Zadejte hledaný výraz...

Vedení účetnictví?

Dobrý den,
jsem začínající webtržník a chtěl bych se zeptat jakou formou si vedete účetnictví či daňovou evidenci, jestli to zvládne člověk sám nebo potřebuje účetní, já předpokládám jen s prodejem několika položek za měsíc a nechtěl bych dávat tisíce za účetní, mohl by mi někdo napsat nějaký odkaz na ověřené účetní za přijatené ceny, stačio by možná jen poradenství ze začátku...
Děkuju Vám za info.
M.
24. 4. 2010 18:48:32
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496173
Jan Kroupa
verified
rating uzivatele
(120 hodnocení)
24. 4. 2010 20:37:01
Ahoj,
určitě se to dá zvládnout, tím spíš pokud nebudeš plátcem DPH a/nebo výdaje budeš uplatňovat paušálem.
Dovolím si říct, že naprostá většina webtržníků uplatňuje výdaje paušálem a vede proto jen evidenci příjmů (především se jedná o MFAčkaře). Situaci ztížila novela zákona o DPH platná od 1. ledna 2010, kdy se z těchto osob staly plátci DPH. A to už není úplná legrace... Pokud budeš chtít uplatňovat skutečné výdaje, povedeš daňovou evidenci.
Daně jsou ale jen jedna stránka, další věc, kterou budeš muset řešit, je pojištění - "sociální" a zdravotní. Abych Ti mohl napsat více, nemám dostatek informací - např. zda-li budeš podnikat na hlavní nebo vedlejší činnost (např. při zaměstnání, studiu atd.).
Doporučuji Ti, se nechat od nějaké(ho) účetní nasměrovat správným směrem tak, aby ses v budoucnosti vyhnul problémům. A nebo, pokud budeš mít málo položek (dokladů), určitě za účetní(ho) neutratíš tisíce (možná v Praze), ale např. u mě se většina méně aktivních klientů (FO, neplátce DPH) úplně v pohodě vejde do rozmezí 1000-1500 Kč.
Pokud máš další dotazy, napiš je sem. Event. jsem Ti k dispozici přes PM, e-mail kroupa.jan@email.cz nebo na ICQ: 585-660-532.
24. 4. 2010 20:37:01
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496172
Mikcz
verified
rating uzivatele
28. 4. 2010 19:54:52
Díky za radu, už jsem se poradil s účetní a budu plátce dph a povedu daňovou evidenci, prý je lepší být plátce dph, kdybych třeba prodával zboží i podnikatelům a firmám, tak si můžu rozšířit prostor pro další zákazníky...
28. 4. 2010 19:54:52
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496171
Jiří
verified
rating uzivatele
29. 4. 2010 11:17:52
DPH mají své výhody i své nevýhody ... pro některé podnikatele je být plátce nezbytnost pro některé zbytečnost a zátěž. Záleží na typu podnikání a s kým obchodujete. Pro mě např. zákon o DPH který stanovil hranici 1m kč znamenal, rozdělení firmy. Raději se vyhnout DPH. Pokud děláte nákup - prodej tak se DPH těžko vyhnete ... ale je to jen můj sugestivní názor ... někdy Vám zase DPH jak píšeš rošíří prostor pro další zákazníky..
29. 4. 2010 11:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496170
Napsal honzajs;501884
Ahoj,
určitě se to dá zvládnout, tím spíš pokud nebudeš plátcem DPH a/nebo výdaje budeš uplatňovat paušálem.
Dovolím si říct, že naprostá většina webtržníků uplatňuje výdaje paušálem a vede proto jen evidenci příjmů (především se jedná o MFAčkaře). Situaci ztížila novela zákona o DPH platná od 1. ledna 2010, kdy se z těchto osob staly plátci DPH. A to už není úplná legrace... Pokud budeš chtít uplatňovat skutečné výdaje, povedeš daňovou evidenci.
Daně jsou ale jen jedna stránka, další věc, kterou budeš muset řešit, je pojištění - "sociální" a zdravotní. Abych Ti mohl napsat více, nemám dostatek informací - např. zda-li budeš podnikat na hlavní nebo vedlejší činnost (např. při zaměstnání, studiu atd.).
Doporučuji Ti, se nechat od nějaké(ho) účetní nasměrovat správným směrem tak, aby ses v budoucnosti vyhnul problémům. A nebo, pokud budeš mít málo položek (dokladů), určitě za účetní(ho) neutratíš tisíce (možná v Praze), ale např. u mě se většina méně aktivních klientů (FO, neplátce DPH) úplně v pohodě vejde do rozmezí 1000-1500 Kč.
Pokud máš další dotazy, napiš je sem. Event. jsem Ti k dispozici přes PM, e-mail kroupa.jan@email.cz nebo na ICQ: 585-660-532.
Prosím o upřesnění - tu cenu máte na mysli za rok? FO, neplátce DPH, 40 faktur vydaných a 20 přijatých za měsíc. Vedlejší činnost při zaměstnání, žádné auto, žádný obchodní majetek. Kolik by jste mi účtoval? A kolik v případě, že bych se rozhod registrovat k DPH (Adsens)?
Děkuji za odpověď
15. 5. 2010 15:33:37
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496169
Jan Kroupa
verified
rating uzivatele
(120 hodnocení)
15. 5. 2010 17:35:13
Účetní(ho) si většinou platíš měsíčně. Pokud se Ti tedy pravidelně věnuje. Druhou možností (a hojně využívanou) je v průběhu roku veškeré doklady házet do krabice (nejčastěji od bot) a na začátku následujícího roku to takto odevzdat k jednorázovému zpracování pro účely podání daňového přiznání k dani z příjmů a přehledů o příjmech a výdajích atd...
Pro ten uvedený konkrétní příklad klienta by se cena pohybovala kolem 1.000 Kč/měsíc (a to včetně zpracování daňového přiznání a přehledů bez doplatků). V případě registrace k DPH by byla o něco vyšší, protože plátcem se stáváš pro veškeré ekonomické činnosti, nejen pro Adsense.
Nicméně, vždy záleží na konkrétních podmínkách. Určitě je dobré si obejít pár účetních, nechat si udělat cenovou nabídku, ukázat smlouvu o poskytování služeb atd. Účetní by Ti měl sednout i "lidsky", protože když svůj byznys rozjedeš, lehce se může stát, že s ní(m) budeš v téměř každodenním kontaktu...
15. 5. 2010 17:35:13
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496168
Děkuju, z předcházejících příspěvků jsem pochopil, že v Praze by to bylo ještě víc?
15. 5. 2010 18:20:37
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496167
Jan Kroupa
verified
rating uzivatele
(120 hodnocení)
15. 5. 2010 18:52:42
Není zač... :-)
Předpokládám, že ano - alespoň takové mám informace, nikoliv však zkušenosti.
15. 5. 2010 18:52:42
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496166
Cena je vždycky důležitá a při vedení účetnictví se do ní promítá spousta faktorů. Uvedu příklady a zkuste si odhadnout, kde bude vedení účetnictví levnější:
  • jeden klient předá doklady v krabici od bot, druhý je předá vylepené na papírech a očíslované, seřazené podle číselných řad a se seznamem v Excelu
  • jeden klient má pouze populární blog a příjem z prodeje odkazů, druhý má eshop se skladem zboží a dvěma zaměstnanci
  • jeden účetní provede pouze zápisy do hlavní knihy a pak to předá s rozvahou a výsledovkou klientovi, druhý navíc provádí pravidelné inventarizace účtů podle zákona o účetnictví a udělá výkaz cash-flow.
Cena účetního se v podstatě odvíjí od pracnosti, kvality podkladů, typu a rozsahu podnikání klienta a způsobu komunikace s klientem. Prakticky se to dá zredukovat na čas účetního a jeho kvalifikaci. Pokud si účetní řekne o 15Kč za doklad a pak stráví hodiny při dohledávání dokladů a "vymáhání" chybějících dokladů od klienta, tak brzy spláče nad výdělkem. Pokud ale doklady budou kompletní, uspořádané a předané včas, tak je to u daňové evidence cena férová a může pokrýt i přípravu daňového přiznání a přehledů OSVČ, protože na to není potřeba zvláštní kvalifikace. Ale nepokryje to už takové činnosti, jako je přeceňování opravných položek na zahraniční pohledávky nebo správné daňové a účetní zpracování třístranného vzájemného zápočtu závazků a pohledávek v (podvojném) účetnictví - k tomu už ten účetní musí něco opravdu znát a trávit svůj čas i dalším studiem a vzděláváním se, což se promítne do ceny. To je důvod, proč vždy zdůrazňuji, že záleží na konkrétní situaci.
Také záleží na kvalitě účetní firmy. Nedávno jsem pomáhal jednomu webtržnikovi, který se nechal navnadit na "výhodnou" nabídku služeb pro svoji SRO, zavázal se nevýhodnou smlouvou, a teď je v zapeklité situaci, protože ta firma neplní ani své základní povinnosti a vyvázání se ze smlouvy bude patrně finančně i časově náročné, nehledě na vysoké riziko pokuty za neprůkazné účetnictví (např. ztracené a nezaúčtované doklady) a daňová rizika s tím spojená.
Doba je zlá, je velký tlak na snižování ceny i pro účetní, ale je dobré si ověřit, jestli za nízkou cenu ještě dostanete dobrou kvalitu. Účetní v Praze mají vyšší náklady, ale taky větší šanci získat dobře platící zákazníky, takže tam cena může být vyšší, ale nemusí to být pravidlem.
Na druhou stranu pokud bych podnikal tak, že můj zisk před zdaněním je dlouhodobě 1.000Kč měsíčně, tak to není podnikání, ale hobby, které stejně musím dotovat z jiných zdrojů, a pak mne 1.000Kč za externí účetní už stejně nevytrhne. Každé hobby něco stojí. Anebo to prostě zabalím a začnu se živit se něčím jiným :-)
17. 5. 2010 12:16:20
https://webtrh.cz/diskuse/vedeni-ucetnictvi-3/#reply496165
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit