Zadejte hledaný výraz...

Úprava zboží dle přání zákazníka (na míru)

Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 1. 2015 19:01:13
Dobrý den, měla bych jeden dotaz. Prodávám ručně vázané perlové náhrdelníky, které mají standardní délku 41cm. Zajímalo by mne, jestli je úprava délky např. na 43cm považována za úpravu zboží podle přání zákazníka dle OZ §53 odst.8 c), kdy se na takové zboží nevztahuje možnost odstoupení od smlouvy?
(Já mám za to, že tomu tak je, ale zajímal by mě váš názor.)
Má to ještě takovou rovinu, že u těch nejprodávanějších typů perel jsem v eshopu vytvořila možnost ty centimetry navíc si rovnou zakoupit jako položku do košíku - čili mi přijde objednávka např. 1 náhrdelník 41cm + 5cm prodloužení. Nemusím tak řešit individuálně každého, kdo chce jinou délku, je to pohodlné i pro zákazníka, protože takovou objednávku případně rovnou zaplatí kartou.
Z naší strany je proces úpravy ale stále stejný - musíme náhrdelník vyrobit speciálně pro konkrétního zákazníka, a pokud by nám ho chtěl vrátit, je velmi malá pravděpodobnost, že tutéž "konfiguraci" udáme někomu jinému.
Děkuji za případné komentáře.
---------- Příspěvek doplněn 23.01.2015 v 19:04 ----------
Možná to ještě doplním - je mou povinností informovat zákazníka výslovně o tom, že jeho zboží je upraveno jemu na míru? Musí to být např. na faktuře, nebo stačí uvést v obchodních podmínkách?
23. 1. 2015 19:01:13
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085281
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
23. 1. 2015 19:13:19
Pokud už rovnou nabízíš možnost si to přikoupit, tak to není upravení na míru v rámci zákona.
23. 1. 2015 19:13:19
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085280
Zbozi upravene na miru je takove, ktere nemate bezne v nabidce.
O pravech na odstoupeni musite spotrebitele informovat.
23. 1. 2015 19:21:05
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085279
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
23. 1. 2015 19:38:55
Taky si myslím, že když si to tak může zákazník dát do košíku s danou délkou a není upozorněn že to je speciální úprava, tak to nebrání odstoupení.
23. 1. 2015 19:38:55
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085278
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 1. 2015 20:30:17
O právu odstoupení samozřejmě zákazníka informujeme, dokonce to je na faktuře, aby nebyly pochybnosti. Je tam i věta o tom, že u zboží upraveného podle přání zákazníka nelze takto postupovat.
Jde mi o definici té úpravy na přání zákazníka - samotný fakt, že v eshopu nabízíme úpravu, definuje upravené zboží jako NEupravené na přání? Co to je za logiku?
Když bude např. uvedeno v detailu produktu Prodloužení - Naše náhrdelníky Vám rádi navlékneme na míru dle Vašeho přání. Při objednání prodloužení o libovolný počet centimetrů prosím berte na vědomí, že kupujete zboží upraveno na přání zákazníka podle § ...
---------- Příspěvek doplněn 23.01.2015 v 20:34 ----------
Napsal ramix;1161111
Taky si myslím, že když si to tak může zákazník dát do košíku s danou délkou a není upozorněn že to je speciální úprava, tak to nebrání odstoupení.
Upozorněn je v obchodních podmínkách. Pak to taky můžu dát na homepage, a 3x odeslat mailem - ale otázkou zůstává, je-li to nutné.
23. 1. 2015 20:30:17
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085277
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 1. 2015 00:48:32
No co třeba když si někdo kupuje třeba kolo ,a na webových stránkách je napsáno ,že je možnost zdarma nainstalování alarmu.Tak toto už je přeci uprava na přání zákazníka.
24. 1. 2015 00:48:32
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085276
Michal Mrňa
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
24. 1. 2015 08:12:37
Tak to si myslím, že nebude.
Koupíš si alarm a kolo a oni to ho nainstalují (Kupuješ dvě položky, popřípadě jedna + dárek zdarma, který ti i namontují). Je to stejné jako by sis koupil alarm a kolo, doma nainstaloval, vyzkoušel, zjistil, že nevyhovuje a poslal obojí zpět.
24. 1. 2015 08:12:37
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085275
Napsal motoshop;1161173
No co třeba když si někdo kupuje třeba kolo ,a na webových stránkách je napsáno ,že je možnost zdarma nainstalování alarmu.Tak toto už je přeci uprava na přání zákazníka.
Ano a za mesic tu budete zase zakladat vlakno, jak se vyvliknout z vraceni, kdyz jste tam dal alarm. Takze ne, instalace alarmu neni uprava na prani zakaznika. To by treba bylo, kdybyste prodaval jenom cerny skutr a zakaznik vas pozadal, zda by mohl byt modry a vy ho prestrikal. Ne to, ze namontujete nejake prislusenstvi.
24. 1. 2015 08:51:31
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085274
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
24. 1. 2015 08:58:05
Napsal xzaje01;1161120
O právu odstoupení samozřejmě zákazníka informujeme, dokonce to je na faktuře, aby nebyly pochybnosti. Je tam i věta o tom, že u zboží upraveného podle přání zákazníka nelze takto postupovat.
Jde mi o definici té úpravy na přání zákazníka - samotný fakt, že v eshopu nabízíme úpravu, definuje upravené zboží jako NEupravené na přání? Co to je za logiku?
Když bude např. uvedeno v detailu produktu Prodloužení - Naše náhrdelníky Vám rádi navlékneme na míru dle Vašeho přání. Při objednání prodloužení o libovolný počet centimetrů prosím berte na vědomí, že kupujete zboží upraveno na přání zákazníka podle § ...
---------- Příspěvek doplněn 23.01.2015 v 20:34 ----------
Upozorněn je v obchodních podmínkách. Pak to taky můžu dát na homepage, a 3x odeslat mailem - ale otázkou zůstává, je-li to nutné.
Obávám se, že toto nestačí. Pokud prostě to zboži v různých velikostech nabízíte v eshopu a může si ho normálně přidat košíku a objednat (a vy to při jeho vrácení můžete případně taky prodat, když tu variantu standardně nabízíte), tak může i odstoupit. Jiná věc by byla pokud byste měli zboží nabízeno s délkou např. 30 cm a zákazník by vás výslovně sám požádal, že to žádá dodat v rozměru 40 cm, nebo kdyby např. žádal na přívěsek vyrýt svoje jméno. Nejsem ale právník, takto jsem jen slyšel výklad. Prostě u zboží upraveného na přání zákazníka potřebujete to jeho přání, ne jen standardní objednávku.
24. 1. 2015 08:58:05
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085273
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 1. 2015 10:21:31
Napsal ramix;1161193
Obávám se, že toto nestačí. Pokud prostě to zboži v různých velikostech nabízíte v eshopu a může si ho normálně přidat košíku a objednat (a vy to při jeho vrácení můžete případně taky prodat, když tu variantu standardně nabízíte), tak může i odstoupit. Jiná věc by byla pokud byste měli zboží nabízeno s délkou např. 30 cm a zákazník by vás výslovně sám požádal, že to žádá dodat v rozměru 40 cm, nebo kdyby např. žádal na přívěsek vyrýt svoje jméno. Nejsem ale právník, takto jsem jen slyšel výklad. Prostě u zboží upraveného na přání zákazníka potřebujete to jeho přání, ne jen standardní objednávku.
Zboží nabízíme v různých velikostech (41, 45, 50), také nabízíme možnost na náhrdelník připnout řetízek, kterým si zákaznice délku nastaví libovolně od těch 41 do 48cm. NAVÍC si ale může objednat individuální délku, třeba 150cm, pokud bude chtít. I přes argumenty, které zde zazněly, se mi to jeví jako úprava zboží na přání zákazníka. Ať si tam nakonfiguruje 150 nebo 42, já takovou délku druhé osobě už neprodám. Takový náhrdelník je vyroben pro konkrétního zákazníka a pokud by ho vracel, musí se rozstříhat - není to nemožné, ale je to časově náročné.
Příklad s vyrytým jménem na přívěsku - to se dá zaleštit, není to nezvratná změna. Neznám judikáty, ale dívám-li se na zákon, tak tam je úprava zboží na přání spotřebitele, nepíšou tam nic o tom, že ta úprava musí být vytesána do kamene nebo jinak "neodstranitelná".
24. 1. 2015 10:21:31
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085272
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
24. 1. 2015 10:32:14
Pokud nabízíš už přednastavené délky, kde si zákazník vložením do košíku zvolí případné delší provedení, tak to se bere jako standartní nabídka. Pokud by ti e-mailem nebo jinak psal, že by to chtěl jinak a domluvili jste se, pak je to úprava na jeho přání.
Vím, že ti to nepřipadne logické, ale je to tak, každému to připadne logické tak, jak mu to vyhovuje.
24. 1. 2015 10:32:14
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085271
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 1. 2015 10:34:05
Děkuji - můžu se zeptat na nějaký judikát nebo jiný materiál potvrzující takový přístup?
24. 1. 2015 10:34:05
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085270
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
24. 1. 2015 10:35:55
Vycházím z platných zákonů, dlouholetých zkušeností s e-shopy a z vyjádření pracovníků ČOI při šťáře prováděné v mých e-shopech.
Z tvých příspěvků jasně vyplývá, že to stejné prodloužení si může objednat kdokoliv, takže už nenabízíš úpravu na přání zákazníka, ale standartní výrobek.
24. 1. 2015 10:35:55
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085269
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 1. 2015 10:47:58
Takže když třeba někdo by kupoval Jeep a chtěl by aby mu na to přidelali naviják a tažné zařízení ,tak to podle Vas není úprava na přání zákazníka?Tohle se mě moc nezdá.je to úprava je.ty tam musís ,třeba zasáhnout do rámu a ruzné věci udělat navařit ,že nejsi schopný výrobek dát již do původního stavu...Stejně tak naviják a spousty jiných věcí...Dobrá možná ten alerm ne,ten se dá lehce odmontovat ,ale je to uprva na přání zákazníka...je!a zákon pokud vím nemá žádné dodatky k tomuto paragrafu....
24. 1. 2015 10:47:58
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085268
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 1. 2015 11:06:48
Napsal PitiPitiPa;1161209
Z tvých příspěvků jasně vyplývá, že to stejné prodloužení si může objednat kdokoliv, takže už nenabízíš úpravu na přání zákazníka, ale standartní výrobek.
Může a nemusí - v praxi to je tak, že si zákazníci objednávají naprosto různé délky k různým druhům šperků, je to vždy výroba na míru. Já myslím, že bych si to u ČOI obhájila, ale to 100% ukáže až čas, jestli dojde ke sporu.
24. 1. 2015 11:06:48
https://webtrh.cz/diskuse/uprava-zbozi-dle-prani-zakaznika-na-miru#reply1085267
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit