Zadejte hledaný výraz...

URL a "prehnane" SEO , má to význam ?

TaZ
verified
rating uzivatele
17. 8. 2010 21:23:36
Zdarec,
Právě tvořím struktůru odkazu na webu a tak si lámu hlavu s tím jestli url nějak víc optimalizovat , jestli to má význam pro lepší indexaci vyhledávačů.
Protože bude možno přidat produkt do víc kategorii , je asi blbý používat url typu :
neco.cz/zahrada/stul-dreveny.html , protoze stejne tak by se na neho dalo dostat pres
neco.cz/jidelna/stul-dreveny.html . Vznikla by tak duplikace a to by asi nebylo dobre....
Takze me napada pouzivat proste "po staru" :
neco.cz/produkt.aspx?nazev=stul-dreveny.cz
pripadne
neco.cz/produkt/stul-dreveny.html
a pro kategorie > neco.cz/kategorie/jidelna/
Ma opravdu nejaky vyznam tvorit vnorenou strukturu v url ? a jak pak na duplikaci?
17. 8. 2010 21:23:36
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544378
svadla
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 8. 2010 23:15:37
Myslim, ze nejlepsi je strukturu co nejmene komplikovat.
Co treba pro produkt neco.cz/dreveny-stul a pro kategorii neco.cz/jidelna?
17. 8. 2010 23:15:37
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544377
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
17. 8. 2010 23:15:50
je lepsi pouzivat "hezke" url
duplikace je prece jenom dusledek tve logicke chyby
17. 8. 2010 23:15:50
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544376
lix
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 8. 2010 16:35:16
Pokud ti jedna stránka spadá pod více kategorií, máš špatně navrženou informační architekturu.
Pokus se kategorie větvit tak, aby byla stránka zařazená pouze do jedné.
Tzn.
Pokud máš článek, který spadá pod "online marketing" i pod "SEO" pak udělej strukturu např. web/online-marketing/seo/clanek.html
Do jídelny si zřejmě nedáš zahradní stůl, proto bude zahrada/zahradni-dreveny-stul a potom jidelna/jidelni-dreveny-stul
Pokud je náhodou stejný, pak bude v té sekci, pro kterou je primárně určený a do detailu můžeš napsat např. že se ovšem hodí i např. do kuchyně. Stejně tak můžeš u výpisu jídelny přidat box "také lze použít zahradní stoly 1,2 a 3"..
18. 8. 2010 16:35:16
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544375
TaZ
verified
rating uzivatele
18. 8. 2010 16:53:18
Ano, co navrhuješ je řešení.
Nicméně vím že zadavatel má určitou představu o kategoriích a produktech co tam budou a jak se budou zobrazovat .... no uvidíme...
Z pohledu vyhledávačů a indexaci stránek ale asi nebude problém mít URL "nezanořenou" , nebo ano?
18. 8. 2010 16:53:18
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544374
TaZ
To, co řešíš, je problém zvaný duplicita (viz pěkný popis http://vyhledavace.info/seo-faq/7/duplicitni-obsah).
U rozsáhlejších webů, především eshopů, duplicita vzniká občas možná trošku nezaviněně (typicky jeden výrobek zařazený v různých kategoriích), ale většinou se vždy jedná o špatně navrženou informační architekturu. Jedním z možných řešení, jak se potížím s vyhledávači vyhnout je "rel=canonical" (viz http://blog.h1.cz/canonical/), ale Seznam ho, pokud vím, zatím nepodporuje. A ke studiu ještě jeden pěkný článek: http://www.domecekzkaret.cz/jednoduchy-seo-trik-pro-boj-s-duplicitou-u-eshopu
Z čistě praktického hlediska je prostě důležité zajistit, aby se totožný obsah nenalézal pod různými URL. Jak skutečně URL vypadá, je vlastně jedno.
Nevím, zda jsem odpověděl dobře, protože jsem možná tvůj úvodní dotaz moc nepochopil.
18. 8. 2010 17:22:58
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544373
TaZ
verified
rating uzivatele
18. 8. 2010 18:57:27
Díky, přesně tohle jsem potřeboval vědět.
Z čistě praktického hlediska je prostě důležité zajistit, aby se totožný obsah nenalézal pod různými URL. Jak skutečně URL vypadá, je vlastně jedno.
18. 8. 2010 18:57:27
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544372
derk
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
18. 8. 2010 21:03:14
Ta struktura IMHO nemusí být vždy tak jednoznačná
např:
  • děti
    • hračky
    • dětské oblečení
    • dětský nábytek
  • oblečení
    • pánské
    • dámské
    • dětské
A najednou mám dvě cesty, jak se logicky proklikat k dětskému oblečení. A obě jsou IMHO správně. Někdo čeká mimino a řeší vše kolem. A druhý zase přijde přes šaty. Pokud bych například rozdělil strukturu v první úrovni na muž, žena, dítě, tak koho zajímá jen oblečení, uskáče se (jde udělat zkratky, ale v principu to asi není dobře).
Vážně by mne zajímalo, jak takovou logickou duplicitu řešíte.
18. 8. 2010 21:03:14
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544371
MartiN
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 8. 2010 21:54:09
Zaridit, aby se stejny obsah zobrazoval pouze na jedne URL neni az tak jednuduche. Na eshopu se lze celkem jednoduse vyporadat s duplicitou produktu tim, ze produkt bude mit url ve stylu nazeveshopu.tld/nazev-produktu tim padem muze byt zarazeny treba v deseti kategoriich, ale url bude mit porad stejnou. Pokud budu mit produkty ve stylu nazeveshopu.tld/nazev-kategorie/nazev-produktu/ tak je logicke pouzivat rel canonical, jak je v jednom z odkazu, ktere uvadel plavacek.
K duplicitam se lze ale dostat i jinak. Napriklad prodavam elektroniku a mam kategorii LCD televize. V kategorii mam filtr samsung. Tudiz po zakliknuti dostanu vypis LCD televizoru samsung. Nektere eshopy ale maji paralelni strukturu podle vyrobcu. Tudiz si vyberu vyrobce samsung a pak LCD televize a mam stejny obsah pouze na jine URL. Resenim je opet rel canonical. Vzdycky, kdyz vytvarim nejakou paralelni strukturu at z jakehokoliv duvodu musim mit jasno, ktera struktura je pro me hlavni a ktera vedlejsi. Tu hlavni pak lze tlacit prostrednictvim zvyrazneni priority tak, aby v tom vyhledavace nemely bordel.
18. 8. 2010 21:54:09
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544370
lix
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 8. 2010 10:17:44
Zde záleží na zaměření shopu a jeho priorit. Obě cesty jsou správně, ale obě cesty najednou jsou špatně.
A jen mimochodem, všeobecný e-shop prodávající téměř vše, je sebevražda (pokud nejste např. tak velcí jako mall.cz a pod). Klíčem k úspěchu je udělat relevantní shop, pro relevantní cílovou skupinu.
Napsal derk;555575
Ta struktura IMHO nemusí být vždy tak jednoznačná
např:
  • děti
    • hračky
    • dětské oblečení
    • dětský nábytek
  • oblečení
    • pánské
    • dámské
    • dětské
A najednou mám dvě cesty, jak se logicky proklikat k dětskému oblečení. A obě jsou IMHO správně. Někdo čeká mimino a řeší vše kolem. A druhý zase přijde přes šaty. Pokud bych například rozdělil strukturu v první úrovni na muž, žena, dítě, tak koho zajímá jen oblečení, uskáče se (jde udělat zkratky, ale v principu to asi není dobře).
Vážně by mne zajímalo, jak takovou logickou duplicitu řešíte.
19. 8. 2010 10:17:44
https://webtrh.cz/diskuse/url-a-prehnane-seo-ma-to-vyznam#reply544369
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit