Zadejte hledaný výraz...

Statistiky ohledně úspěšnosti internetových reklamních kampaní

daviddda
verified
rating uzivatele
10. 9. 2012 17:13:45
Zdravím čtenáře tohoto příspěvku. Zajímá mě následující dotaz: existují nějaké statistiky o úspěšnosti internetové reklamy? Např. statistika, že investovaných 1000 Kč u e-shopů s elektronikou do PPC reklamy vydělá inzerentovi v průměru 1100 Kč nazpět. Nebo obecnější statistiky, např. že investovaných 1000 Kč do internetové reklamy jako celku vydělá firmě v průměru 1100 Kč nazpět. Může to být i statistika z jiných zemí. Děkuji moc.
10. 9. 2012 17:13:45
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806646
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
10. 9. 2012 19:22:28
I kdyby nějaká taková statistika existovala, tak bude mít stejně nulovou vypovídací hodnotu, protože úspěšnost záleží na mnoha faktorech. Od kvality reklamy počínaje, přes dosavadní známost obchodu, natavení cen, sezóně, konkurenci, objem investovaných prostředků atd. atd.
10. 9. 2012 19:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806645
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 9. 2012 19:39:49
Každý shop má jiné zboží, jinou grafiku, jinou podporu prodeje na eshopu, jinou propagaci mimo shop, jiný způsob navigace, jiné dopravce, jiné dopravné, jinou geografickou polohu pro osobní odběry a reklamace, jinou loajalitu zákazníků, jinou životnost produktu....... Každý člověk má jiné preference hodnot a vnímání produktu, reklamy apod., takže není možné udělat univerzální statistiku, která by byla platná pro všechny shopy resp. statistika by mohla obsahovat údaje o mediánu nebo průměru, ale ty jsou ti k ničemu, protože odchylka od střední hodnoty by byla tak značná, že by to neříkalo vůbec žádnou informaci.
Z toho plyne, že neexistuje obecně platná statistika.
Statistiky ze zahraničí by na tom byly ještě hůře, protože zahraniční zákazníci jiným způsobem vnímají výše uvedené na jejich domácím trhu. Tedy to co platí v Německu nemusí platit u nás.
10. 9. 2012 19:39:49
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806644
daviddda
verified
rating uzivatele
10. 9. 2012 19:42:14
Vím, že je zde plno faktorů, které výnosnost z kampaní ovlivní. Přesto musí přeci existovat nějaký výzkum, který zkoumal např. na nějakém malém vzorku e-shopů nějaké průměry výnosů z internetové reklamy. Něco takového bych potřeboval. Nečetl někdo, nebo nezná takové statistiky?
10. 9. 2012 19:42:14
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806643
johnyy
verified
rating uzivatele
10. 9. 2012 19:44:18
Jedině google analytics.
10. 9. 2012 19:44:18
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806642
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
10. 9. 2012 19:56:12
Taková statistika neexistuje a ani nemůže existovat.
10. 9. 2012 19:56:12
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806641
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 9. 2012 19:57:40
Napsal daviddda;842842
Vím, že je zde plno faktorů, které výnosnost z kampaní ovlivní. Přesto musí přeci existovat nějaký výzkum, který zkoumal např. na nějakém malém vzorku e-shopů nějaké průměry výnosů z internetové reklamy. Něco takového bych potřeboval. Nečetl někdo, nebo nezná takové statistiky?
Ty informace ti nikdo neposkytne, ale i kdyby, problém takového výzkumu je v interpretaci příčinných souvislostí, které jsou dány 5P v marketingu a tržními sílami působícími na daný segment trhu. Takže pokud řeknu, že někdo má konverzi 0,5%, může to být platné pro více shopů, ale u každého z jiných důvodů. Stejně tak může být pár subjektů, které budou mít v tom stejném businessu konverzi 12%.
10. 9. 2012 19:57:40
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806640
johnyy
verified
rating uzivatele
10. 9. 2012 19:59:05
Přímo taková ne,ale dá se zjistit,jestli je kampan úspěšná a eshop může např. měřit konverze.Tudíž měřitelná.
10. 9. 2012 19:59:05
https://webtrh.cz/diskuse/statistiky-ohledne-uspesnosti-internetovych-reklamnich-kampani/#reply806639
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit