Zadejte hledaný výraz...

Vrácení do 14 dnů – co lze odečíst z prodejní ceny?

David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 13:42:20
Napsal avensis;303033
Trochu matematiky
19.5. převzetí zboží.............prý vadné...27.5. odesláno do servisu........29.5. přijato do servisu........3.6.odesláno zákazníkovi ze servisu VSE OK.............5.6.zákazník přijal ze servisu.............DO KDY MUZE ODSTOUPIT?,
19.5. - 27.5. - 8 dní
5.6. - 11.6. - 6 dní
Může odstoupit ještě 12.6.?
Lhůta na odstoupení od kupní smlouvy se neprodlužuje narozdíl od záruční doby, 14 dní od převzetí (1. den je den následující po převzetí) platí nehnutě, takže je jedno, kde a co s tím zbožím dělal těch 14 dní (jestli ho užíval, bylo v servise nebo leželo na poličce).
Takže pokud 19.5. převzal, tak 20.5. je DEN 1, 2.6. je DEN 14, takže odstoupení už neplatí.
11. 6. 2009 13:42:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319110
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2009 13:43:35
Napsal avensis;303073
Jo souhlasím, taky nejedu na nějaké zdržování na poště. S těmi botami nebo oblečením máš pravdu, prostě stejné podmínky jak v kamenném obchodě - můžeš zkusit.
Ale na druhou stranu, aby někdo zkoušel různé komponenty a vracel je to mu nedovolí nikde. V kamenném obchodě by mu možná poradili, ale platil by více. To on nechce, chce platit méně a chybějící informace, lze přece dohnat vrácením zboží.
já tomuhle nerozumím - zákazník má prostě právo do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku odstoupit - s tím prostě nic nenaděláš.
11. 6. 2009 13:43:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319109
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 13:46:58
Napsal mat;303077
já tomuhle nerozumím - zákazník má prostě právo do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku odstoupit - s tím prostě nic nenaděláš.
Souhlas s matem, tohle jsi věděl (resp. měl vědět) už v momentu začátku podnikání, každé podnikání má svá rizika a provozní obtíže, toto je jedna z těch typických u eshopů, s tím se prostě musí počítat. Jakékoliv kličkování ti z dlouhodobého pohledu jen uškodí, protože to není seriozní vůči zákazníkům. Tak holt založ sekci "bazar, výprodej" a tam dávej podobné položky se slevou a popisem a třeba fotkami reálnými, ne jen z katalogu.
11. 6. 2009 13:46:58
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319108
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 13:47:00
Napsal mat;303077
já tomuhle nerozumím - zákazník má prostě právo do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku odstoupit - s tím prostě nic nenaděláš.
Neřeším zákon ten je daný a neměný není na tom nic k nepochopení.
Jen v návaznosti na předešlou diskuzi, uvádím situaci, kdy sice zákonodárce chtěl srovnat podmínky nákupu pro spotřebitele v k. obchodě a e-shopu, ale ve finále jsou ty podmínky pro e-shop horší.
Možná časem, až bude více lobbistů e-shopařů se to podaří trochu srovnat.
11. 6. 2009 13:47:00
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319107
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2009 13:57:10
Napsal avensis;303084
Jen v návaznosti na předešlou diskuzi, uvádím situaci, kdy sice zákonodárce chtěl srovnat podmínky nákupu pro spotřebitele v k. obchodě a e-shopu, ale ve finále jsou ty podmínky pro e-shop horší.
zcela bez nadsázky - buď rád, že nežiješ v americe... tam by tě ještě zákazník zažaloval, žes mu na balení balené vody nenapsal, že je bez tuku a uvedl ho tak v omyl...
zákazník je prostě pán, i když je to někdy pěkná svině... ale já bych určitě řešil v provozu eshopu jiný věci než jak vyzrát na občanský zákoník;)
11. 6. 2009 13:57:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319106
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
11. 6. 2009 14:17:30
S tou amerikou opatrne, tam su podmienky pre obchodnikov podstatne normalnejsie ako v SR/CR...
11. 6. 2009 14:17:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319105
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
11. 6. 2009 14:28:48
Napsal Neregistrovaný;303014
Ještě nezapomínejte na to, že lhůta začíná běžet až dnem následujícím po převzetí zboží, čili vlastně odstoupení může dorazit i 15. den po převzetí. To už se mi taky párkrát stalo.
Když už jsme u těch kontrol, může někdo, kdo ji už absolvoval, říct jak probíhá a jak dlouho se jim člověk musí věnovat?
Kupodivu za celých 8 let jsme neměli návštěvu ČOI, ale berňák je u nás nonstop v roce.
Co se týče odstoupení a 14 denní lhůtě.
1. pokud je to spolehlivý zákazník - dáváme mu klidně i 30 dní
2. pokud to udělá někdo naschvál a nebo jeho jednání je neslušné klasicky dáváme 15 dní, aby nedošlo k omylu. Jeden den méně nebo více je mi jedno, protože čas ztrávený nad řešením je následně nevyčislitelný
3. pokud to někdo udělá 2x a více ze zákona máte právo odstoupit od objednávky. Takže objednatel si objedná a my mu napíšeme že nejsme schopni zboží dodat. Takže nikoho nediskriminujete v objednávce. To že nejste schopni dodat je již něco jiného a není to diskriminace.
4. nepokutujeme - i když zákazník dodá roztrhané obaly fungujeme skladovým systémem takže není problém nepoškozený výrobek prodat jinou cestou bez ztráty
5. pokud je zboží poškozené klasicky zavoláme technika od výrobce (dodavatele) a samozřejmě zákazník tento výjezd platí. Protože posoudit stav zboží v některých případech nelze pouze skladníkem (televize - jak se dozvíte že vám tam nenalili vodu ? a další případy)
6. pokud řešíte e-shop jako sprostředkovatel, máte velkou nevýhodu při nadstandardních objednávkách - naše řešení je podpis smlouvy, že se zákazník se zbožím seznámil a tím nemá nárok na 14 denní lhůtu vrácení zboží. Handrkovat se bude pouze zákazník, který má zlé úmysly. Proto raději neprodám než bych s tím pak musel ztrácet čas.
Suma sumáru je dobré si pro tyto případy připravit obchoní podmínky (právníkem), protože ty většinou nikdo nečte a na tom můžete mnohé získat, ale pouze když při potvrzení objednávky musí zaškrtnout pole, že si je přečetl a souhlasí s nimi bez nátlaku.
Pokud jsem na něco zapoměl nebo děláme blbě rád uvítám radu
11. 6. 2009 14:28:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319104
To pokud je v podmínkách, že "se zákazník se zbožím seznámil", tak při nákupu v e-shopu nemá právo na 14denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy?
11. 6. 2009 17:16:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319103
Napsal Neregistrovaný;303228
To pokud je v podmínkách, že "se zákazník se zbožím seznámil", tak při nákupu v e-shopu nemá právo na 14denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy?
seznámil osobně na prodejně
11. 6. 2009 17:20:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319102
Takže to platí jen při objednání přes e-shop, ale vyzvednutí osobně nebo i při objednání přes e-shop a zaslání poštou? To asi ne, co? :)
11. 6. 2009 17:22:40
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319101
Napsal Neregistrovaný;303236
Takže to platí jen při objednání přes e-shop, ale vyzvednutí osobně nebo i při objednání přes e-shop a zaslání poštou? To asi ne, co? :)
chlapi, jak můžete s těma znalostma podnikat? :eek2:Jen při vyzvednutí na prodejně, kde si před převzetím zboží prohlédne na vlastní oči.
11. 6. 2009 17:25:33
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319100
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 17:34:53
pokud objednáš přes web a vyzvedneš osobně, tak můžeš odstoupit... pokud jen tak přijdeš a koupíš (třeba do Alzy), tak odstoupit nemůžeš... opět sděluji jen názor ČOI, u soudu byste možná vyhráli i s něčím jiným:-)
zákazník (spotřebitel) se nemůže vzdát svého práva na odstoupení i kdyby cokoliv podepsal... samozřejmě jde o zákazník ve smyslu spotřebitele, předpokládám, že pokud něco prodává "Vzpamatuj se" po paletách, tak asi obchoduje spíše podle obchodního zákoníku a tam je to samozřejmě všechno jinak...
11. 6. 2009 17:34:53
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319099
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 17:49:12
Napsal davidn;303246
pokud objednáš přes web a vyzvedneš osobně, tak můžeš odstoupit... pokud jen tak přijdeš a koupíš (třeba do Alzy), tak odstoupit nemůžeš... opět sděluji jen názor ČOI, u soudu byste možná vyhráli i s něčím jiným:-)
zákazník (spotřebitel) se nemůže vzdát svého práva na odstoupení i kdyby cokoliv podepsal... samozřejmě jde o zákazník ve smyslu spotřebitele, předpokládám, že pokud něco prodává "Vzpamatuj se" po paletách, tak asi obchoduje spíše podle obchodního zákoníku a tam je to samozřejmě všechno jinak...
Pokud převezme osobně na prodejně, ztrácí právo na odstoupení bez udání důvodu do 14 dnů. Na prodejně tak jak v kamenném obchodě má možnost zboží vidět.
11. 6. 2009 17:49:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319098
Pokud to objedná přes net, tak je úplně jedno, že si to vyzvedne osobne a nárok na odstoupení má.
11. 6. 2009 17:55:55
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319097
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 18:05:48
Myslím si že osobní převzetí možnost vrácení ruší, bylo by to proti logice věci. Nicméně v Obča.z. jsem to opravdu nenašel..V každém případě na to spousta e-shopů sází http://search.seznam.cz/?q=osobn%C3%AD+p%C5%99evzet%C3%AD+%2B+odstoupen%C3%AD+od+smlouvy&mod=f&sId=sT44ITg0wkHahloSbqpU
11. 6. 2009 18:05:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/strana/3#reply319096
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit