Zadejte hledaný výraz...

Strata blocku + vratenie penazi, staci zarucny list?

STO055
verified
rating uzivatele
12. 5. 2011 17:31:58
Viete niekto, ako vyriesit situaciu, ked vyrobok bol 3x reklamovany, na tretikrat uznali narok na odstupenie od zmluvy a priznali vratenie kupnej ceny, ale pokladnicny blok sa stratil?
Cely cas bola reklamacia uplatnovana zarucnym listom, ktory je plne vyplneny (razitko predajcu, identifikacia tovaru, datum kupy...)
Teraz odmietaju vratit peniaze bez bloku, ktory nebol zalozeny v uctovnictve, bol kupovany na sukromnu osobu. Studujem obciansky zakonnik a nikde sa nepojednava o tom, ze musim vratit aj pokladnicny blok, preukazat sa nim mam alebo vyplnenenym zarucnym listom, ktory mam.
Tak ako to je?
12. 5. 2011 17:31:58
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635993
Jakub Krupa
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 5. 2011 18:58:11
typický slováci - nárokujú si na to na čo majú nárok ale aby si splnili svoju časť podmienok tak to nie :/...
bez bločku na to môžeš v podstate zabudnúť ;) , naopak by to šlo - bez záručného s bločkom
12. 5. 2011 18:58:11
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635992
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 5. 2011 20:46:53
Skladovat doklad není povinnost na straně spotřebitele, na straně prodávajícího ano. Jen je potřeba dokázat, že jste zboží kupoval u nich, což myslím nebude problém, když vám několikrát přijali zboží do reklamace. Buďte zdravě asertivní, jste v právu. Doklad o prodeji se nevrací, protože prodej (smlouva) proběhl řádně. Vrácení peněz za zboží je nový úkon a nový doklad.
12. 5. 2011 20:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635991
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
12. 5. 2011 23:03:03
ninja: Pokial sa jedna o blocek z registracnej pokladne, tak na Slovensku to naozaj predavajuci moze vyzadovat. Bez neho totiz v podla nazoru danoveho uradu nie je mozne previest storno (refundaciu) pokladnicneho predaja. Podmienky pouzivania registracnych pokladnic v SK a CZ su diametralne odlisne.
12. 5. 2011 23:03:03
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635990
STO055
verified
rating uzivatele
12. 5. 2011 23:03:15
aha, lebo v inych krajinach sa to nestava :)
ninja, na prevadzke mi tvrdia, ze oni nemaju povinnost skladovat bloky a teda, ze mi ani nevedia vystavit kopiu.
skutocnost, ze som zariadenie zakupil u nich problem nemam, to je preukazatelne podla zarucneho listu, ale stale ma odbijaju, ze je potrebny ten blok
a si si isty, ze je to aj na slovensku tak? myslim s tym, ze vratenie tovaru je novy ukon a novy doklad? mne stale tvrdia, ze proste musim doniest blok, ten si vystornuju a to je vsetko
12. 5. 2011 23:03:15
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635989
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 5. 2011 09:23:56
Aha, jak píše igor, na Slovensku jsou asi odlišné podmínky. Omlouvám se tedy za zmatení. Přijde mi to divné, ale bude to asi tak.
13. 5. 2011 09:23:56
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635988
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 5. 2011 11:15:29
Napsal ninja;655186
Skladovat doklad není povinnost na straně spotřebitele, na straně prodávajícího ano. Jen je potřeba dokázat, že jste zboží kupoval u nich, což myslím nebude problém, když vám několikrát přijali zboží do reklamace. Buďte zdravě asertivní, jste v právu. Doklad o prodeji se nevrací, protože prodej (smlouva) proběhl řádně. Vrácení peněz za zboží je nový úkon a nový doklad.
"Záručák" je jen cár papíru s razítkem (navíc je v době internetu často nevyplněný), není to žádný doklad o koupi. Prodejce sice doklad z důvodů účetnictví a DPH mít musí, ale pokud jde o anonymní účtenku na které není žádné sériové číslo výrobku a nikoliv o fakturu se jménem tak mě fakt nenapadá, jak zjistit na kterou účtenku bylo to konkrétní zboží prodané a jaká a zda na něj platí záruka.
Prokázání platnosti záruky je záležitost klienta, pokud doklad nemá tak je IMHO jen o dobré vůli prodejce nebo výrobce zda takovou záruku uzná nebo nikoliv.
Viz třeba i tady: http://www.pravnik.cz/a/233/zarucni-list.html
Reklamace je uplatnění práva z odpovědnosti za vady. Často se stává, že obchodníci odmítnou převzít reklamované zboží jen proto, že kupující nepředložil záruční list. Tato praktika ovšem nemá oporu v právním řádu. Žádný z předpisů nestanoví, že kupující záruční list předložit musí. Prodávající je však oprávněn požadovat od kupujícího, aby mu prokázal uzavření smlouvy o koupi daného zboží.
13. 5. 2011 11:15:29
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635987
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 5. 2011 18:28:23
Kovboj: jak již bylo uvedeno, prodejce nezpochybňuje, že STO055 zboží koupil. Pouze vyžaduje předání "pokladního bločku".
13. 5. 2011 18:28:23
https://webtrh.cz/diskuse/strata-blocku-vratenie-penazi-staci-zarucny-list#reply635986
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit