Zadejte hledaný výraz...

Správce hostingu/domény pro klienty

Matěj Škarka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 5. 2013 14:10:54
Zdravím,
poslední dobou narážím již opakovaně na podobný problém:
Někteří klienti jsou poměrně internetově negramotní (ano i dnes), ale to by nevadilo. Nicméně z toho vzniká jeden problém. Když vytvořím klientovi stránky, spolu s ním zařídím hosting a doménu tak aby vše bylo v jeho vlastnictví tak si mi tady pak hromadí papírky s přihlašovacími údaji na každého klienta zvlášť tak, abych se na ně dokázal pokaždé přihlásit a spravovat jejich hosting/doménu v administraci když je potřeba.
Takže mě z hlavy napadlo: Přece někdo musí mít možnost koupit doménu/hosting na něčí vlastnictví, ale pak správu pod 1 účet. Přišlo mi to logické. Vše využívám u Wedosu, tak mě překvapilo, že tohle je ode mne nestandardní žádost a že tohle nenabízejí.
Řešil jste někdo podobný problém? Poskytuje to co požaduji někdo jiný? Nebo to řeším zbytečně a prostě si tu mám nechat kupit lístečky s přihlašovacími údaji?
Díky za rady.
30. 5. 2013 14:10:54
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907119
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
30. 5. 2013 14:18:19
Osobně vždy předávám veškeré loginy a hesla klientovi a pokud potřebuje správu, musí mi je opět napsat nebo říci. Když je neví, je si vědom své chyby a snaží se je sám zpět vygenerovat aby je zaslal. Celkem to funguje, jen z hlediska bezpečnosti je to takové "nežoviální" :-)
30. 5. 2013 14:18:19
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907118
Matěj Škarka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 5. 2013 14:19:21
No tak to právě dělám taky, ale teď tu mám těch již min. 20 papírků s loginy a přibývají... tak se to snažím řešit jinak... třeba jedním přihlášením, ale uchováním vlastnictví
30. 5. 2013 14:19:21
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907117
Tomáš
verified
rating uzivatele
30. 5. 2013 14:22:36
Také využívám služeb Wedosu a tohle mi funguje, pod jedním účtem mám domény a hostingy, které nejsou "registrovány" na mé jméno.
30. 5. 2013 14:22:36
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907116
MadMax
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 5. 2013 14:22:57
Na http://www.forpsi.com/ můžeš mít všechny domény různých vlastníků pod svým účtem. Pokud byste se rozešli, není problém aby si klient vytvořil vlastní účet a převede si doménu k sobě.
30. 5. 2013 14:22:57
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907115
Já to mám u Wedosu a dělám to tak, že klienta dám jako vlastníka, sebe jako fakturační kontakt, tím pádem to mám ve své administraci a klientovi si to fakturuji sám...
30. 5. 2013 14:25:23
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907114
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
30. 5. 2013 15:12:28
Taky mám všechny klientské domény pod svým hlavním účtem. Vlastník domény je zákazník, já jsem technický a fakturační kontakt. Funguje to bez problémů, zákazníci do nastavení nemají přístup, weby spravuji stejně jen já, takže když je něco třeba změnit, provedu vše já. Převést doménu pod jiný zákaznický účet Wedos by byla záležitost několika málo kliků.
30. 5. 2013 15:12:28
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907113
Ravissek
verified
rating uzivatele
30. 5. 2013 20:11:33
Prostě jim zařiď hosting a doménu od wedosu a jen klientům zašli fakturu každý rok za tyto služby. Mnohem jednodužší. Vše bude na tebe a nad vším budeš mít kontrolu.
30. 5. 2013 20:11:33
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907112
Snad jen na vysvětlenou náš postoj.
Dejte si všechny své klienty do jednoho účtu, dejte jim tam jejich fakturační údaje a je jako majitele jednotlivých služeb a máte to zcela bez problémů.
Aktuálně klienti mohou pod svým účtem mít:
- více domén a více webhostingů
- každá služba může mít jiného majitele a jiného plátce
- služby jdou přesouvat pod jiné zákaznické účty bez omezení
- zřizování FTP účtů (každý může směrovat do jiného adresáře a mohou se a nemusí vzájemně vidět = každá doména může mít svůj ftp účet)
- zřizování databází
- zřizování e-mailů
- editace DNS záznamů
- platby, výzvy, daňové doklady...
a mnoho a mnoho dalších věcí (nastavování parametrů, nastavování expirací a upozorňování.... atd.)
Z tohoto pohledu můžete klientům vše připravit. Běžní klienti, kteří problematice nerozumějí, do administrace nepotřebují. Pokud by potřebovali, tak jim kdykoliv můžete službu přesunout pod jejich vlastní účet.
"Malá úvaha na závěr, která není případ zakladatele vlákna, ale trochu s problematikou souvisí"
Neplánujeme nějakou víceúrovňovou administraci. Proč? Běžný zákazník bez znalostí, který má svého správce webu, administraci nepotřebuje. Většinou jsme se setkali s požadavkem od správců, kteří chtěli koupit naše služby za sumu X a prodat klientovi za 10X. Naše zkušenosti od roku 1997 jasně hovoří o tom, že pokud někdo klientům dělá web a správu webu, tak snadno klientům zdůvodní proč a jak a za kolik hostuje jejich web. Nemá smysl to nějak prodávat s přirážkou a snažit se kamuflovat, že to hostuje u wedos za pár korun, ale naopak má smysl hrát s klienty férovou hru. My se snažíme o férovou hru vždy a přináší to ovoce. Pokud klientům řeknete, že jejich web hostujete u WEDOS, protože je to tam rychlé, spolehlivé a výkonné a stojí to jen 25 korun, tak klient bude spokojen. A Vy mu celý hosting budete fakturovat do ceny správy webu (tam se to schová jako bonus) nebo zcela samostatně (klient bude spokojen za minimální cenu). To je už jedno. Nejhorší je situace, když se správce webu snaží prodat naše služby za 250 korun a klient to zjistí. Klient se zlobí... Známe i situace (stěhují se k nám desítky webů odjinud každý den), kdy dodnes klienti platí za webhosting se špatnými parametry 1000 korun měsíčně a to jen proto, že jejich správce má 500 korun provizi každý měsíc... Takový klient dříve nebo později situaci prokoukne a uteče od správce...
Po nás chtějí občas správci nějaké "kamufláže" DNS záznamů, MX záznamů, změny vzhledu administrace, odstranění log wedos apod. To podle nás není řešení. Nemá smysl před klienty cokoliv tajit. Hrajme všichni fér hru a uvidíte, že klienti budou spokojeni a potom se to projeví i ve vašich peněženkách.
31. 5. 2013 07:50:50
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907111
Matěj Škarka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 5. 2013 08:09:25
No nicméně důležitá je pro mne první část a to ta, že to jde a že jsem se s podporou zřejmě nepochopil :) A je jedno jestli já je, nebo oni mě.
Díky za vyjádření, jdu si tedy pod svůj účet postupně přesouvat klienty. Snad příjdu na správný postup :)
31. 5. 2013 08:09:25
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907110
Tady je návod. Vše je online. Pokud máte údaje ke starému a k novému účtu, tak je to snadné:
http://kb.wedos.com/presun-mezi-ucty.html
Zkuste dodržovat to, aby vlastníkem služby byl vždy zákazník a fakturačním kontaktem ten, kdo jí má být (tedy třeba znovu zákazník). Je to tak správně a je to dobré pro situace, kdy se třeba řeší problém s dlouhodobou nedostupností správce. Dokážeme potom přesunout službu pod účet majitele a on si může upravit co potřebuje (například v případě, že odcestujete dlouhodobě do zahraničí a nebudete dostupný).
31. 5. 2013 08:13:44
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907109
Matěj Škarka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 5. 2013 08:15:24
Děkuji...
A o to mi právě jde, abych nebyl majitelem ale pouze správcem. :)
31. 5. 2013 08:15:24
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907108
Ano, tak to i my považujeme za správné :-) . Je to fér pro všechny zúčastněné. Bohužel, ne vždy, to tak každý chce udělat...
31. 5. 2013 08:17:09
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-hostingu-domeny-pro-klienty#reply907107
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit