Zadejte hledaný výraz...

Vánoce = žně? Nebo naopak?

asd
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 22:46:43
Všude čtu, jak obecně prosinec v e-komerci stoupá u eshopů vesměs klidně i dvojnásobně. Můj eshop je toho naprostým opakem. Stabilní denní tržby kolem 10 tisíc se přelomem listopadu a prosince propadly na třetinu a už čtvrtý den trvají, včera se dokonce objevil téměř po roce děsivý úkaz - jedna objednávka :-) (stabilně 10-15). Všechny marketingové kanály přestaly fungovat, snížily se návštěvy, v té bídě i konverze, všechno. Až mě napadaly sci-fi myšlenky, jestli někdo proti nám neudělal nějaké celkové spiknutí :-) a zkoušel jsem testovací návštěvy a objednávky z různých počítačů. Ale asi je to jednoduché... v našem malém rybníčku je eshop snad co na deset obyvatel a o vánocích se ta šílená přesycenost českého trhu prostě kumuluje. Já se snážím jet celoročně na stabilní plán nákladů a výnosů, jet na čistý zisk bez vyvolaných výkyvů - a nejdu tudíž do žádných speciálních akcí ani slev, nenavyšuji marketing... a tak se v tomhle umělém svátku a davovém šílenství prostě nechytáme. Všichni provozovatelé eshopů se celý rok těší na prosinec a já jediný se těším, až budou vánoce v hajzlu a začneme zase normálně prosperovat :-)
3. 12. 2013 22:46:43
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973031
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 12. 2013 22:52:46
Možná jsis v druhý části příspěvku odpověděl sám co by chtělo změnit :) Vánoce jsou žně pro 90% eshopů a kdo neprodává je tak trochu out. Lidi blázní a kupují i to co nechtějí. Nepřijde mi zrovna jako dobrý tah být jen divák .)
3. 12. 2013 22:52:46
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973030
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 12. 2013 22:57:02
chybu vidím v marketingu, vánoce jsou spojené s velkými výdaji a většina jde po tom, kde dostane slevu, přip. něco navíc ... srovnéj si eshopy z oboru podle toho, jestli mají akce apd v tuhle dobu, pokud skončíš dole, je to jasný
edit: ty nenavyšuješ marketing, ostatní právě že jo, no a kdo není vidět, neexistuje
3. 12. 2013 22:57:02
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973029
Rado_
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:01:21
Napsal asd;1029309
Všude čtu, jak obecně prosinec v e-komerci stoupá u eshopů vesměs klidně i dvojnásobně. Můj eshop je toho naprostým opakem. Stabilní denní tržby kolem 10 tisíc se přelomem listopadu a prosince propadly na třetinu a už čtvrtý den trvají, včera se dokonce objevil téměř po roce děsivý úkaz - jedna objednávka :-) (stabilně 10-15). Všechny marketingové kanály přestaly fungovat, snížily se návštěvy, v té bídě i konverze, všechno. Až mě napadaly sci-fi myšlenky, jestli někdo proti nám neudělal nějaké celkové spiknutí :-) a zkoušel jsem testovací návštěvy a objednávky z různých počítačů. Ale asi je to jednoduché... v našem malém rybníčku je eshop snad co na deset obyvatel a o vánocích se ta šílená přesycenost českého trhu prostě kumuluje. Já se snážím jet celoročně na stabilní plán nákladů a výnosů, jet na čistý zisk bez vyvolaných výkyvů - a nejdu tudíž do žádných speciálních akcí ani slev, nenavyšuji marketing... a tak se v tomhle umělém svátku a davovém šílenství prostě nechytáme. Všichni provozovatelé eshopů se celý rok těší na prosinec a já jediný se těším, až budou vánoce v hajzlu a začneme zase normálně prosperovat :-)
A můžu se zeptat co prodáváte?
3. 12. 2013 23:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973028
noRank.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:01:34
Já myslím, že to není tak jednoduché. V první řadě závisí vše na sortimentu, takové zahradní sekačky mít před vánoci žně nebudou (ani pokud prodáváte frézy, když není sníh). Samozřejmě může být problém i v marketingu, ale určitě to není o tom nalít tam desítky tisíc - lidé se chovají všelijak a neuvážené investice do marketingu sice můžou přivést zákazníky, ale ti nemusejí na marketingové akce vydělat, nebo sotva pokryjí náklady. Doporučuji konzultaci s někým kdo tomu rozumí - obvykle se stačí podívat do GA, na náklady do jednotlivých kanálů a bude jasno.
3. 12. 2013 23:01:34
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973027
asd
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:02:57
Já začínal přesně po vánocích a tudíž jsou tohle první a je to docela šok... můj obor je velmi konkurenční a momentálně je to z pozice "diváka" hlavně boj o co největší palby za marketing... spousta lidí se tedy nechává strhnout takovým "ovčím" syndromem jinam, a ubývají nám. Nesnáším nadbytečné házení peněz do marketingu a v mých střízlivých plánech mi ty vánoce prostě nevycházejí (já vždy vycházím z logiky obrazně řečeno radši tisíc obrat a tisíc zisk, než milion obrat a devět stovek zisk)... ale asi to chce ještě nabrat zkušenosti, aby se vánoce vzaly nějak rozumně za správný konec :-)
3. 12. 2013 23:02:57
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973026
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 12. 2013 23:06:04
listopad - 2x více než říjen, Prosinec pokud vydrží tempo 2x více než listopad. Nulový marketing, jen SERP a zboží za pětikilo, ale obecně si myslím že to tak je běžné u všech shopů. Loni jsem s jiným shopem měl listopad nejsilnější , prosinec byl slabší.
3. 12. 2013 23:06:04
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973025
Filipmachi
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:11:51
U nás listopad 2,5 víc než říjen, prosinec zatím taky drží tempo - všechno přes vyhledávání a zbozi.
3. 12. 2013 23:11:51
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973024
realdeal
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 12. 2013 23:23:25
Listopad 6x vice objednavek, nez behem roku prumerne, 5x vetsi navstevnost. Prosinec lehce pokulhava - navstevnost lehce spadnula, ale objednavky ve vyssim poctu stale jedou. Naklady na marketing se paradoxne lehounce snizily, lidi vice chodi z organickeho vyhledavani. Taky to jsou pro nas 1. Vanoce, spouteli jsme letos na konci ledna. Nyni jsme zvednuli lehce cenu nejprodavanejsich kus = videl bych to jako pricinu lehkeho poklesu navstevniku a snizeni poctu objednavek na tyto produkty. Bylo to ale diky testovani, zitra ceny vratime a uvidime, jestli tech par korun ma opravdu takovy efekt.
3. 12. 2013 23:23:25
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973023
stamina
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:25:50
Za mne letmým pohledem do GA - 2x více přístupů než před měsícem. Krom příslušenství k motorkám a zmíněné sekačky, taky nevím, co by se o vánocích neprodávalo:-) Ale každá rada drahá, když netušíme sortiment. Zlepšit prodeje, to se dá dělat i "levně". Stačí prostudovat GA, odkud ti chodí lidi, co u tebe hledají a proč případně odcházejí. Objednávkový proces máš ok? Zboží skladem? Pomoct může i změnit text produktových stránek, vylepšit, přidat fotky a upravit např. cenu dopravy... a nemusíš cpát hned peníze do PPC. Co dělají tví konkurenti a ty ne? Zlevnili? Dávají dárky k objednávce?
3. 12. 2013 23:25:50
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973022
asd
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:26:52
A narůstají ve vašem oboru podobným tempem i náklady na prokliky? :-) Zdvojnásobit obrat jde zvýšením nákladů na reklamy, ppc, různými slevomaty a dalšími nástroji v podstatě vždy (alespoň v tomto měřítku, u nějakých velkých firem samozřejmě těžko...), ale jde i o to, aby to mělo ziskový efekt. Já jeden čas takto naháněl obrat a zákazníky skrze slevové portály, přineslo to sice dvojnásobné tržby, ale ze ziskového hlediska to nepřineslo navíc nic (spíš naopak) a navíc tito "akční" kupující se narozdíl od těch "běžných" moc nevracejí (nehledě na to, že nejvíce problémů je kromě facebookových právě s těmito slevovými kupujícími...). Takže aby to u těch vánoc nebyl podobný případ.
---------- Příspěvek doplněn 03.12.2013 v 23:32 ----------
stamina: na zboží skladem se právě pokusím vsadit v posledním týdnu... máme defacto vše fyzicky, takže můžeme odbavovat do pátku 20.12. s garantovaným doručením na pondělí 23.12., což je určitě velká konkurenční výhoda v tom last minute. Ještě jsem neřešil jak je na tom PPL se štědrým dnem, úterkem, ale víkend a pondělí už bych si asi nelajznul ani tak něco slibovat a garantovat... ty tři dny by se za pár nasraných lidí nemuselo vyplatit :-)
3. 12. 2013 23:26:52
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973021
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 12. 2013 23:33:12
Napsal asd;1029324
A narůstají ve vašem oboru podobným tempem i náklady na prokliky? :-) Zdvojnásobit obrat jde zvýšením nákladů na reklamy, ppc, různými slevomaty a dalšími nástroji v podstatě vždy (alespoň v tomto měřítku, u nějakých velkých firem samozřejmě těžko...), ale jde i o to, aby to mělo ziskový efekt. Já jeden čas takto naháněl obrat a zákazníky skrze slevové portály, přineslo to sice dvojnásobné tržby, ale ze ziskového hlediska to nepřineslo navíc nic (spíš naopak) a navíc tito "akční" kupující se narozdíl od těch "běžných" moc nevracejí (nehledě na to, že nejvíce problémů je kromě facebookových právě s těmito slevovými kupujícími...). Takže aby to u těch vánoc nebyl podobný případ.
pokud nechceš říct obor a si skeptický k akcím před vánocemi (aspoň na testování, když jsou první), tak jediná věc, co mě napadá je - zvykni si
3. 12. 2013 23:33:12
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973020
asd
verified
rating uzivatele
3. 12. 2013 23:37:23
No já ani nijak nehledal řešení, to je na každém, byl to spíš takový povzdech a vyslechnutí ostatních zkušeností. Dále jsem zvědavý na ten týden do konce roku, jestli to bude mrtvolné, nebo jestli naopak lidi o vánočních dovolených budou nakupovat z nových tabletů :-)
---------- Příspěvek doplněn 03.12.2013 v 23:43 ----------
Tomve: co se týká testování prvních vánoc, kdybych měl jiný příjem mimo to, asi bych si ledacos vyzkoušel, ale já se ehopem od zhruba čtvrtého měsíce živím na plný úvazek místo práce a nemůžu si dovolit nějaké velké chyby plynoucí z různého testování a případnou ztrátu, takže tomu musím dát tak jako tak volný průběh a držet se nějakého svého běžného plánu, at je srpen nebo prosinec :-)
3. 12. 2013 23:37:23
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973019
stamina
verified
rating uzivatele
4. 12. 2013 00:11:57
asd: s akcemi na slevových serverech souhlas, vyzkoušeli jsme pouze jednou a výsledek katastrofa - akce ukrojila obrovský kus marže, ale máme stejnou zkušenost, tj. cenově senzitivní koupí jednou, ale nevrátí se a čekají na další akci (od konkurence). Tedy raději budovat brand a přivádět zákazníky přímo do eshopu. Investovala jsem ještě do jednoho e-shopu s bytovými doplňky, kde nemohu příliš mluvit do byznysu a zde slevomatí akce kupodivu fungují (specifické zboží s výrobou na míru, prodej "očima", vyšší marže..) ale i tak je byznys, který dělám "jinde" - slevomat, heureka je podle mne cesta do pekel (je lepší pracovat od začátku s vlastní značkou a do té investovat čas a peníze)
4. 12. 2013 00:11:57
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973018
Mar_o5
verified
rating uzivatele
4. 12. 2013 00:36:36
dkoudela: a jaká jsou tedy čísla, smím li se zeptat? Stejně krom toho, že prodáváte zboží za pětistovku nevíme o co jde.
4. 12. 2013 00:36:36
https://webtrh.cz/diskuse/vanoce-zne-nebo-naopak/#reply973017
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit