Zadejte hledaný výraz...

srovnávače cen – podělte se o zkušenosti, rady

Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 10. 2008 20:30:19
Ahoj,
rozjíždíme nový a zároveň první eshop. Mimo jiné zvažujeme využití srovnávačů cen po vzoru zbozi.cz. Tuto službu (zbozi.cz) zdarma již využívám a jsem celkem spokojen - nějaké objednávky chodí. Zkusil jsem ještě několik dalších zdarma, ale tam už je efekt téměř žádný nebo žádný.
Zvažuju tudíž, že bych vyzkoušel ty placené (heureka.cz, hledejceny.cz a jiné).
Jakou máte s těmito službami konkrétní zkušenost z hlediska inzerenta? Vyplatí se to? Já mám obavy, že ne, protože kdy porovnávám např. konverzní poměr ze zbozi.cz, tak je to cca 0,8%. Jenomže u těch placených služeb se většinou platí jedna koruna za klik, takže pokud by byla zachovaná stejný konverzní poměr, tak mě jedna konverze přijde na cca 120 Kč. Bohužel v současné době je průměrný zisk na objednávce cca 80 Kč, takže bychom na tom prodělávali.
Jaké máte zkušenosti s těmi placenými službami u srovnávačů cen?
Jaké placené a neplacené byste doporučili?
díky za tipy, díky za zkušenosti, díky za rady.
Jarda
12. 10. 2008 20:30:19
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139785
satoo
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
12. 10. 2008 20:35:12
No, tohle je otazka. Problem je v tom, ze jsem mel 4 roky eshop s IT / SW / MT, a tyhle srovnavace povazuju za absolutni zlo. Nic dobreho nikdy neprinesly. Jedinny, co te srovnavac nuti, je opak toho, proc podnikas - nuti te snizovat ceny. Ja uz bych dneska preferoval naprosto jine marketingove nastroje - vsimni si, ze napr. na alzu ve srovnavacich temer nenarazis.
12. 10. 2008 20:35:12
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139784
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 10. 2008 20:49:37
Napsal satoo;127124
No, tohle je otazka. Problem je v tom, ze jsem mel 4 roky eshop s IT / SW / MT, a tyhle srovnavace povazuju za absolutni zlo. Nic dobreho nikdy neprinesly. Jedinny, co te srovnavac nuti, je opak toho, proc podnikas - nuti te snizovat ceny. Ja uz bych dneska preferoval naprosto jine marketingove nastroje - vsimni si, ze napr. na alzu ve srovnavacich temer nenarazis.
No například ze zbozi.cz lidi chodí a objednávají a to si na nízké ceny nehrajeme a nijak speciálně to nekontrolujeme a nenastavujeme. Ono taky zbozi.cz primárně řadí podle relevance a ne podle ceny. Ale právě jak naznačuješ - nemá cenu se pouště do nějaké cenové války. Jak říká jeden můj známý - není umění prodávat levně.
každopádně přivítám i další názory a rady.
12. 10. 2008 20:49:37
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139783
derk
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 10. 2008 07:20:49
Pokud máš alespoň trochu unikátní sortiment, jdi leda do Zbozi.cz a možná jyxo.cz Ostatním se vyhni obloukem, protože:
a) provozovatel služby získá představu o tvém trhu a začne ti konkurovat
b) provozovatel tvá data prodá konkurenci (Heuréka)
c) srovnávač ti bude s tebou tvořeným obsahem konkurovat ve výsledcích fulltextu
Pokud prodáváš něco, co se běžně prodává všude (pračky a pod), tak to klidně dej kde to půjde. Jediným přínosem ale budou zpětné odkazy, kromě zbozi.cz takhle na přímo ale žádné obraty nezískáš.
13. 10. 2008 07:20:49
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139782
Zdeněk Pešula
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
13. 10. 2008 08:24:27
Napsal derk;127247
Pokud máš alespoň trochu unikátní sortiment, jdi leda do Zbozi.cz a možná jyxo.cz Ostatním se vyhni obloukem, protože:
a) provozovatel služby získá představu o tvém trhu a začne ti konkurovat
b) provozovatel tvá data prodá konkurenci (Heuréka)
c) srovnávač ti bude s tebou tvořeným obsahem konkurovat ve výsledcích fulltextu
Pokud prodáváš něco, co se běžně prodává všude (pračky a pod), tak to klidně dej kde to půjde. Jediným přínosem ale budou zpětné odkazy, kromě zbozi.cz takhle na přímo ale žádné obraty nezískáš.
100% souhlas , jedině zobží.cz , zbytek už je stráta času a mrhaní peněz ( protože někde se za xml-feed platí ).
13. 10. 2008 08:24:27
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139781
satoo
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
13. 10. 2008 08:32:47
Radsi prodám 1 produkt s 300,- Kč maržé bez srovnávače, než 10 produktů s 30,- Kč se srovnávačem. Stejný zisky, 10x méně práce.
13. 10. 2008 08:32:47
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139780
NextClick
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
13. 10. 2008 08:37:22
Napsal Killmaster.cz;127255
100% souhlas , jedině zobží.cz , zbytek už je stráta času a mrhaní peněz ( protože někde se za xml-feed platí ).
Tam kde to je zadarmo tak to smysl ma. Nestoji to nic a konkurence tam uz je. U bezneho hledaneho sortimentu typu foto/mobi/tv/white je potreba byt pokud mozno vsude.
13. 10. 2008 08:37:22
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139779
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 10. 2008 23:42:55
Některé srovnávače umožňují zákazníkům hodnocení daného prodejce. Takže, pokud má někdo nízké ceny, ale špatný rating, tak 'dojel'. (Alespoň já, když v tom vyhledávám, tak se tím řídím.) Takže si nemyslím, že ostatní srovnávače jsou jenom zlo.
24. 10. 2008 23:42:55
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139778
tadytutik
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 2. 2010 23:05:09
Napsal satoo;127259
Radsi prodám 1 produkt s 300,- Kč maržé bez srovnávače, než 10 produktů s 30,- Kč se srovnávačem. Stejný zisky, 10x méně práce.
Když tu první možnost dáváš tak gratuluji.:thumbup:
12. 2. 2010 23:05:09
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139777
Drahomír Hron
verified
rating uzivatele
15. 7. 2011 20:00:58
Ahoj,
vyplatí se zboží a heuréka, záleží na tom v čem podnikáš, ale gró (60%) hraje SEM/ SEO na klíčová slova v seznamu a googlu. Dobře zmáklé srovnávače ti hodí cca dalších 20%, ale musíš vědět jak na ně z logiky zákazníka. Určitě se vyplatí zbozi a heureka.
Drahoš
15. 7. 2011 20:00:58
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139776
Karel DUda
verified
rating uzivatele
15. 7. 2011 20:45:05
Teď to taky řeším. Když je placený srovnávač, tak konkurence tam není nebo minimálně. (Monitor, Hledej ceny, Shopy)
Pohled zákazníka: Když si nemůžu vybrat, tak odcházím!
15. 7. 2011 20:45:05
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139775
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 8. 2011 21:56:06
ahoj,
tak tři roky od založení tohoto vlákna už jsem trochu moudřejší a mám i nějaká data a to i od jiných eshopů. Celkem jsem zkoumal tři shopy, dva z nich si platí za klik a jeden z těch, co si platí, patří k absolutně nejlevnějším. Rozdíl v konverzním poměru je pětinásobný. Holt nízká cena funguje. Pokud to někoho zajímá, tak může kouknout na http://www.blabol.cz/vyplati-se-placene-prokliky-na-srovnavacich-cen/. Zkusil jsem udělat porovnávací tabulku, která ukazuje, jak z kterého srovnavače cen kdo chodí, jaká je konverze atd.
16. 8. 2011 21:56:06
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139774
Tak ono kdo chodi na dane portaly - ty, ktere zajima primarne cena, proto neni prekvapujici, ze nikda cena na srovnavacich funguje. Druhou veci je brend. Brendovy eshop s nizkou cenou ma opet velkou vyhodu, pokud je to spicka v segmentu, nezle se o rad lepsi konverzi divit. Ono kdyz v ruznych oborech srovnam konverzni pomer u non brend a brend eshopu pri stejne cene, miva ten brendovy ten konverzni pomer vetsi a to casto o rad. Dulezite je taky rici jakym procentem se dane porovnavace podili na celkovem obratu. U zadneho vyznamneho eshopou v ruznych segmentech netvori tento obrat zadnou vyznamnou cast. Tim nerikam, ze takove eshopy nebudou, nicmene pokud nekdo vyuziva kompletni komunikacni mix, pak s ohledem na navstevnosti cenovych porovnavacu nikdy neprinesou zasadni podily, byt prinesou podily s prijemnym konverznim pomernem, pokud je schopen konkureovat cenou.
16. 8. 2011 22:46:06
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139773
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 8. 2011 13:59:52
tak jsem ještě pro zajímavost kouknul na statistiky toho eshopu s vysokou konverzí a je to hodně zajímavé - ten eshop má celkovou míru konverze neuvěřitelých 11%. V reálných číslech návštěvnost za minulý týden cca 5300, celkový počet objednávek: 580, počet objednávek bez refereru 190 (tedy cca jedna třetina). Jenomže dalších cca 100 objednávek přišlu z fulltextových vyhledavačů na frázi spojenou s názvem jejich firmy. Naopak fulltext na fráze spojené s jejich předmětem podnikání nebo názvy produktů činí velmi malé množství. Nemám čas projíždět jednotlivé referery, ale tipuju, že to v součtu bude méně než 20%
17. 8. 2011 13:59:52
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139772
Czech
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 4. 2012 21:50:18
Zkus se mrknout na http://www.webcesky.cz/srovnavace-cen/ - kde je seznam důležitých srovnávačů cen
2. 4. 2012 21:50:18
https://webtrh.cz/diskuse/srovnavace-cen-podelte-se-o-zkusenosti-rady#reply139771
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit