Zadejte hledaný výraz...

Veřejné kritizování od "cenařů"

P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
27. 1. 2012 15:14:40
Dobrý den.
Každý určitě zná tuto skupinu uživatelů, kteří tvrdě vyžadují hodně muziky za málo peněz, "jinak uvidíte." Moje otázka je jednoduchá - jak s těmito uživateli veřejně komunikovat, když jim prostě nemůžete nabídnout to, co oni vyžadují a jiné vaše výhody je nezajímají?
Za všechny několik málo případů. Nehleďte teď, prosím, na jejich kontroverzi. Spíš na způsob řešení z pohledu provozovatele.
  • Na francouzském trhu vzniknul nový mobilní operátor s minimálními cenami. Čeští operátoři byli v tu chvíli na své facebookové stránce zavaleni dotazy, proč také nenabídnou nižší cenu.
  • Před nějakou dobou byla stávka odborářů. Ministr Kalousek šel do davu diskutovat s lidmi, kteří ale odmítali jeho vysvětlení, že stát je na tom špatně a tak musíme učinit různá dočasná opatření.
  • Na facebookovém profilu mého oblíbeného hudebního festivalu se objevila informace ve stylu "Za týden budeme zdražovat vstupenky. Kupte si je ještě teď za nižší cenu." Okamžitě se spustila kritika od lidí, že za takovou cenu ani neuslyší své oblíbené kapely, a že tam nepojedou.
Všechny tyto případy mají společnou skutečnost, že dav uživatelů chce cenové výhody, které jim provozovatel nemůže nabídnout (ať už proto, že dotuje zahraniční sesterské společnosti, drží si kvalitu, kterou by nemohl za nízkou cenu nabídnou, nebo z jiného důvodu). Jaké je podle vás vhodné řešení a odpověď na toto veřejné lynčování, když správnou odpověď uživatelé odmítají?
Osobně si myslím, že mlčet není řešení. V tu chvíli vás uživatelé "sežerou zaživa" a nesouhlasím s výrokem, že negativní reklama je taky reklama.
27. 1. 2012 15:14:40
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724149
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
27. 1. 2012 15:20:09
Vybudovat si dobrou pověst/brand/kulturu v odvětví, kde není přílišná migrace zákazníků. :-) Viz Apple.
U rychloobrátkového zboží to půjde jen těžko.
27. 1. 2012 15:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724148
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
27. 1. 2012 15:20:11
Kolikrát je správná odpověď ale ta, že uživatelé mají pravdu a snaží se bránit zlodějně. To v celém tématu jako alternativa chybí ,)
27. 1. 2012 15:20:11
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724147
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
27. 1. 2012 15:22:26
Dobrý den. V zájmu zachování stávající kvality služeb jsme museli přistoupit ke zvýšení ceny.
A dál bych to neřešil. Ať se řekne cokoliv, toho člověka to stejně zajímat nebude. Pokud by existovala NAPROSTO IDENTICKÁ služba za minimální cenu, ten člověk by tam už dávno byl. A kvůli pár korunám navíc jinam stejně nepůjde. Zanadává si na diskuzích, facebooku a v hospodě a dál bude těchto služeb využívat.
27. 1. 2012 15:22:26
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724146
mx550
verified
rating uzivatele
27. 1. 2012 15:24:55
Trpelive a slusne vysvetlovat, vysvetlovat a vysvetlovat. To je soucasti udelu provozovatele nejake sluzby/podnikatele :-( Jiny, hrubsi postup bude mit za vysledek jeste vetsi nespokojenost, pripadne se projevi na trzbach/referencich.
Neda mi to, ale ten priklad s tim operatorem nema tu spolecnou skutecnost o ktere pises v predposlednim odstavci - zrovna v CR jsou operatori nejhnusnejsi mozny kartel, naprosto nesmyslne marze, drou zakazniky, maji potencial snizit cenu vsech sluzeb o 50 % ze dne na den a porad byt ve slusnem zisku. Jedno use to ale zmeni a pak zaplacou, viz. ta Francie. je mi z toho na bliti, veskere jejich vymluvy a "vysvetleni" proc jsou zde nasobne drazsi nez jinde jsou jen lzi a nesmysly.
---------- Příspěvek doplněn 27.01.2012 v 15:26 ----------
Napsal astrolog;750814
Kolikrát je správná odpověď ale ta, že uživatelé mají pravdu a snaží se bránit zlodějně. To v celém tématu jako alternativa chybí ,)
Presne tak, viz. operatori. Stokrat dokazana zlodejna, ktera ne a ne skoncit. Ja jen pevne verim, ze casem budou tito vyrazeni z kola ven, stejne jako castecne hudebni vydavatelstvi/vydavatele pocitacovych her v poslednich 9 letech.
27. 1. 2012 15:24:55
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724145
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
27. 1. 2012 15:29:09
Napsal mx550;750817
Neda mi to, ale ten priklad s tim operatorem nema tu spolecnou skutecnost o ktere pises v predposlednim odstavci - zrovna v CR jsou operatori nejhnusnejsi mozny kartel, naprosto nesmyslne marze, drou zakazniky, maji potencial snizit cenu vsech sluzeb o 50 % ze dne na den a porad byt ve slusnem zisku.
Napsal astrolog;750814
Kolikrát je správná odpověď ale ta, že uživatelé mají pravdu a snaží se bránit zlodějně. To v celém tématu jako alternativa chybí ,)
Cílem podnikání je zisk. Pokud jsou lidé ochotni za tuto cenu nakoupit, proč by ji měl někdo snižovat?
27. 1. 2012 15:29:09
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724144
kvakito
verified
rating uzivatele
27. 1. 2012 15:36:29
Je proste skupina jedincu, kteri resi jen svou penezenku, nekoukaji kolem sebe a se kteryma nema smysl komunikovat. Vetsinou to byvaji lide, ze kterych je zisk nulovy, nebo minimalni.
27. 1. 2012 15:36:29
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724143
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
27. 1. 2012 15:40:40
Děkuju za názory, co tu zatím padly. Jsou hodně zajímavé.
ad operátoři: Vím, že je to kontroverzní téma a asi jsem ho vůbec neměl uvádět. Stejně se nikdy nedozvíme, jestli ty vysoké příjmy jdou někomu do kapsy nebo tím musí dotovat zahraniční partnerské společnosti nebo co se s nimi vlastně děje, takže doufám, že diskuze se nestočí jen tímto směrem.
kvakito: Když váš takový uživatel veřejně osloví, vy mu neodpovíte, postupně vás začnou oslovovat mraky jemu podobných a negativní reklama, že neodpovídáte na otázky a ještě k tomu máte vysoké ceny, se začne šířit rychlostí blesku.
hampl.david: Ten názor, že uživatel si zanadává, ale přesto bude službu používat dál, mě zaujal. Samotný uživatel je tu chvíli z obliga, ale co jeho známí, kterým službu výslovně nedoporučí? To jsou totiž ztracení potenciální zákazníci.
Jakub Hamala: Ano, zamezit vzniku problému je asi nejlepší řešení. (I když to vůbec neodpovídá na položenou otázku :P)
27. 1. 2012 15:40:40
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724142
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
27. 1. 2012 15:49:24
Napsal hampl.david;750821
Cílem podnikání je zisk. Pokud jsou lidé ochotni za tuto cenu nakoupit, proč by ji měl někdo snižovat?
Jenže takto k tomu nemůžeš přistupovat všude. Pokud je omezená možnost konkurence z různých důvodů, pak jako zákazníci mají lidé jiné možnosti. Takže s Tebou souhlasím jen do té míry, že to platí v oblastech, kde je volné podnikání. Kde není ( viz např. operátoři atd), tam tvůj obrat neplatí a na tato místa jsem také mířil.
27. 1. 2012 15:49:24
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724141
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
27. 1. 2012 15:53:35
Ještě reakce na mx550: Právě tohle téma řeším s kamarádem a ten došel k názoru, že to vaše "vysvětlovat, vysvětlovat a vysvětlovat" bude asi nejlepší. Je pravda, že běžní uživatelé tak uvidí, že provozovatel je v pohodě a že chyba je na straně cenařů. (Za předpokladu, že se jedná o seriózní byznys a ne zlodějinu.)
27. 1. 2012 15:53:35
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724140
Aveso
verified
rating uzivatele
27. 1. 2012 16:10:31
Je proste skupina jedincu, kteri resi jen svou penezenku, nekoukaji kolem sebe a se kteryma nema smysl komunikovat. Vetsinou to byvaji lide, ze kterych je zisk nulovy, nebo minimalni.
Tato skutečnost má ale dva protipóly. Je jedna skupina lidí, co jsou chudí (definice může být různá) a ti pak skutečně řeší jen svou peněženku. Pak ale tady je druhá strana, velké korporace, které taky řeší jen svou peněženku a nic jiného je nezajímá. Jakékoliv větší ci menší změny pocítí vždycky nejvíce střední třída, která tak slouží v podstatě jako „fackovací panák“.
27. 1. 2012 16:10:31
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724139
kvakito
verified
rating uzivatele
27. 1. 2012 16:22:54
P-ierre: Me zkusenosti jsou opacne. Cim vice to rozebirate, tim vice se pridava jim podobnych do diskuse a tim vice byvaji nastvani, protoze si sve 'logicke' argumenty vzdy najdou a tezko jim je zvratite.
Kdyz si pak projedete databazi, tak zjistite, ze jste na nich vydelal dohromady maximalne par tisic. Staci si spocitat cenu vaseho casu straveneho resenim daneho 'problemu' a zjistite ze na nich nakonec prodelate. A neberte jen cas straveny nad diskusi, pripoctete i cas kdy nad tim potom premyslite, zkazenou naladu atp.
Vetsina tech lidi presto zustane a kdyz se jich znami zeptaji na eshop a on rekne, ze nakupuje u vas, tak si nemyslim, ze by to byla negativni reklama. Nehlede na to, ze casto tyto flame vyvolava konkurence.
Tudiz me pravidlo je zdrazovat jen kdyz je duvod. Informaci podat zakaznikum tak, aby v ni nasli i odpoved a dal to absolutne vubec neresit. Ale je to jen muj nazor dle mych zkusenosti, treba je spatny.
---------- Příspěvek doplněn 27.01.2012 v 16:37 ----------
Aveso: Samozrejme pokud vam nekdo dela zasadni obraty, tak to chce individualni pristup. Podavat informace driv nez ostatnim a nebat se osobne vyjednavat. Mit s nim proste nadstandartni vztah, zvat ho na ruzne firemni oslavy, zasilat prani k narozeninam, pridavat do krabic darky atp.
A co se tyka chudych, tak tam proste jednoduse sorry, at si pisou co chteji, nejsem charita abych na nich prodelaval - viz vyse.
Samozrejme to nelze takhle generalizovat, musite vedet co si k zakaznikum dovolit a jak budou reagovat. Pisu jen svuj pristup.
27. 1. 2012 16:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724138
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
27. 1. 2012 16:49:55
Napsal P-ierre;750834
hampl.david: Ten názor, že uživatel si zanadává, ale přesto bude službu používat dál, mě zaujal. Samotný uživatel je tu chvíli z obliga, ale co jeho známí, kterým službu výslovně nedoporučí? To jsou totiž ztracení potenciální zákazníci.
Buď můžeme mít nízké ceny, tím pádem spoustu zákazníků ale o to méně času se jim věnovat = může klesat kvalita služby. Nebo mít vysoké ceny, méně zákazníků ale o to více času na ně samotné. V obou případech může být zisk stejný.
Třeba restauraci můžeme doporučit stylem: Nechal jsem tam za 2 lidi skoro 2000, ale takhle výborné jídlo jsem snad nikdy nejedl. Určitě tam ještě několikrát zavítám. NEBO Nechal jsem tam za 2 lidi 2000, bylo to sice dobré ale porce dost malé a výběr jenom z 10 jídel. Příště raději zajdu k nám na guláš za stovku.
NEjde se zavděčit každému. Staral bych se o ty spokojené a nespokojence bych neřešil.
27. 1. 2012 16:49:55
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724137
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
27. 1. 2012 16:53:17
Muzete zamknout diskuzi:-) Ne ted vazne. Dulezite je predtim, nez budes na cokoliv reagovat premyslet nad moznou reakci. Mozna dojdes pak ke stejnemu zaveru jako kvakito - je lepsi se v tom nestourat, pac tim nic nevyresite. Pokud je tech dotazu vic, staci vyjadreni, ze takto je nastavena cenova politika dane firmy na nekolik dalsich let a ta se v dohledne dobe menit nebude, jelikoz by to mohlo vazne ohrozit stabilitu / fungovani firmy (napriklad). A vic se v tom proste nepitvat.
Popripade to muzes obratit a rict, ze jste nuceni investovat v ramci zachovani konkurenceschopnosti firmy do jinych oblasti - snazite se zlepsovat kvalitu sluzeb (= sice to neco stoji, ale delame to pro vas, diky tomu jsme lepsi). A proto zlevneni sluzeb neni v tuto chvili na miste.....
At tak nebo tak, vyjit z toho s naprosto cistym stitem je temer nemozne. Negaci tam proste budou vzdy. V osobni komunikaci se tohle resi prikyvovanim a opakovanim slov "to chapu", ktere nasleduje vzdy veta zacinajici oblibenym sluvkem "ale".....
27. 1. 2012 16:53:17
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724136
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
27. 1. 2012 17:14:11
Michal Krčmář a hampl.david: Díky za inspirující a osvětlující závěry.
Celý tenhle topic původně vycházel z toho hudebního festivalu zmíněného v prvním příspěvku. Provozovatel dneska oznámil plánované zvýšení cen vstupenek a já jsem si říkal "co bych asi tak dělal na jeho místě". Docela slušně se to rozjelo a jsem rád za všechny ty závěry, které padly. :-)
27. 1. 2012 17:14:11
https://webtrh.cz/diskuse/verejne-kritizovani-od-cenaru/#reply724135
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit