Zadejte hledaný výraz...

Uživatelská přívětivost -stejný produkt jiná barva

David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 9. 2013 10:34:36
Dobrý den,
mám dotaz ohledně uživatelské přívětivosti. Je lepší mít na eshopu 1 produkt ve všech barvách jako samostatné produkty( tzn 5x v jiné barvě jako samostatný produkt) nebo je lepší zobrazení jako 1 produkt s možností výběru barevné varianty kde bude u produktu vidět, že jsou i jiné barevné variace?
Díky za zkušenosti.
25. 9. 2013 10:34:36
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948479
dkoudela
Pochopitelně je vhodnější druhá varianta.
25. 9. 2013 10:42:47
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948478
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 9. 2013 10:51:05
Napsal Plaváček;1002648
dkoudela
Pochopitelně je vhodnější druhá varianta.
díváš se na to z hlediska uživatelské přístupnosti, nebo SEO (duplicita)?
25. 9. 2013 10:51:05
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948477
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
25. 9. 2013 10:51:17
Z hlediska přívětivosti ovládání určitě výběr z variant, z hlediska prodejnosti je to sporné. Logicky se stává, že mě nějaký produkt zaujme jenom v některé variantě a v některé vysloveně odpuzuje. Pokud se ve výpisu nestrefíš, dost možná ani neprokliknu na detail a další varianty neuvidím. Na druhou stranu nesnáším procházet katalogy de facto pár produktů, ale v mnoha variatách vedle sebe bez zjevné možnosti to zestručnit. Rozhodně bych udělal na detailu výběr dalších barevných variant, a na výpisu bych to zvážil - spíš stručnější výpis a výrazné upozornění, že je to i v dalších barvách. Třeba maličkými náhledy nebo ikonami barev pod velkou dlaždicí s nejprodávanější variantou.
25. 9. 2013 10:51:17
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948476
dkoudela
Přístupnost, použitelnost a SEO nijak extra neodděluji.
Fakt ale je, že má rada je obecná, protože jsi se obecně zeptal. Správně jsem měl říct: "přijde na to..." :)
Kupříkladu pokud máš výrobek, který se vyrábí jenom v bílé a černé barvě a nikdy jinak, pak může být vhodné mít pro každý produkt vlastní URL. Pokud ale prodáváš třeba vitamínové doplňky, které se liší pouze příchutí, jichž je třeba dvacet, pak je pochopitelně nesmysl mít dvacet extra URL - protože budeš řešit problém co s nimi, až se příchuť přestane prodávat.
I z pohledu uživatele je lepší mít všechny příchutě na jedné stránce, protože si jich třeba chce koupit více najednou a každou jinou. Pak je hloupé, abys ho nutil přecházet na další stránku, když požadovanou konverzi může provést na té jedné jediné.
25. 9. 2013 10:57:14
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948475
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 9. 2013 10:58:50
Rozhodně by to bylo tak, že u produktu by bylo jasně vidět jaké další barevné varianty toho jsou už v přehledu - na fotce bude černá mikina...a podtím bude dalších 5 barev třeba ve čtverečku aby bylo poznat že je více alternativ
25. 9. 2013 10:58:50
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948474
dkoudela
Třeba. Je ale možná i textová alternativa, která je vhodnější i z pohledu uživatele, který na tom se svým zrakem třeba není zrovna nejlépe. Možností je povícero. Prostě "přijde na to..."
25. 9. 2013 11:03:37
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948473
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 9. 2013 11:05:06
Je potom možné dělat fotku pro přehled produktů opravdu ´´našlapanou´´ - košili na figuríně a další varianty potom už klidně složené, nebo ta jiná varianty co bude složená zase díky tomu bude méně atraktivní?
25. 9. 2013 11:05:06
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948472
dkoudela
Neznám konkrétní projekt, nemůžu smysluplně poradit. Myslím ale, že není nezbytně nutné nabízet barevné varianty už v přehledu zboží. Bohatě postačí zobrazit jednu a vybavit každý produkt klikatelným tlačítkem třeba s nápisem "Vyberte si barvu", které odnaviguje návštěvníka na detail. Hotovo.
25. 9. 2013 11:16:19
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948471
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 9. 2013 11:24:54
Napsal Plaváček;1002670
dkoudela
Neznám konkrétní projekt, nemůžu smysluplně poradit. Myslím ale, že není nezbytně nutné nabízet barevné varianty už v přehledu zboží. Bohatě postačí zobrazit jednu a vybavit každý produkt klikatelným tlačítkem třeba s nápisem "Vyberte si barvu", které odnaviguje návštěvníka na detail. Hotovo.
Jasně ještě to zrekapitujluji :)
Mám pánskou košili v 5 barvách
Když klikne zákazník do kategorie pánské košile uvidí pouze 1 košili v černé barvě vyfocenou na figuríně a uvidí také další barvy, v kterých je dostupná. Když klikne na detail, bude si moci zobrazit fotky i ostatních barevných variant, ale ty už nebudou vyfocena na figuríně ( je to drahé, náročné časově) ale pouze složené - tak jak mu dorazí.
Nesníží to atraktivnost těch jiných barevných mutací?
25. 9. 2013 11:24:54
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948470
Kvůli představě bych to vyfotil raději alespoň rozložené na rovné podložce..Složené čtverečky nikomu nic neřeknou..
25. 9. 2013 11:32:59
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948469
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
25. 9. 2013 11:37:01
Zrovna barvy by šlo určitě ukázat i na výpisu produktů formou nějaké grafiky, nebo prostě informace .
25. 9. 2013 11:37:01
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948468
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 9. 2013 11:39:27
Napsal m-comp.cz;1002676
Kvůli představě bych to vyfotil raději alespoň rozložené na rovné podložce..Složené čtverečky nikomu nic neřeknou..
takže myslíš že toghle by nebylo dostatčné?
http://2i.cz/42a1d0fa29
25. 9. 2013 11:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948467
phys0c
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 9. 2013 22:59:09
mňa by napríklad konkrétne pri tejto košeli zaujímalo, či aj na konci rukávov sú nejaké farebné kombinácie napríklad ako pri golieri..ak by mi prišla len s čisto čiernymi bol by som sklamaný a uvažoval by som nad vrátením, alebo lepšie povedané uvažoval by som nad kúpou... určite je lepšie zákazníkovi ukázať čo najviac sa dá, a nenechať ho očakávať
28. 9. 2013 22:59:09
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948466
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2013 23:10:12
Zrovna u hadru bych dal varianty zvlášť, když jdu se ženou do obchodu, tak je schopna posoudit jestli se ji něco líbí v celým obchode během 30 sekund, když se divím proč tam nebyla dele, tak řekne, ze se ji nelíbí barvy téhle kolekce a tím pádem ani nerozebira jednotlivý kousky. Po střihu a zpracování jde až v dalším kroku.
28. 9. 2013 23:10:12
https://webtrh.cz/diskuse/uzivatelska-privetivost-stejny-produkt-jina-barva#reply948465
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit