Zadejte hledaný výraz...

Tvorba cen v eshopech – jak na to?

Petra Stanislavova
verified
rating uzivatele
13. 9. 2010 16:51:19
plánuji spustit eshop a zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti s tvorbou a obnovováním cen, bohužel se o tom příliš nepíše. Jak doporučujete aktualizovat ceny položek (a jak často), aby byly o trochu levnejší než konkurenční (ale ne moc, abych zbytečně nepřišla o % z marže)? Je opravdu jediný způsob jak to dělat navštěvovat jednotlivé konkurenční obchody?
Předem děkuji za rady.
13. 9. 2010 16:51:19
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556915
Martin Hujer
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
13. 9. 2010 16:54:54
Na tu nejnižší cenu pozor http://www.souki.cz/strategie-nejnizsi-ceny
13. 9. 2010 16:54:54
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556914
Djs
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
13. 9. 2010 17:13:57
Petra Stanislavova: Tomuhle se říká kurvění cen a nikam to nevede... Vy snížíte cenu, další obchod udělá to samé a takhle to jde pořád dokola až zjistíte, že vaše marže je pár Kč a trh v háji. Doporučuje konkurovat ničím jinym než cenou, i když chápu že ještě nějakou dobu potrvá než to tady v ČR lidi pochopí.
13. 9. 2010 17:13:57
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556913
RayComputers
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 9. 2010 17:23:45
Chlape vykašli se na konkurenci, nastav si pořádné ceny a hlavně nenič trh tím, že jsi "o trošku levnější". To zničí trh a následně tvůj obchod. Soustřeď se jen na sebe, ne na ceny konkurence - lidi se nerozhodují jen podle ceny - to by pak každý měl Oktávku a v Audi by se mohli jít vycpat.
13. 9. 2010 17:23:45
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556912
Souhlas.
Jinak neřešil bych marži u jednotlivého zboží (pokud je zboží více jak 100), ale řešil bych například po skupinách a na konkurenci se koukal jenom tak, abych nebyl extrémně drahý.
To znamená kdybych prodával PC, tak třeba dam na PC "malou" marži, ale postavím web tak, aby si k tomu někdo objednal příslušenství s větší marží. Nebo přesně obráceně. Ale furt tak, aby z toho byl slušný zisk i bez koupě toho druhého.
Honit se za tím "být nejlevnější" jako ostatní nedoporučuji. Když přijde někdo na eshop, myslíte že má 100% přehled o celém trhu a ví kde to je levnější? To by k vám přece nepřišel a šel by rovnou jinam.
Cílit na zákazníky, kteří hledají nejnižší cenu také nedoporučuji. V drtivé většině případů se jedná o ty největší rejpaly. Viz. například sekce hosting, kde člověk, který měl freehosting na tele3 si stěžoval, že ho podpora odbyla...
Obecně bych spíš ukázal nějaký výhody proč nakoupit u vás - historie, certifikáty, serioznost, viditelné kontakty a podobně...
13. 9. 2010 17:47:01
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556911
cenovou válku ještě žádná firma nevyhrala, jen zákazník. Jinak metoy jsou různé, jak toto sledovat, ale jelikož nemáte žádný nástroj, což tak nějak vyplývá, pak tedy jedině ručně.
13. 9. 2010 18:24:24
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556910
Petra Stanislavova
verified
rating uzivatele
13. 9. 2010 20:53:43
Děkuji za rady a užitečný odkaz, zřejmě jsem se ale vyádřila nepřesně. Nemám v úmyslu prodávat za nejnižší ceny ani rozpoutat cenovou válku. Ráda bych se držela strategie, kterou mám naplánovanou. Vydělávat 80% na 20% vybraných produktů, kterým se budu pečlivěji věnovat.
Celé odpoledne jsem dnes strávila hledáním nástoje, který umí automaticky zjišťovat ceny (dělat to ručně zabírá opravdu hodně času). Našla jsem dva, které se mi zdají zajímavé. www.karsa-monitor.cz a www.price-checking.cz.
Poradíte mi prosím, jaké nástroje používáte vy?
13. 9. 2010 20:53:43
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556909
dave67
verified
rating uzivatele
13. 9. 2010 23:45:58
80 na 20 ?:-) Ugh?
13. 9. 2010 23:45:58
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556908
Petra Stanislavova
verified
rating uzivatele
14. 9. 2010 10:13:56
Dave, nerozumím, co špatného je na strategii, kdy 20% výrobků generuje 80% zisku z obratu.
To co mě zajímá je, jaká je běžná praxe obnovování cen u těchto 20% stěžejních výrobků v závislosti na konkurenci, vývoji trhu, kurzech atd.
14. 9. 2010 10:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556907
Radim Kracík
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 9. 2010 10:59:23
Jak říká Petra, tahle strategie je docela populární a myslím, že je i potvrzená nějakými studiemi.
14. 9. 2010 10:59:23
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556906
pravdilo 80-20 je stare hodne dlouho o tom zadna. samozrejme, ze to neni vzdy takovy idealni pomer, ale vzdy mala cast zbozi tvori vetsinu obratu. Nicmene zalezi jake ma obcodnik portfolio. Pokud to jsou tisice polozek, pak i 20% vyda na poradny kopec prace. Navic je treba si uvedomit, ze tuto strategii ma spousta dalsich. Nekdo chce byt uplne nejelvnejsi, jiny chce byt treba mezi TOP5 apod. pokud se tam nekdo objevi, tak zacne cenova valka. vy ho odsunete na 6.misto od vas. na 6. apod.
Navic je treba mit na pameti, jak daleko lze zajit a jakou mate jistotu, ze dokazete nabidnout opravdu dobre ceny. Pokud neni obchodnik vyrobce/dovozce a kupuje z VO v CR apod. tak to, co sma ma, ma i kopa jeho konkurentu, spise horsi, protoze zacina.
Takze chce-li nekdo venovat hondbou za cenami cas ma samozrejme prostor. Nastroje jsou v podstate tri - rucni prace, reseni na zakazku, reseni krabicove. Prvni je zdarma, za ostatni se plati. Otazkou je, zda si dany nastroj na sebe dokaze pri rozbehu vydelat a zda jde jeho zapornou bilanci pripadne nejaky cas dotovat.
14. 9. 2010 11:48:21
https://webtrh.cz/diskuse/tvorba-cen-v-eshopech-jak-na-to/#reply556905
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit