Zadejte hledaný výraz...

Technické post-mortem z konverze hry Zaklínač 2 na Xbox 360

Projednou z jiného soudku než programování pro web.
Vyšel velmi zajímavý článek o technických aspektech konverze Zaklínače 2 / The Witcher 2 na Xbox 360.
The Making of The Witcher 2
Jdou tam do překvapivých detailů, co všechno museli optimalizovat.
Zajímavá byla třeba hardcore technika spojení dvou hodnot při renderování do jednoho bytu.
At first we thought it wouldn't be possible, but we worked out a solution for it: we compressed from three g-buffer surfaces plus depth to two g-buffer surfaces - for example, by packing two values on one byte.
Vývojáři se museli vzdát hodně věcí z PC. Xbox 360 třeba neutáhl hloubku ostrosti bokeh.
Museli snížit barevnou škálu
Hitting 30FPS in 90 per cent of the game was a really big challenge that we finally managed to achieve, but still, the biggest problem for a very long time was colour precision. We used 10-bit render targets instead of 16 for HDR, and it was huge problem for our artists; they were complaining and crying all the time about what we have done with their beautiful game
Předělat barevnost kvůli odlišnému průběhu gamma
Xbox 360 has its own specific output colour/gamma curve, different from PCs, and TV sets have totally different colour rendering from monitors designed for gamers and office work. We had lots of issues like overexposure, ugly colour-banding in shadows, strange colours and wrong gamma.
Atd.
Nakonec se ale podařilo z konzole vymáčknout maximum a Zaklínač 2 běží při 30 FPS s úžasnou grafikou i na 7 let starém HW.
21. 5. 2012 11:44:09
https://webtrh.cz/diskuse/technicke-post-mortem-z-konverze-hry-zaklinac-2-na-xbox-360/#reply766736
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
21. 5. 2012 11:54:57
Napsal Martin Schlemmer;798199
Xbox 360 třeba neutáhl hloubku ostrosti bokeh.
OT: jako amatérskému fotografovi mi tahle věta moc nedává smysl ;-)
21. 5. 2012 11:54:57
https://webtrh.cz/diskuse/technicke-post-mortem-z-konverze-hry-zaklinac-2-na-xbox-360/#reply766735
Omlouvám se, jak se to řekne česky? V AJ mluví o bokeh depth of field.
21. 5. 2012 12:00:50
https://webtrh.cz/diskuse/technicke-post-mortem-z-konverze-hry-zaklinac-2-na-xbox-360/#reply766734
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
21. 5. 2012 12:26:40
Napsal Martin Schlemmer;798209
Omlouvám se, jak se to řekne česky? V AJ mluví o bokeh depth of field.
Co je mimo hloubku ostrosti je rozmazané. Bokeh je prostě jen fotografické pojmenování toho jak to rozmazání vypadá a jak na lidi působí. Není žádný "bokeh jen 0.5 nebo bokeh 84%", dá se říct jen že fotka (respektive objektiv) má hezký nebo škaredý bokeh, případně popsat jeho tvar.
Takže "český" by se to dalo říct nějak ve smyslu "rozmazané pozadí není tak hezky rozostřené jako na PC".
21. 5. 2012 12:26:40
https://webtrh.cz/diskuse/technicke-post-mortem-z-konverze-hry-zaklinac-2-na-xbox-360/#reply766733
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit