Zadejte hledaný výraz...

Smlouvy s poštou, PPL atd

Zdravicko,
chci se zeptat, mate nekdo nejakou smlouvu s ceskou postou na posilani baliku? co konkretne se tim da ziskat? od jakeho mnozstvi se to vyplati? hledal jsem hledal, ale nic srozumitelneho jsem nenasel.
28. 9. 2007 23:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22452
Petr Silon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 9. 2007 12:00:15
Ahoj Rammi,
nevím jaký sortiment zboží chceš posílat, jestli to jde převážně do firem nebo ke koncovým zákazníkům.
My když jsme začínali ve firmě 'zásilkový obchod', nabízeli jsme na výběr zákazníkovi Českou postu (obch. a profi balík) a PPL.
Poštu jsme po nějaké době zrušili, z několika důvodů:
  • pošta si pro balíky přijede až den+1 (PPL v den objednání svozu) a chodit s balíky do fronty je omrd (v malém množství to zabíjí tvůj čas, ve větším množství to logistické harakiri.)
  • to jak doročuje pošta asi každý z vás zažil a slyšel nejrůznější story....
  • extrémně složité řešení dobírek (vypisování extra složenek k balíku, speciálních dobírkových formulářů, naprosto katastrofální připisování dobírek na účet, nutnost manuálního párování došlých dobírkových plateb s fakturami apod...; alespoň to tak bylo v době před cca 2 lety).
  • poštovné je s nulovou DPH (ty jako plátce DPH si nemůžeš nic nárokovat na vratce DPH)
  • způsob řešení reklamací
  • snaha a počet pokusů o doručení
  • na hov.. systém sledování zásilek
  • cenu řadím na poslední místo, pokud rozdíly mezi poštou a přepravní službou nejsou řádové, tak vyčíslení vlastní duševní zdraví tě stejně dovede k přepravní službě
Pokud máš s jakoukoli přepravní službou smlouvu (PPL, DPD, Geis, TopTrans...), většinou získáš lepší ceny než jako naprosto běžný zákazník posílající zásilky ad hoc pár ks měsíčně, získáš asi lepší ceny za zpracování dobírek, např. u PPL přístup do systému, kde vidíš všechny své zásilky a jejich stav, dostaněš přiděleny číselné řady vlastních čísel, můžeš si s pomocí dodaného software tisknout vlastní štítky, atd.
Podmínkou je, jak a nakolik dokážeš přesvědčit obchoďáka přepravní firmy, že přes ně pohrneš určitý objem zásilek, (množství, typická hmotnost, poměr dobírek) a na základě toho dostaněš ceny...
Poslední řadou při rozhodování je, jestli nemáš velkou poštu za rohem (kde dělají obch. balíky...) anebo kde je depo přepravní služby (typicky v předvánočně silných týdnech, kdy se expedice netrhne, si pro zásilky jezdí přepravní služba třeba ve 3 odpoledne a ty další várku vozíš přímo na depo třeba v 7 večer.)
Z našich vlastních zkušeností bych spíše doporučoval nějakou přepravní službu. ;)
29. 9. 2007 12:00:15
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22451
No taky bych to resil nejakou prepravni firmou, ale do konce roku to jeste nejak zmastim s postou.
O prepravni firme jsem moc neuvazoval, protoze zadna PPL, UPS, ani nic podobneho v Orlové nemá pobočku, leda, že by se s nimi dalo domluvit, že maji pro balíky jezdit až třeba kolem 6té 7mé vecer, a to bych si zase asi musel priplacet.
No jeste mesic v praci a pak to zkusim nejak poresit s tim, ze by si PPL balíky u mne vyzvedávalo.
29. 9. 2007 12:16:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22450
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
29. 9. 2007 12:27:50
Je mozne aby treba PPL prebirala baliky a dorucovala je na letiste DHL ci nekomu takovemu? Momentelne resim presne tento problem, cokoliv s Ceskou postou je opruz. Od neznalosti urednic destinaci ( na baliku je to jasne napsane presto vzdy to hledaji v pc a zcela pravidelne se dohaduji u nekterych zemi - Australia - Austria ) po desne fronty a obcas neprijemne chovani. Jinak abych zase uplne tak nekrivdil, na rozdil asi od vnitrostatnich zasilek se mi u zasilek smerujcich ven nestalo, ze by to az na vyjimky nedoslo ci bylo vykradeno. Kazdopadne potreboval bych nejakym rozumnym zpusoben poresit , ze by treba 2x tydne se objevil nejaky "mesenger" vyzvedl u me zbozi a hodil dalsimu prepravci bud na letiste ci do nejakeho sberneho skladu. Nicmene nejsem si jist zda je to mozne respektive zda to nekdo nabizi.
29. 9. 2007 12:27:50
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22449
kubaCZ
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 9. 2007 16:06:43
Napsal Mirek Novotny;14980
Je mozne aby treba PPL prebirala baliky a dorucovala je na letiste DHL ci nekomu takovemu? Momentelne resim presne tento problem, cokoliv s Ceskou postou je opruz. Od neznalosti urednic destinaci ( na baliku je to jasne napsane presto vzdy to hledaji v pc a zcela pravidelne se dohaduji u nekterych zemi - Australia - Austria ) po desne fronty a obcas neprijemne chovani. Jinak abych zase uplne tak nekrivdil, na rozdil asi od vnitrostatnich zasilek se mi u zasilek smerujcich ven nestalo, ze by to az na vyjimky nedoslo ci bylo vykradeno. Kazdopadne potreboval bych nejakym rozumnym zpusoben poresit , ze by treba 2x tydne se objevil nejaky "mesenger" vyzvedl u me zbozi a hodil dalsimu prepravci bud na letiste ci do nejakeho sberneho skladu. Nicmene nejsem si jist zda je to mozne respektive zda to nekdo nabizi.
Proč to dělat takhle složitě?:banghead:
Normálně si zavolej na zákaznický servis (FedEx,DHL,UPS,TNT,blabla..) a objednej si vyzvednutí zásilky, příp pravidelný PickUp. A ušetříš za PPL!:smoking:
Musel by jsi bydlet v nějaký díře aby s tím byl nějaký problém.
U jedný takovýhle fy. pracuju tak vím že to není problém.:thumbup:
29. 9. 2007 16:06:43
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22448
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
29. 9. 2007 16:48:36
To Kuba
Jiste mozne to je, ale vzhledem k cenam co DHL atd.. maji tak se celkem obavam, ze vyzvednuti zbozi vyjde podstatne draze nez to poslat tim PPL. Prave protoze bydlim, respektive brzo budu bydlet v dire. tj mensi mesto cca 40km od phy
29. 9. 2007 16:48:36
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22447
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2007 21:47:30
Napsal desp;14972
Ahoj Rammi,
nevím jaký sortiment zboží chceš posílat, jestli to jde převážně do firem nebo ke koncovým zákazníkům.
My když jsme začínali ve firmě 'zásilkový obchod', nabízeli jsme na výběr zákazníkovi Českou postu (obch. a profi balík) a PPL.
Poštu jsme po nějaké době zrušili, z několika důvodů:
  • pošta si pro balíky přijede až den+1 (PPL v den objednání svozu) a chodit s balíky do fronty je omrd (v malém množství to zabíjí tvůj čas, ve větším množství to logistické harakiri.)
  • to jak doročuje pošta asi každý z vás zažil a slyšel nejrůznější story....
  • extrémně složité řešení dobírek (vypisování extra složenek k balíku, speciálních dobírkových formulářů, naprosto katastrofální připisování dobírek na účet, nutnost manuálního párování došlých dobírkových plateb s fakturami apod...; alespoň to tak bylo v době před cca 2 lety).
  • poštovné je s nulovou DPH (ty jako plátce DPH si nemůžeš nic nárokovat na vratce DPH)
  • způsob řešení reklamací
  • snaha a počet pokusů o doručení
  • na hov.. systém sledování zásilek
  • cenu řadím na poslední místo, pokud rozdíly mezi poštou a přepravní službou nejsou řádové, tak vyčíslení vlastní duševní zdraví tě stejně dovede k přepravní službě
Provozujeme eshop (knihy) dva roky a celou dobu využíváme služeb České pošty - dvě třetiny zásilek jsou přitom doporučené dopisy (zásilky do 2 kg), jedna třetina pak cenné balíky (výjimečně, při hmotnosti zásilky nad 15 kg, pak balíky obchodní), na dobírku máme cca 75% zásilek. Měsíčně posíláme cca 1000-1500 zásilek, zásilky vozíme normálně na přepážku jedné pošty na Praze 8.
Proč to píšu? Protože bych rád ukázal, že i s poštou to jde - jen je třeba si ji vychovat k obrazu svému. Jak? Jednoduše - nenechat si nic líbit a v případě nespokojenosti se službami na pobočce si stěžovat, nejsnáze na info@cpost.cz - stačí několik emailů a pobočka spolupracuje, jak chcete, pošťácká vrchnost se se svými "poddanými" nemazlí, zvlášť když do poštovní kasičky nasypete víc než milión korunek ročně.
Pošta opravdu není netvor, není ani problém uzavřít s poštou smlouvu o platbě převodem (pak dostanete od pošty jednou měsíčně fakturu a neplatíte každé podání), dobírkové poukázky, archy či průvodky vám vytiskne každý normální účetní software(nám to dělá Money) nebo si řeknete poště o program Pošta 2002 (jde ale o kanón na vrabce), připisování dobírek je do dvou dnů od převzetí zásilky adresátem, a co se týče párování plateb, to snad nesouvisí s poštou, ale s tím, co umí vaše bankovnictí a účetní software... Co se týče DPH, je pravda, že si nemůžete uplatnit minusové DPH z poštovného, pokud se vám vrátí zásilka zpět, ale na druhou stranu - při odeslání zásilky žádné DPH zase neodvádíte - nula od nuly tedy pojde...
Jak říkám, pošta je, pokud posíláte velké množství převážně menších zásilek o ceně do 1000,- Kč, nejlepší volbou, nářky, že je pošta strašná apod., to jen jakýsi tradiční folklór...
1. 10. 2007 21:47:30
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22446
Petr Silon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 10. 2007 22:32:29
Napsal mat;15202
Proč to píšu? Protože bych rád ukázal, že i s poštou to jde - jen je třeba si ji vychovat k obrazu svému. Jak? Jednoduše - nenechat si nic líbit a v případě nespokojenosti se službami na pobočce si stěžovat, nejsnáze na info@cpost.cz - stačí několik emailů a pobočka spolupracuje, jak chcete, pošťácká vrchnost se se svými "poddanými" nemazlí, zvlášť když do poštovní kasičky nasypete víc než milión korunek ročně.
Ano, máš pravdu, ale proč někoho složitě vychovávat a školit, když by to mělo samo sebou. Ale dobrý postřeh, že jde pobočku pošty pomrdem "ze zhora" umravnit.
Jde ale i o to, že s někým kdo dělá pár balíčků denně to asi tak prožívat nebudou.
Napsal mat;15202
Pošta opravdu není netvor, není ani problém uzavřít s poštou smlouvu o platbě převodem (pak dostanete od pošty jednou měsíčně fakturu a neplatíte každé podání), dobírkové poukázky, archy či průvodky vám vytiskne každý normální účetní software(nám to dělá Money)
To jsme samozřejmě měli, ale přijde mi neskutečné, že byť člověk posílá balík, či obchod balík (zejména dobírku), musí udělat štítek, nějakou složenku, průvodku, arch... a pak se s tím vypravit na pobočku. :rolleyes:
Napsal mat;15202
připisování dobírek je do dvou dnů od převzetí zásilky adresátem, a co se týče párování plateb, to snad nesouvisí s poštou, ale s tím, co umí vaše bankovnictí a účetní software...
Jsme u eBanky a jedeme na Pohodě (srovnatelné s Money) takže s tím jsme problém neměli, ale co pošta dělala (alespoň před těmi 2 lety, než jsme se s nimi definitivně rozloučili) bylo, že dobírkové platby v jeden den připsala na účet kumulovaně v jedné platbě s jejich var. symbolem a pak do schránky doručila rozúčtování, kolik z toho je která platba s našim var. symbolem.
Takže nějaké peníze jsme na účtu měli, ale muselo se to ručně projít a spárovat s pohledávkama. Je to už dneska jinak?
Vaši výhodou u knih a CD/DVD je, že to můžete posílat jako doporučené psaní nikoli jako balík (poštovních přepážek je vždycky všude více než těch balíkových) a doručování zase obstarávají poštovní doručovatelé nikoli balíkový rozvoz. A o tom to je. Jakmile dojde na balíky, křehčí zboží, vyšší hodnoty, nastávají u pošty problémy (u doručování).
1. 10. 2007 22:32:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22445
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2007 22:55:29
Přesně tak - záleží na sortimentu, ledničky bychom asi poštou těžko posílali (když ne z jiných, tak z logistických důvodů určitě)...
A k těm platbám pošty - my s poštou smlouvu nemáme, nemá to pro nás význam, jen by přibyla práce s dekádními výkazy zásilek apod., a dobírkové platby nám chodí na účet jednotlivě, tj. třeba padesát položek denně, každá s naším variabilním symbolem a v 90% případů je součástí platby i jméno a příjmení adresáta... takhle to máme už od začátku, to že pošta někde někomu posílá dobírkové platby v jedné platbě a rozúčtování pak později mě docela překvapuje (a asi by se mi to také nelíbilo).
1. 10. 2007 22:55:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22444
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2007 23:14:22
Napsal desp
Jsme u eBanky a jedeme na Pohodě (srovnatelné s Money) takže s tím jsme problém neměli, ale co pošta dělala (alespoň před těmi 2 lety, než jsme se s nimi definitivně rozloučili) bylo, že dobírkové platby v jeden den připsala na účet kumulovaně v jedné platbě s jejich var. symbolem a pak do schránky doručila rozúčtování, kolik z toho je která platba s našim var. symbolem.
Takže nějaké peníze jsme na účtu měli, ale muselo se to ručně projít a spárovat s pohledávkama. Je to už dneska jinak?
Nám to takhle chodí stejně pořád.
Napsal mat;15211
A k těm platbám pošty - my s poštou smlouvu nemáme, nemá to pro nás význam, jen by přibyla práce s dekádními výkazy zásilek apod., a dobírkové platby nám chodí na účet jednotlivě, tj. třeba padesát položek denně, každá s naším variabilním symbolem a v 90% případů je součástí platby i jméno a příjmení adresáta... takhle to máme už od začátku, to že pošta někde někomu posílá dobírkové platby v jedné platbě a rozúčtování pak později mě docela překvapuje (a asi by se mi to také nelíbilo).
Jak jste toho prosím dosáhli? Nám to chodí taky hromadně a poštou rozpis plateb. Moc se o to u nás nestarám, takže nevím zda to u nás někdo nenastavil jako volbu, ale pokud by to šlo rozdělit, tak by to ušetřilo práci s tím ručním párováním.
1. 10. 2007 23:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22443
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2007 23:30:21
Přiznám se, že jsme ničeho nedosahovali, takhle nám to funguje od rojezdu eshopu v roce 2005...
pokud by někdo znal odpověď, rád se poučím...
1. 10. 2007 23:30:21
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22442
ondra
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2007 08:34:56
Otázka pro MATa
docela mě přakvapuje jak posíláte zásilky do 2 kg. Mohl bys k tomu něco víc napsat. Co to obnáší, kolik to stojí, jak se za to platí a podává.
My posíláme většinu zásilek jako profi balík a obchodní balík. Máme s ČP smlouvu, takže ráno přijede svoz, sebere balíky a odveze. Peníze příjdou na účet, kde se bez problémů spárují. Výúčtování je jednou za měsíc - bezhotovostní platba. Co mě mrzí je vyšší cena profi za cca 94kč a obchodní v průměru 109kč. Spousta zásilek je do 2kg, takže pokud by bylo poštovné levnější, rád se přizpůsobím.
2. 10. 2007 08:34:56
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22441
Ivan L.
verified
rating uzivatele
2. 10. 2007 08:36:57
Dovolil bych si doporučit ČP :) Mám smlouvu s ČP i s PPL, zkoušel jsem obě, ale nyní využívám jen ČP. Smlouva s ČP mi zajišťuje toto:
- svoz balíků zdarma. Na žádnou poštu nemusím
- kombinované doklady. Tj. na jednom papíře je jak štítek, tak složenka. Stačí jeden průjezd tiskárnou i pro dobírkový balík
- připsání peněz cca do dvou pracovních dnů
- sledování balíku
- fakturace za služby ČP jednou měsíčně
Jak u ČP tak u PPL se sem tam vyskytne problém s dodáním balíku, tam si tyhle firmy nemají co vyčítat. Jak u ČP tak u PPL se mi stalo, že jsem byl jejich službou u nějaké konkrétní zásilky tak vytočenej, že jsem sepsal a poslal stížnost. U PPL to nemělo žádnou odezvu, u ČP se mi osobně(!!) přišli omluvit vedoucí pošty s chybujícím řidičem. To jsem tak trochu nechápal ;)
Výhodou ČP také je, že i když zákazník není zastižen a nenechají mu ve schránce lístek, vždy si může dojít na poštu (kterou má povětšinou v blízko místa svého bydliště) a tam mu balík podle čísla, či občanky dohledají. Ovšem zásadní a hlavní problém s PPL jsem měl ten, že peníze z dobírek připisovali se 14denním zpožděním a to jsem nehodlal akceptovat.
2. 10. 2007 08:36:57
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22440
ondra
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2007 09:16:19
Napsal Ivan L.;15220
- kombinované doklady. Tj. na jednom papíře je jak štítek, tak složenka. Stačí jeden průjezd tiskárnou i pro dobírkový balík
Tak tohle mi Ivane musíš vysvětlit, když budeš té dobroty ... velmi mě to zajímá. To je nějáký pošťácký soft nebo Vaše udělátko ?
2. 10. 2007 09:16:19
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22439
Ivan L.
verified
rating uzivatele
2. 10. 2007 09:40:45
U pošty si objednáš kombinovaný doklad. To je papír formátu A4 v jehož horní části je složenka s perforovaným spodním okrajem pro snadné oddělení. Ve spodní části je klasický OB nebo PB samolepící štítek. Na štítku už je předtištěná adresa odesilatele a adresát dobírkové částky (případně i banka). E-shop ve kterém to používám jsem si programoval sám, takže výstupy jsem si na tenhle doklad připravil svépomocí, ale jak už zde bylo zmíněno, některé účetní software na to také tisknout umí, stejně jako to předpokládám umí i soft Pošta 2002 nebo některá další hotová řešení e-shopů.
2. 10. 2007 09:40:45
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvy-s-postou-ppl-atd/#reply22438
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit