Zadejte hledaný výraz...

Vedení účetnictví u neplátce DPH

FJakub
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
26. 3. 2011 15:13:24
Dobrý den,
rád bych se zeptal jak vést účetnictví u neplátce DPH.
Udělal jsem si nějakou tabulku v excelu, je to správně?
3204
Dále, rád bych se zeptal na pár věcí mám tam i nějaké zkratky dokladů:
NPDP = nedaňový příjmový doklad pokladna
VPD = výdajový pokladní doklad
VDP = výdajový doklad banka
PDB = příjmový doklad banka
HVDP = nedaňový výdajový doklad pokladna
rád bych se zeptal co si mám představit pod jednotlivými položkami:
NPDP=nějaký převod penez z minulého roku nebo vklad svých osobních peněz? a co dále?
VDP=co tu si představit?
VPD=nějaký výdej z pokladny(platba internetu) a co dál?
PDB=prodej zboží a co dál?
HVDP= co si představit podtímto?
Ještě bych se rád zeptal, jaký je rozdíl mezi pokladnou a bankou?
Co kdybych vše dělal jen přes banku? Osobně raději platím vše z účtu, třeba paušál za mobil platím z účtu a vklad osobních peněz bych taky mohl dát na účet nebo ne? Vždy musím vést pokladnu?
Děkuji za vaši odpověd.
26. 3. 2011 15:13:24
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-u-neplatce-dph#reply622494
joe_xxx
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 3. 2011 21:18:12
V jádru je to dobře, jen příliš komplikované.
Stačí jen PPD a VPD, jestli jsou daňové nebo nedaňové rozlišíte tím, že je zapíšete do příslušného sloupečku. Totéž u BV.
Na převod se doklad nedělá - zapíše se stav konečný z min. r. do prvního řádku pro letošek, text "převod z min. r.". Kolonka "doklad" zůstane prázdná.
Převod zůstatků se samozřejmě nedělá, když podnikat teprve začínáte. Až v dalším roce, abyste správně navázal na zůstatky.
jaký je rozdíl mezi pokladnou a bankou?
V daňové evidenci to rozlišovat nemusíte, ale pro představu:
Do svého podnikání jste žádné peníze nevložil, první den jste vykonal práci, vystavil fakturu a dostal tisícovku na ruku. To byl Váš daňový příjem v hotovosti. Dáte ji do peněženky ke svým ostatním penězům. Ale je to tisícovka z podnikání, ty peníze jsou "firemní" (je to přehnaně řečeno, ale pro představu dobré). Pomyslně jste tu tisícovku vložil do firemní pokladny. Nebo vezmete tu tisícovku, dojdete do banky, založíte si podnikatelský účet a tu tisícovku na něj vložíte. Máte finanční majetek ve výši 1000 Kč. Ve firemní pokladně není nic, na firemním účtu ta tisícovka je. Součet zůstatku v pokladně a zůstatku na účtu = finanční majetek.
Dostanete fakturu za nákup notebooku (do podnikání, tudíž firemního). Ale Vy máte zatím jen tisícovku. Tak vezmete 10 tis. ze svého, koupíte notebook, a vložíte jej "do podnikání". Máte finanční majetek 1000 (součet stavu pokladny a stavu na účtu) a obchodní majetek (věci) v hodnotě 10000 (součet hodnot všeho, co jste pořídil pro podnikání.
Všechno, co jste utržil za podnikání jsou Vaše daňové příjmy. Všechno, co jste vydal pro potřeby podnikání (v souladu se zákonem o daních z příjmů), jsou Vaše daňové výdaje.
Může se stát, že z podnikatelského účtu zaplatíte mamince dovolenou. Takový výdaj nemá souvislost s podnikáním, zákon ho neuznává jako "daňový". Abyste měl v pořádku zůstatek účtu v účetnictví, musíte ho tam zapsat, ale zapíšete ho do kolonky "nedaňové výdaje". Může se totéž stát s příjmem, tudíž obdobně.
Také výběr peněz z účtu pro osobní spotřebu a Váš vlastní vklad peněz, pokud příjmy nestačí na výdaje, jsou platby nedaňové.
V pokladně nemusíte o nedaňových příjmech a výdajích vůbec účtovat.
Ve své tabulce si zaveďte u "banky" ještě jeden sloupek - jeden bude pro daňové příjmy podle §7 zmiňovaného zákona, další bude pro daňové příjmy podle § 8. Banka Vám na účet připisuje úroky, které ale nezdaňuje srážkovou daní, musíte je uvést do svého daňového přiznání po skončení roku, a to odděleně od příjmů z podnikání.
Hezký večer
26. 3. 2011 21:18:12
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-u-neplatce-dph#reply622493
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit