Zadejte hledaný výraz...

Věrnostní systém

petrJitrnice
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 15:34:50
Ahoj Webtržníci,
jelikož tohle fórum již delší dobu sleduji, nedalo mi se na Vás obrátit s mým problémkem.
Vytvářím věrnostní systém pro offline obchod.
Systém je vymyšlen, že za nákup:
10.000,-Kč(všeho krom lahví) zákazník obdrží bod.
nad 20.000,-Kč(lahví) obdrží bod.
Problém je ten, že zde mám zhruba 3/4 zákazníku co se měsíční obrat pohybuje cca okolo 50.000,-Kč/měsíčně a 1/4, která nakupuje měsíčně cca řekněme 100.000,-Kč/měs.
Nevím jak vyřešit tento systém odměn, protože bych rád aby na odměny dosáhli všichni zákazníci, a zase bych nechtěl aby 3/4 zákazníků si jako odměnu vybralo propisku, a pak všichni z těch více platících vybrali všechny dostupné odměny.
Dávat zákazníky do dvou skupin mi přijde diskriminační, ale zase musím brát ohledy na to, že odměny taky něco stojí. Nevíte jak to vyřešit? Děkuji
Odměny nebudou typu propisky atd ale, láhve alkoholu atd (od 100,- Kč do 5.000,- Kč) ale pro popis a pochopení jsem to popsal jak je uvedeno výše.
Děkuji za případné rady, kritiku a kdovíco ještě.
Přeji pěkný den
17. 9. 2012 15:34:50
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808831
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 9. 2012 16:18:14
zdravím,
asi bych se nevyhnul několika skupinám neboli pásmům - za určitý počet bodů bude odměna.
Ono na jednu stranu je sice hezké, že na odměnu dosáhnou všichni, ale jak k tomu přijdou ti zákazníci, co mají ty velké odběry? Pro ně se postupně stanou ty dárky obyčejnými a proč by měli dostávat obyčejné dárky, jako ostatní?
Určil bych cenu za nějaké dárky v bodech, a k tomu např. vyhlásil nějakou soutěž o nejvíce bodů (dovolená apod.).
Pro ty, co odebírají málo bude odměna nedosažitelná, ale bude pro ně chtěná - tj. nebude jen nesmyslem, který dostane každý.
Předpokládám, že se jedná o velkoobchod, co takhle zavést za každý bod slevu 1 Kč? Někdy mi to přijde dobré a jsem rád, když nakupuji zdarma.
Přeji hezký den..
Michal Pešat
www.obchodniuspech.cz
17. 9. 2012 16:18:14
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808830
petrJitrnice
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 16:42:44
Dobrý den,
děkuji za reakci. Ano máte pravdu, jedná se o velkoobchod a vzhledem k sortimentu a konkurečnímu boji jsou čísté zisk ze zboží minimální.
Z z toho důvodu se snažíme zavést tento věrnostní systém, který je momentálně ve fázi plánování. Funkční období by bylo vždy cca 3 měsíční a po něm by se spočítali body (dle faktur) a následně by byl zákazník informován o stavu bodů.
Jak jsem již nastínil výše, máme zde několik zákazníků, kteří tyto obraty mají vzhledem k ostatním poměrně vysoké. Proto si nejsme jisti systémem - za 5 bodů tužku za 10 bodů bloček, za 15 bodů tužka + bloček. V tomto případě by velcí zákazníci (je jich málo) by si vybrali všechny odměny (jejich nákup je stále velký a nestává se ,že by nějaký měsíc odebírali málo), zatímco ti malý by třeba nedosáhli ani na tu první.
V tomhle je dle mého ten problém. Chceme motivovat a odměňovat i menší zákazníky, a zárověň zase nechceme vždy na konci období všechny dostupné odměny věnovat velkým zákazníkům, a to jednoduše i z toho důvodu, že tyto odměny se nebudou pohybovat v řádech korun, ale určitým způsobem taky budou "lézt" do peněz. Ale zároveň chápeme, že velké zákazníky je třeba taky odměnit za věrnost.
Co jste psal pane Michale P. "Pro ty, co odebírají málo bude odměna nedosažitelná, ale bude pro ně chtěná - tj. nebude jen nesmyslem, který dostane každý." Tato věta se mi líbí. věc která je zřejmá každému, ale ne každý si ji uvědomuje. Hned mě to trochu motivovalo se snažit pohnout z tohoto zaseknutého bodu. Děkuji :)
Omlouvám se, že to vše píši takhle chaoticky, ale nemám to v hlavě momentalně pěkně srovnané a proto skáču z jednoho na druhé. Už toho mám plnou hlavu a ne a ne se mnout z místa.
Děkuji.
17. 9. 2012 16:42:44
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808829
Honza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 9. 2012 17:20:42
Co to udělat s těmi body progresivně jako s daněma :-)
nad 10.000 - 1 bod
nad 20.000 - 0,75 bodu atd...
17. 9. 2012 17:20:42
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808828
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 9. 2012 17:32:54
Dobrý den,
předpokládám, že máte nějaký systém a nebudete faktury počítat ručně :) - to bych Vám totiž nepřál.
Podobnou věc s vzácností můžeme sledovat např. u Apple, vznikla zde krásná komunita lidí, kteří jsou oddaní značce, věří, že je kvalitní a rádi ji kupují, přičemž jsou pyšní, že patří do dané skupiny. Díky tomu si Apple může dovolit vysoké ceny, pokud by je však snížil, stal by se tuctovým a nikdo by jej nechtěl. Mnozí sice handrkují, že jsou výrobky Apple předražené, ale nikdo jim je nenutí, stejně tak je drahé Porsche, Ferrari atd, jsou to naprosto srovnatelná auta, který každý chce, bohužel ale i bohudík nejsou pro každého.
Zpět k tématu :)
Odebíráme od několika velkoobchodů a někde máme třeba za obrat do konce roku nádobí, sadu vybavení na zahradu, ale i hodnotné věci jako je dovolená apod. Samozřejmě je to pravděpodobně pro ně zboží s velkou marží.
Zkusil bych zákazníkům nabídnout něco hodnotného, nevím v jakém jste oboru - např. prodáváte výtvarné potřeby - pak pro Vaše zákazníky může být zajímavá vstupenka na veletrh či školení od nějakého umělce apod. Poté bych zavedl nějaké drobnější odměny.
Oznámil bych zákazníkům, že mohou získat odměny za obrat, který uskuteční do 31.12.2012, např.
Např. za 10 000 obrat - tužka parker
20 000 - značkový blok atd.
30 000 - mobilní telefon
...
100000 - tablet
Prostě bych uvedl tabulku odměn - neberte mě prosím doslovně, nevím jaké máte marže :) Někdy se mi stává, že klienti začnou naříkat, že si nemohou dovolit telefon, tablet a blok atd... jsou to jen příklady :)
Možná by stálo za to zavést ještě např. soutěž o dovolenou losováním - aby měl každý stejnou šanci vyhrát.. to by mohlo být motivací pro jakéhokoliv i menšího zákazníka.
Záleží také na tom, zda je obchod fyzický, či jen virtuální, podle toho by se i v mnohém lišila forma provedení bonusového programu - u fyzického bych určitě zvolil papírovou + elektronickou formu počítání bodů (např. samolepky v Interspar apod. - i ty je ovšem potřeba provést z psychologického hlediska správně).
PS: budu rád, pokud pošlete do PM adresu velkoobchodu a sortiment :) třeba navážeme spolupráci, máme nově otevřený e-shop v rozjezdu :)
Hezký den
Michal Pešat
www.obchodniuspech.cz
17. 9. 2012 17:32:54
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808827
redkvicka
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 18:06:42
Podobný problém nyní také řeším, (2 typy zákazníků) a netuším jak na to :)
17. 9. 2012 18:06:42
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808826
vpixle
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 9. 2012 19:30:18
Na rovinu, ty si pamatujes virtualni kurz vernostnich bodu vsech vernostnich karet co mas v penezence (respektive pod sedackama v aute)?
Porid si poradnej CRM, peclive sleduj naklady, obraty a marze na zakaznika, na zbozi (skupinu zbozi).
Zakazniky odmenuj pri dalsim nakupu podle toho co sam preferuje. Diky CRM ti bude okamzite jasne, kolik komu muzes dat, abys nebyl v minusu.
Lepsi spokojeny zakaznik bez karticky, nez nespokojeny s kartickou. Nejhorsi varianta jsi ty se spatne spocitanym programem a minusovou marzi.
17. 9. 2012 19:30:18
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808825
w3m
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 9. 2012 20:20:25
Coz takhle kdyby odmenu bylo tezsi a tezsi dostat?
t.j., první odměna by byla po útratě 5,000, další po 10,000, a další po 20,000.... takhle na první odměnu dosáhnou všichni... jenom ten systém upřednostňuje nové zákazníky :)
17. 9. 2012 20:20:25
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808824
petrJitrnice
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 21:50:46
Napsal w3m;845381
Coz takhle kdyby odmenu bylo tezsi a tezsi dostat?
t.j., první odměna by byla po útratě 5,000, další po 10,000, a další po 20,000.... takhle na první odměnu dosáhnou všichni... jenom ten systém upřednostňuje nové zákazníky :)
Dobrý napad, opět. Věc poměrně prostá, ale člověka to nenapadne pokud na to někdo neupozorní. Děkuji.
A děkuji samozřejmě i Vám pane Michale P.( omlouvam se, ale nevim jak to vysklonovat :) )
17. 9. 2012 21:50:46
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808823
elendir
verified
rating uzivatele
18. 9. 2012 09:41:39
Dobrý den,
tento problém se obvykle řeší tak, že se vytvoří 2 až 3 pásma (např. silver/gold/platinum) a vyššímu pásmu se nastaví vyšší koeficient pro převod obratu na body. Tzn. např.
silver nakoupí za € 400, dostane 40 bodů, gold dostane 60 bodů, platinum 80. Má to tu výhodu, že pak můžete nadefinovat jednu, pro všechny stejnou sadu odměn, kde na nejlepší odměny dosáhnou pouze zákazníci s největším obratem. Je to zároveň velmi motivující i pro zákazníky z nižších pásem, obzvlášť pokud jim občas dáte akční nabídku, která jim umožní dosáhnout i na jinak nedosažitelné, hodnotnější odměny.
Shodou okolností momentálně vyvíjím univerzální věrnostní systém. Velmi úspěšně ho zatím používá jeden pražský hotelový řetězec, ale hledám subjekt, který by ho naostro zavedl i v jiném oboru než v hotelnictví, takže pokud by Vás to zajímalo, neváhejte se ozvat. Přeji pěkný den. :-)
18. 9. 2012 09:41:39
https://webtrh.cz/diskuse/vernostni-system/#reply808822
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit