Specifika internetové ekonomiky
Martin Schlemmer
5. 6. 2007 17:39:32
5. 6. 2007 17:39:32
Affiliate sieť DOGNET
5. 6. 2007 17:56:07
5. 6. 2007 17:56:07
Dan
5. 6. 2007 18:31:14
5. 6. 2007 18:31:14
FAKAM
5. 6. 2007 19:19:17
5. 6. 2007 19:19:17
Adam
5. 6. 2007 20:27:55
5. 6. 2007 20:27:55
Martin Schlemmer
5. 6. 2007 21:37:59
5. 6. 2007 21:37:59
Martin Schlemmer
5. 6. 2007 22:06:56
5. 6. 2007 22:06:56
Misha
5. 6. 2007 22:52:01
5. 6. 2007 22:52:01
Adam Zbiejczuk
7. 6. 2007 02:07:01
7. 6. 2007 02:07:01
jilm
7. 6. 2007 11:37:27
7. 6. 2007 11:37:27
Martin Schlemmer
7. 6. 2007 12:14:59
7. 6. 2007 12:14:59
jilm
7. 6. 2007 12:30:13
7. 6. 2007 12:30:13
caligula
7. 6. 2007 18:50:13
7. 6. 2007 18:50:13
Mike
8. 6. 2007 09:24:43
8. 6. 2007 09:24:43
Misha
8. 6. 2007 15:07:56
8. 6. 2007 15:07:56
Prodej
Více
Pacamls.cz – ultraprémiová přírodní krmiva pro psy a kočky
20 000 Kč
0 příhozů
Ziskový jednoproduktový e-shop. Ideální na Vánoční sezónu.
49 000 Kč
0 příhozů
BUVU – balík 26 evropských domén + ochranná známka EUIPO
1 Kč
0 příhozů
RájZvířátek | Virtuální Hřbitov | Plný Skript
4 900 Kč
0 příhozů
🎬PartyVideo.cz – ideální start do sezóny večírků a plesů!
9 900 Kč
0 příhozů
Poptávková křivka pro služby by se ale mnohem víc přibližovala té klasické modelové Marshallově křivce.
Kdybych se pohyboval v oblasti online podnikání, platí se třeba za užívání analytických nástrojů (statistik), přístup ke generátorům klíčových slov (Wordtracker), hlídání kopírovačů textu (Copyscape), za nákup virtuálního pozemku (Second Life), za herní postavy (World of Warcraft) nebo za automatizované přidávače přátel na MySpace (Friend Adder). Vybírám záměrně takové příklady, aby Jilm nemohl namítnout, že to má něco společného s hmatatelným zbožím. Nemá, všechno to jsou čistě internetové služby a velmi čile se s nimi obchoduje.
Internet, kromě toho, že se na něm platí za služby stejně jako v reálném světě, zdůrazňuje trend směrem k attention economy. Obsahový web má tak silnou vyjednávací pozici, kolik přitahuje pozornosti. "Kolik návštěvníků máš, tolikrát jsi webem." :)
Je to logické - teprve na internetu můžeme pozornost zcela přesně změřit.
Za obsah, respektive za jednotlivé články, se na internetu přestalo platit přímo (tak jako zaplatíme za noviny v trafice). Můj odhad je, že přímá platba za obsah se až na okrajové výjimky taky už nevrátí, ať vznikne skvělý mikroplatební systém nebo ne. Vydavatelé musejí hledat jiné metody zpoplatňování obsahu. Třeba kolik zaběhlých amerických novin má na stránkách AdSense a TLA?
Co si myslíte vy? Mikroplatby, miniplatby, obsah zdarma, placené služby, pozornost...
Za co lidé platí a proč? Za co neplatí a proč? Za co budou platit, ačkoliv teď ještě neplatí? Co bude naopak zdarma? Kde se trendy střetnou nebo střetávají se zákonem (copyright)?