvy, prodejce mu musí vrátit peníze a kupující má přecto to co potřeboval... Snadný způsob, jak mít jakýkoliv film chci a to ZDARMA ;) (Pokud tedy nepočítám 10 Kč za prázdné DVD)
Spotřebitel nemůže od kupní smlouvy odstoupit v případě smluv:
...
d) na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,...
21. 6. 2009 14:47:43
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319088
...snad to tu již nikdo neřešil, jestli jo, tak se omlouvám...
Jak se řeší vrácení zboží, když poštovné mám nastaveno na 90 Kč, ale v reálu platím za poslání balíku třeba 120 Kč. V případě vrácení zboží v zákonné lhůtě by se pak zákazníkovi vracela částka o 90 Kč nižší nebo o 120 Kč nižší?
21. 6. 2009 19:13:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319087
O fakturované poštovné, tj. 90 Kč.
21. 6. 2009 20:34:52
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319086
Napsal Neregistrovaný;308663
...snad to tu již nikdo neřešil, jestli jo, tak se omlouvám...
Jak se řeší vrácení zboží, když poštovné mám nastaveno na 90 Kč, ale v reálu platím za poslání balíku třeba 120 Kč. V případě vrácení zboží v zákonné lhůtě by se pak zákazníkovi vracela částka o 90 Kč nižší nebo o 120 Kč nižší?
Slevnis knihu zdrazis postovne.
22. 6. 2009 09:13:37
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319085
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
27. 6. 2009 02:03:30
Tak abych ještě trošku vyvrátil že se zákazník nemůže vzdát zákoného práva.
Návod jak to obejít
1. Objednávka neznamená kupní smlouva
2. Objednávka zakázková !!! Důležité když si něco zákazník objedná na zakázku platí jiné pravidla.
3. ČOI může mít námitek, ale pokud Vám někdo výslovně podepíše že se ze zbožím seznámil před uzavřením kupní smlouvy a bez nátlaku - jsem zvědav který soud bude souhlasit s tím že zákazník má i tak právo odstoupit, protože to by bylo proti klasicky vytvořené smlouvě a tím by zřejmě porušili ústavu ne jenom zákon.
4. Lidi pokud se zákazník omluví a vráti vše v pořádku tak se tím ani nezabívejte a zboží prodejte třeba s malou slevou nebo pokud vám to umožňuje dodavatel tak mu ho vraťte.
5. Pokud se zákazník chová jak prase tak si najměte právníka ať s něho ty peníze vymláti paragrafy
Nějak jsem to po sobě nečetl, ale snad sem to napsal srozumitelně ;)
PS se zbožím se zákazník může seznámit i v kameném obchodě, který nemusí být Váš .... Zbytek již domýšlejte je asi 20 cest, které vedou k úspěchu, ale ČOI ani SOS Vám bude dokola tvrdit že to nelze, ale opakem je soud. Soud potřebuje pouze ověřit platnost smlouvy a jakákoliv jiná organizace si může trhnout nohou, když to máte písemňe vyřešeno v rámci zákona.
27. 6. 2009 02:03:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319084
Ja
verified
rating uzivatele
27. 6. 2009 07:28:52
Napsal Neregistrovaný;308663
...snad to tu již nikdo neřešil, jestli jo, tak se omlouvám...
Jak se řeší vrácení zboží, když poštovné mám nastaveno na 90 Kč, ale v reálu platím za poslání balíku třeba 120 Kč. V případě vrácení zboží v zákonné lhůtě by se pak zákazníkovi vracela částka o 90 Kč nižší nebo o 120 Kč nižší?
o skutecne naklady, v pripade, ze to mas dobre formulovane (to plati treba pro formulaci: dopravne 0,- dopravne v cene apod.), dale o skutecne vynalozene naklady pro uvedeni do puvodniho stavu (obaly, poskozeni, opotrebeni)
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 07:30 ----------
Napsal adminsao;308509
Jaký je postup v případě vrácení zboží s homogenním obsahem když bude část obsahu chybět nebo bude riziko znehodnocení obsahu?
Typické příklady:
-Balení oleje s porušenou bezpečnostní zátkou, plné (bylo/nebylo dolito jiným typem oleje?)
-Výrobek typu zubní pasta, kovová tuba promáčklá část obsahu chybí
-Balení vitamínů s porušenou bezpečnostní zátkou (byl/nebyl znehodnocen obsah?)
toto NENI spotrebni zbozi, myslim :-D
toto resi (zaruky) uplne jina cast zakona
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 07:32 ----------
Napsal Neregistrovaný;303417
Tohle tady poslední dobou čtu často, ale mně z SOS přímo potvrdili, že při nepřevzetí dobírky dojde zákazníkem k porušení kupní smlouvy a já si můžu nárokovat nějakou smluvní pokutu, příp. jiné sankce. A je to celkem logické, nevím proč by se smlouva uzavřela až při převzetí plnění? Vzpomínáte na to, jak O2 podělal aktualizaci ceníku, jak všichni objednávali hromady levných Nokií a O2 jim to nakonec fakt radši dal, protože se dovolávali na to, že smlouva byla uzavřena odesláním košíku?
jenze toto zavisi na formulaci VOP, je mozna i varianta, ze uzavreni smlouvy dojde az prevzetim, ale musi to byt vyslovne uvedeno v VOP, jinak obecne k uzavreni dojde potvrzenim navrhu objednavky
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 07:35 ----------
Napsal avensis;303355
Zboží inzerované na webu + obchodní podnímky je tvoje nabídka (offerta). Pokud zákazník odešle objednávku offertu akceptuje a smlouva je uzavřena. Smlouva při nákupu přes internet, je dle mého názoru vždy uzavřena na dálku.
ale muzes mu vygenerovat dormular k tisku a pozadat ho, at ho vytiskne a podepise a vhodi doi postovni schranky, mam s tim zkusenosti, z testovacich duvodu toto vyla podminka a lide museli posilat a take posilali (samozrejme to nebude fungovat na zbozi, ktere na zbozi-cz vyjede ve stovkach nabidek, ze :-))
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 07:44 ----------
Napsal davidn;303076
Lhůta na odstoupení od kupní smlouvy se neprodlužuje narozdíl od záruční doby, 14 dní od převzetí (1. den je den následující po převzetí) platí nehnutě, takže je jedno, kde a co s tím zbožím dělal těch 14 dní (jestli ho užíval, bylo v servise nebo leželo na poličce).
Takže pokud 19.5. převzal, tak 20.5. je DEN 1, 2.6. je DEN 14, takže odstoupení už neplatí.
Ne tak docela :-) zalezi na mnoha okolnostech, napriklad, zda byl poucen anebo, zda zbozi melo ci bude mit vady, v takovem pripade, muze odstoupit do 6 mesicu :-D
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 07:46 ----------
Napsal davidn;303060
Vrácení musí proběhnout do 30 dnů od obdržení odstoupení, nikoliv zboží
Vrácení čeho prosímtebe :-) Zboží? Nebio peněz? Ani o jednom se zákon nezmiňuje, tedy není sankce těžko to vymůžeš, právně je to .... :censored:
27. 6. 2009 07:28:52
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319083
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
27. 6. 2009 09:04:04
Napsal Ja;311888
Ne tak docela :-) zalezi na mnoha okolnostech, napriklad, zda byl poucen anebo, zda zbozi melo ci bude mit vady, v takovem pripade, muze odstoupit do 6 mesicu :-D
Prosím odkaz na paragraf, dle kterého tak soudíš... do 6 měsíců platí institut "rozpor s kupní smlouvou" (§616), což je něco jiného než odstoupení od kupní smlouvy dle §53. U rozporu s kupní smlouvou může spotřebitel pouze zvolit, zdali chce zboží opravit nebo vyměnit za nový kus, až pokud to není možné má právo na odstoupení, ne ihned.
Napsal Ja;311888
Vrácení čeho prosímtebe :-) Zboží? Nebio peněz? Ani o jednom se zákon nezmiňuje, tedy není sankce těžko to vymůžeš, právně je to .... :censored:
Kdybys ty paragrafy aspon přečetl... zákon to samozřejmě zmiňuje, viz. §53 odst. 10 občanského zákoníku. Citace:
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
A sankce samozřejmě existuje, viz. úroky z prodlení dle občanského zákoníku, takže pak nebudete u soudu řešit jen dlužnou částku za zboží, ale ještě úroky... REPO sazba ČNB + 7% (viz. například http://www.cnb.cz/cs/faq/faq_uroky_z_prodleni.html). O lhůtě pro vrácení zboží se zákon opravdu nezmiňuje, což je považováno za nedostatek, ale to už se řešilo v jednom z posledních právních newsech APEKu.
27. 6. 2009 09:04:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319082
Ja
verified
rating uzivatele
29. 6. 2009 06:00:46
1) opakuji se, zalezi na vic okolnostech, jak se to dela nebudu zverejnovat aby se to nezneuzivalo.
2) nejpozději do 30 dnů od odstoupení, stanovi novy zakon - ok mas pravdu, to v puvodnim zakonu nebylo a pridali to tam dost horkou jehlou. S odvolanim na Evropsky soud podobny blud nebude asi soud sankcionovat, ostatne uz vidim spotrebitele jak kvuli 150 Kc podnika obcanskopravni zalobu. Pokud uz jste videl takovou pravni pri, tak se necham poucit ale silne o tom pochybuji, v kazdem pripade nutno podotknout, ze ono odstoupeni musi byt nejprve platne a to priznejme si 80% mozna vice "odstupujicich" neni realne ani schopno zajistit (se da obejit), takze nakonec je to hodne o tom, zda obchodnik je vstricny i k drzemu zakaznikovi, ktereho muze....
Apek je dle nekterych nazoru cirkus a ta zmena tam je uz docela dlouho co vim tak od 2006? Nejako jsem na to pozapomnel, ale jak rikam, mel jsem pravdu v tom, ze zadna sankce neni - urok z prodleni neni sankce, to jiste vis, kdyz mas takove znalosti zakona.
29. 6. 2009 06:00:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/4#reply319081
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit