Zadejte hledaný výraz...

Uvádění klíčových slov

Michal Blahut
verified
rating uzivatele
3. 3. 2010 10:20:25
Napsal Martin_H;469364
Díky za vysvětlení, šel by uvést příklad nějakého webu, kde se takhle realizuje? Nerozumím té poslední větě - pokud má přeci produkt nějaké parametry, nepřesouvám longatilové dotazy jen o úroveň níže - na stránku produktu ?
Ano, stránka s detailem produktu by samozřejmě měla zahrnovat longtailové fráze, ale ty fráze se týkají přeci toho konkrétního produktu.
Pokud uživatel hledá produkt "XY123", chcete, aby se dostal na stránku produktu "XY123". Pokud se produkt "XY123" hledá také jako "XY123 Z", tak ano, měl byste frázi "Z" zahrnout do stránky s detailem produktu. Někdy má smysl i pro takto diferencované produkt vytvořit samostatné stránky (záleží, co je to "Z").
Trochu zjednodušený příklad - třeba máte obchod s lyžemi.
A teď mohu mít: titulní stránu (optimalizovanou na "lyže") -> kategorie pánské lyže apod. (optimalizovanou na "pánské lyže") -> detail konkrétních lyží (optimalizovanou na "ten longtail" - fráze souvisejícís tím konkrétním produktem). Así sám cítíte, že je něco špatně.
Longtail je napříč webem. U "kategorií" se musím stejně podívat, jak uživatelé lyže hledají a zjistím, že mi kromě kategorií dle pohlaví chybí podstatný longtail "kategorie" jako "sportovní lyže", "rekreační lyže", "závodní lyže", "slalomové lyže", "slalomky", "sjezdové lyže", "obřačky" "carvingové lyže" a spousty dalších.
Navíc každou konkrétní lyži:
- někdo vyrábí
- má nějaký rádius/vykrojení
- má nějakou délku
- má určitě další parametry, které mě teď nenapadají :-)
A toho zase vyplývají stránky typu "lyže atomic", "lyže s rádiusem 16 metrů", jejich kombinace atp.
No a pak už zbývá jen to nejtěžší, což je všechno správně poskládat do informační architektury :-))) - nemusí být vše umístěno v tom "levém hlavním menu". Ale to už jsme opravdu OT.
Jo, zní to jednoduše, ale podívejte se, kolik odpovídajících stránek eshopů najdete např. na relativně často hledanou frázi "carvingové lyže".
3. 3. 2010 10:20:25
https://webtrh.cz/diskuse/uvadeni-klicovych-slov/strana/2#reply466632
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
5. 3. 2010 18:42:57
Díky za polopatické vysvětlení, teď je mi jasnější, proč jste reagoval na ten odkazovaný článek. Jen jste mi přidělal další otazníky s tím vměstnáním do struktury webu ... :) Kažodpádně ještě jednou díky
5. 3. 2010 18:42:57
https://webtrh.cz/diskuse/uvadeni-klicovych-slov/strana/2#reply466631
Michael Muselík
verified
rating uzivatele
8. 3. 2010 13:33:54
Michale, díky za připomínku, možná to z textu nevyznělo dostatečně, ale toto rozdělení bylo myšleno z hlediska konverzního poměru jednotlivých stránek. Cílem bylo sdělit informaci, že je třeba lidem vždy nabídnout relevantní stránku jejich vyhledávacímu dotazu.
Samozřejmě, že specifičtější i longtailová slova by měla být použita rovnoměrně po celém webu. Upravil jsem to tedy přímo v článku. A komentář bychom Vám zcela jistě nesmazali ;)
http://blog.seo-expert.cz/jak-prakticky-vyuzit-analyzu-klicovych-slov
Napsal Michal Blahut;468665
Mohl - longtailové výrazy existují napříč celým obsahem webu, nikoli pouze na stránkách detailu zboží v e-shopu.
Úplně stejně jako se longtailové fráze týkají stránek s detaily zboží, tak i stránek kategorií, titulní strany a spousty dalších (přesněji všech pro vyhledávače dostupných) stránek webu.
Jedním z cílů SEO je tyto výrazy pokrýt a získat větší návštěvnost. Myslet si, že toho dosáhnu pomocí stránek s detailem zboží je samozřejmě hloupost, protože řada výrazů se daného zboží vůbec netýká. V článku se tak bavíme nikoli o longtailu, ale (pokud to alespoň tak autor článku myslel, což pochybuji) o longtailu daného produktu.
Shodou okolností jsem na podobné téma nedávno napsal článek http://www.blahutovo.cz/blog/seo/v-seo-chybi-konkurence/ , možná vám k pochopení longtailu pomůže :-)
V článku od SEO-expertů jsou také další věci, které bych bral s rezervou, ale psát o nich byť konstruktivně do komentářů pod článkem je většinou ztráta času - experti je obvykle vymažou nebo zakážou IP adresu.
8. 3. 2010 13:33:54
https://webtrh.cz/diskuse/uvadeni-klicovych-slov/strana/2#reply466630
Michal Blahut
verified
rating uzivatele
8. 3. 2010 21:59:06
Napsal Mikaelo;472730
Michale, díky za připomínku, možná to z textu nevyznělo dostatečně, ale toto rozdělení bylo myšleno z hlediska konverzního poměru jednotlivých stránek. Cílem bylo sdělit informaci, že je třeba lidem vždy nabídnout relevantní stránku jejich vyhledávacímu dotazu.
Samozřejmě, že specifičtější i longtailová slova by měla být použita rovnoměrně po celém webu. Upravil jsem to tedy přímo v článku. A komentář bychom Vám zcela jistě nesmazali ;)
http://blog.seo-expert.cz/jak-prakticky-vyuzit-analyzu-klicovych-slov
Ano, z toho článku to skutečně nevyplývá, což ale není překvapením, pokud jsou tématem rakve, biče i olejovky současně.
Článek nedává smysl ani teď, ale snaha se počítá :-)
8. 3. 2010 21:59:06
https://webtrh.cz/diskuse/uvadeni-klicovych-slov/strana/2#reply466629
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
9. 3. 2010 05:49:18
Napsal Mikaelo;472730
Michale, díky za připomínku, možná to z textu nevyznělo dostatečně, ale toto rozdělení bylo myšleno z hlediska konverzního poměru jednotlivých stránek. Cílem bylo sdělit informaci, že je třeba lidem vždy nabídnout relevantní stránku jejich vyhledávacímu dotazu.
Samozřejmě, že specifičtější i longtailová slova by měla být použita rovnoměrně po celém webu. Upravil jsem to tedy přímo v článku. A komentář bychom Vám zcela jistě nesmazali ;)
http://blog.seo-expert.cz/jak-prakticky-vyuzit-analyzu-klicovych-slov
Tady musím pochválit autorův web. Jak sám píše, otázky, které řeší se snažím pochopit i číst. Dobrý projekt:)
9. 3. 2010 05:49:18
https://webtrh.cz/diskuse/uvadeni-klicovych-slov/strana/2#reply466628
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
15. 3. 2010 13:07:09
Google ani Seznam by meta description neměl dávat žádnou váhu...
15. 3. 2010 13:07:09
https://webtrh.cz/diskuse/uvadeni-klicovych-slov/strana/2#reply466627
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit