Zadejte hledaný výraz...

Velkoobchodní ceny pro prodejce

Fyod
verified
rating uzivatele
27. 8. 2009 04:19:42
Zdravím,
vzhledem k tomu, že nemám příliš zkušeností s velkoobchodem (naposledy před několika lety) chtěl bych se zeptat na váš názor na podíl pro odběratele. Nějakou představu mám, zajímalo by mě jak se bude případně lišit.
Jedná se o dva ojedinělé produkty na ceském trhu, pokud vím nemají v současné době konkurenci, my máme exkluzuvitu od dodavatele pro ČR/SR. MOC pro konečnýho zákazníka bude doporučená v rozmezí cca 800-1200Kč, budeme prodávat maloobchodně na internetu kon. zákazníkům, zároveň velkoobchodně do malých prodejen.
Máte třeba nějakej zhruba vzorec pro výpočet nebo existuje jakýsi obvyklý procento? Chápu že se to odvíjí od mnoha faktorů jako odběr, náš čístý zisk atd., časem by se daly stanovovat individuální procenta třeba dle četnosti/obratu nákupu atd. ale v tuto chvílu mě jde jenom o to, od čeho se odpíchnout.
Reklama by v podstatě byla financovaná jen z naší strany, na našem webu by pak mohly být prodejní místa odběratelů, což by byla oboustranná výhoda, ale napadá mírně snížit procento takovýho prodejce protože by měl výhodu reklamy.
A v nesposlední řadě, kolik nabídnout affiliatům, kteří nemají zájem zboží nakupovat na sklad, ale dokázali by přesměrovat zákazníka k nákupu u nás v shopu?
Děkuju předem za nápady.
27. 8. 2009 04:19:42
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361708
filipG
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 8. 2009 07:27:03
Tie VO zľavy sa môžu pohybovať od 20-70%. Záleží od obrátky tovaru, odvetvia, možnosť výmeny a vrátenia atď.
Keď odberateľa nakúpi na sklad 4-5 kusov od vás a bude mu to visieť v predajni 2 roky kým to predá, tak sa pri takejto obrátke ťažko uspokojí s 30% zľavou.
Môžete ísť na to naopak a stanoviť zľavu podľa toho, akú máte maržu vy. V základnú VOC stanoviť napr. tak, že marža vyjde na polovicu pre vás a pre odberateľa. Pri vyšších odberoch ešte zľavy z VOC - tam vám bude stačiť menej ako polovica z celkovej marže (VO + MO).
Affilom dajte max. polovicu z toho, čo budete dávať klasickým odberateľom pri základnej cene ak kupujú na sklad. Napr. ak má odberateľ základnú zľavu 30%, tak affilom viac než 15% určite nedávaj.
Musíš tam jasne rozdeliť tých, čo riskujú a nakúpia na sklad a majú vyššie náklady spojené s predajom (prevádzka kamennej predajne). A tých, čo to len skúsia cez affil a neriskujú viac než pár korún na web. A šete k tomu im ty budeš robiť servis - balenie, odosielanie, fakturáciu a administráciu okolo affilu.
27. 8. 2009 07:27:03
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361707
Jen bych doplnil, ze pokud das affilum mene nez 5% tak uz se ti tam u koncovych cen cca 1000, zase nikdo neprihlasi.
Ve vetsine nezdeformovanych ale pritom zavedenych oboru si myslim, ze maloobchodni marze je cca 30% tzn 20%-40%
27. 8. 2009 08:52:49
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361706
Shady
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
27. 8. 2009 09:48:48
Môžeš prosím do PM o aký tovar ide? Možno by som mal záujem dať to do svojho obchodu, díky.
27. 8. 2009 09:48:48
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361705
Pette
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 8. 2009 12:02:56
V prvom rade si poriadne spocitaj tvoje naklady a tvoj zisk (zisk ber ako nakladovu polozku). Podnikanie robis pre seba, nie preto, aby vsetci ti, ktorych zapojis zarobili a ty si sa motal.
Mozno je to tvrde, ale to je biznis.
27. 8. 2009 12:02:56
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361704
Fyod
verified
rating uzivatele
27. 8. 2009 14:23:53
Děkuju za postřehy, tak nějak sem si to představoval.
Samozřejmě bych chtěl aby všechny strany byly spokojený, a zadarmo to dělat nebudu ;)
Další věc je, že pokud by velkoodběratelé brali větší množství, náš dodavatel dá taky další slevu, takže je další prostor s tím hýbat.
Plánujeme oslovit prodejny direct mailingem, s nějakým slušným představením protože email se nám zdá neosobní.
Ještě je otázka jestli to prezentovat jako "váš rabat 20%" nebo spíš "vaše VOC xxx, doporučená cena yyy, ale prodejte si za kolik uznáte za vhodný".
Prodejce může ještě teoreticky přidat něco nad naši MOC protože pokud si objedná někdo přes náš eshop, bude cena např. 1000 + 90 poštovný, a pokud by měl ve svým městě prodejnu, kde se to prodává za 1070, nejspíš si půjde do té prodejny, to je dalších 7% z celkové částky, tj. pokud by měl třeba těch 20% = 200kč, pak je 70kč pěkný navýšení.
27. 8. 2009 14:23:53
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361703
Nejlepsi je asi uvest VOC, doporucenou MOC a pripadne orientacne marzi... ta vypada lip nez rabat ;)
27. 8. 2009 14:31:01
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361702
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 9. 2009 15:31:16
Po odpočtech všech daní a pojištění by Ti měla zůstat alespoň 5% marže z Tvé nákupní ceny... Tzn. nakoupíš za 100 Kč, mělo by Ti tedy zůstat minimálně 5%... Daně tvoří cca. polovinu zisku, takže bys měl prodávat nejméně za 110,- Kč. A to je opravdu MINIMÁLNÍ cena pro toho největšího velkoodběratele. Postupně k tomu marže přidávej a tím Ti vzniknou ceny pro různé objemy velkoodběrů...
18. 9. 2009 15:31:16
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchodni-ceny-pro-prodejce/#reply361701
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit