Zadejte hledaný výraz...

Uvádzať cenník služieb na stránke kódera / graf. dizajnéra?

jano92
verified
rating uzivatele
12. 6. 2017 21:06:30
Zaujíma ma váš názor, či už v obore podnikáte alebo vyhľadávate služby ako klient.
Je dobré / nie je dobré uvádzať cenník služieb na webe svojho portfólia? Aký nato máte názor? Prezeral som mnoho webov, niekto ceny neuvádza a diskutuje ich s klientom až po upresnení požiadaviek (aj môj prípad) a niekto ceny zasa uvádza, či už cenu za web od, kódovanie od a pod.
Ďalší uvádzajú cenu balíkov, web pre živnostníkov, web pre firmy a pod.
Môže cenník na webe klientov skôr prilákať, pomôcť k rozhodnutiu alebo možno skôr odradiť, ak vidí nejakú cenu a vlastne ani nemá predstavu čo všetko tá cena obnáša, zdá sa mu vysoká a teda z webu odíde bez kontaktu aby zistil viac info?
Ako to riešite? Máte cenník alebo nemáte, a ceny stanovíte stále až po prejdení požiadaviek s klientom?
Viem že je to asi rozsiahlejšia problematika, no zaujímalo by ma čo najviac názorov aj z jednej aj z druhej strany.
12. 6. 2017 21:06:30
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284447
Ecs
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 6. 2017 21:39:15
Pokud je na webu uvedena konkrétní cena, určitě by u ní mělo být uvedeno, co všechno se pod ní ukrývá za práci, ne? Jinak osobně cenu řeším jako ty, tedy po upřesnění práce.
12. 6. 2017 21:39:15
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284446
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 6. 2017 22:07:06
Nie, ceny pri webovych sluzbach nema vyznam pisat, lebo 99.999% zakaziek je na mieru.
12. 6. 2017 22:07:06
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284445
Od chvíle, co mám na webu ceník, za mnou nechodí (anebo jen fakt výjimečně a z jiných míst než z webu) irelevantní klienti, kteří chtějí logo za 500 Kč. Takže ceník je super na filtrování klientů, šetřím čas, když nemusím 2/3 klientů (jako tomu bylo dříve) psát, že jejich rozpočet bohužel na zakázku nestačí.
Ve svém dotazníků pro tvorbu zadání mám volitelnou otázku, jak mě klient našel a proč si vybrali mě. Už celkem dost klientů mi tam psalo, že se jim líbí má transparentnost, že nemlžím a že na webu uvádím jasné (orientační) ceny. I mnoho neklientů mi to pochválilo, když jsem si dal hodnotit web na FB v jedné větší skupině. Prostě lidi nemají čas a chtějí si prokliknout pár konkurentů a posoudit, za jaké +- ceny u nich ty služby mají. A jelikož většina lidí ceník na webu nemá, tak se tím automaticky odlišíš. A odlišení je fajn. :)
Nemálo lidí mi narovinu řeklo, že se vždy raději ozvou tomu, kdo má na webu cenu, ikdyby měl třeba trochu slabší výsledky, protože mají pocit, že mu mohou více věřit, než tomu, kdo "nutí", aby mu napsali, protože očekávají, že nadstřelí cenu, budou muset smlouvat atd.
Jinak ceny se samozřejmě odvíjejí od každé zakázky, ale každý, prostě každý má nějakou "cenu od", kterou mám na webu já. Neříkejte mi, že třeba webdesign děláte od 1 koruny, nebo od 100 korun, nebo od 1000 korun ... po X letech zkušeností musíte vědět, jaké orientanční ceny míváte (projděte si faktury), respektive jakou hodnotu svým službám přisuzujete a musí tam být nějaká hranice, pod kterou už neděláte – tu dát na web a hotovo. Ano, někdy (třeba často) je finální cena vyšší, což přesněji odhadnu hned po pročtení zadání, ale vždycky je to v pohodě. Přecijen pokud zákazník vidí cenu od 7000 a pak řeknu, že je to náročnější zadání a že to vyjde spíše na 8000 anebo velmi náročné a vyjde na 9000-10000, tak to není taková rána, jako když na webu ceník nemám, zákazník očekává, že logo bude stát pár stovek a já pak odhadnu podobné číslo. Ztráta času pro oba. Takže za mě (a za mnoho mých klientů, kteří si mě pro tu transparentnost vybrali) rozhodně ceník mít.
13. 6. 2017 09:16:00
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284444
Ecs
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 6. 2017 09:29:17
Napsal lVlorf3us;1392397
Od chvíle, co mám na webu ceník, za mnou nechodí (anebo jen fakt výjimečně a z jiných míst než z webu) irelevantní klienti, kteří chtějí logo za 500 Kč. Takže ceník je super na filtrování klientů, šetřím čas, když nemusím 2/3 klientů (jako tomu bylo dříve) psát, že jejich rozpočet bohužel na zakázku nestačí.
Ve svém dotazníků pro tvorbu zadání mám volitelnou otázku, jak mě klient našel a proč si vybrali mě. Už celkem dost klientů mi tam psalo, že se jim líbí má transparentnost, že nemlžím a že na webu uvádím jasné (orientační) ceny. I mnoho neklientů mi to pochválilo, když jsem si dal hodnotit web na FB v jedné větší skupině. Prostě lidi nemají čas a chtějí si prokliknout pár konkurentů a posoudit, za jaké +- ceny u nich ty služby mají. A jelikož většina lidí ceník na webu nemá, tak se tím automaticky odlišíš. A odlišení je fajn. :)
Nemálo lidí mi narovinu řeklo, že se vždy raději ozvou tomu, kdo má na webu cenu, ikdyby měl třeba trochu slabší výsledky, protože mají pocit, že mu mohou více věřit, než tomu, kdo "nutí", aby mu napsali, protože očekávají, že nadstřelí cenu, budou muset smlouvat atd.
Jinak ceny se samozřejmě odvíjejí od každé zakázky, ale každý, prostě každý má nějakou "cenu od", kterou mám na webu já. Neříkejte mi, že třeba webdesign děláte od 1 koruny, nebo od 100 korun, nebo od 1000 korun ... po X letech zkušeností musíte vědět, jaké orientanční ceny míváte (projděte si faktury), respektive jakou hodnotu svým službám přisuzujete a musí tam být nějaká hranice, pod kterou už neděláte – tu dát na web a hotovo. Ano, někdy (třeba často) je finální cena vyšší, což přesněji odhadnu hned po pročtení zadání, ale vždycky je to v pohodě. Přecijen pokud zákazník vidí cenu od 7000 a pak řeknu, že je to náročnější zadání a že to vyjde spíše na 8000 anebo velmi náročné a vyjde na 9000-10000, tak to není taková rána, jako když na webu ceník nemám, zákazník očekává, že logo bude stát pár stovek a já pak odhadnu podobné číslo. Ztráta času pro oba. Takže za mě (a za mnoho mých klientů, kteří si mě pro tu transparentnost vybrali) rozhodně ceník mít.
Ve Tvém oboru máš určitě pravdu a ceník bych také volil, ale co se týče webů, tak tam je ta škála opravdu hodně velká a prostě mi nepřijde dobré na svém webu uvádět cenu například web od 3000Kč a pak si říct o 20 000Kč (je to pouze příklad).
13. 6. 2017 09:29:17
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284443
jano92
verified
rating uzivatele
13. 6. 2017 10:17:51
Ceny mám pri každej službe rôzne nakoľko ich zbytočne nenavyšujem, pokiaľ klient požaduje vytvorenie webu s originálnym dizajnom a kódom tak je cena samozrejme vyššia, ponúkam však aj jednoduché web vizitky ktoré sa postavia na inštalácii wordpressu, úpravy pár farieb v šablóne a nasadenie ich obsahu, čo mi nezaberie viac ako 4 hodiny a cena nepresiahne 60€ .. nepríde mi však vhodné uvádzať teda cenu za tvorbu webu od 60€, ak potom napíše klient ktorý ma iné požiadavky a ja mu ju stanovím na 500€. Rovnako aj tlačoviny, jednoduché zadanie ak má klient predstavu a podklady viem stihnúť za hodinu, pre iných to trvá dlhšie tak aj cena sa navyšuje.
Ceny som stanovoval stále po upresnení požiadaviek, kde už viem koľko mi to orientačne zaberie času x hodinovka a takto som to zaslal klientom.
Rozmýšľam uviesť pár príkladov ku každej službe a cenu od (webvizitky od ... , web od .., tlačoviny od ... ), podľa požiadaviek, no stále váham či je to na osoh alebo skôr na škodu.
13. 6. 2017 10:17:51
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284442
Aveso
verified
rating uzivatele
13. 6. 2017 10:38:33
O uvádění ceníku na webu jsem také dlouho přemýšlel a přečetl řadu článků. Nakonec jsem ho začal uvádět právě z důvodu výše uvedeném – prvotní filtrování zákazníků.
Už mě unavovalo komunikovat se zákazníky, kteří měli diametrálně odlišnou představu o ceně. Komunikace zabere nějaký čas, během kterého se snažíte zjistit o zakázce co nejvíce, abyste mohli určit cenu co nejpřesněji, a nakonec zjistíte, že rozpočet klienta je jen pětinový, bez akceptace kompromisu v zadání. Takže jak již uvedl lVlorf3us, je to ztráta pro obě strany.
U webu je to sice trochu složitější, ale jen trochu. Je dobré ceny více rozepsat – hlavní strana, vedlejší strany, responzivní hlavní strana, čistě HTML, HTML+JS+PHP, stránky postavené na šabloně a WP atd.
Něco jiného pak může být, pokud již máte vybudováno slušné jméno. Pak je uvedení ceníku spíše na škodu. Do ceny se totiž míchá řada dalších faktorů, které cenu značně ovlivňují.
13. 6. 2017 10:38:33
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284441
Napsal Ecs;1392400
Ve Tvém oboru máš určitě pravdu a ceník bych také volil, ale co se týče webů, tak tam je ta škála opravdu hodně velká a prostě mi nepřijde dobré na svém webu uvádět cenu například web od 3000Kč a pak si říct o 20 000Kč (je to pouze příklad).
I tak se dá vytvořit orientační ceník – jak už nastínil kolega Aveso nade mnou. Jde o to, že existují lidé, co tu poptávají weby za 1000 Kč a viděl jsem i za 500 Kč. Jednoduše nemají představu, kolik to stojí. Tací pak designera kontaktují, řeknou, co potřebují, on/a jim nacení služby a oni upadnou do šoku a designer promarnil čas.
Napsal jano92;1392408
Rozmýšľam uviesť pár príkladov ku každej službe a cenu od (webvizitky od ... , web od .., tlačoviny od ... ), podľa požiadaviek, no stále váham či je to na osoh alebo skôr na škodu.
Přesně tak. To je ideální řešení. Strukturované ceníky jsou běžná věc, člověk si to může předběžně +- spočítat už předem. Tak to má třeba Víťa Válka: http://vitavalka.cz/cenik.php
13. 6. 2017 12:58:33
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284440
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 6. 2017 13:54:20
Ak ste na tom tak dobre ze si mozete dovolit filtrovat tu masu zakaznikov zo za vami chodi, tak jasne, cennik je dobry napad.
13. 6. 2017 13:54:20
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284439
Napsal node;1392472
Ak ste na tom tak dobre ze si mozete dovolit filtrovat tu masu zakaznikov zo za vami chodi, tak jasne, cennik je dobry napad.
Každý snad filtruje zakázky, nebo ne? S ceníkem se jen filtruje bez ztráty časy, bez ceníku to musí člověk filtrovat ručně za pomocí e-mailů a pravidelně zákazníky odmítat (a někdy i překvapeným ale zároveň zvědavým zákazníkům vysvětlovat, proč ta práce tolik stojí). Tak či onak ale filtrujeme každý. Předpokládám, že člověk, co tvoří obvykle weby od 10.000 nekývne na zakázky na web za 1.000 Kč, jen aby nepřišel o zákazníka. Každý máme nějaké hranice.
13. 6. 2017 13:58:42
https://webtrh.cz/diskuse/uvadzat-cennik-sluzieb-na-stranke-kodera-graf-dizajnera/#reply1284438
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit