Zadejte hledaný výraz...

Svět bez elektřiny – pro pobavení

David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
3. 8. 2011 09:38:14
Napsal vodička;684818
Ale vždyť do města jsou ty auta ideální, 300 km máš na pár dní určitě i po větším městě, dobití přes noc není problém a náklady na jízdu jsou oproti (i těm nejmenším městským) běžným autům naprosto zanedbatelné a minimální.
Náklady na provoz sice jo. Ale co pořizovací náklady? Když například porovnám elektromobil TH!NK s naftovým Hyundai i20, tak aby se mi investice do elektromobilu vrátila, tak musím najezdit cca. 140 000km. Na jízdy po městě to je v horizointu 10 let necelých 40km denně (vč. víkendů).
3. 8. 2011 09:38:14
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650695
Lukáš Urban
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
3. 8. 2011 09:53:54
Souhlasím s Martinem.
Who Killed the Electric Car - Dokument na toto téma
S technologickým pokrokem bude cena akumulátorů klesat a efektivita poroste. Doufám, že se dočkáme brzkého prosazení elektrických automobilů.
3. 8. 2011 09:53:54
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650694
Napsal hampl.david;684837
Náklady na provoz sice jo. Ale co pořizovací náklady? Když například porovnám elektromobil TH!NK s naftovým Hyundai i20, tak aby se mi investice do elektromobilu vrátila, tak musím najezdit cca. 140 000km. Na jízdy po městě to je v horizointu 10 let necelých 40km denně (vč. víkendů).
Jasně, to máš pravdu, ovšem ekologicky smýšlející lidi (takoví, kteří si kupují jen BIO apod.) jsou většinou trochu "jiní" a ty peníze prostě mají a investují.
3. 8. 2011 10:05:22
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650693
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 8. 2011 10:29:00
:) elektricke auto je a bude vysada eko maniaku (dokud nevyresi problem s dlouhym nabijenim nebo alespon malym dojezdem), protoze v realnem provozu je to nepouzitelna blbost, uz vidim jak si kupuju auto na baterky... bych s nim pak mohl jezdit jen po meste, protoze jakykoliv vylet kamkoliv by se zmenil v planovani do max 150km abych vubec dojel zpet domu, radeji nepomyslim na situace kdy jsou akumulatory starsi, ja is naplanuju cestu na 300km, ale oni vydrzi jen 250km a ja 50km pred domovem zustanu viset... to sory, ale tak si teda dopravu budoucnosti nepredstavuju... a urcite nejsem sam :)
3. 8. 2011 10:29:00
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650692
Taky zastavam nazor, ze rozumnym palivem je napriklad vodik apd. Zrovna na tento typ paliv jiz vse potrebne existuje.
U elektromobilu prozatim neexistuje zadna technologie, ktera by co se dojezdu a obnovy dokazala nahradit stavajici PHM. A ta cena je taky dost hard. V CR existuje jedna firma, ktera dela prestavbu vozidel na elektromobil. Koupi napr novou fabii, tu vybrakujou a dosadi elektromotor+baterie. A cena? Kolem 1mega. Za fabii.
---------- Příspěvek doplněn 03.08.2011 v 10:36 ----------
Jedina "vyhoda" elektromobilu je ta, ze prozatim lze dobijet zadarmo, protoze dobijeci mista napriklad v obchodnich centrech jiz jsou a z duvodu propagace energo firem zadarmo. :D
---------- Příspěvek doplněn 03.08.2011 v 10:44 ----------
A jeste teda posledni vec. Elektro pohon nezavrhuji, ale imho je nejlepsi jeho vyuziti v ramci hybridnich aut. Zrovna ted jsem videl v tv recenzi, ted uz nevim jaky auto to bylo, a auto se dostalo na kombinovanou spotrebu kolem 3l/100km :) coz je docela solidni vykon :)
3. 8. 2011 10:34:47
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650691
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 8. 2011 10:47:31
Auta na vodik jsou ve skutecnosti elektromobily ! Jen misto akumulatoru maji vodikovy generator elektricke energie :) Takze ja jsem na 100% pro elektricky pohon... ale bez akumulatoru... alespon v soucasne dobe jsou totiz k nicemu, nevylucuju ze se neco nezmeni, konkretne hlavne kapacita, ktera by umoznovala vetsi dojezdy... Do te doby uz bude ale absolutne ekologicky vodik vladnout svetu a bateriovy auto uz nebude nikoho zajimat, protoze se porad bdue muset nabijet, coz vodikove auto nemusi...
3. 8. 2011 10:47:31
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650690
Napsal mytrix;684863
A jeste teda posledni vec. Elektro pohon nezavrhuji, ale imho je nejlepsi jeho vyuziti v ramci hybridnich aut. Zrovna ted jsem videl v tv recenzi, ted uz nevim jaky auto to bylo, a auto se dostalo na kombinovanou spotrebu kolem 3l/100km :) coz je docela solidni vykon :)
Jenže to jou zase auta, který se u nás objeví až kdovíkdy, aktuálně bych jako nejrozšířenější viděl Toyotu Prius a ta má i v hybridním motoru spotřebu okolo 6 litrů (některý testy píšou i 4,5 l, ale to musí být čepičkářská rychlost a to už je pak lepší TDI), což potom nemá prakticky žádný význam při ceně auta 800 000 Kč.
3. 8. 2011 10:52:06
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650689
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 8. 2011 11:01:00
jj dokonce i 1,6 WV Golf Bluemotion http://www.volkswagen.cz/modely/golf/vybavy/bluemotion/ ma spotrebu 3,8l/100km ... prius je jen takova holywoodska radoby eko vec spis nez skutecne ekologicky auto
3. 8. 2011 11:01:00
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650688
Elektrická auta nejsou levnější než spalovací, to nikdo netvrdí. Je to nová technologie, takže je drahá a má nedostatky.
Nabíjení je jen technologický problém, který čeká na šikovné řešení. Delší dojezd, výměna baterií, síť dobíjecích stanic.
Se stejným problémem se musela potýkat auta se spalovacím motorem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car#Range_and_refuelling_time
Náhodné zprávy ze světa z července 2011
New charging stations will soon give electric cars freedom to roam
Fueled by millions in grant money first approved as part of the federal economic stimulus package, state, local governments and businesses are working at an accelerated pace to set up charging stations.
(Seattle a okolí)
Electric car motorway charging network opens in the UK
Green energy firm Ecotricity has launched the world's first national motorway charging network for electric vehicles.
It has installed free power points at 12 Welcome Break service stations, with 17 more promised later in the year.
(Velká Británie)
AAA to offer roadside charging for stalled electric vehicles
The nation’s largest automobile association says it soon will roll out roadside assistance trucks with capability to recharge electric vehicles that run out of juice.
As part of a pilot program, the trucks will be available in Seattle and five other metropolitan areas, including Portland (Ore.), the San Francisco Bay area, Los Angeles, Knoxville (Tenn.) and the Tampa Bay area. They’ll be equipped with Level 2 and Level 3 charging capability and will be able to provide 10 to 15 minutes of charge time to stalled electric vehicles, which would allow the vehicle to drive three to 15 miles to a charging station.
Nicméně nechci se přít o tom, která technologie je lepší. Ani tomu nerozumím.
Je mi jedno, jestli auta bude pohánět elektřina v baterkách, vodík nebo studená fúze. Hlavně se totiž hrozně těším na města bez smradlavých a hlučných aut.
3. 8. 2011 12:07:46
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650687
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
3. 8. 2011 12:43:40
Napsal Martin Schlemmer;684901
Elektrická auta nejsou levnější než spalovací, to nikdo netvrdí. Je to nová technologie, takže je drahá a má nedostatky.
Nová? No to bys mě rozesmál... Nové jsou LiPol akumulátory nebo střídavé motory, samozřejmě i elektronické řízení otáček, ale samotný princip elektromobilu je velmi, velmi starý a plně srovnatelný s auty se spalovacími motory. Osobní elektromobily jezdily už v době kdy se zcela běžně vyráběly nákladní auta s parním pohonem. Ostatně, první auto které překonalo rychlost 100 km v hodině byl taky elektromobil ;-)
Problém je s nimi pořád je ten samý - jak uchovat dostatek energie v akumulátorech. Tehdy se to efektivně vyřešit nepovedlo, dnes je to sice o něco lepší ale pořád žádná sláva. Kdyby se to povedlo vyřešit, tak jsme technologicky někde zcela jinde. Dokonce i ze solárních a větrných "elektráren" by se díky schopnosti uchovávat velké množství elektřiny stala smysluplné energetické řešení a ne jen fabrika na dotace jako dnes.
3. 8. 2011 12:43:40
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650686
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 8. 2011 12:50:29
martine ty to vubec nechapes... tady je problem v dobe dobbijeni a nizkem dojezdu an neuveritelne mnozstvi akumulatoru... nabit si to muzu treba od cizincu kterejm dam naky chechtaky a to prakticky kdekoliv, to je ten nejmensi problem... ale bude to trvat nekolik hodin :) to je ten hlavni problem ktery se tu resi... vymeny akumulatoru za nabite... tak to je asi to posledni reseni ktere by me napadlo, zaprve, kdo mi zaruci ze mi nedaj nejake sunty, za druhe, kde se bude takove mnozstvi akumulatoru skladovat... ne... tohle budoucnost opravdu nema :)
3. 8. 2011 12:50:29
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650685
Rozhodl ses, že jsi proti tomu, takže vidíš jen argumenty proti tomu.
The Tesla Roadster can travel 245 miles (394 km) per charge
An electrician can install a recharging station in your garage. This 220-volt, 70-amp outlet allows for a full recharge in 3.5 hours from a completely dead battery.
Most users will charge every day, so they will very rarely need to fully recharge their battery. So 3.3 kilowatts charging is more than enough for parking at home or work, but not for "refueling" in the middle of a trip.
DC Fast Charge reduces the time to recharge the Nissan Leaf to 80% of capacity to about 30 minutes.
K výměně baterií:
Better Place is building its first electric vehicle network in Israel, and has selected Denmark and Hawaii as the other two test markets.
With areas around cities covered with battery switching stations, also called battery-swap stations, drivers will have electric cars with an unlimited driving range for long distance trips. The QuickDrop battery switch system will enable Renault Fluence Z.E.'s battery (the first vehicle to be deployed in the Better Place network) to be swapped in approximately three minutes
http://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place#Battery-switching_stations
400 km stačí k přejetí ČR, návštěvě rodiny, příbuzných atd.
Nabíjení 30 minut je akorát čas na menší jídlo.
Nabíjení 4 hodiny je ve stejném řádu jako nabíjení mobilu/notebooku.
K výměně baterií jsem taky trochu skeptický, ale může to být další řešení. Máme software as a service, proč ne battery as a service.
Koneckonců někde fungují cars as a service.
http://www.zipcar.com/
// Což je podle mě super nápad
3. 8. 2011 13:33:29
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650684
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
3. 8. 2011 13:55:41
Ano, 400km stačí na přejetí ČR, ale také se chci dostat zpět :) Kromě toho záleží na stylu jízdy. Před třemi lety v TopGearu Tesle šlapali ukrutně na krk, a vydržela jen 90km.
Zkus si představit mou situaci, dost toho za měsíc najezdím, a samozřejmě si plánuju cesty abych na jednu jízdu zvládnul co nejvíc.
Moje trasy jsou:
Hradec Králové >> Praha >> Budějovice >> Plzeň >> Hradec Králové
Hradec Králové >> Praha >> Ústí nad Labem >> Liberec >> Hradec Králové
Hradec Králové >> Olomouc >> Ostrava >> Hradec Králové
Hradec Králové >> Brno >> Zlín >> Hradec Králové
To abych měl v každém městě nachystané nové auto.
3. 8. 2011 13:55:41
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650683
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
3. 8. 2011 14:11:02
Napsal hampl.david;684935
Před třemi lety v TopGearu Tesle šlapali ukrutně na krk, a vydržela jen 90km.
Jakékoliv auto které budeš na okruhu trápit na hraně možností bude mít několikanásobně vyšší spotřebu. Fyzikální zákony nedovolí nic jiného. Myslím že jednou Jeremy říkal něco ve smyslu že na okruhu mívají běžně spotřebu kolem 70 litrů na 100 km ;-) No a takový Veyron na plný výkon neujede na jednu nádrž ani těch 90 kilometrů.
Napsal hampl.david;684935
Zkus si představit mou situaci, dost toho za měsíc najezdím, a samozřejmě si plánuju cesty abych na jednu jízdu zvládnul co nejvíc
...
To abych měl v každém městě nachystané nové auto.
On někdo říká že elektromobil s akumulátory je ideální vůz pro každého? Pro tvoje potřeby určitě ne, na druhou stranu podle průzkumů "většina" řidičů najezdí denně méně než 30-40 kilometrů. A na to jim auto s dojezdem 150-200 km bohatě stačí.
3. 8. 2011 14:11:02
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650682
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 8. 2011 14:19:26
ja bych si ho nekoupil tak i tak... kdyz si budu chtit i pres muj prumer 30km denne udelat nekam vylet, nebo budu muste nekam na obchodni schuzku, budu chtit vyjet na dovolenou do chorvatska nebo co ja vim (prilezitosti je tuna), tak nebudu moct, respektive budu muste nekde shanet jine auto... To je pro me dostatecny argument abych proste takove auto nechtel, respektive ne v tom stavu, ve kterem se vyrabi dnes... ackoliv technologie akumulatoru se poad zlepsuje, takze do budoucna jeste nic nevylucuju na 100%... presto volnost, kterou automobilu dava vodikovy generator elektricke energie, je nenahraditelna a nevidim prozatim dobre duvody proc misto nej pouzivat akumulatory :)
3. 8. 2011 14:19:26
https://webtrh.cz/diskuse/svet-bez-elektriny-pro-pobaveni/strana/2#reply650681
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit