Zadejte hledaný výraz...

Vlastný redakčný systém

James_Scott
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
1. 11. 2014 00:59:56
Ja si myslim, ze delat CMS na styl WP, Drupal,atd. je dneska pase. Kdyz uz, tak neco uzce zamereneho, ale ne velky universalni moloch(nehlede na to ze na rozsah BP se mi to zda az prilis).
Jinak by me zajimalo, jak jsou na tom s bezpecnosti, ty vase supertruper uzavrene CMS, ktere si tady obhajujete... Kolikrat je lepsi ty zdrojaky svetu radsi neukazovat :-))
A to ze je ciste PHP rychlejsi nez FW je sice pravda, nicmene tam je ten rozdil opravdu minimalni. Rychlost (nebo spis pomalost) je stejne nejcasteji na DB vrstve(struktura, indexy,atd..)
1. 11. 2014 00:59:56
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062882
Napsal James_Scott;1136895
Jinak by me zajimalo, jak jsou na tom s bezpecnosti, ty vase supertruper uzavrene CMS, ktere si tady obhajujete... Kolikrat je lepsi ty zdrojaky svetu radsi neukazovat :-))
Každý systém obsahuje chyby, protože je tvoří lidi :-) A kdo tvrdí, že jeho CMS žádné nemá, tak je troubelín :-) Ano souhlasím, je lepší zdrojové kódy komerční aplikace světu neukazovat :-)
Napsal James_Scott;1136895
A to ze je ciste PHP rychlejsi nez FW je sice pravda, nicmene tam je ten rozdil opravdu minimalni. Rychlost (nebo spis pomalost) je stejne nejcasteji na DB vrstve(struktura, indexy,atd..)
Při 100 requestech za vteřinu může být i milisekunda k dobru dost znatelná :-)
---------- Příspěvek doplněn 01.11.2014 v 02:14 ----------
Napsal vdusek;1136864
A až tě to přestane bavit, tak se zákazníci musí porozhlédnout jinde...
ještě nikdy v historii se nestalo, aby se 'zákazník' Open Source musel koukat po něčem jiném že :-)))) Pokud mě to přestane bavit, tak budu mít pravděpodobně jachtu a tým, který bude dále plnit specifikace projektů, které mají požadavky 'nechci žádné krabicové řešení, chci to efektivně a jednoduše'
1. 11. 2014 01:25:38
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062881
Ano, problém, o kterém nevíš neexistuje a pracuješ vždy bez chyb, tvoje řešení je nejlepší, na úrovni týmu programátorů, ...
Good Luck
1. 11. 2014 11:22:53
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062880
Napsal vdusek;1136939
Ano, problém, o kterém nevíš neexistuje a pracuješ vždy bez chyb, tvoje řešení je nejlepší, na úrovni týmu programátorů, ...
Good Luck
Ano, máš pravdu. Řešení tisíců patlalů, kteří jsou rádi když WordPress nainstaluji a následně udělají pluginy, to je bezchybné :-D dobrý vtip, děkuji za pobavení u oběda :-)))
Technický dluh velkých PHP projektů (Wordpress, Prestashop, Drupal, Symfony, Laravel.)
oprava WordPressu by trvala 20 let, to je skvělá vizitka Open Source systémů a jejich bezchybnosti :-D :-D
to množství lidí, kteří to vyvíjí je právě ten hřebíček do rakve Open Source. Oni nejsou organizováni a vše vzniká spontálně. Není možné zkontrolovat bezchybnost takového gigantu. Kdežto odladit jednotlivé moduly, které dělám na zakázku a mnoho zákazníků je důkladně prověří v praxi, to je trochu jiné kafe.
1. 11. 2014 13:13:39
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062879
Martin
verified
rating uzivatele
1. 11. 2014 16:26:12
Napsal rapemer;1136973
Ano, máš pravdu. Řešení tisíců patlalů, kteří jsou rádi když WordPress nainstaluji a následně udělají pluginy, to je bezchybné :-D dobrý vtip, děkuji za pobavení u oběda :-)))
Technický dluh velkých PHP projektů (Wordpress, Prestashop, Drupal, Symfony, Laravel.)
oprava WordPressu by trvala 20 let, to je skvělá vizitka Open Source systémů a jejich bezchybnosti :-D :-D.
Nechápu relevanci nějakého uměle propočteného technického dluhu stylem "eval je špatně, za to máš mínus bodík" k reálné funkčnosti systému.
WordPress je pro většinu řešení dostatečně dobrý. Mnohem větší úsilí než vybírání a upravování nějakého CMS je třeba věnovat psaní článků, marketingu, grafice a dalším věcem.
Skvělý článek napsaný na toaletním papíře je vždy lepší než reklama na dámské vložky vytesaná zlatem do mramoru.
A že je to spatlané na koleně? A co v IT není? Zrovna nedávno jsem řešil problém s jedním produktem na monitorování systémů, který nám ve firmě běží pomalu. Máme problém s tím, že chceme přejít na lepší produkt, ale po čas přechodu je potřeba mít staré řešení funkční. Starý monitorovací systém je napsaný tak špatně, že ani uložení dat na SSD disky a 4 jádra procesoru neutáhnou jednoduchý systém, kde moderní systém poběží s vytížením 10% CPU.
A moje řešení? Prostě jsem celý systém nakopíroval na RAM disk a jednou za hodinu data kopíruji na pevný disk. Prasárna? Ano! Ale upřímně, budu investovat čas do odladění a přepsání věci, kterou za půl roku vyhodím, to asi ne, že jo!
A stejné je to se vším. Budu investovat prostředky do ideálního redakčního systému, nebo raději vyberu ten dostatečný s tím, že své prostředky (čas + peníze) budu investovat do kvalitního obsahu, obrázků a marketingu.
V konečné fázi jde v IT vždy jen o jedno, vydělat prachy. A řekni mi, jak mi k tomu tvoje dokonalé řešení pomůže, to by mě teda zajímalo...
1. 11. 2014 16:26:12
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062878
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 11. 2014 18:39:44
Napsal rapemer;1136859
Vývoj jádra CMS mě osobně zabral pouhý 1 týden včetně plánování a návrhu architektury, systému přidělování uživatelský práv jednotlivým modulům, včetně nastavování práv jednotlivým událostem modulu.
...
Vyvíjím vlastní CMS řešení již dlouho a vím, že používání Open Source projektů je k ničemu.
Mohl bys nám napsat, v kolika instalacích ten tvůj CMS běží a pochlubit se nějakou ukázkovou referencí?
1. 11. 2014 18:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062877
Napsal Fido123;1137075
Mohl bys nám napsat, v kolika instalacích ten tvůj CMS běží a pochlubit se nějakou ukázkovou referencí?
připadá ti, že jsem tady od toho abych se chlubil? Je to diskuze a ne poměřování ptáků.
@markoniuss:
když už jsme u toho kapitalismu a smyslu IT, že je to jen o vydělávání peněz. Budiž, k tomu se radši nebudu vyjadřovat. Ale zkus popřemýšlet nad tím, z čeho má programátor (respektive tým programátorů) více peněz:
a) na míru postavený software
nebo
b) open source projekt, který za 1 den nasadí na šablonu a případně druhý den doplní o pár pluginů
?
pokud bych se držel konceptu, že je to vše jenom o penězích, tak bych byl idiot, kdybych zákazníkům dodával open source řešení za pár korun, když jim můžu prodat produkt za sto tisíc, který postupem času pokryje 70% poptávky a jeho nasazení pak zabere třeba jen týden (zbylých 30% třeba měsíc - 2). Co myslíš? ;-)
Takže, když za mnou přijde zákazník a bude mít takovéto požadavky:
- máme funkční eshop a kamennou prodejnu, celkem asi 60 tisíc produktů
- všechny produkty máme teď jen v češtině a chceme je překládat do různých řečí
- každý produkt může být ve více kategoriích a zobrazí se buď pouze pokud je skladem a nebo má nastavené vynucené zobrazení
- chceme migrovat celou databázi produktů včetně obrázků. Obrázky chceme upravit, aby byly v několika velikostech.
- chceme celý web v neomezeném počtu jazykových mutací. Přeložíme sami a chceme tedy modul pro překladatele.
- modul sklad, který bude produkty naskladňovat automaticky podle nastavené minimální hranice, manuálně nebo pomocí feedu
- chceme modul inventury, abychom mohli i ve více lidech zkontrolovat zásoby a tím se automaticky nastaví reálné hodnoty ve skladu
- chceme modul pokladna do našeho obchodu
- ve všech modulech chceme mít možnost automatického načítání produktů čárovým kódem - tedy čtečkou, která bude běžet přes wi-fi
- SMS bránu, kterou budeme zákazníky informovat o stavu objednávek
- online chat jako zákaznickou podporu
... atd ... atd ...
Chcete mi tedy namluvit, že vydělám víc a zákazník bude spokojenější, když to postavím nad Open Source?
2. 11. 2014 01:18:48
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062876
Jirka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
2. 11. 2014 01:27:53
Napsal markoniuss;1137049
A že je to spatlané na koleně? A co v IT není? Zrovna nedávno jsem řešil problém s jedním produktem na monitorování systémů, který nám ve firmě běží pomalu. Máme problém s tím, že chceme přejít na lepší produkt, ale po čas přechodu je potřeba mít staré řešení funkční. Starý monitorovací systém je napsaný tak špatně, že ani uložení dat na SSD disky a 4 jádra procesoru neutáhnou jednoduchý systém, kde moderní systém poběží s vytížením 10% CPU.
SolarWinds? :D
---------- Příspěvek doplněn 02.11.2014 v 01:34 ----------
Napsal James_Scott;1136895
Ja si myslim, ze delat CMS na styl WP, Drupal,atd. je dneska pase. Kdyz uz, tak neco uzce zamereneho, ale ne velky universalni moloch(nehlede na to ze na rozsah BP se mi to zda az prilis).
Jinak by me zajimalo, jak jsou na tom s bezpecnosti, ty vase supertruper uzavrene CMS, ktere si tady obhajujete... Kolikrat je lepsi ty zdrojaky svetu radsi neukazovat :-))
A to ze je ciste PHP rychlejsi nez FW je sice pravda, nicmene tam je ten rozdil opravdu minimalni. Rychlost (nebo spis pomalost) je stejne nejcasteji na DB vrstve(struktura, indexy,atd..)
Vis co. Nekdo, kdo se neboji investovat penize do vyvoje vlastniho systemu, se vetsinou neboji investovat ani do pentestera. Jenze, kdyz honis kazdou korunu, kterou usetris wordpressem nebo drupalem, tak je pravdepodobnost takovych nakladu pramala. Hlavne aby to bylo rychle, levne a nejlepcejsi.
2. 11. 2014 01:27:53
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062875
Pokud je Tvuj system tak skvely a neprekonatelny, proc se stydis se pochlubit nejakou ukazkovou implementaci?
Rikam to furt, vlastni RS je vejvar pro tvurce a pruser pro zakaznika.
Pritom na mnohem lepsi penize si prijdes (vlastne bys mohl), kdyz nabidnes spolehlivy a znamy OS a prodas svou praci - ktera musi byt ale kvalitni, protoze ve svete OS mas najednou konkurenci.
Jsi bud
- dobry obchodnik, kdyz dokazes prodat svuj uzavreny system typu RS
- mas zakazniky blbce, kteri netusi, k cemu se vyuzivanim tveho uzavreneho RS dlouhodobe uvazji
Sorry, vychazim z dlouholete zkusenosti
2. 11. 2014 02:32:53
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062874
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 11. 2014 08:22:06
Napsal rapemer;1137157
připadá ti, že jsem tady od toho abych se chlubil? Je to diskuze a ne poměřování ptáků.
Ano, připadá, viz.
Napsal rapemer;1136859
...Vývoj jádra CMS mě osobně zabral pouhý 1 týden včetně plánování a návrhu architektury, systému přidělování uživatelský práv jednotlivým modulům, včetně nastavování práv jednotlivým událostem modulu...
a další. A ptáky tady taky poměřuješ, ale jenom ty cizí. Je to jako kdybys přišel na nuda pláž oblečený a začal se všem kolem posmívat, jací jsou to žabaři a co za katastrofu že to tam dole mají. A když tě pak někdo vyzve, ať se svlékneš, odpovíš mu, že tady nejsi od toho, aby ses chlubil. Co na to říct.
2. 11. 2014 08:22:06
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062873
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 11. 2014 12:58:36
Napsal markoniuss;1136888
Můžeš prosím podpořit něčím ten tvůj trend nástupu uzavřeného softwaru - sleduji totiž opak a to v IT pracuji 10 let. Navíc ten tvůj operační systém (většina serverů jede na Linuxu a přecházejí na něj i firmy z komerčního unixu jako Solaris či HP-UX), telefon (většina telefonů je postavena na otevřeném Androidu), tablet (otevřený Android) či Auto (standardizovaná sběrnice mezi výrobci pro diagnostiku OBD).
Taky by mě zajímalo, kdo je to všichni kdo platí ty udržovací poplatky. Pracuji ve firmě o 30 lidech, která se zabývá jenom IT a je relativně úspěšná (rosteme, neustále a hodně) a všechno máme postaveno na otevřeném softwaru a šetříme tím obrovské množství nákladů.
Pracoval jsem taky v korporaci, která opouštěla komerční dodavatele a přecházela na otevřený software. Například zahodili 10.000 licencí WinZip, aby přešli na 7Zip apod...
Účetní software jako krabicovka je mrtvý, je úplně jasné, že kdo nepůjde cestou SaaS se může jít do 10ti let zahrabat. A to SaaS hádej na čem běží, na čem myslíš, že běží takový fakturoid. Na čem běží basecamp apod...?
Dneska je v IT doba, kdy chce každý šetřit a otevřený software je nejlepší cestou k tomu, což si pomalu začíná uvědomovat i top management menších, středních ale i těch největších firem.
Představa, jak si někdo vezme dodavatele, na kterém je životně závislý je úplně mylná. Každý, kdo to tak měl to už vyměnil. Třeba Alza.cz mělo krabicové řešení od NetDirectu, dnes si ovšem vyvíjí vlastní apod...
Aha, takže když si koupíte auto, kde si nevyměníte ani žárovku, tak nejste na nikom závislý? Když si koupíte telefon, kde nevyměníte ani baterku, tak nejste na nikom závislý? Když si koupíte jakékoliv zařízení od Apple nebo Microsoftu, tak nejste na nikom závislý? Když si pronajmete řešení jako fakturoid, tak nejste na nikom závislý? A jak to prosím děláte? Vždyť vy i vlastní data svěřujete někomu jinému a ještě mu za to neustále platíte. A nakonec si zcela protiřečíte příkladem s alzou, protože právě ta přešla z té závislosti na VLASTNÍ řešení, tedy absolutní opak opensource.
2. 11. 2014 12:58:36
https://webtrh.cz/diskuse/vlastny-redakcny-system/strana/3#reply1062872
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit