Zadejte hledaný výraz...

Sun Marketing žaluje Roberta Štípka

petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
30. 7. 2010 12:50:13
Sun Marketing žaluje Roberta Štípka. Nelíbí se jim, že v blogpostu napsal, že pro PPC kampaně klientů používají sdílené účty.
http://docs.google.com/viewer?url=www.reklama-ppc.cz/mix/zaloba_sunmarketing.pdf
http://www.reklama-ppc.cz/sun-marketing-me-zaluje-o-100-000kc/
http://www.reklama-ppc.cz/sun-marketing-mame-spolecne-ucty-pro-klienty-ale-nesmite-o-tom-psat/
http://www.facebook.com/podporujemeroberta
Robert Štípek byl zažalován agenturou Sun Marketing o 100 tisíc Kč. Podstatou žaloby je skutečnost, že Robert napsal v jednom ze svých článků pravdu o tom, že Sun Marketing spravuje reklamu pro své klienty na společných účtech.
Sun Marketing to považuje za poškození agentury ze strany Roberta. Jako zásadní problém vnímá to, že Robert je jejich konkurentem. Protože napsal pravdu, která se mezi lidmi z oboru ví, a nedal se zastrašit výhrůžkami soudem, měl by teď čelit sám velké agentuře. Sám ale není, my všichni ho podporujeme!
Co přesně se stalo
Robert Štípek si letos v březnu založil vlastní blog www.reklama-ppc.cz. Chtěl edukovat klienty v oblasti jemu blízké, tedy PPC reklamy. A pustil se do toho opravdu důsledně.
Ve svých prvních článcích se zaměřil především na informace pro klienta, který se snaží zorientovat v nabídce agentury. Ve snaze přiblížit možné nástrahy při výběru agentury Robert udělal na českém trhu zcela unikátní věc - provedl rozsáhlý mystery shopping (to je ještě běžné), jehož výsledky zveřejnil v sérii článků Velký test PPC agentur.
Ještě před samotným seriálem zveřejnil několik samostatných článků věnujících se konkrétním případům, na které narazil. Neváhal jmenovat konkrétní agentury, které nějakým způsobem pochybyly.
V jednom z článků, věnujícím se přístupu do účtu, padla i tato věta: "Společný účet pro některé své klienty nabízí například již dnes jednou zmíněná firma Sun Marketing."
A právě ta rozpoutala to, co v tu chvíli nikdo nečekal. Sun Marketing, konkrétně Sandra Gligičová, se pustil s Robertem do sporu. Přátelský tón a pokusy o vysvětlení přístupu agentury střídaly hrozby právníky, opakovaly se nepříjemné telefonáty.
I přes to, že Robert byl v mnoha případech vstřícný a opakovaně text článku pozměnil, útočný přístup agentury nepřestal a Roberta vyprovokoval k dalšímu článku, který se tentokrát věnoval přímo Sun Marketingu, kde celou situaci rozebral.
A právě kvůli tomuto článku padla žaloba. Sun Marketing se cítí poškozen, ačkoliv celou nepříjemnost si zavinil sám. Na nově vzniklém blogu by jednu nevýznamnou zmínku každý přešel, ale neustálé dohadování Sun Marketingu v komentářích i po telefonu vedlo k dalšímu rozvíření sporu.
Co pro Roberta můžete udělat?
Určitě bude mít radost, když mu vyjádříte svou podporu tím, že se stanete fanoušky této stránky. Pokud mu budete nějak chtít pomoci přímo se soudem, neváhejte se mu ozvat.
Kdo je Robert Štípek
Robert je freelancer, který se především zabývá správou PPC kampaní pro několik svých klientů. Nedávno začal pracovat také pro eshop Alza.cz. Dříve působil ve společnosti Seznam v týmu optimalizátorů systému Sklik.
Ve volném čase rád vyrazí na delší cestu do zahraničí, nejraději do Indie, navštívil například i Srí Lanku, Nepál nebo Filipíny. Cizí mu ale nejsou ani evropské metropole.
---------- Post added 30.7.2010 at 12:59 ----------
Viz též: http://stipek.wordpress.com/2010/02/26/streissand-effect-aneb-marne-je-zahaneti-dzina-zpatky-do-lahve/
Streisand effect aneb marné je zaháněti džina zpátky do lahve
26.02.2010
V angličtině se tomu říká „Streisand effect“ (podle Barbary Streisand, která si to vyzkoušela jako jedna z prvních). Jde o to, že jakmile nějaká informace prosákne na Internet, existuje jeden prokazatelně spolehlivý způsob, jak zajistit, že se o ní dozví úplně všichni: Snažit se ji zpátky utajit.
Nejde to. Ne, ne a ne – ať jste sebemocnější, dokud se vám nedostane do ruky stroj času, a pokud je ta informace jen trochu zajímavá… Máte peška. Je to jako s tím pohádkovým peklem: Co Internet jednou schvátí… Jenom s tím rozdílem, že peklo není průhledné (pokud vím; ale expert v tomhle oboru nejsem).
Člověk by čekal, že v Microsoftu tohle budou vědět. Ale Microsoft má na podceňování Internetu patent; takže když se na serveru Cryptome objevil utajovaný manuál Microsoftu pro policejní přístup k datům o uživatelích, včetně zajímavých výčtů druhů informací, které lze takto získat, redmondští zareagovali předvídatelně – pokusili se to zastavit silou. Výsledkem bylo, že Cryptome zmizel z Internetu.
To bylo včera. To, co následovalo, bylo ovšem taky předvídatelné: Cryptome teď zná každá švadlena, která občas koukne na Internet; dotyčný manuál spontánně zveřejnila řada jiných serverů, a Microsoft má další PR katastrofu k zahlazování.
Dnes je Cryptome zpátky, jak se můžete přesvědčit. Microsoft přešel do role „já nic, já muzikant“ a každý, koho zajímá, co o něm Microsoft shromažďuje za informace pro případné vyšetřování, si to může přečíst například tady. Schválně, jestli tam najdete něco překvapivého – nejspíš ne. A věděli jste, že Cryptome má podobné dokumenty o celé řadě jiných důležitých společností? Že ne? No vidíte – ještě že máme ten Microsoft.
Takže děti… Víte co!
Dobrá, dobrá, chápu, že ne všichni se dívají na Večerníček. Chtěl jsem jen říci, že informace se dají chránit jen PŘED únikem, nikoli po něm. Nemohl by to někdo prosím vysvětlit našim zákonodárcům? Děkuji mnohokrát.
---------- Post added 30.7.2010 at 13:02 ----------
Streisand Effect funguje i mimo Internet. Když se před 10 lety v obskurním novinovém sloupku objevil názor pisatele, že Karel Gott je prý zombie, která kazí vkus, téměř nikdo si toho nevšiml.
Ale Karel Gott se o textu doslechl a začal všude vykládat, že prý zombie není.
Pak už o zombie věděli všichni
30. 7. 2010 12:50:13
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536395
SM se v tom trosku mota a chytat se jednoho slovicka je prinejmensim trapne.
30. 7. 2010 14:32:13
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536394
Ten Stipek nebude zas takovy nevinny chudak, ktereho je treba litovat: Podivejte se, co se objevilo na strance proti nemu, docela zajimavy. Myslim ten odkaz na Lupu. http://www.facebook.com/podporujemeroberta?v=wall&ref=ts#!/podporujemesun?ref=ts&__a=23&ajaxpipe=1 Podporuje eshopy, radi a vyhodnocuje agentury a pritom krade jako straka a pak lze kdyz se na nej pride. NA druhou stranu je zaloba trochu prehnana, to ano.
30. 7. 2010 16:21:54
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536393
Nádherná ukázka argumentu ad hominem, anonymní hrdino.
30. 7. 2010 19:32:06
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536392
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
31. 7. 2010 10:46:51
Napsal Neregistrovaný;545979
Ten Stipek nebude zas takovy nevinny chudak, ktereho je treba litovat: Podivejte se, co se objevilo na strance proti nemu, docela zajimavy. Myslim ten odkaz na Lupu. http://www.facebook.com/podporujemeroberta?v=wall&ref=ts#!/podporujemesun?ref=ts&__a=23&ajaxpipe=1 Podporuje eshopy, radi a vyhodnocuje agentury a pritom krade jako straka a pak lze kdyz se na nej pride. NA druhou stranu je zaloba trochu prehnana, to ano.
V agentuře Sun Marketing by si mohli uvědomit, že takovéto "anonymní" diskusní příspěvky na Webtrhu a na Štípkově blogu nejsou efektivní metodou krizové komunikace.
Zatím kausa generuje blogposty s negativním sentimentem vůči Sun Marketing, např.:
http://www.domecekzkaret.cz/podporuji-roberta-stipka-v-jeho-sporu-se-sun-marketingem
Bude zajímavé sledovat výsledky vyhledávání pro dotazy
http://www.google.cz/search?num=10&q=sun+marketing
http://search.seznam.cz/?q=sun+marketing
Podání žaloby na Roberta Štípka je vlastně takové anti-SEO.
31. 7. 2010 10:46:51
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536391
Jak jsem už někde psal, jsou věci, ktere neovlivníte a spusti se jak lavina, kterou nekontrolujete. Ja, jakozto zalovana osoba v uvedene kauze, muzu jen mlcky sledovat....
31. 7. 2010 11:10:36
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536390
Nejsem registrovaný (a ani nechci) a nejsem nijak spřízněn se SM nebo RŠ.
Nicméně dovolte mi reagovat. Proč se tady nikdo neptá na to, proč se RŠ zachoval tak jak se zachoval? Proč tady nikdo neodsuzuje jeho možné nekalosoutěžní jednání? Proč si tu proboha nikdo neotevře Obchodní zákoník (který je dokonce v jednom článku odkazovaný) a nezamyslí se nad tím, že SM má pravdu. A proč tu nikdo nezmíní "Neznalost zákona neomlouvá"? Proč tu kritizujete to, že se někdo brání právní cestou? Proč to neberete jako možnost jak zjistit pravdu?
Tady tato diskuse je typický úkaz lidského chování. Jednotlivec stojí proti "zlé společnosti", a tak se všichni (samozřejmě i jeho známí a čtenáři) postaví slepě na jeho stranu. A tvrdí" "zlá, zlá společnost", "co si to dovolili podat žalobu". Co takhle to dotáhnout až k absurdnímu záběru a kontaktovat Novu nebo ČT, aby z toho udělali velkou reportáž o tom jak zlá společnost žaluje hodného kluka, který se nebojí napsat něco o svém soutěžiteli? Veřejnost bude určitě na vaší straně a pokud to u soudu nevyjde (což si troufám říct, že opravdu ne), tak všichni budou tvrdit "zlý soud" a tak jako tak de facto vyhrajete... I když spravedlnost (v tomto případě bych se vás však zastal, že to nebude "Justice" nýbrž "Fair") říká něco jiného
Opět upozorním, že se na toto dívám z pozice, člověka, který něco o nekalé soutěži ví (nejsem však velký odborník) a který není ani na straně SM ani na straně RŠ, nýbrž na straně zákona (a je jen na soudu pokud ho bude interpretovat stejně jako já či jinak)
31. 7. 2010 12:24:13
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536389
Nikdo te registrovat nenuti, ale alespon se podepis. Anonymni prispevek budu vzdy brat jako blabol, i kdybys mel pravdu.
31. 7. 2010 12:42:04
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536388
jo, to jsem měl v plánu, nicméně zapomněl tedy: Rados100
Jinak to, že to bude bráno jako bláboly raději odmítám komentovat, protože bych tu musel udělat přednášku o slušném chování...
31. 7. 2010 12:48:12
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536387
Dobrý den,
díky, že hrajete ďáblova advokáta. Pro mě celá kauza vykazuje jednoznačné znaky právní šikany.
Pracovník SM řekne Robertovi
Sunmarketing má společný účet pro Všechny své klienty – věříme, že budete natolik spokojeni, že budete chtít pokračovat s námi.
a pak se to už jen snaží tutlat
Snad nečekáte, že v případech zjevného mysteryshoppingu budeme naší konkurenci sdělovat naše produktové informace pravdivě? Cílem je samozřejmě konkurenci nesdělit správné informace, naopak.
smazat po dobrém, po zlém a teď i po soudním.
No a osobně: Robert tady má účet s číslem 31, takže je vpodstatě zakládající člen. Pomohl tu spoustě lidí a spousta z nás ho zná pracovně i osobně jako solidního a sympatického muže.
Sun Marketing o sobě píše
Jsme team mladých dynamických profesionálů
Sympatie jsou jasné. :)
31. 7. 2010 13:08:38
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536386
Napsal Neregistrovaný;546348
jo, to jsem měl v plánu, nicméně zapomněl tedy: Rados100
Jinak to, že to bude bráno jako bláboly raději odmítám komentovat, protože bych tu musel udělat přednášku o slušném chování...
Nemusis nic a uz radeji neblabol.
31. 7. 2010 13:31:33
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536385
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
31. 7. 2010 13:32:27
- (radší nic)
31. 7. 2010 13:32:27
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536384
Martine, jelikož kauzu sleduji od začátku, vím, že zástupce SM sice sdělil to co uvádíte, ale současně (myslím že hned v dalším majlu) byla na dotaz Robertova fake klienta tahle situace upřesněna. Robert tímto majlem určitě disponuje, takže je schopen vložit přesný text. A patrně došlo k nepřesnosti v tom, že SM nabízí centralizaci dat právě ze všech systémů do jednoho účtu v jejich vlastním reklamním systému. Tohle vyjádření ale určitě ze strany SM šťastné nebylo, i když v zápětí bylo upřesněno...
Máte sympatie pro Roberta. Já se s ním setkal jednou na jedné googlí akci, vypadal jako sympaťák, ale u mě dost ztratil tím, že k podnikání využívá kradené fotky. Chápu že se to v Čechách dělá u "nepodnikání", ale Robert je podnikatel, a tohle už si nemůže dovolit. Ono to má samozřejmě i dopady na "byznysmodel", a pokud byste podnikal ve stejném oboru, je to výhoda srovnatelná s tím jako třeba když neplatíte odvody za zaměstnance. Celkem nepochybuji, že zdarma získané fotky jdou ruku v ruce se "zdarma" získanou licencí photoshopu, windows a tak dál. A samozřejmě když člověk nemá řadu nákladů, to se to pak radí, jak jsou fajn služby prodávané pod cenou.
Jinak myslím že je fér uvést i stránku příznivců SM: http://www.facebook.com/podporujemesun
31. 7. 2010 22:34:50
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536383
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
1. 8. 2010 00:27:13
Napsal Honza Čapka;546574
Máte sympatie pro Roberta. Já se s ním setkal jednou na jedné googlí akci, vypadal jako sympaťák, ale u mě dost ztratil tím, že k podnikání využívá kradené fotky. Chápu že se to v Čechách dělá u "nepodnikání", ale Robert je podnikatel, a tohle už si nemůže dovolit. Ono to má samozřejmě i dopady na "byznysmodel", a pokud byste podnikal ve stejném oboru, je to výhoda srovnatelná s tím jako třeba když neplatíte odvody za zaměstnance. Celkem nepochybuji, že zdarma získané fotky jdou ruku v ruce se "zdarma" získanou licencí photoshopu, windows a tak dál. A samozřejmě když člověk nemá řadu nákladů, to se to pak radí, jak jsou fajn služby prodávané pod cenou.
K čemu potřebuje PPC konzultant Photoshop???
1. 8. 2010 00:27:13
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536382
Michal
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
1. 8. 2010 10:10:19
Sun marketing sa aj na FB, že pravda víťazí. prečo potom zablokovali nástenku a fanúšikovia nemôžu písať na nástenku? Ak pravda víťazí nebolo by rozumné, aby fanúšikovia mohli písať svoj názor? A keď napíšu komentár tak ho zmažú ak sa im nepáči?
A s tým, že ak vyhrajú tak dajú koruny na Lugi proti rakovine, je len snaha vzbudiť nejakú "ľútosť" ako sa ich snaží niekto podporiť. Sun vôbec, ale vôbec nezvládol a ani nezvláda komunikáciu.
1. 8. 2010 10:10:19
https://webtrh.cz/diskuse/sun-marketing-zaluje-roberta-stipka#reply536381
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit