Zadejte hledaný výraz...

UTM značkování odkazu a vliv na SEO

Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 10. 2013 14:19:18
Ahoj,
jeden z našich klientů u nás zakoupil zpětný odkaz. Protože ten odkaz je umístěn na webu s relativně solidní návštěvností a je na atraktivním místě a hlavně je absolutní shoda cílové skupiny, klient na to pohlíží nejen jako na klasický odkaz kvůli SEO, ale také jako na běžnou reklamní plochu. Chce tudíž do odkazu přidat značkovací UTM kód. Je to jeho boj, ale podle nás to ale potom výrazně snižuje efekt tohoto zpětného odkazu z pohledu SEO. Co si o tom myslíte?
dík za názory
3. 10. 2013 14:19:18
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952077
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
3. 10. 2013 14:30:08
Proč by to snižovalo hodnotu takového odkazu?
Pokud to neoznačkujete za ? ale za # tak to na SEO přece nemá žádný vliv?
3. 10. 2013 14:30:08
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952076
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
3. 10. 2013 14:52:42
Napsal Vít Michalek;1005695
Proč by to snižovalo hodnotu takového odkazu?
Pokud to neoznačkujete za ? ale za # tak to na SEO přece nemá žádný vliv?
Aneb jak Google napovědět, že jde o nepřirozený odkaz.
Btw: Pokud klient nemá na vašem webu žádnou jinou reklamní plochu, pouze jednu (což vyplývá z toho co jste napsal), proč má potřebu to značkovat? Výsledky najde v: zdroje návštěvnosti -> odkazy.
3. 10. 2013 14:52:42
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952075
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
3. 10. 2013 14:56:54
Takže tento odkaz :
Který odkaz je lepší?
3. 10. 2013 14:56:54
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952074
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
3. 10. 2013 14:58:51
Předpokládám, že odkaz poveden přes nějaký super cool anchor :) To taky není moc přirozené ne? UTM tomu už neublíží. Pokud to bere jako reklamní plochu, doporučuji ještě označi rel="nofollow"
Přirozené odkazy, z 99% nemizí po uplynutí nějaké doby(placené).
Pokud jsem vyhledávač a podívám se na homepage a každý měsíc tam bude jiný odkaz, tak to taky moc nepomáhá ne?
3. 10. 2013 14:58:51
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952073
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
3. 10. 2013 15:19:02
Napsal Vít Michalek;1005715
Předpokládám, že odkaz poveden přes nějaký super cool anchor :) To taky není moc přirozené ne? UTM tomu už neublíží. Pokud to bere jako reklamní plochu, doporučuji ještě označi rel="nofollow"
Přirozené odkazy, z 99% nemizí po uplynutí nějaké doby(placené).
Pokud jsem vyhledávač a podívám se na homepage a každý měsíc tam bude jiný odkaz, tak to taky moc nepomáhá ne?
Super cool anchor - vyhledávač to určitě bere v potaz, ale není to důvod k zásahu.
UTM - cokoliv co má UTM je nepřirozené. Do diskuse, při výměne odkazů nebo kdykoliv jindy tam přirozeně nikdo v životě nedá UTM parametr.
Přirozené odkazy převážně nemizí, ale mohou. Opět to není důvod k zásahu.
Určitě to nepomáhá, ale není to důvod k zásahu.
3. 10. 2013 15:19:02
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952072
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
3. 10. 2013 15:43:19
Napsal Jarda F.;1005685
Ahoj,
jeden z našich klientů u nás zakoupil zpětný odkaz. Protože ten odkaz je umístěn na webu s relativně solidní návštěvností a je na atraktivním místě a hlavně je absolutní shoda cílové skupiny, klient na to pohlíží nejen jako na klasický odkaz kvůli SEO, ale také jako na běžnou reklamní plochu. Chce tudíž do odkazu přidat značkovací UTM kód. Je to jeho boj, ale podle nás to ale potom výrazně snižuje efekt tohoto zpětného odkazu z pohledu SEO. Co si o tom myslíte?
dík za názory
Pokud značkujte pomocí url za #, tak to problém není. Pokud používáte otazník, tak to problém je, ale ten se dá vyřešit přes canonical url
3. 10. 2013 15:43:19
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952071
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 10. 2013 16:01:27
ahoj,
primárně je ten odkaz kupován kvůli SEO, takže jsme se klientovi snažili vysvětlit, že UTM značkování nebude vhodné a protože jiné odkazy z našeho webu nemá, tak bude schopen zjistit počet uživatelů snadno z GA i bez značkování.
Nahrazení ? za # nás pravda nenapadlo, ale ještě jsme se s ním ani nesetkali. Už jste to někdo takto dělal?
3. 10. 2013 16:01:27
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952070
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
3. 10. 2013 18:27:46
Ano běžně
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/methods/gaJSApiCampaignTracking?hl=cs#_gat.GA_Tracker_._setAllowAnchor
3. 10. 2013 18:27:46
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952069
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
4. 10. 2013 00:16:23
Napsal Jarda F.;1005730
ahoj,
primárně je ten odkaz kupován kvůli SEO, takže jsme se klientovi snažili vysvětlit, že UTM značkování nebude vhodné a protože jiné odkazy z našeho webu nemá, tak bude schopen zjistit počet uživatelů snadno z GA i bez značkování.
Nahrazení ? za # nás pravda nenapadlo, ale ještě jsme se s ním ani nesetkali. Už jste to někdo takto dělal?
Já používám URL builder, který to tam dává automaticky
4. 10. 2013 00:16:23
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952068
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 10. 2013 07:37:27
siva01
Mě tam právě builder vždcky dává otazník
4. 10. 2013 07:37:27
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952067
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
4. 10. 2013 18:23:25
Tak koukám, že už tam dává otazník, ale kdysi dával hashtag... Každopádně jde první otazník zaměnit za hashtag a je to
4. 10. 2013 18:23:25
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952066
Napsal Jiří Šubr;1005721
UTM - cokoliv co má UTM je nepřirozené. Do diskuse, při výměne odkazů nebo kdykoliv jindy tam přirozeně nikdo v životě nedá UTM parametr.
Přirozené odkazy převážně nemizí, ale mohou. Opět to není důvod k zásahu.
Určitě to nepomáhá, ale není to důvod k zásahu.
Dovolím si nesouhlasit, dneska lidi sdílejí i odkazy označené UTM parametry, třeba příspěvky ze sociálních sítí.
Viděl jsem takto odkaz na webu Česká pozice v článku o půjčkách, kde redaktor převzal celou URL k jednomu webu, který haněl kvůli vysokým úrokům, z běžící PPC kampaně té stránky s půjčkami a rozhodně to byl přirozený odkaz.
4. 10. 2013 21:41:40
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952065
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
4. 10. 2013 22:12:11
Gyd: Velmi vzácná situace, ale občas to taky vidím.
Jarda F.: Nevidím logiku v tom označkovat si reklamu ze stránky, kde není žádná jiná forma reklamy, leda že by to chtěli nacpat např. do source ReklamaPredVanoci a pak to vyhodnotit u všech serverů. Je to trošku pohodlnější řešení, ale je tam hodně úskalí vic třeba ty UTM parametry, takže bych se tomu vyhnul.
A fundovanou odpoved na to, jak moc utm parametr vůči SEO v url vadí, nedostaneš, protože to nikdo z nás neví. Každopádně čistě logicky se měří hlavně reklamní kampaně, což Google ví, a proto i když se použije # místo ? , pak se jedná převážně o placenou reklamu.
4. 10. 2013 22:12:11
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952064
pepperos
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
10. 10. 2013 18:46:12
Pokud je za odkazem # a ne otazník, je to v pohodě.
10. 10. 2013 18:46:12
https://webtrh.cz/diskuse/utm-znackovani-odkazu-a-vliv-na-seo#reply952063
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit