Zadejte hledaný výraz...

Strategie na stanovení výše marže

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 1. 2013 08:32:43
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jaké máte strategie na určení výše marže? Máte nějaké minimum pod které nejdete, srovnáváte se s konkurencí, hýbete s cenou podle prodejů, ...
31. 1. 2013 08:32:43
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860128
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 1. 2013 08:50:04
Napsal beraniste;902411
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jaké máte strategie na určení výše marže? Máte nějaké minimum pod které nejdete, srovnáváte se s konkurencí, hýbete s cenou podle prodejů, ...
Jo... co neprodává jako rohlíky tak nákup x 2 = minimální prodejní cena, pokud tam není prostor pro 100% přirážku, mě osobně takové zboží nezajímá.
31. 1. 2013 08:50:04
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860127
Dala by se o tom napsat kniha.
Nejjednodussi je ale hledisko ciste subjektivni.
Proste se podivej na praci a naklady(hlavne na dane co si od tebe vezme stat) a rekni si, za kolik bys to uz proste nedelal ;)
31. 1. 2013 08:51:54
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860126
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 1. 2013 09:37:02
.-) Já konkurenci moc neřeším, protože si právě nedokáži představit jak mohou s maržemi 15 procent ty daně, pojištění a další náklady uplatit. Ale třeba to jde, třeba jen pracuji neefektivně. Co se týče mé strategie, tak mám minimum 25%, ale také se snažím u levnějších produktů začínat s 50% a více a pak s cenou hýbat dle objemu prodejů. U drahých značkových věcí se dostává většinou sleva od výhr. dodavatelů těch 25% a s tím už člověk nic neudělá bohužel.
Přemýšlel jsem o naprogramování nějakého robota, který by mi ceny automaticky upravoval, aby se zboží prodávalo s co nejvyšším ziskem ... existuje něco takového?
31. 1. 2013 09:37:02
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860125
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
31. 1. 2013 20:09:40
takového robota máme v našem e-shop systému - je teda nutnost mít propojení s Heurekou a na základě jejich sortiment reportu a nákupních hodnot zásob u zboží se hledá maximální cena, aby se dostala mezi 3 nejlevnější s minimální marží, která se u každého produktu nastaví (je tam i hlídání procentuálního rozdílu cen konkurence, aby někdo nepodstřelil nesmyslně cenu příliš nízko) .. je každopádně potřeba mít evidovánu nákupku, popř. mít naimportované položky od dodavatelů s aktualizovanými cenami .. jeden náš klient to takto využívá a samo se mu hlídá cca 4500 produktů (musím podotknout, že je 2.-3. největší v poměrně konkurenčním oboru, takže to funguje) .. případně se dá napsat nějaký robot, co bude procházet weby konkurence, ale tam je zásadní a pro smrtelníka neřešitelný problém, a to párování produktů, které v našem případě něcháváme řešit Heureku
31. 1. 2013 20:09:40
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860124
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 1. 2013 20:27:30
To zní velice dobře, teď je otázka, jestli je toto právě ten nejlepší způsob jak nacenit produkty. Někdy přeci takto stanovená cena není tou nejlepší. Určitě by se to ale dalo vzít jako základ. Každopádně je potřeba vzít ještě v úvahu, kolik jsou lidé za daný produkt ochotni zaplatit, a zvýšit až na takovou hodnotu, kdy z daného produktu dostanu za daný časový interval co nejvíce peněz. Ještě nějaké eshopové řešení, které toto umí?
Pana Inita žádám o bližší informace poštou. Díky, M.
---------- Příspěvek doplněn 31.01.2013 v 20:28 ----------
A další problém, který mě napadá ... u mnoda dodavatelů není možné posouvat ceny, jak to člověka napadne.
31. 1. 2013 20:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860123
Napsal beraniste;902439
.-) Já konkurenci moc neřeším, protože si právě nedokáži představit jak mohou s maržemi 15 procent ty daně, pojištění a další náklady uplatit. Ale třeba to jde, třeba jen pracuji neefektivně. ........ a pak s cenou hýbat dle objemu prodejů.
Vystihl jsi to pěkně. rep+
31. 1. 2013 20:30:24
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860122
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 1. 2013 20:45:08
Nj, ale určitě i tato podmínka lze v jeho řešení nastavit např. pokud by marže u produktů byla nižší jak 25 %, tak nastavit tuto marži. Bojím se ale, že to by asi byla většina marží, takže je otázkou, jestli to je dobré řešení. Být největší neznamená být nejlepší. Spíš bych hledal nějaké automatické řešení, které by mi hledalo ani ne tak ceny konkurence, jako nejlepší prodejní cenu při které dosáhnu měsíčně nejvyššího zisku. Samozřejmostí by bylo nastavení minimálních marží, vyjímek u vybraných produktů atd, atd.
31. 1. 2013 20:45:08
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860121
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
31. 1. 2013 20:46:47
ano, někdy to není, pravda, cena, kterou by stanovil člověk s nejlepším vědomím, ale dostatečně to vykompenzuje automatizace, která hlídá stovky či tisíce produktů denně a díky tomu prodá navíc zboží, které by jinak mělo starou, resp. špatnou cenu
ještě do budoucna plánujeme zavedení tzv. indexu prodejnosti, který určuje obrátkovost sortimentu s ohledem na změnu ceny a sklad. zásob - ten pak (předpokládáme), dokáže zpřesnit stanovení ceny u důležitých produktů
---------- Příspěvek doplněn 31.01.2013 v 20:52 ----------
Napsal beraniste;902850
Nj, ale určitě i tato podmínka lze v jeho řešení nastavit např. pokud by marže u produktů byla nižší jak 25 %, tak nastavit tuto marži. Bojím se ale, že to by asi byla většina marží, takže je otázkou, jestli to je dobré řešení. Být největší neznamená být nejlepší. Spíš bych hledal nějaké automatické řešení, které by mi hledalo ani ne tak ceny konkurence, jako nejlepší prodejní cenu při které dosáhnu měsíčně nejvyššího zisku. Samozřejmostí by bylo nastavení minimálních marží, vyjímek u vybraných produktů atd, atd.
konkrétně můžeme hovořit o e-shopu, který generoval v předvánočním období i 300 obj. denně a vše vyřizovalo jen 5-6 lidí (z toho 2-3 komunikaci se zákazníky) .. takže jsem měl na mysli "lepší" z hlediska efektivity práce a tím i souvisejícího zisku, kde se snižují fixní náklady a zároveň automatika prodá víc druhů produktů
31. 1. 2013 20:46:47
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860120
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
31. 1. 2013 20:55:39
Napsal beraniste;902850
Nj, ale určitě i tato podmínka lze v jeho řešení nastavit např. pokud by marže u produktů byla nižší jak 25 %, tak nastavit tuto marži. Bojím se ale, že to by asi byla většina marží, takže je otázkou, jestli to je dobré řešení. Být největší neznamená být nejlepší. Spíš bych hledal nějaké automatické řešení, které by mi hledalo ani ne tak ceny konkurence, jako nejlepší prodejní cenu při které dosáhnu měsíčně nejvyššího zisku. Samozřejmostí by bylo nastavení minimálních marží, vyjímek u vybraných produktů atd, atd.
konkrétně hovořím o e-shopu, který v předvánoční období expedoval cca 300 objednávek denně a vše vyřizovalo pouze 5-6 lidí (z toho 2-3 komunikovali se zákazníky) a pouze jeden člověk měl na starosti nákup a naskladnění .. takže jsem to myslel z hlediska efektivity práce, kdy se toho více stihne, ušetří se fixní náklady a automatika prodá více druhů produktů
31. 1. 2013 20:55:39
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860119
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
1. 2. 2013 10:00:33
Nebo jsem si také říkal, že to zjednoduším natolik, že výše marže bude prostě daná a nebudou-li zákazníci daný produkt kupovat, tak se prostě stáhne a nejde se jiný, za který budou ochotni zaplatit. Výhoda by byla v tom, že bych zákazníkům nedával jiné alternativy výrobků s nízkými maržemi. Prostě těch variant bych měl chuť vyzkoušet spousty, ale raději se poučím z chyb druhých, protože zkoušet v plném provozu zásadně hýbat cenami ...
1. 2. 2013 10:00:33
https://webtrh.cz/diskuse/strategie-na-stanoveni-vyse-marze/#reply860118
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit