Zadejte hledaný výraz...

Švarcsystém se opět stane oficiálně nelegálním…

Jersák Martin
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
23. 11. 2011 00:07:13
Napsal Yardos;725411
Práce na kontrakt, čili u nás tzv Švarcsystém, je v řadě civilozovaných zemí běžná věc. .....
Chyba je, že "contractor" se u nás nazývá Švarcsystém a považuje se za něco škodlivého. Furt tady někdo nutí někoho aby pro někoho pracoval jako zaměstnanec, měl dovolenou, výpovědní lhůtu... a přitom jsou tu lidi co chtějí pro někoho dělat a nechtějí to! Chtějí mít volnost se kdykoliv zvednout ze židle, říci šéfovi "polib mi prdel" a odejít. Furt je nám podsouváno, že někdo chce pro někoho pracovat na ičo jenom proto aby někoho nebo něco podváděl, což není vždy pravda.
Napsal INVENIO Public Relations;725433
V tomto případě souhlasím. Pokud je to firma, kam zaměstnanci docházejí každý den, musejí dodržovat pracovní dobu, pracovní postupy - jednoduše klasický zaměstnanec, tak v takovém případě zaměstnávat na ŽL je sviňárna.
......
Jaká sviňárna? Co když ten člověk prostě chce pracovat pro a se svým chlebodárcem a chce dělat na žl? Je nám podsouvané furt jenom jedno vidění dané věci!
skranc: rep+ konečně někdo s rozumem.
hypotetický příklad z praxe:
Mějme několik zaměstnanců a z toho jednu zaměstnankyni "z donucení". I kdyby chtěla dělat jako OSVČ, kvůli debilním zákonům nemůže. Na činnost, kterou pro nás dělá má živnosťák a jsme se pro ni dominantní zákazník (outsourcing). Dříve pro nás dělala občas z domova s nárůstem práce a potřebou docházet za námi do kanceláře kvůli různým podpisům a konzultacím nad zákazníky, se přesunula k nám do kanceláře. Podle zákona pracuje na našem pracovišti (je u nás v kanclu) s našimi pomůckami (má tam k dispozici NTB, aby ho nemusela s sebou každý den tahat, všechno je online) a v určený čas (ráno přijde a dělá do odpoledne,dokud je potřeba, pak jde domu pracovat pro další zákazníky). Tudíž podle zákona splňuje tři znaky Švarcsystému a nesmí pro nás pracovat na ičo (i kdyby chtěla), ale musíme ji zaměstnat jako zaměstnance. Snad jsem na příkladu dostatečně vysvětlil absurditu potírání contractors z druhé strany.
A to, že ji musíme zaměstnávat nese spousta papírování okolo. Je otrokem debilního zákona, který omezuje její svobodnou volbu v pracovním režimu pracovat pro nás nezávisle na ičo. Třeba do práce se nějak musí dostávat, kdyby byla na ičo, mohla si vzít auto na ičo a uplatnit si ho jako podnikatelský náklad. Protože je zaměstnanec, tak nemůže a chodí pěšky. Jakékoliv vzdělávání, které nesouvisí s její prací ji neproplatíme, přitom by se ráda dále osobnostně (pracovně) rozvíjela. Jako ičař si můžeš náklady na vzdělání dát do nákladů.
Sorry za dlouhej koment všem co dočetli až sem, ale hrozně mě rozčiluje zasraný komunistický vidění světa, kdy je omezovaný volné rozhodování každého jedince a považování každého chlebodárce za vykořisťovatele. ;-)
23. 11. 2011 00:07:13
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699646
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 11. 2011 00:09:11
Napsal domain;726033
znas film kindergarten cop?
potom odpovidam, ze tento film neznam
---------- Příspěvek doplněn 23.11.2011 v 00:13 ----------
Zajimalo by me jakym zpusobem by reagovala pripadne kontrola na to, ze jsem nabidl spolupracovnikovi na ZL klasickou pracovni smlouvu na HPP a on ji odmitl s tim, ze pracuje jeste pro jine spolecnosti a nechce se tak dostavat do konkurencni dolozky (protoze pratele toto by mohla byt cesta :))
Mimochodem vminulem roce jsem na toto absolvoval kontrolu a v zasade staci podlozit, ze tito spolupracovnici pro Vas vykonavaji vysoce specializovanou cinnost, kterou nezvladnete se svymi zamestnanci nebot nikoho tak vysoce specializovaneho proste nemate :))
23. 11. 2011 00:09:11
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699645
Filip Matějka
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
23. 11. 2011 07:56:25
mallox: samotné domluvení spolupráce na ŽL není nic špatného problém je, jak jsem tu rozepsal někde dále, v systému nadřízenosti a podřízenosti. Ve Švarcsystému je zaměstnanec s ŽL přímo podřízený zaměstnavateli a nikomu jinému a těžko bude od někoho jiného brát zakázky. Zaměstnavatel mu ale nemusí dávat dovolenou atd... jednodše ho může slušně dřít z kůže...a když se nepodřídí, tak ho vyhodí, jenže většinou takovýto šlověk nemá povahu na to, aby si hledal vlastní zakázky...a to je rozdíl mezi podnikatelem a zaměstnancem na žl.
---------- Příspěvek doplněn 23.11.2011 v 08:03 ----------
jersywoo: sám říkáš, že jde domů dělat pro další zákazníky, v tom případě to rozhodně není švarcsystém! "ale hrozně mě rozčiluje zasraný komunistický vidění světa, kdy je omezovaný volné rozhodování každého jedince a považování každého chlebodárce za vykořisťovatele" ale švarcsystém (jestli to po pročtení definic dobře chápu) rozhodně není volné rozhodování. Funguje systém nadřízenosti a podřízenosti přišemž podřízený už v podstatě nemůže pracovat pro nikoho jiného.
23. 11. 2011 07:56:25
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699644
Jersák Martin
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
23. 11. 2011 13:34:40
matefil: myslet si to můžeš, ale státní zaměstnanec se musí řídit aktuálním zákonným znění o závislé činnosti.
V zákoníku práce je jasně uvedeno, že závislou prací je práce, která je:
1.) vykonávána ve vztahu nadřízenosti zaměstnavatele a podřízenosti zaměstnance, (zpracovává podklady mých zákazníků)
2.) jménem zaměstnavatele, (jménem mého podnikání)
3.) podle pokynů zaměstnavatele, (konzultuje co má u kterého zákazníka zpracovat)
4.) zaměstnanec ji pro zaměstnavatele vykonává osobně. (fyzicky sedí v kanceláři, aby nemusela 10 krát denně docházet nebo telefonovat z domova)
Švarcsystém je lidové pojmenování práce jednoho řídícího prvku s "contractors". Pracovně-právní vztah je vždy dobrovolným aktem dvou stran (toho kdo nabízí práci a toho kdo tu práci chce za odměnu udělat). Pokud chce zaměstnavatel jenom contractory, tak ze zákona nesmí. Podřízený člověk nikdy nesmí pracovat jako contractor ze zákona i kdyby chtěl! Blud že švarcsystém je něco špatného šíří hlavně levičácí a odboráři. Jejich filosofií je, že pracující člověk je neschopný blb a proto oni jsou spasitelé a musí zákonem přesně určovat jak si má vydělávat na živobytí.
Ot: někde jsem četl definici odboráře : parazit, který parazituje na práci jedněch a kapitálu druhých.
23. 11. 2011 13:34:40
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699643
Filip Matějka
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
23. 11. 2011 14:22:11
Podle mě je to v tvém případě stále Outsourcing, který je možné provádět na ŽL. Zkrátka pro tebe pracuje na specializované činnosti, které by ses sám nemohl věnovat. V takovém případě by s tím neměl být problém. Ovšem nejsem právník, takže to teoreticky může být jinak, ale spíš si myslím, že ne. PS: Nevím co chceš naznačit tímto: "Blud že švarcsystém je něco špatného šíří hlavně levičácí a odboráři." Já osobně jsem "pravičák" a podnikatel ovšem je možné, že celý systém chápu nějak jinak než např. ty...
23. 11. 2011 14:22:11
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699642
trhnapadu.cz
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
21. 4. 2012 17:32:11
no mimojiné např. pro startupy to není vůbec dobrá zpráva.
Kromě toho, že budou úředníci(jakkoliv to budou mít těžké, protože dost velká pokuta hrozí i samotnému zaměstnanci, takže to na sebe taky nebude chtít vyblejt) hrozit děsivejma pokutama za živnosťák, tak ještě přibylo to, že se na dohodu od 10 tis. měsíčně taktéž musí odvádět soc zdrav.
Pro nově vznikající firmy, které šetří na všem, protože prostě začínají a mají omezené zdroje, je to určitě špatná zpráva.
Víc peněz se stejně nevybere, protože u nás lidi opravdu nejsou hloupí a na kličky jsme mistři :)
Jedná se tedy o další z řad populistických sra.ek, které ve finále ztěžují možnost vytvářet nové firmy a v konečném důsledku brzdí rozvoj znalostní ekonomiky, o jejíž podporu si otírají huby politici napříč celým polit. spektrem....
21. 4. 2012 17:32:11
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699641
jersywoo:
Souhlasím jsem v podobné situaci, mám více zákazníků, ale jednoho velkého který přináší 60 % zisku, bohužel musím docházet občas do kanceláře protože firemní systém v rámci zabezpečení dat funguje pouze v rámci firemní sítě. Mám tam svůj prostor, počítač a tedy podle zákona využívám prostředky firmy což není dovoleno. Hloupost. Nejsem tam denně ani 8,5 hod., dle mého se žádného švracsystému nedopouštím, ale chci se pak hádat s nějakým debilem aby mi uložil pokutu 100 000,- Kč ? Dělá mi to starost, protože jak bych mohl obsluhovat firemní server ? Už to by bylo využívání jejich prostředků i kdybych se k němu připojil z domu. Idiocie.
23. 4. 2012 09:04:53
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699640
trhnapadu.cz
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 4. 2012 09:37:27
já bych tohle zaved maxim. u firem, který mají třeba 100 a více zaměstnanců, kde není fluktuace tolik běžná a v některých případech ani žádaná...
a možná i u těchto firem bych udělal možnost třeba 20-50% své pracovní síly nechat fungovat na živnosťák
23. 4. 2012 09:37:27
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699639
upir_spike
verified
rating uzivatele
30. 4. 2012 02:16:22
komunistický vidění světa, které prosadila česká pravice...no možná to celé je české pravicové vidění světa:o) co neumím zákony ošetřit to zakážu
30. 4. 2012 02:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699638
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
30. 4. 2012 02:22:54
Napsal upir_spike;790353
které prosadila česká pravice...
zadna ceska pravice v parlamentu jeste nebyla
30. 4. 2012 02:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/svarcsystem-se-opet-stane-oficialne-nelegalnim/strana/3#reply699637
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit