Zadejte hledaný výraz...

Užší specializace eshopu – konkurenční výhoda?

MeridiusZN
verified
rating uzivatele
21. 8. 2009 08:49:15
Zvažuju stále založení eshopu, ale protože to chci mít promyšlené a zezačátku si nebrát velké sousto, tak by mne zajímalo, jaký je tu názor na to zkusit to ve vodách sice probádaných - IT hardware, ale jít na to jinou cestou.
Řekněme, že by mne zajímal a už dlouho zajímá určitý segment hardware. Rozumím tomu, baví mne sledovat poslední trendy (eshop by mohl sloužit i jako zdroj informací - například novinky v tomto segmentu, zprávičky ze světa týkající se tohoto hw...myslím, že toto by docela mohlo krmit vyhledávače, protože jinak by nabídka byla zřejmě dosti statická) + možnost stažení doplňkového softwaru atd. atd. Dokázal bych tedy samozřejmě i poradit.
Je toto jen cesta? Nebo by to mohla být i cesta úspěšná. Nebyl by to hlavní zdroj příjmů, spíše další zdroj.
21. 8. 2009 08:49:15
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358291
Pette
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 8. 2009 09:11:17
Pri malych objemoch sa v IT nemas sancu dostat na slusne marze = zacarovany kruh.
Plus - velka konkurencia, reklamacie atd.
Ak to spustis ako affil - nevidim problem, dlhodobe budovanie obsahu je dobra cesta. Ak to ale chces budovat s vlastnou logistikou atd....
21. 8. 2009 09:11:17
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358290
Petr Silon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 8. 2009 10:48:36
Skype Hardware úzce zaměřený specializovaný obchod.
Je to myslím dobrý směr, většina z nás ráda nakupuje u někoho, kdo danému sortimentu rozumí a dokáže poradit. (což ve "velkých obchodních domech" ti poskytne málokdo.)
ALE, protože jsi (budeš) speciálka, budeš dělat spustu věcí navíc, než jen posunovat krabice - články, podpora zákazníků, fórum, promotion daných výrobků, PR, případně manuály, návody, atd ... K tomu potřebuješ čas a taky zajímavou marži na zboží.
A tu asi nenajdeš, pokud budeš nakupovat od lokálních IT distributorů. Je (bude) třeba stát se dovozcem daného zboží. To obnáší spoustu dalších činností a kapitálu na nákup zoboží. (viz. diskuze zde na webtrhu - dovoz zboží z číny, celnice, elektro poplatky, atd...)
My jsme na dané značky Skype telefonů dovozci a distributoři pro ČR(SR) a jen díky tomu to podnikání má trochu smysl.
Takže to je jen takový postřeh, aby jsi si srovnal myšlenky. :kava:
21. 8. 2009 10:48:36
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358289
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
21. 8. 2009 10:53:46
zamer pekny, ale hardware, elektronika apod. je obor do ktereho byhc nikdy v zivote nesel, takovych problemu s tim spojenych... to je moje internetová čajovna procházka růžovým sadem
21. 8. 2009 10:53:46
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358288
MeridiusZN
verified
rating uzivatele
24. 8. 2009 07:22:28
Rozvedu to trošku a myslím, že nic nepokazím, když to zkonkretizuju. Šlo by o obchod s grafickými kartami + jakékoliv příslušenství s tím spojené (tzn. zejména chlazení, kabeláž apod.) Přilepené by k tomu byly například jen krátké zprávičky ze světa grafik (rozhodně ale ne nic konkurujícího známým HW webům) a užitečné programy ke stažení, co se týče grafik.
Problém, který já vidím jako první je. Prodávat jen nejprodávanější značky a typy a nebo nabídnout co nejširší zastoupení pokud možno všech značek a typů?
Protože nehodlám mít zezačátku sklad, tak druhou možnost vidím, jako problematickou ne-li naprosto nesmyslnou. A to i z toho důvodu, že momentálně příliš netuším, jak a kdo které značky vozí a byla by asi sranda to z těch ceníků vyzobávat, porovnávat jednotlivé typy lišící se třeba jen revizí, jiným designem. Navíc, některé typy jsou vyloženě sběratelská záležitost s nemožným poměrem cena/výkon.
24. 8. 2009 07:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358287
Pette
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 8. 2009 09:39:50
Preco by ale mal niekto nakupit u teba, a nie u Alza.,CZC atd?
24. 8. 2009 09:39:50
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358286
Milan K.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 8. 2009 10:37:55
Tak jako tak nepřicházíš s ničím novým. Při maržích jaké jsou na tomto sortimentu je to naprostá ztráta času a peněz. Tak to prostě je.
24. 8. 2009 10:37:55
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358285
MeridiusZN
verified
rating uzivatele
24. 8. 2009 10:53:23
OK..pokud to vidíte jednoznačně, tak se do toho pouštět nebudu.
24. 8. 2009 10:53:23
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358284
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 8. 2009 23:28:07
Ve finále to bude tvoje rozhodnutí, ne nějakých radilů z internetu.
Ale ty sám jsi byl na vážkách (ostatně, důkazem toho je tato diskuze).
Je spousta zboží, po kterém je v Česku zájem a nikde se nedá sehnat (naříklad některé lepší značky a modely horských kol - Zaskar, Merida a obdobně v jiných odvětvích). Podobně, jako se dá dobře vegetovat na tzv. "dlouhého ocasu" (long tail), jak co se týče nabízeného internetového obsahu tak z perspektivy SEO, tak se dá z long tailu i nabízet zboží.
26. 8. 2009 23:28:07
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358283
MeridiusZN
verified
rating uzivatele
27. 8. 2009 11:13:36
Rozhodnutí je na mně...to je jasné. Říkám si ale, že rozumět tomu, co prodávám.....je základ a grafikám rozumím, řekněme, že i jako hardcore user. Poměrně se orientuju v nabídce, sleduju, co se kolem děje. Gafická karta je něco, co do změny v koncepci, bude představovat základní prvek pro toho, kdo paří hry. A pařanů...je hrozná spousta a je to nejvyměňovanější komponenta v počítači. Samozřejmě je otázka, zda nabízet nejprodávanější segment, o kterém vím, že zrovna frčí. V cenový kategoriích, které jsou nejvíce zajímavé. Nebo naopak i luxusní kousky, za ne úplně racionální ceny.
Je pravda, že nabídka alzy a czc...je docela slušná, nicméně nejsou tam určitě všichni výrobci. Web czc považuju za nejlepší, co se týče přehlednosti a možností.
Nevím, ale tohle by mne asi bavilo....a opakuju, nehodlám to mít jako prvotní zdroj obživy.
Prostě mám chuť to zkusit, přemýšlím nad tím dlouho a vím, že mít velkou nabídku, na to bych neměl nervy a ani čas. Neláká mne prostě vyexportovat nebídku v xml a hotovo. Stejně jako spousta prodejců IT.
27. 8. 2009 11:13:36
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358282
Milan K.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 8. 2009 11:26:04
Ale jo, pokud o tom něco víš a jsi pro to zapálenej a nadšenej, tak to zkus. Kdo nic nedělá, nic nezkazí a třeba to vyjde - tim líp ;-)
27. 8. 2009 11:26:04
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358281
Josef Cipra
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
27. 8. 2009 16:11:57
Dnes už prakticky nejde začít s e-shopem jinak než zaměřit se na nějaký speciální sortiment či skupinu uživatelů. Alespoň mě to vyšlo..
27. 8. 2009 16:11:57
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358280
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
28. 8. 2009 17:38:42
vybral jsem si sluchátka, protože k nim a celkově k hudbě mám blízko. konkurence je, ale když člověk dělá práci poctivě a s nadšením + nabídne něco navíc (v mém případě možnost poslechu všech sluchátek, co mám v nabídce, možnost odelsání poštou sluchátek k poslechu, unikátní popisky vycházející z mých poznatků a lidí, co se okolo mě pohybují a sluchátka si půjčují a také se k nim vyjádří - takto je popis co nejobjektivnější + nabízím poštovné zdarma a myslím, že i rozumné ceny - vše je oficiálního původu, žádný šedý dovoz, jako "levnější" někteří jiní prodejci, kteří pak ale mají problémy s reklamací, protože jim servisy v čr nechtějí zboží brát), je velká pravděpodobnost, že uspěje.
ale to jsem odbočil - rozhodně bych se specializace nebál, není od věci se sdružovat i kolem nějakýho fóra (znám jednoho obchodníka s hodinkama a dost lidí z největšího hodinářskýho fóra u něj nakupuje, protože aktivně přispívá a vůbec má k hodinkám co říct.., teď vytváří už druhou limitovanou edici hodinek pro pár lidí z toho fóra..), ale určitě bych promyslel oblast, protože hardware jako takový (možná se chceš specializovat na desky nebo grafárny, nic jinýho mě asi nenapadá) není tolik zajímavý. proto jsem hledal kam se upnout, protože u držáků jsem se snažil taky být maximálně obětavý a zboží mít skladem a posílat hned, ale co můžeš napsat o kusu železa. proto mi sluchátka vyhovují, můžu se v nich realizovat, mám je do detailu všechna naposlouchaná a především nabízím opravdu jen nejpoveděnější modely, takže když někdo přijde, nemusí dlouze vybírat a střílet naslepo, a i tohle je věc, co si zákazníci chválí a to funguju necelej měsíc a bez jakýkoliv propagace (kromě už zmíněného fóra jednoho av webu).
---------- Post was amended at 17:45 ----------
Napsal Jose;350048
Dnes už prakticky nejde začít s e-shopem jinak než zaměřit se na nějaký speciální sortiment či skupinu uživatelů. Alespoň mě to vyšlo..
tak ono to jde vždycky, ale spíš záleží, jak dlouho si člověk může dovolit obchod dotovat, za jak dlouho čeká, že mu začne vydělávat a zda počítá s tím, že zpočátku to bude třeba dost málo.
třeba do sluchátek už jsem nainvestoval hoodně peněz, protože od každýho kousku musím mít min. jeden ve studiu k poslechu, tzn. nemůžu ho prodat, k tomu jsem koupil hodně slušnou aparaturu, aby bylo na čem poslouchat, musel jsem studio nějak zařídit (a to dost ušetřím, protože jsem si na něj vyhradil místnost v domě, takže neplatím nikde pronájem..). ale souhlasíám, že specializaci lidi ocení asi i víc a budou se rádi vracet, pokud budou spokojení + rádi doporučí obchod dalším.
28. 8. 2009 17:38:42
https://webtrh.cz/diskuse/uzsi-specializace-eshopu-konkurencni-vyhoda#reply358279
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit