Zadejte hledaný výraz...

souhrnné hlášení elektronicky

Radoslav Niče
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 3. 2010 12:37:10
Dobrý den,
od účetní mi bylo řečeno, že nově od roku 2010 se musí hlášení podávat pouze elektronicky a že si musím zřídit el. podpis nebo datovou schránku.
Všude čtu, že se bude odesílat "datový soubor". Jak takový soubor vypadá, kam a jakým způsobem ho budu odesílat?
V případě založení datové schránky musím mít i el. podpis? Jakým způsobem se el. podpis zřizuje a používá?
Díky za odpovědi.
19. 3. 2010 12:37:10
https://webtrh.cz/diskuse/souhrnne-hlaseni-elektronicky#reply477063
AccArt s.r.o.
verified
rating uzivatele
26. 3. 2010 23:24:08
Napsal nicmund;480095
Dobrý den,
od účetní mi bylo řečeno, že nově od roku 2010 se musí hlášení podávat pouze elektronicky a že si musím zřídit el. podpis nebo datovou schránku.
Všude čtu, že se bude odesílat "datový soubor". Jak takový soubor vypadá, kam a jakým způsobem ho budu odesílat?
V případě založení datové schránky musím mít i el. podpis? Jakým způsobem se el. podpis zřizuje a používá?
Díky za odpovědi.
Od 1.1.2010 je opravdu nutné odesílat souhrnné hlášení dle zákona o DPH pouze elektronicky. Bližší informace najdete např. na stránkách Ministerstva financí - viz odkaz http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/cds/xsl/legislativa_metodika_9962.html?year=0 .
V případě odeslání hlášení prostřednictvím datové schránky elektronický podpis není potřeba. Není ho potřeba ani při založení datové schránky.
Zmiňovaný datový soubor Vám buď vygeneruje samotný software, ve kterém případně zpracováváte svá data pro DPH nebo datový soubor lze pořídit i prostřednictvím aplikace EPO (viz odkaz na stránky MF ČR).
Informace ke zřízení datových schránek najdete na http://www.datoveschranky.info/ .
Podrobné informace ke zřízení elektronického podpisu najdete např. na
stránkách http://www.gov.cz/wps/portal/_s.155/696/_s.155/708?uzel=7&POSTUP_ID=574 .
26. 3. 2010 23:24:08
https://webtrh.cz/diskuse/souhrnne-hlaseni-elektronicky#reply477062
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit