Zadejte hledaný výraz...

Systém pro vyhodnocování prodejů (prodej přes VO) – "startup"?

djkubas
verified
rating uzivatele
24. 8. 2015 19:41:48
Hezký den,
v rámci naší firmy, která se zabývá výrobou a prodejem kosmetiky a doplňků stravy, hledáme náhradu za stávající systém pro vyhodnocení prodejů našich produktů.
V současné fázi máme jednoduchou databázovou online appku, do které sbíráme data od našich velkodistributorů (celkem 4 VO v ČR) o sell-outech na konkrétní lékárny. Tato aplikace ze začátku stačila, ale po 5 letech provozu narážíme na limity, které (dle vyjádření tvůrce) vyřešíme pouhým přepsáním této aplikace od základů.
Aplikace umí v současné době v podstatě:
- vypsat prodeje jednotlivých produktů na jednotlivé lékárny
- vypsat celkové obraty jednotlivých OR za jejich region
- další dílčí výpisy obojího.
S ohledem na současné možnosti vizualizace dat (jako to mají např. vlastní mapy na Google Maps) nebo například volně dostupná strojově zpracovatelná statistická data o obcích, krajích v ČR je však možné tato data zpracovávat dál. To je bohužel v dané aplikaci technicky neřešitelné. Vše jde propojovat na bázi Excelu a jeho Powerpivotu nebo Powermaps, ale to je časově náročné.
Dlouho se zabývám myšlenkou, co s tím. Na schůzce jsem měl již snad všechny v česku dostupné "velké systémy" (SAP apod.), na internetu jsem prošel mraky online CRM systémů, ale vzhledem ke specifičnosti jsem zatím nenarazil na žádný systém, který by vyhovoval. U "SAPů" jde vše, ale naše společnost si takové úpravy nemůže dovolit, navíc jsou tyto systémy VELMI robustní. Webové CRM (insightly apod.) jsou zase příjemně jednoduché, ale mají nulovou možnost vlastní konfigurace.
Vím, že je možnost si systém nechat naprogramovat na míru a ten potom užívat.
Vzhledem k tomu, kolik je v česku a na slovensku (zde fungujeme a zde 100% vím, co je a co není možné získat od VD) malých společností, jako je ta naše, mě ale napadlo, zda by nestálo za to vytvořit vlastní nový software určený právě těmto společnostem (výrobci kosmetiky a DS, dále potom ryze kosmetické firmy, resp. všichni, jimž VO umí dodat data). Zjednodušeně by se jednalo o kombinaci funkcionality současného systému s možnostmi vizualizace na Google Maps a možnostmi pracovat s daty podobně jako v Powerpivotu. Na konci by existoval krabicový nebo online produkt připravený pro import dat z VD a například IMS s možností jejich jednoduchým vyhodnocování přímo v SW.
Pro Vás tedy s dovolením několik otázek:
1) Skutečně nikde neexistuje ready to use SW s podobnou funkcionalitou?
2) Pokud ne, zdá se Vám to, podobně jako mě, jako dobrý nápad k realizaci?
3) Pokud ano, myslíte, že je možné najít programátora, který by se do toho vrhnul v rámci "startupu"? Tj. on by programoval, já bych přinesl know-how, data, to co vím, že firmy pálí a samozřejmě obchodní kontakty?
4) Pokud ano, kde takové lidi najít? Zde? Má dnes smysl navštivovat třeba huby? Byť jsem stále dvacátník, tím, že jsem vždy dělal v ryze tradičním odvětví, tak jsem o startupových mítinzích četl akorát na internetu :)
Díky za Váš čas.
24. 8. 2015 19:41:48
https://webtrh.cz/diskuse/system-pro-vyhodnocovani-prodeju-prodej-pres-vo-startup/#reply1135586
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
24. 8. 2015 20:10:24
Vzhledem k tomu, že máš poměrně specifické požadavky - alespoň to tak z textu vypadá - bych se nejdříve pokusil zjistit, jestli by vůbec o takovou věc byl zájem. Většina CRM a obdobných systému vychází z určitého běžného modelu použití, což by jim mělo v optimálním případě zajistit určitou zákaznickou základnu a tedy možnost nabídnout řešení za přijatelnou cenu, i když do vývoje bylo nutné investovat poměrně velké prostředky.
Čím specifičtější je tvoje řešení, tím užší cílová skupina a tím dražší to musí potom pro jednoho zákazníka být => nejde o to jen zjistit, jestli je zájem, ale samozřejmě zda je zájem za daných finančních podmínek.
My jsme byli v obdobné situaci před pár lety a nakonec jsme to vyřešili tím, že jsme vzali open source řešení CRM (vtiger) a sami jsme si tam udělali nějaké úpravy. Levné, rychlé a spolehlivé.
Každopádně pro tebe mám jeden nápad:
Co se ozvat nějaké české firmě, která dělá CRM, které by nebylo zase tak moc vzdálené tvým požadavkům a s nimi se domluvit, že oni udělají úpravy, ty seženeš zákazníky a rozdělíte se. Lepší než programovat něco od nuly.
24. 8. 2015 20:10:24
https://webtrh.cz/diskuse/system-pro-vyhodnocovani-prodeju-prodej-pres-vo-startup/#reply1135585
Jako napad je to zajimave. Jediny zadrhel vidim v tom, ze je to v podstate zavisle na zdrojich dat. Jak budes mit zajistene, ze tento zdroj bude konstantni, jak casto se meni jeho struktura, jak se spolehlive oredavani dat?
24. 8. 2015 20:48:55
https://webtrh.cz/diskuse/system-pro-vyhodnocovani-prodeju-prodej-pres-vo-startup/#reply1135584
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
24. 8. 2015 22:52:13
Zkuste se zeptat u http://www.visionport.cz/ . Jinak pozor na Google mapy - jsou zdarma jenom pro "public" aplikace. Pro interní systémy to není levná záležitost.
24. 8. 2015 22:52:13
https://webtrh.cz/diskuse/system-pro-vyhodnocovani-prodeju-prodej-pres-vo-startup/#reply1135583
djkubas
verified
rating uzivatele
25. 8. 2015 08:42:42
Hezký den,
díky za reakce :)
Václav Hodek
Jo, je mi jasný, že je to specifičtější problém a tím pádem bude cílovka užší než u základních CRM, na druhou stranu s řetězcem výrobce->VO->konečný prodejce funguje většina malých a středních lékárenských firem v ČR i zbytku Evropy. CZ a SK trh jsem zmiňoval proto, že vím, že zde tato data jsou dostupná, nicméně na ostatních trzích ta data budou na 99 % dostupná také.
S kontaktem již fungující firmy je to zajímavý nápad, vyzkouším.
Michal Kubíček
Zdroje dat z VD jsou konstatní, za 5 let došlo pouze k jedné minoritní změně u jednoho velkodistributora. Vyznat se v nich není úplně jednoduché, i v tom si myslím, že by mohlo být mé know-how přinesené do systému, ale formát zůstává. Vzhledem k tomu, že si Evropu "rozdělilo" několik velkých společností distribuujících léky a ostatní lékárenský sortiment, by se formáty ani neměly výrazně odlišovat.
Otázkou zůstává konzistentnost veřejných dat, ale tam věřím, že taky bude existovat nějaký standardizováný formát.
ora
Tento systém opět funguje (alespoň podle webu) na bázi "obchod je to, co udělá obchodní zástupce", v reálu ale v našem odvětví udělají OR pouze 30-50 % celkových objednávek, zbytek je samospádem objednávkami lékáren. Proto je potřeba evidovat hlavně sell-out data VD.
25. 8. 2015 08:42:42
https://webtrh.cz/diskuse/system-pro-vyhodnocovani-prodeju-prodej-pres-vo-startup/#reply1135582
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit