Zadejte hledaný výraz...

Vadná cena produktu v eshopu

Ahoj,
v eshopu jsme nalezli výrazně levnější produkt, který jsme objednali.
Vzápětí nám byla objednávka stornována s odůvodněním, že produkt byl vyprodán.
Jenže velmi pravděpodobná verze je taková, že se při určení ceny produktu spletli a přišli na tento renonc až po naší objednávce, tak nám ji stornovali a aby nebyl důkaz, produkt z eshopu odstranili pro jistotu úplně.
A teď jak to je? Jsou povinni objednávku expedovat i když se zjistí, že cena byla uvedena špatně? Jsem já povinen situaci pochopit a vzdát se objednávky?
Díky!
7. 6. 2012 16:47:36
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772742
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
7. 6. 2012 16:49:17
Je to rozdil, ktery jde povazovat za omyl? Pokud ano, mate smulu.
Pokud je rozdil maly, klidne se zkuste hadat (COI, soud).
7. 6. 2012 16:49:17
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772741
ano i ne, zalezi na mnoha okolnostech. Napr. zda jste to kupoval jako firma ci nefirma, jake jsou obchodni podminky apod. byly tu podobne pripady kdy obchod plnil i neplnil a neni na to jednoznacny nazor ani u spotrebitelskych organizaci a i u COI jsem videl ne uplne jednoznacne stanovisky, kdy se operuje, jak moc je ta cena odlisna apod.
7. 6. 2012 16:51:03
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772740
Rozdíl byl propastný :))
Ale mě na té situaci zaráží to, že místo toho, aby provozovatel eshopu uznal, že cena byla vadná a narovinu to řekl, tak radši situaci kamufluje, do storna uvede že poslední kus byl vyprodán a zboží raději úplně odstraní.
V takovém eshopu já už nikdy v budoucnu neobjednám.
---------- Příspěvek doplněn 07.06.2012 v 16:56 ----------
Objednával jsem to jako fyzická osoba nepodnikatel.
No já totiž jak se tak nyní dívám, tak eshop je na IČO fyzické osoby, na webu je však uveden všeobecný název (přezdívka), kontakt na provozovatele vůbec žádný, obchodní podmínky také vůbec žádné, odkaz "Snadná reklamace" nedostupný, no pěkný bordel v tom mají.
7. 6. 2012 16:51:07
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772739
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
7. 6. 2012 16:57:28
Napsal INVENIO Media, s.r.o.;805224
Rozdíl byl propastný :))
Ale mě na té situaci zaráží to, že místo toho, aby provozovatel eshopu uznal, že cena byla vadná a narovinu to řekl, tak radši situaci kamufluje, do storna uvede že poslední kus byl vyprodán a zboží raději úplně odstraní.
V takovém eshopu já už nikdy v budoucnu neobjednám.
Chapu provozovatele eshopu. Jiz nekolikrat se podobna temata resila, ale ze strany provozovatelu. Vzdycky jim bylo doporuceno, aby rekli, ze je zbozi vyprodano.
Jinak timhle si me "Invenio" docela zklamal, mel jsem te za slusneho obchodnika. Ale vyuzivat nejakych chyb/omylu v eshopu, kdyz sam uvadis, ze rozdil byl propastny a nejspis se jednalo o omyl? Byla na produkt nejaka akce?
Mas za potrebi to resit? Proc se nesmiris s tim, ze je zbozi "vyprodano"? I kdyby nebylo, tak jak to chces dokazovat?
P.S. Pokud ti nebyla potvrzena objednavka, tak nemas sanci uspet.
7. 6. 2012 16:57:28
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772738
Stephane, já tady na WebTrhu píši pod účtem firmy i v jiných tématech a řeším své, dá se říci soukromé, záležitosti. Vím že to je chyba, budu s tím muset něco udělat :)
Také z tohoto důvodu jsem neobjednával v eshopu na firmu, ale na sebe jako na fyzickou osobu nepodnikatele - a to z jednoho jediného důvodu - prostě jsem to chtěl vyzkoušet. Víš co to bylo za adrenalin? :))
Hned mi bylo naprosto jasné, že mi třeba zavolají, že je cena chybně nebo napíší email, ale nečekal jsem, že to udělají takto zbaběle.
Věř mi, že zrovna nebrečím kvůli tomu, že ten kávovar doma mít nebudu, už jeden mám a jsem s ním spokojený :)
Jde o to, že u zboží bylo uvedeno, že je na něj poskytnuta sleva 100%!! Evokovalo to ve mně reálný pocit, že se jedná o chybu, ale neměl by si tedy provozovatel dávat větší pozor?
Celkem férovější by mi připadalo, kdyby objednávku stornovali a nabídli třeba blbých 5% slevu na cokoliv jiného. V takovém případě bych u nich objednal několik kávovarů na firmu a jakoukoliv další objednávku také, jelikož jinak mají ceny výborné. Nicméně když takhle podlézají pod dveřma a vykrucují se, neobjednám u nich nic.
Občas když jedu dlouhou cestu, poslouchám namluvené knihy - v jedné z nich byla rozebírána nápravná opatření zahraničních společností, které nějakým způsobem pochybily. Např. letecké společnosti udělily volné letenky, za ztracený batoh koupily nový a tak dále a tak podobně. A ti lidé na chybu zapomenou, ba naopak se z nich stanou věrní klienti, kteří je dále doporučují. Holt mě jen mrzí, že se podobně nemohou chovat lidé i u nás.
Já tímto chci jen poukázat na to, jak v České republice jsou přemnoženy eshopy a provozuje je kdejaká mamina na mateřské dovolené a kdokoliv jiný.
7. 6. 2012 17:02:10
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772737
Martin Mitas
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
7. 6. 2012 17:12:10
Jsme jenom lidi, každej dělá chyby a buď se za ně postavíme nebo z nich vycouváme.. to většinou záleží na charakteru té dotyčné osoby, která produkty spravuje. Když najdete v normálním obchodě zboží, kde je špatná cena, ve většině velkoobchodů z vás udělají blbce a zboží vrátíte a dají vám snad nějakou slevu? Sotva se vám omluví a dělají ksichty. Proto nevidím důvod, proč by to mělo fungovat v eshopu, zejména u nás, kde jsou "všichni poctiví, myslí na ostatní a je pro ně důležitější vlastní čest než prachy" :-)
7. 6. 2012 17:12:10
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772736
Mity, bohužel je to tak jak říkáš. Nedá se s tím nic dělat. Taková je mentalita.
7. 6. 2012 17:13:21
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772735
Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
7. 6. 2012 17:16:27
Prodejce může použít tohle : Prodejce má právo odstoupit od smlouvy z důvodu dlouhodobé nedostupnosti, nemožnosti dodat zboží do určitého termínu, vyprodání zboží a zjevné chyby. Zjevnost chyby určuje rozdíl cen chybné a obvyklé. Cenou obvyklou se rozumí dle zákona o cenách cena shodného nebo z hlediska užití porovnatelného nebo vzájemně zastupitelného zboží.
Pokud to má i v podmínkách, tak je z obliga...
7. 6. 2012 17:16:27
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772734
Pokud to má i v podmínkách, tak je z obliga...
No to bohužel nemá, jelikož na eshopu vůbec nejsou obchodní podmínky dostupné, jak následně koukám.
Mně osobně to je jedno, udělal jsem to z čiré klukoviny. Fascinuje mě pouze přístup (což jsem popsal výše) a nyní také další vady, které eshop vykazuje. Myslím že provozovatel by s tím měl něco dělat, podle mě vůbec nedodržuje to, co by eshop měl obsahovat.
7. 6. 2012 17:19:04
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772733
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
7. 6. 2012 17:19:22
S tim naprosto nesouhlasim. Problemy se vyskytuji i u jinych (vetsich) eshopu. Rozdil je v tom, ze to ten vetsi eshop muze vykryt zisky z ostatnich prodeju. Pokud to byl maly eshop, tak je jasny, ze ti to neproda. O to vic me zarazi, ze sis objednaval zbozi a ted to tady jeste resis. Navic ten komentar ve stylu "eshop ma kdejaka mamina na matersky". Vidis chybu v eshopu, predpokladas, ze je to eshop nejaky maminy, tak ji pomuzes tim, ze si u ni objednas zbozi zadarmo? Misto toho, aby si se zeptal, jestli se jedna o chybu a pripadne na ni upozornil, tak rychle objednavas a doufas, ze ti to vyjde. Lidi, nemyslete jenom na vlastni prospech!!!
Osobne, kdyz vidim podobnou "megasuperakci", tak si overim, ze je to umyslna akce a nejedna se o omyl. Jednak by me nebavilo resit, jestli mi to zbozi maji nebo nemaji zaslat. A jednak se musis vzit do role provozovatele. Omyl se muze stat, copak si nikdy neudelal chybu?
Proste klasicke cechackovstvi, vydelavat na neci chybe. Dokud se to nestane me osobne, tak je vsechno v poradku, vid?
Jak jsem psal jiz v predeslem komentari. Mas potvrzenou objednavku? Pokud ne, tak nemas co resit --->nemas sanci uspet.
7. 6. 2012 17:19:22
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772732
Eshop není maminy na mateřské dovolené. Eshop sám o sobě tvrdí, že běží 20 let a věnuje se maloobchodnímu i velkoobchodnímu prodeji, takže pozor.
Nebudu zde uvádět jméno eshopu ani nic bližšího. Já to udělal jen proto, abych zkusil jak to vyřeší a potvrdilo se to, co jsem čekal no.
Nic víc, nic míň.
Nebo si vážně myslíš, Stephane, že jsem zítra očekával pošťáka s kávovarem v ruce? Ale neblbni.
7. 6. 2012 17:21:50
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772731
and
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 6. 2012 17:23:56
Na mém webu se to stalo tisíckrát. Zobrazovaná cena třeba 5200 Kč, aktuální přitom byla třeba 6400Kč. Nebo uvedená stará mimosezóní cena 8200Kč a přitom už byla sezóna za 10 000 Kč. Nikde na webu nejsou žádné podmínky ohledně špatných cen. A zákazník nikdy nic nedostal za nižší (uvedenou na webu) cenu. Pokud měl zájem, mohl do toho jít za aktuální, vyšší cenu. Pokud se mu to nelíbilo, tak mohl (a párkrát šel) o web dál. Je to sice mo6n8 neprofesionální, ale za pár špatných čísel na webu tady člověk nebude sám sebe okrádat nebo pokládat business.
7. 6. 2012 17:23:56
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772730
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
7. 6. 2012 17:26:34
Napsal INVENIO Media, s.r.o.;805243
Eshop není maminy na mateřské dovolené. Eshop sám o sobě tvrdí, že běží 20 let a věnuje se maloobchodnímu i velkoobchodnímu prodeji, takže pozor.
V tom pripade nechapu tvoji pripominku o par prispevku vys.
Napsal INVENIO Media, s.r.o.;805243
Já tímto chci jen poukázat na to, jak v České republice jsou přemnoženy eshopy a provozuje je kdejaká mamina na mateřské dovolené a kdokoliv jiný.
Proc do toho tahas eshopy od mamin, kdyz eshop o sobe tvrdi, ze ma 20 letou tradici? To uz bude tezko mamina na matersky.
7. 6. 2012 17:26:34
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772729
Asi to s tím nesouvisí přímo, máš pravdu, ale myslel jsem to ve spojení s tím, že eshopů je v České republice přespříliš. Byla o tom dokonce i nějaká internetová reportáž seriozního deníku.
Jde o to, že eshop provozuje kdekdo. I ti, kteří tomu nerozumí, nemají na eshopu k dispozici vypsaného provozovatele, nemají k dispozici k nahlédnutí obchodní podmínky ani harmonogram reklamací, prostě nic na tom eshopu není - vem to čert.
Jde o ten princip, jak je možné, že tedy existují takové eshopy.
Jde také o to, že lidé prostě nejsou schopni z evidentní chyby udělat pozitivum. Překlopit to tak, aby se z chyby stala pro obě strany výhodná záležitost. Přispět nějakým způsobem k tomu, aby se obchodní prostředí v České republice dostalo alespoň na nějakou úroveň.
To ovšem nehrozí. Je pravda, že to nehrozí právě i kvůli mému přístupu a postupu, ale kdyby to překlopili do nepatrné slevy, vydělali by mnohem víc než mohli virtuálně prodělat. Na několika kávovarech, jak jsem uvedl.
To je jedno... :)
7. 6. 2012 17:29:01
https://webtrh.cz/diskuse/vadna-cena-produktu-v-eshopu#reply772728
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit