Zadejte hledaný výraz...

Správce e-shopu mi zablokoval účty

MarcelaSt
verified
rating uzivatele
25. 8. 2018 02:36:49
Dobrý den,
V pondělí jsem převedla, resp. mi převedl programátor, můj e-shop k prestashopu.
Do té doby jsem měla e-shop propojený s účetním programem, konkrétně to původní správce uvádí takto- e-shop je nadstavba programu Vario, který běží na MSSQL.
Rozhodla jsem se odejít z důvodu špatné komunikace, kdy správci trvalo zhotovení e-shopu o několik měsíců déle než bylo domluveno. Poté měl nahrát feedy se zbožím od dodavatelů, čekala jsem skoro 2 měsíce. Když jsem feedy zaslala jiným programátorům, nabízeli mi, ze mi je nahrají do tří dnů. Vybrala jsem tedy jednoho programátora, který mi převedl e-shop a nahrál feedy. S původním správcem jsme se domluvili, ze odejdu na konci tohoto měsíce a k 1.9. vypne veškeré přístupy, do účetního programu, logistiky.
Ve středu jsem napsala správci c. 1, že je shop převedeny, ať k 1.9. vypne přístupy. Potvrdil ze Ok. Mam zaplacen přístup do logistiky a do účetního programu do konce tohoto měsíce.
Nicméně dnes dopoledne jsem potřebovala ve variu pracovat s fakturami a zjistila jsem, ze me zablokoval. Takže nemam přístup do veškerého účetnictví od února tohoto roku. Ale největší problém je, ze mi zablokoval firemní e-mail na který chodily objednávky. Správce c. 2 mi v pondeli tento e-mail převedl jinam, zůstaly ve schránce objednávky a zprávy které jsem obdržela před převodem mailu. Mohla jsem s nimi pracovat, dohledávat objednávky, adresy zákazníků atd. Dnes dopoledne už to neslo. Nevidím tam nic. Na e-mail jsem se prihlasovala přes seznam. Vím, moje blbost, ale netušila jsem ze je to špatně. Okamžitě jsem volala na seznam a paní tvrdí, ze ma mailová adresa tam není vůbec vedena. Takže vlastně nevim, kde ji vytvořil, nemam tam přístup a nechce mi ho dat. Přitom tam jsou moje data, objednávky mých zákazníků a komunikace s nimi. Správce c.1 tvrdí, ze s tím nic nedělali, ze je to způsobeno neodbornym převedením e-mailové adresy jinam. Přitom během čtyř dnů po převodu tam e-maily byly, a mohla jsem do nich nahlížet. Nejde to až ode dneska, od stejného času, kdy mi vypnul i vario. K tomu se vyjádřil, ze vario již nepotřebuji když mam převedeny e-shop. Což není pravda, mam tam veškeré účetnictví od února tohoto roku. Nemuzu ted vystavovat faktury, naskladnovat zbozi, a vlastně nemam žádné údaje od mých zákazníků. Jedine co mi v pondeli poskytl jeho zaměstnanec, je databaze z varia. Ale nesmyslně rozsypaná.
Další problém je, ze mi spravoval reklamní úcty, heureka, zbozi, Google. Do dnes nemam k těmto uctum žádný přístup. Dnes mi psal, ze úcty už zrušil, ze je nepotřebuji když je shop převedeny. Ale jak zjistím, zda šly me peníze za dobití kreditů na reklamu mých produktu? Nemohl to použit na své produkty? Nemam žádné výpisy, historii, nic.
Je toho ještě mnohem víc, od mailů, ve kterých mi píše, ze bez jeho projektu to nikdy nerozjedu, ze nemam šanci se dostat na větší prodeje a stále budu maly garážový e-shop na přivýdělek až po kritiku a vysmech nového e-shopu.
Omlouvám se za dlouhý popis situace. Zajímá me, zda mate nekdo podobnou zkušenost a jak jste v tomto případě postupovali. Smlouvu podepsanou nemam, ale mam e-mailovou komunikaci. Smlouvu k podpisu mi chtěl dat až ted, kdy už e-shop jede, a to s tak šílenými podmínkami, ze bych ji nikdy nepodepsala.
Další věc, ještě než byl e-shop zprovozněn mi nabídnul, abych dala své produkty na jeho shop, a ze chce min. 20% z obratu pro sebe. Poté, co jsem nesouhlasila, me začal všemožně přesvědčovat, ze to zvýší viditelnost mých produktu, ze je alespoň ve vyhledávacích bude možné porovnat.
Ještě dodám, ze na začátku při zaúčtování prace ve variu byla naše komunikace super. Pak to bylo jen horší. A před týdnem mi poslal smlouvu kde bylo uvedeno, ze mam nárok max na 4 hod podpory měsíčně, a ještě upřesnil, čeho se podpora týká a čeho ne.
Je mi jasne, ze na me chtěl maximálně vydělat a potom, co jsem nepřistoupila na jeho požadavky, čím dal méně komunikoval. Přitom měsíční poplatky za správu e-shopu, varia a reklam si uctoval dost vysoké.
Moje chyba, ze jsem neodesla dřív..
Ale, co ted? Mam šanci z nej dostat přístupy, hlavně do mého firemního mailového účtu? Dnes jsem vše nahlásila na PČR, ale tam nejspíš nebude žádný výsledek. Takže zbývá právník. Nejsem si jistá, zda se s takovým člověkem pouštět do boje. Co když mi pak bude všemožně škodit. Na druhou stranu chci získat, co mi patří.
Pokud jste docetli do konce, jak byste tuto situaci řešili?
Jsem si vědoma, ze jsem udělala velkou chybu, když jsem neukoncila spolupráci mnohem dříve. Kdy už tehdy byly nejake indicie ze nemá dobre úmysly. Bohužel jsem mu důvěřovala a navíc jsem neměla čas se tím víc zabývat. Jsem na vše sama, navíc jsem v te době ještě měla prodejnu, takže mi už jaksi nezbýval časový prostor.
Předem diky za případne reakce, ať už tady nebo do zprávy
25. 8. 2018 02:36:49
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362598
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
25. 8. 2018 07:44:32
PČR vám v tomto nepomůže, řešil bych to přes právníka a vzal bych si k ruce nějakého technika, protože vzhledem k tomu, že vůbec nevíte, kde co máte a jak to fungovalo, si nedokážu představit, jak to budete řešit vy sama. Ale jinak jeho jednání je silně neprofesionální.
25. 8. 2018 07:44:32
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362597
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 8. 2018 08:08:51
Ten konflikt nevznikol pre nič za nič. Pravdepodobne programátor chce len svoje peniaze. Určite by k vašej výpovede mohol dodať svoj pohľad.
25. 8. 2018 08:08:51
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362596
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 8. 2018 08:23:23
Pokud Vám zakazuje přístupy do faktur, adwrods, atd.. tak to se chová jako uražený fakan. Pokud trestní oznámení nepomůže, určitě bych si našel právníka(po prvním dopise, se nejspíše posere a vše Vám vrátí).
25. 8. 2018 08:23:23
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362595
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
25. 8. 2018 10:30:34
Napsal Gabonator;1481563
Ten konflikt nevznikol pre nič za nič. Pravdepodobne programátor chce len svoje peniaze. Určite by k vašej výpovede mohol dodať svoj pohľad.
Presne tak, vzdy je vinen sam zakaznik za vsech okolnosti, IT ma vzdy vyhradni pravdu.
25. 8. 2018 10:30:34
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362594
malyprinc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
25. 8. 2018 10:40:05
Nechápu proč převádíte eshop na prestu. Z toho co píšete je zjevné, že tomu moc nerozumíte a z Varia jdete na opensource kde se budete v budoucnu plácat s hromadou dalších problémů. Měla jste si vybrat nějaký low cost pronájem a máte to bez starostí.
Jestli máte doménu, dodavatele, zboží... pokuste se z databáze dostat co nejvíce dat a pak začněte znovu. Řešit tuhle věc s policií, právníkem atd. je IMHO nesmysl. Když si tak čtu váš příspěvek mám pocit, že jste typ co si na ty problémy vyloženě nabíhá.
25. 8. 2018 10:40:05
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362593
MarcelaSt
verified
rating uzivatele
25. 8. 2018 13:40:44
Napsal Gabonator;1481563
Ten konflikt nevznikol pre nič za nič. Pravdepodobne programátor chce len svoje peniaze. Určite by k vašej výpovede mohol dodať svoj pohľad.
Své peníze dostal, mám zaplaceno vše do konce 8. měsíce. Ano, svůj pohled má určitě také. Přišel o zákazníka, na kterém mohl velice dobře a téměř bez práce zbohatnout.
---------- Příspěvek doplněn 25.08.2018 v 13:47 ----------
Napsal malyprinc;1481580
Nechápu proč převádíte eshop na prestu. Z toho co píšete je zjevné, že tomu moc nerozumíte a z Varia jdete na opensource kde se budete v budoucnu plácat s hromadou dalších problémů. Měla jste si vybrat nějaký low cost pronájem a máte to bez starostí.
Jestli máte doménu, dodavatele, zboží... pokuste se z databáze dostat co nejvíce dat a pak začněte znovu. Řešit tuhle věc s policií, právníkem atd. je IMHO nesmysl. Když si tak čtu váš příspěvek mám pocit, že jste typ co si na ty problémy vyloženě nabíhá.
Nemyslím si. Jen jsem důvěřovala, což se mi vymstilo. Nečekala jsem, že toho zneužije. Naše komunikace byla na začátku skvělá a začalo se to kazit až potom, co jsem odmítala jeho nabídky. A také poté, co jsem se začala ptát, kdy bude e-shop hotový...
Využil mé nevědomosti. To ale neznamená, že mi zablokuje přístupy a účet, navíc po dohodě, že to všechno stopneme k 1.9.!
25. 8. 2018 13:40:44
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362592
XXX376
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
25. 8. 2018 14:38:34
Tohle se poslední dobou čím dál více rozmáhá a lidé se zhoršují.
25. 8. 2018 14:38:34
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362591
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
25. 8. 2018 14:53:48
Na kolik celkem vyšel ten eshop před převodem - zvědavost.
25. 8. 2018 14:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362590
Uražená ješitnost je svině... Na druhou stranu trochu nerozumím tomu, proč jdete znovu do stejného rizika. Měla jste jít do pronájmu - když už jste odcházela od původního "programátora".... A když to napíšu já, jakožto zarytý odpůrce pronájmů :-)
Rad tu dostanete tisíc, a žádná z nich není univerzálně platná. Poradí jedině právník, a dobrý právník vám vyčíslí předběžně náklady na různé varianty průběhu sporu (samozřejmě orientačně, ale pro představu zatím stačí). Vy se tak budete moci rozhodnout, zda to nepřevýší způsobenou škodu - kterou byste měla být schopna nějak kloudně vyčíslit.
Osobně bych mu to rád vysvětlil zblízka... ne za vás, ale za sebe... tihle zm*di nám ostatním tím kazí jméno...
26. 8. 2018 02:10:53
https://webtrh.cz/diskuse/spravce-e-shopu-mi-zablokoval-ucty/#reply1362589
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit