Zadejte hledaný výraz...

Víte co to je Rozhodovací Paralýza? Možná kazí prodeje i vám

Dobrý den,
zabýváte se někdo paralýzou z rozhodování? Mě tato věc zaujala cca před rokem a od té doby se tím zabývám a zjišťuji jak nesmírně silná věc to je. Pokud jste o tom neslyšeli, čtěte:
Rozhodovací paralýza – Wikipedie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Rozhodovac%C3%AD_paral%C3%BDza
a výborný článek jsem našel ještě zde:
Jak rozhodovací paralýza kazí vaše prodeje | Adaptic
http://www.adaptic.cz/znalosti/clanky/rozhodovaci-paralyza/
Já jsem se na základě těchto poznatků rozhodl provozovat Jednoproduktové eshopy a ty fungují skvěle a konverzní poměr, tam je s klasickým eshopem neporovnatelně lepší.
Jak pracujete s rozhodovací paralýzou Vy? Jaký na to máte názor?
29. 1. 2014 19:19:25
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991215
Adam
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
29. 1. 2014 19:28:17
Já s tím problém nemám i když je v shopu tisíc věcí. Prostě hodím do košíku to, co potřebuju a neřeším to. Ale moje žena, ta by měla nakupovat jen v jednoproduktových. Je to ten typ, který musí mít vše nejlepší v poměru cena/kvalita. Čte si recenze, porovnává, porovnává a porovnává. Teda ne vždycky, u rohlíků moc času netráví, ale jinak se v tom docela vyžívá.
29. 1. 2014 19:28:17
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991214
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
29. 1. 2014 20:33:31
Tohle se mě netýká, většinou vím co chci... Ale je pravda, že na mě občas funguje tato paralýza v hospodě, když nemají to, co piju obvykle :)
29. 1. 2014 20:33:31
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991213
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
29. 1. 2014 20:43:23
Hezký zabalená reklamička ;)
29. 1. 2014 20:43:23
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991212
Napsal NeRo;1050613
Hezký zabalená reklamička ;)
Děkuji, ale i přesto je můj dotaz myšlený vážně :) Pokud to někdo řešil víc do hloubky, tak bych se moc rád dozvěděl k čemu došel a jak s tím třeba bojuje.
---------- Příspěvek doplněn 29.01.2014 v 20:46 ----------
Napsal intehos;1050610
Tohle se mě netýká, většinou vím co chci... Ale je pravda, že na mě občas funguje tato paralýza v hospodě, když nemají to, co piju obvykle :)
To se týká naprosto každého.. i když si to třeba neuvědomujeme.
29. 1. 2014 20:46:08
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991211
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 1. 2014 20:54:56
Přestože se tím nezabývám tak že bych znal to slovo, zcela jistě pozoruji nejen u sebe ale i u zákazníků co příjdou zboží vybrat osobně že k velkému počtu absolutně neví co vybrat......
Kdysi mi Šfetko ( ať odpočívá v pokoji) tloukl do hlavy, že je lepší mít 10 produktů košilí než 100 produktů košílí, i když to dle logiky spíše evokuje - 100 produktů mnohem větší výběr, ale prej ne .... tak kdo ví :-)
Každopádně u mě to platí jednoznačně - moc na výběr = zmatek.
29. 1. 2014 20:54:56
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991210
luksoft
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
29. 1. 2014 21:16:27
Lidé se při rozhodování mezi mnoha alternativami řídí tzv. mentálními zkratkami. Doporučuji třeba článek http://technet.idnes.cz/osm-nesmyslu-kterym-verite-dfy-/veda.aspx?c=A131023_131808_veda_pka, který je sice o politice ale většina bodů platí obecně i v jiných oblastech.
Lidé volí mnoho zkratek. U výrobků si zvolí parametr, kterému přisoudí největší důležitost - např. frekvence procesoru, počet megapixelů, zoom, velikost paměti, nejnižší cenu produktu nebo naopak nejvyšší cenu.
Další dimenzí je, kromě vyhledání ideálního výrobku, zvolení správného obchodu. Zde se mohou lidé rozhodovat podle ceny nebo na základě "dobré zkušenosti". Obojí může být v extrému špatné. Nejnižší cena zvyšuje riziko problémů, konzervatismus může znamenat vyžívání nekvalitních služeb za vysokou cenu (příklad bankovních účtů v ČR).
29. 1. 2014 21:16:27
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991209
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2014 21:23:59
Chtělo by to od jednoproduktových eshopů chvilku prázdniny.
Ale téma si prázdniny nezaslouží, hledal jsem video v oblíbených asi 15minut, ale našel.
Barry Schwartz - Paradox volby | Video on TED.com
http://www.ted.com/talks/lang/cs/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice.html
29. 1. 2014 21:23:59
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991208
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
30. 1. 2014 00:32:08
Tak tedy vážně: Ano, zmatenost zákazníka (říkám tomu pracovně „úlekový syndrom z přemíry informací“) je běžný problém. Především ale u shopů, které nedovedou zákazníka nasměrovat, kam potřebují.
Jakožto markeťák a copywriter jsem se za ta léta naučil, že zákazník se nechce rozhodovat sám. Potřebuje pomoc, doslova křičí: "Řekněte mi sakra, co si mám vybrat! Rozhodněte za mě, co vlastně potřebuju!". A tím nemyslím nutit cokoli komukoli za každou cenu. Ale dát zákazníkům to, co doopravdy potřebují: Argumenty. Důvody. Touhu...
Když tohle váš shop neumí, nemůže zákazníkovi dát to, co potřebuje. Pak jen těžko prodáváte. A ten, kdo chce prodávat, najímá si profí copywritera.
Resumé a odpověď na toto téma: Není třeba jedno-produktových shopů JEN proto, že váš shop neumí prodávat.
30. 1. 2014 00:32:08
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991207
lf2day
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 1. 2014 08:28:25
Napsal NeRo;1050702
(říkám tomu pracovně „úlekový syndrom z přemíry informací“)
Já tomu říkám konverzní psychologie v marketingu. https://s3.amazonaws.com/gregoryciotti/10WaystoConvertCustomers.pdf
30. 1. 2014 08:28:25
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991206
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
30. 1. 2014 10:01:27
Napsal NeRo;1050613
Hezký zabalená reklamička ;)
Na me to pusobi prave jenom jako reklama. Uz xta v rade, vlastne pokazde, kdyz jsem zabrousim, vidim bud odkaz na jednoproduktovy shop a nebo info, jak je to skvele. Kdyz je to tak skvele, tak netreba o to donekonecna psat kazdy den.
30. 1. 2014 10:01:27
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991205
Radek Kilevník rozjel reklamní kampaň na webtržní poměry ne úplně nejhorší. Nestojí ho to nic krom pár minut času, občas postuje zajímavé, i když pro většinu lidí dávno známé věci, a celé to prokládá odkazy (ne vždy ve smyslu hyperlinku) na své podnikání. I tak se dá pomáhat budování značky.
30. 1. 2014 11:28:31
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991204
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 1. 2014 11:50:45
Samozřejmě že to je reklama, ale kdyby všechny reklamy byly takto postavené sám bych je vyhledával........ nevím jak ostatní ale tohle poslední téma mi zase trohu ukázalo jinou cestu. A pokud někdo dá smysluplný příspěvek tak je v pořádku že si i přihrěje polívčičku, přesně takto se má dělat správný linkbuilding přeci - hodnotné příspěvky :)
30. 1. 2014 11:50:45
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991203
Jr.
verified
rating uzivatele
30. 1. 2014 12:54:59
ale to už mě vyřešený Ford -
každá barva je dobrá, když je to černá....
(model T se vyráběl jen černý - pozn. :-) )
30. 1. 2014 12:54:59
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991202
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
30. 1. 2014 13:09:56
Podle mě jednoproduktový eshop má smysl u produktu, který
1) je v nějakém smyslu ojedinělý nebo alespoň něčím odlišný od konkurence, má smysl mu udělat vlastní bohatou prezentaci a/nebo výběr z variant, a zároveň neukazovat alternativy - pro zachování dojmu výjimečnosti a/nebo zabránění zmiňovanému informačnímu přesycení
2) typicky se objednává samotný, ne jako součást většího nákupu.
Dám fekální příklad: kompostovací toaleta má smysl, záchodové mísy moc ne a splachovací mechanismus už vůbec.
30. 1. 2014 13:09:56
https://webtrh.cz/diskuse/vite-co-to-je-rozhodovaci-paralyza-mozna-kazi-prodeje-i-vam/#reply991201
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit