Zadejte hledaný výraz...

Time management

lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
13. 5. 2008 00:55:27
jsem se chtel zeptat dneska v Pravěku, ale nevzpomněl jsem .. máte nějaký svůj postup při organizaci času, případně nějaká pravidla pro rozdělování času mezi jednotlivé projekty? Když toho má člověk hodně, tak se snadno ztratí a něco odbyde.
13. 5. 2008 00:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70803
http://umarecka.cz/cze/odborna_ostatni/rozvoj_osobnosti/clovek_a_cas_time_management_iv_generace_2_aktualizovane_vydani
Odporucam. Najlepsia kniha o time managemente, co som kedy cital.
13. 5. 2008 01:17:44
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70802
V skratke:
- planovanie v tyzdennych periodach, nie na minutu presne, skor volnejsie
- uprednostnovanie dolezitych veci pred naliehavymi
- zabezpecenie rovnovahy (praca, rodina, priatelia) - pestovanie vztahov
- pri planovani projektov vacsia rezerva casu, nez clovek predpoklada :)
Som presvedceny, ze to funguje, len skoda, ze rok po precitani knihy som zas tam, kde som bol :D
13. 5. 2008 01:24:02
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70801
Milan Kryl
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
13. 5. 2008 07:42:35
Zatím mi na důležité věci stačí mobil s upomínkama :) Pokud se někam rozhodnu jít, tak jen nahodím upomínku a je to. Poslední dobou kombinuju s Google Calendar a upozorněním emailem, případně smskou (podle toho, jak je to důležité).
13. 5. 2008 07:42:35
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70800
Souhlasím s pepe, ta kniha je super, ale je hrozně těžké si navyknout na nový systém, pokud jsi zvyklý na jinej nebo nepoužíváš žádnej. Týdenní cykly jsou skvělé, vydržel jsem asi měsíc a půl. Pak jsem nastoupil do práce a zapomněl to... Aby sis nový systém (jakýkoliv) osvojil a dělal jej automaticky, je potřeba v něm (na tom) pracovat alespoň dva, tři měsíce... pak už to děláš automaticky.
Jak říkám (a pepe ;), tak kniha je super (má myslím aktualizované vydání) a přemýšlím, že bych se do toho zase pustil ;)
13. 5. 2008 08:46:04
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70799
Rival: Ja som to planovanie nejak spontanne obmedzil uz iba na kriticky dolezite ulohy, ale dnes som sa rozhodol, ze to skusim odznova ;)
Inak z technickych pomocok sa mi najviac osvedcila kombinacia MS Outlook a mobil. Pocitac zapinam +- kazdy den, takze si tam naplanujem, co treba a ak som mimo, alebo ma v posteli napadne nejaká skvelá myslienka, tak mobil je vzdy po ruke. Papierovy dennik ma tiez svoje vyhody, je to take osobnejsie, da sa tam cmarat, skrtat splnene ulohy atd, ale ak ho nemam na ociach, tak nan skor zabudnem a navyse dost cestujem, takze sa mi ho nechce vlacit stale so sebou.
13. 5. 2008 11:44:01
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70798
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
13. 5. 2008 12:04:24
Napsal pepe;60521
- planovanie v tyzdennych periodach, nie na minutu presne, skor volnejsie
- uprednostnovanie dolezitych veci pred naliehavymi
- zabezpecenie rovnovahy (praca, rodina, priatelia) - pestovanie vztahov
- pri planovani projektov vacsia rezerva casu, nez clovek predpoklada
Takovýhle fráze jsou typické a myslím, že na ně člověk příjde i bez příručky ... šlo mi vážně o Vaše praktické zkušenosti a ověřené postupy ... kalendářík v outlooku je fajn pokud bych měl zakázkovou výrobu a tedy jasný start a jasný konec.
Možná než termínové plánování bych uvítal prostě nějaký pokročilí todo list jak poptával třeba kraja ...
Zjímalo mne tedy zda nemáte nějaký kouzelný nástroj kam přiřazujete projektům čas a úkoly a on zobrazí co nejvíce hoří, na co se zapomnělo, čemu se člověk nejvíce věnoval, co vynáší co ne a tak ... :)
13. 5. 2008 12:04:24
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70797
ludivitto
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 14:37:46
Napsal lukaspulda;60589
Takovýhle fráze jsou typické a myslím, že na ně člověk příjde i bez příručky ... šlo mi vážně o Vaše praktické zkušenosti a ověřené postupy ... kalendářík v outlooku je fajn pokud bych měl zakázkovou výrobu a tedy jasný start a jasný konec.
Možná než termínové plánování bych uvítal prostě nějaký pokročilí todo list jak poptával třeba kraja ...
Zjímalo mne tedy zda nemáte nějaký kouzelný nástroj kam přiřazujete projektům čas a úkoly a on zobrazí co nejvíce hoří, na co se zapomnělo, čemu se člověk nejvíce věnoval, co vynáší co ne a tak ... :)
Základem je http://www.basecamphq.com, bez toho bych se třeba já už neobešel. Ale mně se to říká lehce, když už 2 roky nejedu jako fulltime freelancer - tenkrát to bylo docela zmatené a sám jsem měl občas trošku problém s organizací času. Naštěstí (bohužel) mám dobrou paměť, takže mám dost věcí zkrátka uložených v hlavě a na zbytek je seework:)
13. 5. 2008 14:37:46
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70796
mizu
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 14:59:10
Nu já to mám stručnější:
  • sepsat všechny úkoly na papír,
  • očíslovat je od nejdůležitějšího a při splnění škrtnout :)
Kde končí možnosti papíru, nastupují Thunderbird s doplňkem Lightning https://addons.mozilla.org/cs/thunderbird/addon/2313.
13. 5. 2008 14:59:10
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70795
Napsal lukaspulda;60516
máte nějaký svůj postup při organizaci času, případně nějaká pravidla pro rozdělování času mezi jednotlivé projekty?
Napsal lukaspulda;60589
kalendářík v outlooku je fajn pokud bych měl zakázkovou výrobu a tedy jasný start a jasný konec.
Možná než termínové plánování bych uvítal prostě nějaký pokročilí todo list jak poptával třeba kraja ...
Zjímalo mne tedy zda nemáte nějaký kouzelný nástroj kam přiřazujete projektům čas a úkoly a on zobrazí co nejvíce hoří, na co se zapomnělo, čemu se člověk nejvíce věnoval, co vynáší co ne a tak ... :)
A ptáš se na organizaci vlastního času, anebo na organizaci projektů a z toho odvození nezbytného času pro realizaci na základě nějakých priorit...? Protože z prvního vyplývá A, z druhého příspěvku B. Projektové řízení je už náročná věc, i když osobní time management pro některé ještě větší :) Nicméně konkretizuj dotaz a uvidíme... (Ale řízení vícero různých projektů dohromady s personálním výstupem úkolů pro lidské zdroje, organizací práce a ještě feedbackem rentability je tak výzvou pro SAP, Oracle apod :D) A nakonec také záleží hodně na Tvé povaze (osobnostně-profesním profilu), tzn. jaké jsou Tvé vlastnosti, jaký styl práce Ti vyhovuje, na co jsi zvyklý a jakou máš touhu a sílu nějak změnit svůj styl práce.
13. 5. 2008 23:45:41
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70794
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
14. 5. 2008 00:06:39
thovt, myslím tak nějak oboje ... příspěvek B rozšiřoval příspěvek A o další požadavky :)
14. 5. 2008 00:06:39
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70793
Můj systém je zčásti založený na GTD. Používám službu Rememberthemilk, která je dostupná online i offline pomocí google gears. Ve které mám několik sekcí: další akce, reference, někdy možná, upomínky, čekající. Dále vyžívám tagy pro vytvoření chytrých seznamů projektů jako škola, sport a pro kontexty mám tagy se zavináčem na začátku. Využívám poznámek u jednotlivých úkolů a možnosti upřesnit lokaci. Dále využívám upozornění na mail a icq na mobil bohužel funguje jen pro O2. Svůj systém si mám pořád na očích v personalizované stránce netvibes.
14. 5. 2008 10:50:43
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70792
Napsal lukaspulda;60868
thovt, myslím tak nějak oboje ... příspěvek B rozšiřoval příspěvek A o další požadavky :)
Tak to je docela výzva, ale myslím, že takto komplexní nástroj dostupný pro nás nenalezneš a těžko říct, zda vůbec existuje takto komplexní nástroj efektivní pro správu malého množství zdrojů.
K věci, základem projektů jsou často Ganntovy diagramy (ukázka, tady pro Excel), nicméně mě se na nich líbí tak leda historie z první světové války a přišly mi vždy nepřehledné. (Jsou ale známé, populární a na klienty mohou působit). Mnohem lepší je metoda kritické cesty a síťových grafů CPM - tu v USA začali používat během studené války, protože Gannty byly nevyhovující (ukázka), nejlépe v kombinaci s WBS (ukázka). V síťovém grafu hranám přiřazuješ dobu trvání (maximální pro dodržení termínů) a určuješ kritickou cestu (jaký sled činností musí být dodržen v termínu, aby byl projekt splněn včas), z toho pak vychází WBS, kde jsou zachyceny činnosti nezbytné pro splnění jednotlivých součástí projektu pro finální kompletaci.
Ty mé ukázky, co jsem tu vyhrabal, jsou hodně obecné, spíše pro představu a jednoduché pochopení. Čím detailnější je analýza, plánování a příprava projektu s jasným zadáním, tím reálnější je jeho efektivní realizace, udržení nákladů na předběžném odhadu. Díky důkladné analýze i děláš pak věci systematicky a nebrzdíš se okouněním, co bys mohl nebo měl udělat, nebrzdíš jiné, jiní nebrzdí tebe apod. O to důležitější to je, pokud některé části Tvého projektu závisí na jiných zdrojích nebo je outsourcuješ (pokud bys byl programátor, pak je to grafika; pro investora je to třeba technické řešení atd.)
Osobně u IT projektů se snažím mít toto zhruba načmárané, spolu s návhem sitemapy, tech. požadavků, ERD atd... Pro Gannta i CPM je příjemný a uživatelsky nenáročný MS Project na vyzkoušení, WBS a další věci včetně brainstormingu atd. se dají dělat ve velmi povedeném nástroji MindJet Manager - používám ho na spousty věcí a nedám na něj dopustit. Co se pak týče plánování a time managementu, beru si věci z WBS (případně dekomponované do detailu) a na každý den si píši úkoly na papír, co je potřeba udělat s případnými poznámkami (reálné úkoly, co lze splnit); k tomu vždy doplním věci, které musím dělat každý den nebo nevyplývají z řízení projektů a vkládám si to jako volný list do papírového diáře (ale tohle je už o zvyku a co komu vyhovuje, ve finále je stejně nejdůležitější, jestli dodržíš, co sis napsal a předsevzal na daný den)... Ugh, enjoy čtení, je to zas dlouhý výplod :kava:
PS: Samozřejmě nemá smysl dělat toto na nějaký webík o pár stránkách apod... Je to na střední a větší projekty (v porovnání našeho oboru), v našech případech realizace portálů, větších eshopů, webdevelopment, vývoj větších řešení, různé implementace, rebuilding podnikových sítí... A na projekty, na kterých pracuješ dlouhodobě a bylo by náročné udržet vše v hlavě (např. kdyby sis dělal svůj portál při zaměstnání a měl na práci vždy jen třeba sobotu).
14. 5. 2008 12:23:40
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70791
Nezanedbával bych následující 3 body:
- Využívejte efektivně nejproduktivnější dobu - pokud jste max. aktivní mezi 10-12 tak v tuto dobu dělejte nejdůležitější věci. Hraní her a čtení diskusí nechte na jindy.
- Vstávejte dřív - i půlhodinka pomůže (pokud vstáváte už takhle v 5, přeskočte tento bod)
- Nezapomínejte efektivně delegovat a případně i odmítat.
Jako četbu doporučuji knihu Getting Things Done.
14. 5. 2008 12:41:04
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70790
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
14. 5. 2008 12:50:35
thovt děkuji za velmi pěkné povídání o projektovém řízení a plánování ..
14. 5. 2008 12:50:35
https://webtrh.cz/diskuse/time-management#reply70789
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit