Zadejte hledaný výraz...

Vrácené zboží

Dobrý den, zákazník mi poslal zpět zboží (v zákoné lhůtě 14dnů). Potřebuji mu vráti peníze. Vrací se pouze cena zboží nebo i včetně poštovného?? A jak to ošetři v daňové evidenci? Nejsem plátce dph. Děkuji, Jitka
5. 11. 2009 16:51:37
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398823
Vašek
verified
rating uzivatele
(110 hodnocení)
5. 11. 2009 16:55:35
Poštovné se nevrací.
5. 11. 2009 16:55:35
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398822
A jak to ošetřit účetně??
5. 11. 2009 21:42:19
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398821
To by mě taky zajímalo?.. asi se vystavuje doprobis, faktura se záporným znaménkem... ale taky nevím jak na to? Můžete někdo poradit?.. vracím jen část přijatých peněz...
6. 11. 2009 17:04:27
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398820
dave67
verified
rating uzivatele
6. 11. 2009 17:53:21
Napsal Neregistrovaný;391611
To by mě taky zajímalo?.. asi se vystavuje doprobis, faktura se záporným znaménkem... ale taky nevím jak na to? Můžete někdo poradit?.. vracím jen část přijatých peněz...
Ano, dobropis se zapornym znaminkem, aspon tak to je podle ucetni spravne.
6. 11. 2009 17:53:21
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398819
Napsal dave67;391643
Ano, dobropis se zapornym znaminkem, aspon tak to je podle ucetni spravne.
A jak má takový dobropis vypadat? Jak se označuje? Prostě Faktura - dobropis, její číslo je prostě to, které je v pořadí, je tam napsané to zboží, které se mi vrátí a u toho znaménko minus?.. a pak údaje že jsem to zaplatil převodem na účet.. V kolonce odběratel zůstavá stále adresa zákazníka?? Musím ho poslat i zákazníkovi nebo ho vystavuju pouze pro sebe? Díky za odpovědi
6. 11. 2009 18:04:38
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398818
Santhew
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2009 18:38:22
Cena za poštovné se nevrací. Ale odečítám tedy cenu naúčtovaného poštovného nebo reálné ceny poštovného? Např. když zákazník vrátí zboží, u kterého jsem mu nepočítal poštovné...
6. 11. 2009 18:38:22
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398817
dave67
verified
rating uzivatele
6. 11. 2009 20:56:07
Napsal Neregistrovaný;391652
A jak má takový dobropis vypadat? Jak se označuje? Prostě Faktura - dobropis, její číslo je prostě to, které je v pořadí, je tam napsané to zboží, které se mi vrátí a u toho znaménko minus?.. a pak údaje že jsem to zaplatil převodem na účet.. V kolonce odběratel zůstavá stále adresa zákazníka?? Musím ho poslat i zákazníkovi nebo ho vystavuju pouze pro sebe? Díky za odpovědi
Normalne to mam stejny jako faktura, ale misto toho je tam napsany Dobropis a castky v minusu, jinak vse stejny.
6. 11. 2009 20:56:07
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398816
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
6. 11. 2009 21:12:22
Bych řekl, že naúčtovaného, protože někdy může být poštovný větší než naúčtovaný. Navíc pokud se to dá do podmínek, že se nevrací poštovný, tak je to vklidu. Pokud si mu to nepočítal, tak bych to neriskoval, protože platíš cenu za zboží. pokud to koupil za litr, vratíš mu 990kč, tak už mu to nevracíš za nákupní hodnotu.
Označení radší dobropis, ať se to neplete. Označení dobropisu - dál bych stejné jako číslo faktury + nějaké dočísly. Známenko bych do dobropisu dál +. už název a účel vypovídá na co je to doklad. Kdyby se vystavila další faktura, tak tam známenko - již ano.
V kolonce je furt odběratel a měl bys ho poslat zákazníkovi. Může se poslat a nemusí. Někteří ho posílají doporučeně, aby nedošlo k tomu, že zákazník tvrdí, že nemá dobropis a ani peníze
6. 11. 2009 21:12:22
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398815
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2009 21:18:24
jen bych se zeptal - a jak si ten dobropis vložíš do účetnictví? dobropis je doklad, podepsaný druhou stranou, takže vytiskneš "dobropis", pošleš jej zákazníkovi, ať jej podepíše a pošle zpět?
a to "nakoupil za litr, vracíš 990,- Kč" - na základě čeho, prosím?
Napsal Tomve;391744
Bych řekl, že naúčtovaného, protože někdy může být poštovný větší než naúčtovaný. Navíc pokud se to dá do podmínek, že se nevrací poštovný, tak je to vklidu. Pokud si mu to nepočítal, tak bych to neriskoval, protože platíš cenu za zboží. pokud to koupil za litr, vratíš mu 990kč, tak už mu to nevracíš za nákupní hodnotu.
Označení radší dobropis, ať se to neplete. Označení dobropisu - dál bych stejné jako číslo faktury + nějaké dočísly. Známenko bych do dobropisu dál +. už název a účel vypovídá na co je to doklad. Kdyby se vystavila další faktura, tak tam známenko - již ano.
V kolonce je furt odběratel a měl bys ho poslat zákazníkovi. Může se poslat a nemusí. Někteří ho posílají doporučeně, aby nedošlo k tomu, že zákazník tvrdí, že nemá dobropis a ani peníze
6. 11. 2009 21:18:24
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398814
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 11. 2009 21:35:06
tak na dobropis jsem se ptala kdysi tady:
http://webtrh.cz/52728-vystaveni-dobropisu?&highlight=dobropis
fakt musí být podepsaný od zákazníka? .... já jsem zatím vystavovala dobropisy dva a posílala je vždy mailem.... účetní zatím ještě nemám najitou, tak uvidím, co mi na to potom řekne (abych se pak nedivila) :)
Jinak jak je to s poštovným nevím. Když měl zákoš poštovné zadarmo, tak mu už žádné nestrhávám, a když ho zadarmo neměl, ale bylo ve skutečnosti vyšší než mnou účtované, tak jsem mu strhla to, co mám uvedeno jako poštovné v e-shopu.
6. 11. 2009 21:35:06
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398813
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
6. 11. 2009 21:38:09
Napsal mat;391748
jen bych se zeptal - a jak si ten dobropis vložíš do účetnictví? dobropis je doklad, podepsaný druhou stranou, takže vytiskneš "dobropis", pošleš jej zákazníkovi, ať jej podepíše a pošle zpět?
a to "nakoupil za litr, vracíš 990,- Kč" - na základě čeho, prosím?
Jo a na dobropisu číslo faktury ke které to je.
To ne. To tam prdneš jako fakturu, kterou pošleš zákazníkovi. Akorát do účta to dáš s minusem na účty, kde je ta cena( ke které se týká dobropis) v +.
Taky ti ji neposílá podepsánou zpět.
ten litr byl příklad na to, aby neodečítal poštovný, když mu ho nepočítal už při objednávce.
6. 11. 2009 21:38:09
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398812
A jak to dát do DE? Například si zákazník zboží ani nepřevezme.. Tudíž nezaplatí, já nemám žádný příjem.. potažmo nemám zápis v daňové evidenci.. Tak kam ještě zapisovat dobropis??
8. 11. 2009 15:14:35
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398811
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 11. 2009 20:22:15
A jak to dát do DE? Například si zákazník zboží ani nepřevezme.. Tudíž nezaplatí, já nemám žádný příjem.. potažmo nemám zápis v daňové evidenci.. Tak kam ještě zapisovat dobropis??
...pleteš dvě věci dohromady.
Jedna věc je zboží, které si zákazník (sice) převezme, ale v zákonné 14ti denní lhůtě ho vrátí - to byla ta varianta s dobropisem
Druhá věc je nevyzvednutí zásilky na poště. Tam žádný dobropis nevystavuješ.
Já to zatím řešila tak, že když si to ten člověk nepřevzal, tak jsem objednávku stornovala a použila číslo faktury pro jinou objednávku. Nevím ale, jestli je tohle správný postup. A nejsem plátce DPH.
Takže v tomhle by mě také zajímaly rady ostatních.
8. 11. 2009 20:22:15
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi/#reply398810
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit