Predikce nákupního chování je docela složité téma. Bez dat z onjednávek aspoň za dobu jednoho roku, případně nějákého dobrého kategorizačního systému se to moc nedá řešit.
Taky to záleží na druhu zboží. Třeba plyšáci se asi budou prodávat několik let za sebou stejně dobře s výkyvo o Vánocích, Valentýnu atd, ale jedna grafická karta se bude prodávat sotva rok, ale přitom se nezmění prodejnost celé kategorie grafik.
Řekl bych, že tohle by při programování zavánělo umělou inteligencí a učícími algoritmy. Čistě teoreticky by z toho pro mě mohlo koukat dobré téma bakalářky.
Ale i když to dělá člověk, tak to nebude zrovna sranda. Chce to statistická data a trochu předvídat. Pak do toho vstupují takové věci jako jsou reklamní kampaně výrobce a stejně se s celými předpoklady může jít program i člověk klouzat.
26. 5. 2008 23:50:34